Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto kopen
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Auto kopen
Het ging in het artikel om dezelfde motor en uitvoering, vandaar mijn vraag. Ik zag ook op wikipedia dat er verschil zijn in verbruikscijfers van gebied tot gebied bij dezelfde modellen:
Differing measuring regimes
Identical vehicles can have varying fuel consumption figures listed depending upon the testing methods of the jurisdiction.
Lexus IS 250 - petrol 2.5 L 4GR-FSE V6, 204 hp (153 kW), 6 speed automatic, rear wheel drive
Australia (L/100 km) - 'combined' 9.1, 'urban' 12.7, 'extra-urban' 7.0
European Union (L/100 km) - 'combined' 8.9, 'urban' 12.5, 'extra-urban' 6.9
United States (L/100 km) - 'combined' 9.8, 'city' 11.2, 'highway' 8.1
(bron)
Ze gaan overigens niet in op wat de verschillende "measuring regimes" inhouden. Het valt mij op dat in de US de snelweg verbruikscijfers altijd hoger zijn, terwijl de snelheden hier lager liggen.
(We gaan overigens een beetje offtopic; misschien afsplitsen?)
Differing measuring regimes
Identical vehicles can have varying fuel consumption figures listed depending upon the testing methods of the jurisdiction.
Lexus IS 250 - petrol 2.5 L 4GR-FSE V6, 204 hp (153 kW), 6 speed automatic, rear wheel drive
Australia (L/100 km) - 'combined' 9.1, 'urban' 12.7, 'extra-urban' 7.0
European Union (L/100 km) - 'combined' 8.9, 'urban' 12.5, 'extra-urban' 6.9
United States (L/100 km) - 'combined' 9.8, 'city' 11.2, 'highway' 8.1
(bron)
Ze gaan overigens niet in op wat de verschillende "measuring regimes" inhouden. Het valt mij op dat in de US de snelweg verbruikscijfers altijd hoger zijn, terwijl de snelheden hier lager liggen.
(We gaan overigens een beetje offtopic; misschien afsplitsen?)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is het de kwaliteit brandstof die hier wordt gebruikt? Alhoewel, als ik een test lees in nederland over mijn auto dan zuipt ie daar net zoveel. Men is in nederland trouwens ook vaak te optimistisch over het verbruik.
Vorige week reed ik op de I-10 dichtbij Phoenix, waar het heel druk is met veel vrachtverkeer, en kwam een Smart Car tegen. Niet te geloven dat iemand daar durfde te rijden met zo'n klein autotje.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Amerikanees
- Amerikafan
En zo ligt je droom weer in duigen....Amerikanees schreef:Ik heb hem inderdaad gewonnen...nu nog in de States komen, echt een masterlijk kicken gevoel als je voor het eerst dat scherm zietHet is de bedoeling dat ik die wagen even een x aantal maanden hou, maar het mag niet teveel kosten...'"klein, zuinig autootje"...voor zover dat kan in de US haha lol
![]()
Only the strong survive.....
Loek schreef:Beetje offtopic, ik las ergens in een NL blad dat een Fiat 500 zo'n 1 op 25 rijdt op de snelweg, echter hier in de US wordt voor diezelfde auto als snelweg verbruik 1 op 16 (38 MPG) gegeven. Waarom zo'n verschil?
ach, in Nederland sta ja van de 25 km er 15 in de file, dus verbruik is hetzelfde
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik denk dat het aan de manier van meten ligt.Beetje offtopic, ik las ergens in een NL blad dat een Fiat 500 zo'n 1 op 25 rijdt op de snelweg, echter hier in de US wordt voor diezelfde auto als snelweg verbruik 1 op 16 (38 MPG) gegeven. Waarom zo'n verschil?
Europa gebruikt de 80/1268/EEG richtlijn. Deze gaat uit van rollerbankmeting (wind mee, helling af
De gemeten waarden zijn never te halen in real live, verder is BMW vorig jaar "betrapt" door tijdens de meting superzuinige banden te monteren, welke vervolgens niet leverbaar waren in het reguliere verkoop kanaal.
Alle kleine categorie A auto's (geen BPM, geen wegenbelasting) claimen verbruikswaarden die niet realistisch zijn.
http://www.duurzaamopweg.nl/home/groepe ... er-zuinig/
Ja ligt aan de manier van meten, EU is al 10 jaar bezig ofzo om dit te veranderen maar de lobby van de autoindustrie is nogal machtig blijkbaar 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 7542 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 4 Reacties