Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostingang
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostin
Van El Portal naar Bishop via de Sonora Pass gaat wel in 1 dag, maar veel van Yosemite zul je inderdaad niet zien, maar met een open Tioga Pass had je ook al te weinig tijd voor. het park. Waarom een overnachting in Bishop, kun je niet in Lee Vining overnachten? Dan heb je nog ruim voldoende tijd als je ook nog in DV overnacht. Dat geeft je nog een ochtend in Yosemite, plus de middag als je uit SF komt. Zo kun je toch nog iets in de vallei ondernemen.
Ik zou El Portal alleen annuleren als je daarvoor iets in het park neemt.
Marianne
Ik zou El Portal alleen annuleren als je daarvoor iets in het park neemt.
Marianne
Wij zitten nu op een camping vlak bij Sedona en het is erg heet. je kunt je dan ook nog niet voorstellen dat er nog zoveel sneeuw ligt op de Tioga pass. Gisteren iemand gesproken in een zwembad in PS, was erg lekker, en die vertelde dat het dit jaar wel eens eind juni zou zijn voor de pas open kan. Wij gaan dan nu ook definitief via Lake Isabella en Kings naar Yosemite. Wel benieuwd naar de watervallen, moet dit jaar dus echt mooi zijn.
Truus
Truus
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dat klinkt als muziek in de oren. Wij zijn er begin september.Bizze schreef: Due to the large amount of snow still in the high-country, the waterfalls are expected to last longer into the summer season than normal.

Ik heb voor het gemak even gereageerd in jullie eigen topic.laanvdj schreef:Ik denk dat we Yosemite dan wel kunnen vergeten. We hadden hier sowieso maar 1 overnachting.

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Het zit me toch nog altijd niet helemaal lekker.
Ik heb een overnachting in Oakhurst (wat niet gunstig ligt, ben ik nu wel achter..) ik vertrek de 17e Mei.
Ik ga ervanuit dat de Tioga / Sonora volgende week nog niet open is. Welke route is eigenlijk de CA-4 ?
Oakhurst - Bakerfield = 2:40uur
Oakhurst - over de CA-88 - naar Lee vining = 6:15uur rijden
Nu is in Bakersfield niets te beleven, volgens mij? je hebt wel in Visalia een ghost town?
Is deze lange rit de moeite waard? de 18e staat eigenlijk Death Valley op het programma.
Wat is wijsheid?
Ik heb een overnachting in Oakhurst (wat niet gunstig ligt, ben ik nu wel achter..) ik vertrek de 17e Mei.
Ik ga ervanuit dat de Tioga / Sonora volgende week nog niet open is. Welke route is eigenlijk de CA-4 ?
Oakhurst - Bakerfield = 2:40uur
Nu is in Bakersfield niets te beleven, volgens mij? je hebt wel in Visalia een ghost town?
Is deze lange rit de moeite waard? de 18e staat eigenlijk Death Valley op het programma.
Wat is wijsheid?
-
- Amerika-ontdekker
Vlakbij Visalia (Tussen Visalia en Bakersfield) ligt het dorpje Lyndsay, waar ze mooie muurschilderingen hebben: http://www.lindsaymurals.org/lindsaymurals.htmlmhocks schreef:Nu is in Bakersfield niets te beleven, volgens mij? je hebt wel in Visalia een ghost town?
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het staat op mijn planning als 1 van de must-see's en ik kijk er eigenlijk wel naar uit want de foto's zijn alvast prachtig.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Moet je zeker heen gaan. Erg leuk al die muurschilderingen. Ben er enkele jaren geleden ook geweest en ga er wellicht dit jaar weer naartoe.Chris Maes schreef:Ik ben er zelf nog niet geweest, maar het staat op mijn planning als 1 van de must-see's en ik kijk er eigenlijk wel naar uit want de foto's zijn alvast prachtig.

Ik ben redelijk bekend in Visalia (heb er familie wonen en ben er al vaak geweest) maar van een ghost town is mij niets bekend.mhocks schreef:je hebt wel in Visalia een ghost town?

Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken je route niet uit mijn hoofd, misschien handig om die wat uitgebreider te vermelden. Vertrek je de 17e uit Oakhurst? En heb je dan Yosemite al bezocht?mhocks schreef:Ik heb een overnachting in Oakhurst (wat niet gunstig ligt, ben ik nu wel achter..) ik vertrek de 17e Mei.
Het lijkt mij inderdaad juist om er van uit te gaan dat zowel de Tioga Pass als de Sonora pass gesloten zijn. Ook de ca 4 kan nog gesloten zijn. Deze ligt ten noorden van de 108 (Sonora Pass). Bekijk het allemaal maar eens met goolgemaps (en een kaart kopen is ook handig).
Overnacht je in DV? En wil je daar de 18e aankomen? Wat ligt vast qua overnachtingen?mhocks schreef: Oakhurst - Bakerfield = 2:40uur
Wat is wijsheid?
Bakersfield en Visalia zijn geen doel op zich, zelfs niet voor de muurschilderingen. als het even kan zou ik een noordelijke route nemen.
Kijk hier voor de status van de verschillende wegen.
Marianne
14e Aankomst SFO
15e SFO - Yosemite NP - Oakhurst
16e Yosemite NP - Oakhurst
17e Oakhurst - Mammoth Lakes (of Lee vining)
18e Death Valley (deze dag is nog te annuleren)
19 en 20 Las Vegas (niet te annuleren)
15e SFO - Yosemite NP - Oakhurst
16e Yosemite NP - Oakhurst
17e Oakhurst - Mammoth Lakes (of Lee vining)
18e Death Valley (deze dag is nog te annuleren)
19 en 20 Las Vegas (niet te annuleren)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt voldoende tijd voor beide opties; Oakhurst - Death Valley kan zelfs in 1 dag.
Maar Oakhurst - Lee Vining en dan Lee Vining - Death Vally kan ook, zelfs als je de CA88 moet nemen (en dat zit er wel in).
Onderlangs zou je zelfs nog door Sequoia kunnen rijden, en dan overnachten in Three Rivers of zo. Of je kunt nog een extra dag Yosemite doen: dag vallei, dag Hetch Hetchy en de Mariposa Grove, genoeg te doen ook al zijn de Tioga Road en de Glavier Point Road dicht. Je kunt het ter plekke nog bekijken, hoewel ik niet weet hoe gemakkelijk het zal zijn om zonder reservering iets te vinden bij Lee Vining. Mammoth Lakes zal wel lukken denk ik. Je hebt ook nog Bridgeport, met bijvoorbeeld de Virginia Creek Settlement.
Marianne
Maar Oakhurst - Lee Vining en dan Lee Vining - Death Vally kan ook, zelfs als je de CA88 moet nemen (en dat zit er wel in).
Onderlangs zou je zelfs nog door Sequoia kunnen rijden, en dan overnachten in Three Rivers of zo. Of je kunt nog een extra dag Yosemite doen: dag vallei, dag Hetch Hetchy en de Mariposa Grove, genoeg te doen ook al zijn de Tioga Road en de Glavier Point Road dicht. Je kunt het ter plekke nog bekijken, hoewel ik niet weet hoe gemakkelijk het zal zijn om zonder reservering iets te vinden bij Lee Vining. Mammoth Lakes zal wel lukken denk ik. Je hebt ook nog Bridgeport, met bijvoorbeeld de Virginia Creek Settlement.
Marianne
Hoe zit het eigenlijk met de wandelroutes. hebben die daar ook last van?
Wij zijn 7-8-9 in yosemite en ons plan was op 8 juni met de bus naar glacier point en van daar de panorama trail terug naar de valley.
Is de weg gesloten dan gaan we via de 4-mile trail naar boven.
Maar als de wegen afgesloten zijn, zijn de wandelpaden dan ook niet begaanbaar?
Wij zijn 7-8-9 in yosemite en ons plan was op 8 juni met de bus naar glacier point en van daar de panorama trail terug naar de valley.
Is de weg gesloten dan gaan we via de 4-mile trail naar boven.
Maar als de wegen afgesloten zijn, zijn de wandelpaden dan ook niet begaanbaar?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De wandelpaden zullen er ook last van hebben. De Mist Trail is eind april open gegaan, dus die kun je wel nemen (tot de top van de Vernal Fall), maar het zal er glad zijn.
Half Dome is nog niet open. De 4MT weet ik niet, je kunt altijd kijken hoe ver je komt, maar het is natuurlijk jammer als je niet het mooiste stuk kunt doen. Hoe dan ook, altijd informeren in het visitor center. En op de NPS-site kijken (onder current conditions).
Buiten de vallei is Hetch Hetchy een mogelijkheid, zoals de wandeling naar de Wapama Falls.
Marianne
Half Dome is nog niet open. De 4MT weet ik niet, je kunt altijd kijken hoe ver je komt, maar het is natuurlijk jammer als je niet het mooiste stuk kunt doen. Hoe dan ook, altijd informeren in het visitor center. En op de NPS-site kijken (onder current conditions).
Buiten de vallei is Hetch Hetchy een mogelijkheid, zoals de wandeling naar de Wapama Falls.
Marianne
Foto's gemaakt op zaterdag 7 mei jl van de sneeuw:
http://www.monolake.org/today/2011/05/0 ... ng-photos/
http://www.monolake.org/today/2011/05/0 ... ng-photos/
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
aan die foto's kun je denk ik wel herleiden dat de werkzaamheden echt nog wel minimaal 4 weken gaan duren... mijn inschatting
Ik heb i.i.g. mijn conclusies getrokken en me neergelegd bij het feit dat ik een omweg via de Sonora Pass zal moeten maken de 16de. Hopelijk zijn de wandelroutes (ik wil de Panorama Trail gaan lopen) wel goed begaanbaar!Geert1976 schreef:aan die foto's kun je denk ik wel herleiden dat de werkzaamheden echt nog wel minimaal 4 weken gaan duren... mijn inschatting
Is de sonora pass definitief wel open...?
Waar kan ik dit anders terug vinden?
Waar kan ik dit anders terug vinden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dat is ook nog de vraag
Ik heb een link geplaatst een bericht of 9 naar boven; daarop kun je het van alle wegen checken.
Marianne
Ik heb een link geplaatst een bericht of 9 naar boven; daarop kun je het van alle wegen checken.
Marianne
Zekerheid niet, maar met nog een maand gaande heb ik goede hoop:
Highway 108, Sonora Pass is now open to Kennedy Meadows.
http://www.mymotherlode.com/news/local/ ... adows.html
Ik vraag me alleen af vanuit welke kant ze begonnen zijn met de ruimwerkzaamheden. Vanuit oostwaartse richting (highway 395) of westwaarts vanuit Sonora. Ik hoop dat laatste, anders wordt het nog hard duimen geblazen!
Highway 108, Sonora Pass is now open to Kennedy Meadows.
http://www.mymotherlode.com/news/local/ ... adows.html
Ik vraag me alleen af vanuit welke kant ze begonnen zijn met de ruimwerkzaamheden. Vanuit oostwaartse richting (highway 395) of westwaarts vanuit Sonora. Ik hoop dat laatste, anders wordt het nog hard duimen geblazen!
Vandaag een waarschuwings mail gekregen voor Yosemite. Alle campeerders moeten rekening houden met hoog water van de Merced River en beren zijn actief....attent van ze.We hebben nog een kleine 2 weken voor we daar zijn. maakt het wel spannend.
Truus
Truus
- Ruud&Dominique
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
wij gaan 2 juni ( dat is al heel binnenkort ) van San Francisco naar Mammoth Lakes, alwaar we een overnachting geboekt hebben, we gaan er vanuit dat de Tioga pass niks meer word , maar als de Sonora pass ook dicht is, wat is dan het beste alternatief om in Mammoth Lakes te geraken?
Er is ondertussen weer een kleine update.
Last Update: May 9, 2011
Tioga Road: Rotary plows have reached the Siesta Lake area just past the 8,000 foot elevation mark. Snow depths average 10 feet in depth. Charcoal has been spread over Olmsted Point to aid the melting of the snow above the road. Crews will work Monday through Saturday.
Glacier Point Road: Dozers have plowed off enough snow that the rotary blowers are to Washburn Point. Work will continue Monday through Thursday working down through the switchbacks to the parking lot. Average snow depth is still eight feet.
Mariposa Grove: The road is open; all weight restrictions have been removed.
Last Update: May 9, 2011
Tioga Road: Rotary plows have reached the Siesta Lake area just past the 8,000 foot elevation mark. Snow depths average 10 feet in depth. Charcoal has been spread over Olmsted Point to aid the melting of the snow above the road. Crews will work Monday through Saturday.
Glacier Point Road: Dozers have plowed off enough snow that the rotary blowers are to Washburn Point. Work will continue Monday through Thursday working down through the switchbacks to the parking lot. Average snow depth is still eight feet.
Mariposa Grove: The road is open; all weight restrictions have been removed.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht