Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Michigan here we come!

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Pixie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pixie »

Weer een vraagje van mijn kant, ik ga eind april weer richting Michigan. Vlucht naar Marquette, 1.5 week Houghton (afstuderen van vriend) en daarna zijn de plannen om 2 weken te 'reizen'. Behalve dat we Holland nu dan echt gaan bezoeken (voornamelijk de Holland brewery) willen we ook ergens kamperen. Heeft iemand tips voor leuke camp sites in het westen van Michigan?

alvast bedankt!
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Pixie schreef: Heeft iemand tips voor leuke camp sites in het westen van Michigan?
Tawas City is erg leuk om te kamperen, er is een vuurtoren en het is een leuk stadje. Op weg naar TC kom je langs West Branch, waar de Tanger Outlet zit, een grote shopping outlet.

Cheboygan, Mackinaw City & Mackinac Island zijn leuk, en Traverse City & Petoskey aan de westkant.

Ik hoop dat het in april warm genoeg is om te kamperen daar... ik ga in maart en hoop eerlijk gezegd op sneeuw 8) .

Groeten
Monique
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Begin april kan er nog sneeuw liggen, maar eind april moet het toch wel iets warmer zijn? Nog geen dagen van 25 graden maar vriezen hoeft ook niet meer. Ik herinner mij uitstekend weer zo eind april, begin mei vorig jaar.
Maar aan de andere kant, in Michigan kan er in mei ook gewoon nog vorst in de grond zitten ;-).
- Mike
Pixie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pixie »

Haha, net waar ik op zit te wachten. Kou kleumen in een tentje :) Nee, ik weet ook wel dat er kans is op niet zo fijn weer eind april/begin mei. Vriendlief (geboren en getogen in Michigan) zal het dan ook in de gaten houden of kamperen mogelijk is. In ieder geval, alvast bedankt voor de suggesties, boeffie.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Er is hier al een tijdje niet gepost, maargoed. Afgelopen April had je wel lekker kunnen kamperen. Ik was zelf in East Lansing en omgeving (Lansing, Grand Ledge, Detroit en nog een dorpje met een W waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren). Rond de 25 graden. Nu is het er tussen de 14 en 20 graden, dus het kan idd nogal verschillen. Vorig jaar rond deze tijd lag er volgens mijn verloofde nog sneeuw.
Kamperen rond Lake Michigan is in de zomer (naar horen zeggen) erg mooi. Ik ga het dan ook deze zomer doen. Verder zoals al eerder gezegd is, is MSU Campus in East Lansing echt de moeite waard. Wat meer naar het noorden heb je Mackinaw City met Mackinac Bridge en nog meer naar het noorden de Tahqamenon Falls.

Misschien dat iemand van de in MI wonende Nederlanders mij hiermee kan helpen: Ik ben straks vanaf 23 juni in MI en als elk goedgelovige Nederlander ga ik ervan uit de NL in de WK2006 finale zit. Zijn er nog plekken waar Nederlanders bijeenkomen om naar de wedstrijden te kijken?
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Clint schreef: Misschien dat iemand van de in MI wonende Nederlanders mij hiermee kan helpen: Ik ben straks vanaf 23 juni in MI en als elk goedgelovige Nederlander ga ik ervan uit de NL in de WK2006 finale zit. Zijn er nog plekken waar Nederlanders bijeenkomen om naar de wedstrijden te kijken?
Wij reizen vanaf 28 juni door de VS/Canada en ik zou ook wel weten weten hoe wij het WK voetballen kunnen volgen!
Carola
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik weet van eerdere bezoeken dat op de kabel er een Soccer Channel is (heb al Man U. wedstrijden gezien) dus het zal waarschijnelijk daar wel op te zien zijn. Ik vond dit net op soccertv.com:
World Cup 2006

Updated May 3, 2006

All 64 matches of FIFA World Cup 2006 will be televised in the US LIVE or via short tape-delay in the US in English, Spanish, German, Farsi, and Korean.

Soccer United Marketing (SUM), the marketing arm of Major League Soccer (MLS), will present all 64 matches LIVE in English, with no commercial interruptions during play.

ABC will air 12 games, ESPN will air 21 games, and ESPN2 will air 31 games, in both standard definition and high definition (Some cable and satellite TV operators charge extra for ABC HD, ESPN HD, and ESPN2 HD).

Univision Communications will broadcast 56 games live on Univision and 8 games live on TeleFutura, all in Spanish, with no commercial interruptions during play, in standard definition ONLY.

Setanta Sports has acquired US and Canadian TV rights in over a dozen languages, and will air all 64 games, with 56 games live and 8 games via short tape-delay, with German commentary, on Setanta Sports USA in standard definition.

Setanta has sublicensed US and Canadian TV rights in Farsi to Iranian-American broadcaster Tapesh TV, which will launch its satellite-delivered sports channel T3 Time via the Globecast satellite TV platform in time for the start of FIFA World Cup 2006. T3 Time will air all 64 matches in Farsi, with 56 matches live and 8 matches via short tape-delay.

KBS World, a Korean-language subscription channel available via DISH Network satellite TV and digital cable in some areas (such as parts of Los Angeles), will have 56 games live and 8 games via short tape-delay, in standard definition.

In Canada, Rogers Sportsnet, TSN, and CTV will combine to air all 64 games live in English, in both standard definition and optional high definition. Rogers Sportsnet will air 32 games, TSN will air 31 games, and CTV will air the final match. RDS will air all 64 games live or via short tape-delay with French commentary in standard definition. Toronto broadcast TV stations OMNI 1 (CFMT-TV 47) and OMNI 2 (CJMT-TV 69) will combine to air all 64 games live in either of 5 languages: Italian, Portuguese, Spanish, Cantonese, or Mandarin.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Bedankt Clint!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Clint schreef: Ik ben straks vanaf 23 juni in MI en als elk goedgelovige Nederlander ga ik ervan uit de NL in de WK2006 finale zit. Zijn er nog plekken waar Nederlanders bijeenkomen om naar de wedstrijden te kijken?
Hoi Clint,

Wij waren in 1994 tijdens de WK voetballen, die toen in Amerika werden gehouden, ook in Amerika. Ondanks dat dit kampioenschap dus in eigen land was, heb ik geen Amerikaan ontmoet die er belangstelling voor had. Derhalve zag je in bars en andere (eet)gelegenheden waar de TV aanstond, GEEN voetballen. Maar telkens als wij vroegen of de bewuste (voetbal)zender er op mocht, hebben ze dat steeds voor ons gedaan, zodat wij de Nederlandse wedstrijden toch goed konden volgen.

Dit jaar zitten we er ook weer met de WK, maar we zullen deze keer de wedstrijden niet gaan volgen. Hooguit dat we wat opvangen via de wereldomroep. Enneh......ik vind het niet erg...... :wink:

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dankje Marjan!
Ik had enigszins hoop, aangezien er veel Nederlanders in MI zitten, maarja. Dat wordt dan gewoon The SoccerChannel :) Ach, zolang ik de belangrijke wedstrijden kan zien :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De datum en tijd van onze vlucht: 9 juli 2005, 13.15 uur AMS - 15.15 uur LAX .... check it out!

Finale:

Winnaar van halve finale 1 (op 4-07-2006) - Winnaar van halve finale 2 (5-07-2006)

De wk finale wordt gespeeld op 9 juli om 20.00 en zal worden gespeeld in Berlijn.

Dusse .... ik weet zeker dat we die niét zien.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Nou dan kan je iig helemaal in feest stemming aan je VS trip beginnen als je land en hoort dat NL wereldkampioen is :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Je komt eerder jongeren tegen die interesse voor voetbal hebben dan de ouderen. Ik denk dat dit komt omdat het voetbal langzamerhand populairder word. kijk maar eens op een highschool, daar worden de soccerteams ook al beter. Ze hebben nog niet de status van het football team, en dat zal ook niet snel gebeuren. Maar het begint wel meer te leven denk ik.
- Mike
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer