Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke stops tussen Chicago en Denver

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Annemarie123
Amerika-newbie

Leuke stops tussen Chicago en Denver

Bericht door Annemarie123 »

Eind mei reizen we in 4 dagen met een camper van Chicago naar Denver, via Des Moines, Omaha en Grand Island (dat is over de 80 en een stukje 76). Overwegend via de highway, maar een stukje separaat is geen probleem.
Weet iemand leuke dingen die er onderweg te zien of te doen zijn? Juist ook kleine uitstapjes zoals een waterval, klein museum, mooie tuin etc. om de reis wat te breken zijn welkom. Of misschien tips waar je leuk kunt lunchen of koffie drinken?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Leuke stops tussen Chicago en Denver

Bericht door Felicitas »

Omdat wij komende zomer zelf o.a. reizen van Cheyenne naar Omaha heb ik een en ander opgezocht over Nebraska:

Op de route van Omaha naar Denver o.a.
- Lincoln: State Capitol
- Grand Island: Stuhr Museum of the Prairie Pioneer
- Kearny: Great Platte River Road Archway Monument
- Kearny: Fort Kearny State Historical Park
- Minden: Harold Warp Pioneer Village
- Ogallala: Lake McConaughy (grootste meer Nebrasca)
- Ogallala: Boot Hill Cemetery, the final resting place for cowboys, drifters, and settlers
- Ogallala: Front Street, The Crystal Palace Revue
- Sterling (Colorado): Overland Trail Museum
- Pawnee Pioneer Trails Scenic Byway (State Hwy 14). Ik meen dat ik hier op het forum gelezen heb dat de Pawnee Grasslands erg mooi zijn als ze in bloei staan (in mei?)

Zelf reizen we in omgekeerde richting en gaan van Cheyenne (Frontier days) via Scottsbluff, Alliance, the Sandhills Journey Scenic Byway (highway 2) naar Grand Island (Stuhr Museum of the Prairie Pioneer) en vervolgens naar Omaha.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Felicitas schreef: - Pawnee Pioneer Trails Scenic Byway (State Hwy 14). Ik meen dat ik hier op het forum gelezen heb dat de Pawnee Grasslands erg mooi zijn als ze in bloei staan (in mei?)
We hebben hier een ontzettend droog voorjaar gehad, ik vermoed dat de Pawnee Grasslands net als de rest van Oost Colorado er droog bij ligt.
Annemarie123
Amerika-newbie

Bericht door Annemarie123 »

We hebben de tocht inmiddels gemaakt, het was wel erg ver, daardoor hebben we nauwelijks stops gemaakt. Maar een echte aanrader onderweg is Pella, het ligt ten zuidoosten van Des Moines, een half uur van de highway af. Het is een van origine Nederlands dorp, waar ze een Nederlands tafereel hebben nagemaakt. Er is zelfs een gracht met een ophaalbrug gemaakt en het dorpsplein bestaat uit huisjes met allemaal Nederlandse geveltjes, trapgeveltjes, klokgeveltjes enz. Heel apart om dat in Amerika tegen te komen. Ook zagen we een boerderij met van die luiken alsof het bij een landhuis hoort. Sommige mensen praten nog Nederlands en de bakkerij verkoopt St. Nick koekjes (speculaasjes). Er staat zelfs een echte molen! Het is niet over de top, maar leuk! Wat ik al zei, echt een aanrader.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Pella staat genoteerd. Thx
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Pella is leuk voor een uurtje. Ze hebben er een paar klinkerstraatjes, een gracht en een paar nederlands achtige winkels.
Ben er bij een restaurant wezen eten dat de menu kaart ook in het nederlands had dat zo stikvol met zpelvouten zat dat ik me als nederlander gewoon schaamde.
Verder zo hard mogelijk doorrijden naar Denver.
Heb twee weken geleden de route door Nebraska gereden. Niet 's avonds doen. Zodanig veel insecten op de weg dat het lijkt of het hagelt :lol: en in 15 min zit je hele voorruit dicht. Sproeien helpt bijna niet. Ook het landschap is oersaai en leeg (tenzij je van grote lege vlaktes houdt
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mag het ook van Northern Michigan naar Southern Texas Mark? Oost west hebben we al meer gedaan ;) En 's avonds rijden we sowieso niet. Met die muggen zal het misschien wel meevallen in october en in Australia hadden we eens een locust plague onderweg, dan weet je helemaal niet wat je meemaakt in de Outback...
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Heb twee weken geleden de route door Nebraska gereden. Niet 's avonds doen. Zodanig veel insecten op de weg dat het lijkt of het hagelt
Welke route in Nebraska heb je gereden? De interstate of via de sandhills (highway 2)? Wat voor insecten? Muggen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer