Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camera in Amerika kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
charlotte1
Amerika-ontdekker

Camera in Amerika kopen?

Bericht door charlotte1 »

Hallo allemaal,

Ik was van plan om nog een digitale compact camera te kopen (Pentax), maar bedacht me dat het waarschijnlijk goedkoper is om 'm in de V.S. aan te schaffen.
Weet iemand of dat veel scheelt?
SanneN
Amerikakenner

Re: Camera in Amerika kopen?

Bericht door SanneN »

Kijk eens op Amazon.com. Daar hebben ze (bijna) alles en kun zo kun je prijzen een beetje vergelijken!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vergelijk het eens met de prijzen die je hier vind: http://tweakers.net/pricewatch/
Houd wel rekening met de salestax die je er in de USA moet bijtellen: van 6 tot 10% ..

Mijn ervaring is dat het niet spectaculair veel scheelt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Houdt wel rekening met de oplader. Afhankelijk van de camera zul je hier een lader moeten kopen (kan duur zijn) of een omzetter voor het stopcontact (dat valt wel mee). Ik heb er in ieder geval wel en goede ervaring mee. Scheelde mij toen ongeveer 50 euro.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

De omzetter kun je ook meteen in amerika aanschaffen.
Alleen toen we thuis kwamen bleek dat je bij de camera de amerikaanse stekker eraf kon trekken
en dan de europeese stekker had.Maar dit wisten de verkopers ook niet.
De omzetter koste maar 11 dollar.
Wij hebben de camera in de enige staat gekocht waar je geen tax hoeft te betalen.
En het scheelde toch best wel veel vergeleken met hier.
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Allereerst gefeliciteerd met je keuze voor een prima merk! De meeste mensen kopen Nikon, Canon of Sony.

Je moet wel denken aan je garantie. Waar je Pentax ook koopt, je hebt altijd fabriek garantie. Dit is echter vaak beperkt tot 1 jaar.
Koop je hem in een Nederlandse zaak heb je 2 jaar garantie.

Mocht je dit niet uitmaken en het voordeel is er in Amerika kun je daar natuurlijk beter voor gaan.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik heb 3 jaar geleden in Nederland een Digitale Camera gekregen van mijn opa, kostte toen 200,- euro en was met de creditcard betaald. 4 Maanden later was ik in Canada aan het skieën en liet degene die een foto van mij maakte mijn nieuwe camera in de sneeuw vallen; resultaat.... een dooie camera.

Omdat het via de CC betaald was en de camera dus verzekerd was heb ik binnen 3 weken het volledige aankoopbedrag terug gehad. Ben toen in Canada op zoek gegaan naar dezelfde camera, en vond die... voor 149$ - toen omgerekend zo'n 115 euro. Heb er dus bijna 100 euro winst op gemaakt. :D
Het kan een stuk goedkoper zijn, maar ik meen me wel te herinneren dat veel modellen daar anders waren dan de Europese versies. Bovendien bevatte de lader een Amerikaanse stekker etc etc. Gelukkig had ik mn originele nog!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

RNA schreef:Ik heb 3 jaar geleden in Nederland een Digitale Camera gekregen van mijn opa, kostte toen 200,- euro en was met de creditcard betaald. 4 Maanden later was ik in Canada aan het skieën en liet degene die een foto van mij maakte mijn nieuwe camera in de sneeuw vallen; resultaat.... een dooie camera.
Als je de goede Pentax koopt zal je dit niet gebeuren. Die kunnen wel tegen wat water ;)
Yasmine
Amerika-ontdekker

Bericht door Yasmine »

Ik heb vorig jaar in Delaware (heel lage tax dus) een Canon 500D + 55-250 + 18-55 IS lens gekocht. Ik heb voor alles in het totaal (camera, 2 lenzen, cameratas, geheugenkaart, 2 filters, extra batterij) toen iets van een 750-800 euro betaald, terwijl je toen op dat moment hier in België nog niet eens de camera en 2 lenzen voor 950 euro had. Tip: kijk eens op www.bestbuy.com voor de prijzen.

De garantie is inderdaad een keuze die je moet maken. Ik heb/had met mijn camera ook alleen maar garantie in de US, maar heb er tot nu toe (knock on wood) geen problemen mee gehad. Je moet je dus afvragen of je het bespaarde geld het waard vindt om geen garantie in Europa te hebben (hoewel ik niet weet of dit voor Pentax hetzelfde is als Canon).
charlotte1
Amerika-ontdekker

Bericht door charlotte1 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik neem het zekere voor het onzekere en heb inmiddels een camera gekocht.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Sentinel schreef: Als je de goede Pentax koopt zal je dit niet gebeuren. Die kunnen wel tegen wat water ;)
Ohja, ik ga er vanuit dat mijn camera ook wel tegen wat sneeuw had gekunt. Probleem was dat hij met opengeschoven lens eerst op de punt van de ski terecht kwam, en vervolgens in de sneeuw rolde. De lens was hierdoor ontwricht en de sneeuw zat IN de lens. Hij kon dus niet meer 'dicht' en was nat van binnen, denk dat zelfs een Pentax het daar moeilijk van krijgt :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Ik heb mijn Canon 24-70mm 2.8L lens in Boston gekocht scheelde ongeveer 300 euro destijds.
Ik kon er voor iets van 50 euro 2 jaar wereldwijde garantie bijkopen via de winkel.
Yasmine
Amerika-ontdekker

Bericht door Yasmine »

newengland schreef:Ik heb mijn Canon 24-70mm 2.8L lens in Boston gekocht scheelde ongeveer 300 euro destijds.
Ik kon er voor iets van 50 euro 2 jaar wereldwijde garantie bijkopen via de winkel.
Dat laatste is wel een erg interessante tip, ik wist helemaal niet dat dat kon. In welke winkel was dat?
Ga ik zeker onthouden, hoewel de lens die ik op het oog heb (70-200 F4) volgens mij niet echt goedkoper is in Amerika.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij de betere winkels moet dat wel lukken, ik heb toen ik in 2005 mijn camera kocht bij B&H is NYC ook een extra werelddekking afgesloten in de winkel,
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Klopt, ik heb hem ook bij B&H Photo gekocht.
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Enkele jaren terug 't zelfde gedaan. Op DPReview mijn uitzoek-werk gedaan. Ik wilde een point-and-shoot dus de keus viel uiteindelijk op een Canon Powershot SD870 IS. In de EU heet dezelfde camera geloof ik IXUS.

Uiteindelijk online bij B&H bestelt en laten bezorgen bij mijn vriendin. Twee dagen later lande mijn vliegtuig en kon ik dus meteen beginnen met foto's schieten :) Voor de oplader heb ik 'n convertertje gekocht. Prima tevreden maar als ik ergens een zak met geld vind ga ik toch upgraden naar een DSLR!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

charlotte1 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik neem het zekere voor het onzekere en heb inmiddels een camera gekocht.

:thumbup:
Gefeliciteerd met de aanschaf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer