Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Helikopter vluchten boven New York
Helikopter vluchten boven New York
Deze zomer ga ik o.a. naar New York City, en ik zat te denken om een helikopter vlucht te nemen boven de stad.
Zijn er mensen met tips of ervaringen ?
Zijn er mensen met tips of ervaringen ?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Helikopter vluchten boven New York
Er is momenteel een groupon gaande (zie draadje over kortingen), hoewel die maatschappij minder goede reviews krijgt...
2 jaar terug ben ik met Liberty geweest en dit beviel mij prima, maar ja, ik hou van vliegen en had altijd al eens in een heli willen zitten...
ik zou het alleen doen als je het je kan veroorloven, want het is veel geld voor een kwartiertje....maar wel gaaf
2 jaar terug ben ik met Liberty geweest en dit beviel mij prima, maar ja, ik hou van vliegen en had altijd al eens in een heli willen zitten...
ik zou het alleen doen als je het je kan veroorloven, want het is veel geld voor een kwartiertje....maar wel gaaf

Ik ben al een tijdje stiekeme meelezer op het forum, maar bleek nog helemaal geen account te hebben. Dus nu mijn eerste post.
Ik ga volgende week vrijdag voor het eerst naar New York en heb ook een helikoptervlucht geboekt, via Viator.
Nu blijkt echter dat de uitvoerende partij Zip Tours is en na wat speurwerk, lijkt dit een louche maatschappij te zijn. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb een aanvraag voor annulering ingediend, hopelijk kan ik mijn geld nog terug krijgen.
Dus mijn tip; kijk uit waar je boekt!
Ik ga volgende week vrijdag voor het eerst naar New York en heb ook een helikoptervlucht geboekt, via Viator.
Nu blijkt echter dat de uitvoerende partij Zip Tours is en na wat speurwerk, lijkt dit een louche maatschappij te zijn. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb een aanvraag voor annulering ingediend, hopelijk kan ik mijn geld nog terug krijgen.
Dus mijn tip; kijk uit waar je boekt!

- meyem
- Amerika-expert
ik dacht dat Viator wel betrouwbaar was....?
Ja, Viator volgens mij wel inderdaad, maar de uitvoerende partij lijkt dat niet te zijn (lees hier zelf: http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... _York.html). Denk dat het aan de tour ligt die je boekt. En weet ook niet in hoeverre Viator van de praktijken van hun partijen weet.. Ik denk dat ik nu rechtstreeks bij Liberty Tours ga boeken.

- meyem
- Amerika-expert
Tja, ik moet zeggen dat de Manhattan Helicopters (van de Groupon) er ook niet geweldig afkomen....maar ja, dat is geboekt en we gaan gewoon genieten.
Liberty is prima, ben ik 2 jaar terug mee geweest en die draaien volop, dus in ieder geval niet lang wachten....Zelf ben ik toen gewoon naar binnen gelopen, want ik wil toch wel met mooi weer vliegen. Dat was geen probleem....
Liberty is prima, ben ik 2 jaar terug mee geweest en die draaien volop, dus in ieder geval niet lang wachten....Zelf ben ik toen gewoon naar binnen gelopen, want ik wil toch wel met mooi weer vliegen. Dat was geen probleem....

- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben in 2008 een helitoer boven manhattan gedaan.
Gelukkig was het mooi weer en hebben we genoten van de helitoer
Helaas weet ik niet meer bij wie we geboekt hebben.
Gelukkig was het mooi weer en hebben we genoten van de helitoer
Helaas weet ik niet meer bij wie we geboekt hebben.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij denken er nu ook aan om gewoon binnen te lopen. Dan krijg je ook meteen een gevoel bij zo'n maatschappij en weet je of je je er prettig voelt. Maar na jouw positieve bevinding met Liberty, gaan we zeker voor hen!meyem schreef:Tja, ik moet zeggen dat de Manhattan Helicopters (van de Groupon) er ook niet geweldig afkomen....maar ja, dat is geboekt en we gaan gewoon genieten.

Trouwens, toevallig dat je uit Amstelveen komt.. ik woon in Haarlem!

Als je een new york pass hebt krijg je 15% korting bij liberty helicopter tour. Mosschien de moeite waard om hier eens naar te kijken? Zal vast wel het een en ander over op hun site staan.
Bedoel je met die New York Pass, zo'n pass waar je voor een goedkopere prijs verschillende attracies/bezienswaardigheden kan bezoeken ?suusja schreef:Als je een new york pass hebt krijg je 15% korting bij liberty helicopter tour. Mosschien de moeite waard om hier eens naar te kijken? Zal vast wel het een en ander over op hun site staan.
Ja, inderdaad, de new yorkpass koop je en dan kun je geloof ik iets van 50 attracties gratis in. Daarnaast krijg je nog bij en aantal andere dingen korting. O.a. Een helicoptervlucht. Wij hebben afgelopen week deze pas gebruikt, maar hebben geen helivlucht gemaakt, dus kan je daar niets over vertellen. Voor meer info kun je kijken op www.newyorkpass.com
Bedankt voor de informatie 

- meyem
- Amerika-expert
je krijg idd korting met de NY pass bij Liberty...die heb ik in 2009 ook gebruikt...
overigens is het wel iets duurder als je niet van tevoren boekt en je moet ook nog eens fuel kosten en nog meer van die onzin betalen...dat is dan weer het voordeel van die groupon actie bij de Manhattan heli's...je betaalt in een keer en er komt niets meer bij....ik laat bij terugkomst wel weten hoe de service en veiligheid was...
overigens is het wel iets duurder als je niet van tevoren boekt en je moet ook nog eens fuel kosten en nog meer van die onzin betalen...dat is dan weer het voordeel van die groupon actie bij de Manhattan heli's...je betaalt in een keer en er komt niets meer bij....ik laat bij terugkomst wel weten hoe de service en veiligheid was...

Is het echt de moeite om er ongeveer 100 euro aan te besteden voor een (klein) kwartiertje? Ik kan me wel voorstellen dat het echt geweldig is, want ik heb aan de Grand Canyon ook een helicoptertour gedaan, en das dan toch een unieke ervaring. Is de vlucht boven New York even hard de moeite volgens jullie?
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Ik heb ook beide gedaan en eerlijk gezegd vond ik de vlucht over de Grand Canyon veel mooier en spectaculairder
(misschien omdat dit de eerste keer was), de vlucht over New York was in vergelijking vooral erg kort, voordat je
er erg in hebt sta je alweer op de grond, maar ik heb er zeker geen spijt van.
(misschien omdat dit de eerste keer was), de vlucht over New York was in vergelijking vooral erg kort, voordat je
er erg in hebt sta je alweer op de grond, maar ik heb er zeker geen spijt van.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb het ook gedaan en vond het absoluut de moeite waard; heli had a.h.w. een glazen bodem, waardoor je ook goed kon fotograferen.
Weet niet meer met welke maatschappij, maar er waren er op dit plek sowieso 2
Weet niet meer met welke maatschappij, maar er waren er op dit plek sowieso 2
Ik ben net terug van 11 dagen New York en heb ook een helikoptervlucht gedaan. Het was voor mij zowel de eerste keer in New York als in een helikopter en ik vond het erg gaaf! Vooral het stuk lager langs de skyline. We hadden ook prachtig weer dus konden erg ver kijken. Echt goede foto's maken was lastig, maar het was even goed een unieke ervaring! Voor de geïnteresseerden; wij vlogen met Liberty Helicopters - supermaatschappij!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1165 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 4 Reacties