Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Suz05: Aub tips/advies op route & bezienswaardigheden

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Suz05
Amerika-ontdekker

Reis Suz05: Aub tips/advies op route & bezienswaardigheden

Bericht door Suz05 »

Beste Forumleden,

In het voorsteltopic heb ik mezelf een aantal weken geleden al voorgesteld en op dit forum heb ik al veel gelezen en veel handige informatie gekregen. Het is voor ons de eerste keer dat we een reis naar Amerika gaan maken. Onze hotels liggen al vast en we zijn nu bezig om te bepalen welke route/wegen we het best kunnen rijden en welke bezienswaardigheden we onderweg en ter plekke niet willen missen. Om de route te plannen heb ik gebruik gemaakt van een wegenkaart en google maps. Ook heb ik gebruik gemaakt van veel informatie die ik hier op het forum heb gelezen. Omdat het de eerste keer is dat we naar Amerika gaan vinden we het echter moeilijk om te bepalen wat de mooiste route is met de leukste tussenstops, dus ben daarom toch nog een beetje onzeker over onderstaande planning. Hieronder dan onze planning, het zou fijn zijn als jullie even willen kijken of onderstaande een beetje klopt en hierop tips/feedback zouden willen geven. Mochten we onderweg nog bezienswaardigheden tegen komen die we zeker niet mogen missen horen we het ook graag :)! Het klopt dat sommige afstanden erg lang zijn maar in overleg met het reisbureau hebben we de route gepland en de hotels liggen al vast dus daar kan niets meer aan veranderd worden…

31 augustus: Los Angeles (Hollywood), 2 nachten (Doen: Huurauto ophalen, Citytour: Bekijken Hollywood, Santa Monica, Venice Beach en Beverly Hills)
- Los Angeles – Laughlin: Via I-15 naar Barstow en dan I-40 naar Laughlin (Klopt het dat je dan via de Route 66 rijdt? Dat zouden we namelijk graag willen doen…) = 453 km (6:20uur)
2 september: Laughlin, 1 nacht (Tussenstop)
- Laughlin – Grand Canyon: Weg vervolgen via I-40 via Kingman en dan via de AZ-66 (Dit is toch de route-66? Beter dan blijven volgen van de I-40?) en dan via Seligman weer de I-40 en vervolgens bij Williams via de AZ-64 = 358 km (4:16uur)
(Doen onderweg: Stop in Kingman & Hackberry)
3 september: Grand Canyon, 2 nachten (Doen: Nog uitzoeken wat we hier precies willen gaan doen)
- Grand Canyon – Page: Via AZ-64 naar Cameron en vanaf daar via US-89 naar Page = 220 km (2:43uur)
5 september: Page (Lake Powell), 1 nacht (Doen: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend)
- Page – Monument Valley – Moab: Vanaf Page de AZ-98, vervolgens de US-160 richting Kayenta. Bij Kayenta de US-163 op. (Page-Monument Valley = 195 km; 2:18uur) Vanaf Monument Valley via de US-163 en dan bij Bluff via de US-191 naar Moab. (Monument Valley-Moab = 239km; 2:54uur) = 433km; 5:12uur.
(Doen: Autoroute door Monument Valley)
6 september: Moab, 2 nachten (Doen: Arches NP & Canyonlands NP)
- Moab – Bryce Canyon: Is het een goede optie om via Capitol Reef NP te rijden? Dan zou de route er als volgt uitzien: De US-192 naar Crescent Junction, vanaf daar de I-70, afslag 149 naar UT-24 richting Hanksville. Bij Hanksville verder via de UT-24 richting Torrey. Bij Torrey de UT-12 op t/m Bryce Canyon = 434km (5:16uur)
8 september: Bryce Canyon, 2 nachten (Doen: Nog bedenken wat we precies willen doen, misschien een paardentocht?)
- Bryce Canyon – Zion NP – Las Vegas: Vanaf Bryce via de UT-12 en vervolgens de US-89 en daarna de UT-9 richting Zion NP. (Bryce-Zion = 139km; 1:58uur) Vanaf Zion via de UT-9 via Hurricane naar de I-15. De I-15 af rijden t/m Las Vegas. (Zion – Las Vegas = 265km; 2:58uur) = 403 km (4:56uur)
(Doen: Autoroute door Zion en nog bekijken welke punten in Zion we binnen de tijd die we daar hebben kunnen bezoeken, van Zion naar Las Vegas eventueel nog rijden via Valley of Fire)
10 september: Las Vegas, 2 nachten (Doen: The Strip bekijken & Hotels aan The Strip bezoeken & Een show boeken, welke weten we nog niet, Hoover Dam(?); Route vanaf Las Vegas naar Visalia via Death Valley, daar korte tussenstops maken om de belangrijkste/mooiste punten van Death Valley te zien omdat we niet veel tijd hebben die dag)
- Las Vegas – Death Valley - Visalia: Vanaf Las Vegas de I-15 op. Daar afslag 33 nemen en de NV-160 oprijden. Bij Pahrump linksaf slaan en vervolgens rechts naar de CA-127 en daarna links naar de CA-190 richting Furnace Creek. Bij Furnace Creek linksaf naar Badwater Basin. Vervolgens weer terug en linksaf via de CA-190. Door rijden t/m Olancha en daar linksaf de US-395 op. Weg vervolgen naar CA-14. Daarna rechtsaf de CA-178 op. Bij Bakersfield verder gaan op de CA-99. Afslag 96 nemen en rechtsaf de CA-198 naar Visalia nemen. = 745km (9:44uur)
12 september: Visalia (Sequoia NP), 1 nacht (Doen: Nog bedenken wat we in de tijd die we hebben willen zien in Sequoia NP)
- Visalia – Sequoia NP – El Portal (Yosemite): Vanaf Visalia naar CA-198 door Sequoia en dan de CA-180 richting Fresno. Bij Fresno de CA-41 op. Bij Oakhurst linksaf de CA-49 op en vervolgens bij Mariposa rechtsaf de CA-140 t/m El Portal. = 385km (5:37uur)
13 september: El Portal (Yosemite NP), 2 nachten (Doen: Nog bedenken wat we in Yosemite allemaal willen zien/doen, we komen niet via Tioga Pass, misschien daar eens heen rijden?)
- El Portal (Yosemite) – San Francisco: Via de CA-140 en daarna de CA-120. = 310km (4:30uur)
15 september: San Francisco, 3 nachten (Doen: Citytour, bekijken Golden Gate Bridge, Chinatown, Fisherman’s Wharf, winkelen & Tour naar Alcatraz)
- San Francisco – Monterey: Via CA-1 & 17-mile-drive. = 200km (2:29uur)
18 september: Monterey,1 nacht (Doen: Whale Watching Tour, bekijken Cannery Row, Fisherman’s Wharf en Monterey Bay Aquarium)
- Monterey – Santa Barbara: Via CA-1 = 387km (4:37uur)
19 september: Santa Barbara, 2 nachten (Doen: Strand, Neverland van Michael Jackson bezoeken of eventueel hier een Whale Watching Tour
- Santa Barbara – Los Angeles: Via CA-1 = 158km (2:40uur)
(Doen Highway-1: Point Lobos, Big Sur, eventueel Hearst Castle)
21 september: Vertrek vanaf LAX naar huis. (Doen: Huurauto inleveren)

Hopelijk snappen jullie iets van de route en planning en hoe ik het heb proberen weer te geven… Aangezien het de eerste keer is dat we gaan weet ik nog niet zo goed hoe ik alles moet doen/plannen dus misschien ziet het er nog niet helemaal duidelijk uit. Sorry dat het zoveel informatie is maar ik wist niet zo goed hoe ik het korter moest maken. Het zou fijn zijn als jullie hierover tips en advies willen geven, alles is welkom :wink:!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Suzanne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Suz05: Aub tips/advies op route & bezienswaardighed

Bericht door gleuknie »

Suz05 schreef:Sorry dat het zoveel informatie is maar ik wist niet zo goed hoe ik het korter moest maken.
Ik zal in ieder geval jullie route eens overzichtelijk maken:

31-08: Aankomst Los Angeles
01-09: Los Angeles
02-09: Los Angeles - Laughlin
03-09: Laughlin – Grand Canyon
04-09: Grand Canyon
05-09: Grand Canyon - Page
06-09: Page - Moab
07-09: Moab
08-09: Moab – Bryce Canyon
09-09: Bryce Canyon
10-09: Bryce Canyon – Zion – Las Vegas
11-09: Las Vegas
12-09: Las Vegas – Visalia
13-09: Visalia – El Portal
14-09: El Portal
15-09: El Portal – San Francisco
16-09: San Francisco
17-09: San Francisco
18-09: San Francisco - Monterey
19-09: Monterey – Santa Barbara
20-09: Santa Barbara
21-09: Santa Barbara - LAX - Terugreis
Suz05 schreef:Het klopt dat sommige afstanden erg lang zijn maar in overleg met het reisbureau hebben we de route gepland en de hotels liggen al vast dus daar kan niets meer aan veranderd worden…
Het is jammer dat alles al vast ligt. Is het ook niet mogelijk om een paar kleine aanpassingen te doen? Bijvoorbeeld Lone Pine voor Visalia en 1 nacht Bryce Canyon verplaatsen naar Zion.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Hoi Suzanne,
Is inderdaad een beetje lastig te lezen.
Je neemt aardig wat tijd voor de route t/m Grand Canyon en dan vervolgens heel weinig tijd voor het stuk van Page t/m Las Vegas (met name Utah...).
Wanneer je heel vroeg uit Grand Canyon vertrekt dan heb je nog wel wat tijd voor de dingen die je bij Page wil doen. De dag ervoor is immers al geheel bij de Grand Canyon. Ik hoop wel dat je aan de rim of in Tusayan overnacht en niet in Flagstaff, want dan zit je nog op ruim anderhalf uur van de rim.
Jammer dat er geen overnachting bij Monument Valley in zit. Je mist daar nu het mooiste deel van de dag.
Twee nachten Moab is wel het minimum.
De route van Moab naar Bryce kun je beter in 2 dagen doen. En je hebt erg weinig tijd voor Zion, laat staan voor Valley of Fire SP.
Hier kun je wel wat verbeteren door op eigen kosten 1 van die nachten bij Bryce te verplaatsen naar Torrey of een nacht in Springdale (Zion) te boeken.
Las Vegas - DV - Visalia is een erg lange reisdag. Voor Sequoia heb je weinig tijd, dat zou je kunnen overslaan. Een alternatief is dan een overnachting (op eigen kosten) in Lone Pine of Bishop, zodat je automatisch via de Tioga Pass komt.
Vanuit El Portal heb je je handen al vol aan de vallei en Glacier Point Road met enkele wandelingen. Eventueel Mariposa Grove (waar ook Sequoia's zijn). Dan hoef je wanneer je vasthoudt aan je oorspronkelijke route niet de hele Tioga Pass meer af te leggen. Misschien wel een deel. Dat zou ik niet plannen, maar gewoon zien.
Wat de kustroute betreft. Big Sur en Hearst Castle (bij San Simeon) liggen op het deel tussen Montery en Santa Barbara. In de routebeschrijving zou ik die wat hoger plaatsen.
De meeste wegen spreken voor zich, er zijn weinig alternatieven. Route66 e.d. kom ook wel goed.
Johan
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik vind dit geeneens de slechtse reisbureau route, maar ik zou wel een nacht Bryce laten vallen en Zion vergeten, in ruil voor een extra dag tussen page en Moab.
Je kan dan Monument Vallet, de Moki Dugway en Natural Bridges NM meepakken, om maar wat te noemen.
Zion is toch al verloren in deze route, en twee dagen Bryce is best veel, tenzij je een dag wilt wandelen.
Misschien zelfs nog een dag St.Barbara ook ruilen voor een dag Moab.

*edit*

Ik lees dat alles al vast ligt, vergeet dan alle tips maar en maak het mooiste van de route zoals hij is. :wink:
Suz05
Amerika-ontdekker

Bericht door Suz05 »

Hoi Allemaal,

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips :)! Wat fijn dat jullie allemaal al zo snel reageren zeg!

De hotels liggen inderdaad al vast, het zou heel misschien wel mogelijk zijn om nog iets te verwisselen, eventueel op eigen kosten maar dan zou ik het reisbureau even moeten benaderen wat daarin de mogelijkheden zijn.

Opzich vonden we het zelf (na uitleg van het reisbureau waarom dat zo was :wink:) wel een prima route. Het klopt dat we twee dagen in Bryce hebben en geen overnachting in Monument Valley of Zion. Volgens het reisbureau bouwen we zo meer rust in, in de reis. Maar omdat we twee nachten in Bryce hebben kunnen we daar de eerste nacht 's avonds aankomen zodat we van Moab naar Bryce nog de hele dag hebben voor andere dingen. De laatste dag kunnen we al vroeg in de ochtend vertrekken richting Zion zodat we wel de hele dag hebben om in Zion te besteden om vroeg in de avond door te rijden naar Las Vegas. Zo hebben we uiteindelijk nog één hele dag in Bryce over.

Van Las Vegas naar Visalia is inderdaad een heel erg lang stuk maar het is wel mogelijk. We hebben dan alleen erg weinig tijd over in Death Valley, daar kunnen we eigenlijk alleen maar doorheen rijden en weinig tijd voor stops/afwijkingen van de route. Dit was op advies van het reisbureau, die zeiden dat het mooier was om Sequoia te bezoeken omdat de Sequoia's daar een stuk mooier waren en het een erg mooi park zou zijn. We zouden toch eens kunnen overdenken om via de Tioga Pass te gaan en dan toch een overnachting te doen ergens anders maar geen flauw idee of dat wel mogelijk is en of het dan een verbetering is van de route...

In principe lag de route namelijk al vast, maarja nu krijgen we zoveel tips dat we weer beginnen te twijfelen, haha... Het ging ons ook voornamelijk over de te rijden route en de bezienswaardigheden ter plekke en onderweg. We zijn namelijk een beetje onzeker over of we de juiste/snelste/mooiste wegen nemen en of we geen bezienswaardigheden over het hoofd zien of op een dag dingen willen doen die eigenlijk niet mogelijk zijn.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :)!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Misschien vind je dit heel vreemd klinken, maar bij de meeste reisbureaus hebben ze er totaal geen verstand van. Op dit forum zitten vele experts die al jaren naar de V.S. reizen en dus ervaring hebben met de routes.
Hoe kunnen ze het hebben over rust inbouwen als je in 2 dagen van Las Vegas via Death Valley en Sequoia N.P. naar Yosemite moet rijden? Ik zou voor de Sequoia's in Yosemite gaan kijken (Ik vraag me af of ze bij het reisbureau weten dat hier ook Sequoia's staan) en Sequoia N.P. vergeten. Wat ook beter voor de rust was geweest, was Moab vergeten, zodat je had kunnen overnachten bij Monument Valley en Zion. Page - Moab en Moab - Bryce Canyon mogen ze ook geen rust inbouwen noemen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je krijgt hier altijd ongevraagd (en soms ook ongewild :wink: ) advies! Maar met de beste bedoelingen. Soms kun je met een kleine aanpassing en tegen niet al te grote kosten, de route echt een stuk verbeteren.
Suz05 schreef:Van Las Vegas naar Visalia is inderdaad een heel erg lang stuk maar het is wel mogelijk. We hebben dan alleen erg weinig tijd over in Death Valley, daar kunnen we eigenlijk alleen maar doorheen rijden en weinig tijd voor stops/afwijkingen van de route. Dit was op advies van het reisbureau, die zeiden dat het mooier was om Sequoia te bezoeken omdat de Sequoia's daar een stuk mooier waren en het een erg mooi park zou zijn. We zouden toch eens kunnen overdenken om via de Tioga Pass te gaan en dan toch een overnachting te doen ergens anders maar geen flauw idee of dat wel mogelijk is en of het dan een verbetering is van de route...
Sequoia (en Kings Canyon) is een prachtig park, en de sequoia's zijn daar ook mooier dan in Yosemite, maar je hebt er eigenlijk geen tijd voor in deze route, want het kost veel tijd om het park goed te bekijken. Je kunt dan beter alleen naar Yosemite gaan. Dat scheelt in kilometers, en je hebt een mooiere route.

Je kunt dan bijvoorbeeld in Bishop overnachten. Ik weet niet of je nog iets kunt wijzigen, maar eventueel doe je het op eigen kosten, je hebt voor minder dan 100 dollar vaak al een redelijke kamer (Motel6 70 dollar, ca 50 euro).

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha het is inderdaad altijd met de beste bedoelingen. Ik erger me overigens ook vrij snel aan reisbureaus, maar dat had vast nog niemand door. :roll: :P
Groetjes René

Suz05
Amerika-ontdekker

Bericht door Suz05 »

Ja, dat geloof ik gelijk dat het allemaal met de beste bedoelingen is:)! Eigenlijk alleen maar fijn om er zo eens feedback op te krijgen! Na het gesprek met het reisbureau waren we eigenlijk wel tevreden met de route maar nu ik jullie reacties zo lees vind ik de weg van Las Vegas naar Visalia veel te lang om in een dag te rijden. Ik heb nu het reisbureau gemailt om te vragen of de overnachting eventueel toch nog omgeboekt kan worden en wat daarin de mogelijkheden zijn. Dan rijden we liever via de Tioga Pass naar Yosemite en slaan Sequoia dan maar over... Lijkt me beter als ik jullie reacties zo lees. Dan proberen we te overnachten in Lone Pine of Bishop. We twijfelen nog of we een overnachting van Bryce willen verzetten... Daar willen we nog even over denken wat het beste zou zijn en waar die overnachting dan heen zou moeten. Wel grappig, want eigenlijk was dit helemaal niet de vraag omdat de hotels al vast lagen. De vraag was meer welke wegen we moesten rijden en of we geen bezienswaardigheden over het hoofd zouden zien. Maar dankzij jullie tips komt er hopelijk ook nog een verbetering in de route :thumbup:! Ik ben benieuwd naar de reactie van het reisbureau...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eigenlijk zijn die wegen ook niet zo moeilijk, je hebt meestal niet veel keuze. Ik vind het altijd handig en leuk om een goede kaart te hebben (zoals de hallwag). Daar staan ook de scenic routes op. Je zult zien dat je via de snelste weg ook vaak de mooiste weg hebt, of dat er vaak geen andere mogelijkheden zijn.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Martin & Marianne schreef:of dat er vaak geen andere mogelijkheden zijn.
Daar weten we helaas alles van, na de brand in Yosemite in 2009. Een Sonora Pass in het donker is niet echt een aanrader. :lol:

Ik zou in ieder geval een navigatiesysteem meenemen als ik jullie was. Wij vonden dat ideaal. Zeker als je je hotel moet vinden in een stad als Los Angeles. Dan zit je ook niet met de stress als je per ongeluk ergens verkeerd rijdt.

Als jullie serieus overwegen die nacht in Bryce Canyon te verplaatsen, dan zou ik die zeker bij Zion plaatsen. Bryce Canyon is 1 van de parken, waarvan je in 1 dag een perfecte indruk kunt krijgen. Ik zou dan zeker de viewpoints gaan bekijken en als wandeling is de Queens Garden/Navajo Loop Combination een echte aanrader. Dan zou je aan het eind van de middag richting Zion kunnen rijden.

Ik weet trouwens niet hoeveel er mogelijk is, qua veranderingen, maar ik zal je toch eens schetsen, waar ik persoonlijk voor zou kiezen als route. Daarbij zou ik of 2 nachten Page nemen of 2 nachten Zion.:

05-09: Grand Canyon - Monument Valley
06-09: Monument Valley - Page
07-09: Page - Bryce Canyon
08-09: Bryce Canyon - Zion
09-09: Zion
10-09: Zion – Las Vegas
Groetjes René

Suz05
Amerika-ontdekker

Bericht door Suz05 »

Bedantk voor jullie hulp :)! Als de wegen voor zich spreken zal dat wel goed komen dan... Haha altijd spannend namelijk of dat wel goed zal komen als je voor de eerste keer gaat natuurlijk... Vandaar dat ik even wilde navragen of de wegen die we van plan zijn te rijden wel kloppen :wink:. We willen nog de Rand McNally kopen en een navigatiesysteem meenemen voor het zoeken naar de hotels. Lijkt ons ook erg handig.

We hebben trouwens reactie van het reisbureau. De nacht in Visalia kan omgeboekt worden naar een nacht in Bishop. Scheelt toch al weer een stuk in de rijafstand van die dag. Dus dat gaan we in ieder geval wel veranderen. Het reisbureau raadt nog steeds aan om die twee nachten in Bryce te houden omdat we daar dan laat in de avond aan kunnen komen, de volgende dag de hele dag voor Bryce hebben en de volgende ochtend weer vroeg kunnen vertrekken richting Zion, om dan weer later op de avond in Las Vegas aan te komen. Op zich klinkt dat bij ons wel logisch in de oren maar we zullen er toch nog even over nadenken :wink:. De nacht in Visalia wordt nu in ieder geval verzet, dan gaan we wel Sequoia's kijken in Yosemite NP.

Is het trouwens logisch om op de route van Page naar Moab via Monument Valley te rijden of zouden we dat ook in kunnen plannen op de route van de Grand Canyon naar Page? Die afstand is namelijk een stuk korter maar denk dat het dan ook wel weer erg om rijden gaat worden...
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Suz05 schreef:Is het trouwens logisch om op de route van Page naar Moab via Monument Valley te rijden of zouden we dat ook in kunnen plannen op de route van de Grand Canyon naar Page? Die afstand is namelijk een stuk korter maar denk dat het dan ook wel weer erg om rijden gaat worden...
Monument Valley kun je inderdaad beter bezoeken op weg van Page naar Moab, want je komt er dan toch al langs. Anders moet je er speciaal voor omrijden de dag ervoor en dan heb je al helemaal geen tijd voor de bezienswaardigheden in Page zelf.

Super trouwens dat je Visalia nog om kan boeken naar Bishop. Lone Pine zou mijn voorkeur hebben om meer tijd te hebben voor Death Valley, maar Bishop is weer ideaal, omdat je dan meer tijd hebt voor Mono Lake, Bodie en de Tioga Road.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer