Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV2012: Georgie!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Amerikanees
Amerikafan

Re: Winnaar DV2012: Georgie!!

Bericht door Amerikanees »

Mijn hele handeltje heb ik zojuist op de post gedaan, heb alleen geen idee waar mijn vorige post is gebleven.... :clap: :clap:
Only the strong survive.....
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

In je eigen topic ;)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Amerikanees: inderdaad, ik heb het verplaatst naar je eigen topic.

@Georgie: ik dacht altijd dat je police records moest hebben van elk land waar je minstens 6 maanden verbleven hebt. Maar het is dus 12 maanden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Ja Georgie, hoe zit dat? naja, voor NL hoefde ik al niets aan te vragen daarvoor en voor Nieuw Zeeland geloof ik ook niet. Is er iemand die dat even kan checken voor me? Top! :thumbup:
Only the strong survive.....
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nee het is 12 maanden. Ik moest ook even goed lezen, maar dit is het schema:

Afbeelding

Dus dat valt ook wel weer mee! Zo veel mensen zijn er niet die echt 12 maanden in een land hebben gewoond. Ik dus niet in Amerika (1o maanden), maar wel Engeland.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat is inderdaad duidelijk!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

wat een geluk dat het consulaat het van Nederland opvraagt. Als ik van alle gemeentes had moeten opvragen in NL was ik wel even bezig geweest! (En het kost 30 euro in NL volgens mij, althans voor mijn werk wel, of is dat weer anders?)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie moet je het soort strafblad dat je voor emigratie nodig hebt niet bij al de gemeentes apart opvragen:
- je hebt het 'bewijs van goed zedelijk gedrag' dat je standaard bij de gemeentepolitie kan gaan ophalen. Dit heb je nodig als je in Belgie voor bepaalde jobs gaat solliciteren of zo.
- maar je hebt ook een soortgelijk bewijs dat je moet opvragen bij het Ministerie van Justitie. Daar staat blijkbaar meer info op of zo, geen idee wat juist het verschil is omdat het bij ons toch blanco was. Maar dit document is het enige dat geldig is voor emigratiedoeleinden. Het papier van de locale politie is dan waardeloos.

Maar ach, dat is jouw zorg niet, als Nederlander moet jij er niet eens zelf voor zorgen. :-)
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Het is zelfs nog beter, voor verblijf in de VS hoef je niets te doen, dat regelt het consulaat allemaal voor je :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Beetje late to the party, maar gefeli!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik heb even een vraagje:

De geboorte akte mag toch ook gewoon in het Nederlands? Een vertaalde (Engelse) versie kan je namelijk alleen opvragen bij je geboorte gemeente en niet de gemeente waar je nu woont, dus dat is nogal aan de andere kant van het land. Maar omdat er overal staat dat het in het Engels OF in de originele taal van het land moet zijn, zou NL toch ook mogen? Of geldt dit alleen voor diploma's?
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Weet niet of t voor jouw geboortegemeente geldt, maar soms kan je m online opvragen via hun website. Sturen ze m op naar je adres.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Je kunt toch gewoon de gemeente emailen, of als ze een digitaal loket hebben dat gebruiken? Ik heb een poosje geleden twee geboortebewijzen aangevraagd. Voor één ervan heb ik iemand gemachtigd om het voor mij aan te vragen, en voor de andere kon het helemaal via email. Ik ga er vanuit dat de meeste gemeenten tenminste een algemeen emailadres hebben waar je kunt beginnen met vragen hoe je te werk moet gaan.

Het is mijn ervaring dat mensen je graag willen helpen als je uitlegt waarom je het niet persoonlijk kunt komen aanvragen! (Idem dito toen ik twee vaccinatieoverzichten nodig had, ook dat was helemaal geen probleem.)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Oh ja, dat was best wel dom van mij. Ik had zelf al gekeken bij het digitale loket van m'n stad nu, en daar stond dat je de internationale geboorte akte dus moest aanvragen bij de geboortestad. Maar het was niet bij me opgekomen dat ik dat dan ook digitaal kon doen. Afijn, het is besteld, via internet dus (met digid), koste 11,50 en wordt binnenkort opgestuurd naar m'n adres hier.
Icarua
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door Icarua »

Alle documenten die je moet meenemen naar je interview mogen in Nederlands of Engels zijn. Geboorteakte en trouwboekje etc. mogen dus gewoon in Nederlands.
Alleen als je een document in een derde taal hebt moet je hetnlaten vertalen.
Ex-winnaar DV2012
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hoi Sophie,

Een goede vriendin van me werkt hier als ESOL lerares, dus toen ik haar vandaag tegenkwam moest ik gelijk aan jou denken. Ik heb even jouw situatie uitgelegd en gevraagd of ze nog goede ideeen had. Helaas zijn het slechte tijden, waardoor je als onervaren, non-native speaker niet zo snel aan de bak komt, maar met een beetje geduld is alles mogelijk. Een paar tips:

- In Juli-Augustus moeten scholen vaak op het laatste moment vervanging vinden voor docenten die onverwachts niet terugkeren. Als jonge docent is dat vaak de beste tijd om een baan te vinden.
- Meestal zal een native speaker de voorkeur krijgen, maar werkgevers moeten verplicht minorities (jij valt daar waarschijnlijk ook onder) aannemen.
- Teach for America. Om eerlijk te zijn weet ik niet of dat iets is, want je wordt dus door hun opgeleid om les te geven aan "at risk" kinderen. Meestal zijn dat echt geen lieverdjes en plaatsen ze je in niet zo'n fijne buurt, dus persoonlijk zou ik dat nooit doen, maar als je echt graag wil lesgeven is dat misschien een optie.

Ik stuur je zo ook even een PM met de e-mail die ze me hierover stuurde. Daar staan nog een paar links en andere tips in.
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

De internationale geboorte akte kwam net met de post. Lekker snel dus! En van het weekend ben ik even bij m'n moeder dus kan ik mooi alle formulieren invullen en uitprinten, en dan opsturen!
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Yeaaaah
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Edit: las net ongeldige verklaring...

Georgie, geef de moed niet op! Ik hoop zo dat je alsnog wint en daar ga ik voor duimen!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik duim mee! Wat een tegenvaller en wat een schandalige fout!!
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer