Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 dagen Orlando welk parken?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Jurgh
Amerika-ontdekker

3 dagen Orlando welk parken?

Bericht door Jurgh »

Eind mei vertrekken wij naar NY voor 4 dagen, dan met de trein naar Washington (2 dagen) om vervolgens 3,4,5,6 juni in Orlando te vertoeven. Daar hebben we een auto en een vakantievilla in Kissimmee tot onze beschikking. Wij hebben onze kinderen van 3 & 6 mee en hebben geen ervaring met Disneyparken. Wat raden de ervaren Floridagangers ons aan te bezoeken? Mijn voorkeur zou gaan naar Magic Kingdom, Island of Adventure, Animal Kingdom, Epcot en Dolvin Cove. Prijstechnisch is het verstandig een MYW (Magic Your Way ticket) 3=4e dag gratis te kopen. Dit ticket kost ons dan €475. Wij kunnen dan alleen niets met de vierde dag gratis. Met dit ticket kunnen we dan naar MK, AK, EC en Disney Hollywood studio's.

Maar we willen eigenlijk ook wel heel graag naar Dolvin Cove. Is dit voor dat geld een aanrader? Zwemmen met dofijnen is sowieso altijd prijzig. In dit geval zijn we € 550,- (DC) en twee dagen losse entree Disney parken (€160x2dg = €320,-) dus in totaal € 870 kwijt.

Ik zag dat je ook bij Universal studio's een 2 dagen ticket kan kopen €285 voor ons gezelschap voor 2 dagen. Hier zijn we dan in totaal met DC €830 kwijt.

Mijn vraag is of Dolvin Cove het extra geld echt waard is? Of hebben we genoeg aan een MYW ticket? Dat scheelt wel ruim €400 :) (is de Ipad2 ook weer betaald ;))

Hierna vertrekken we naar Miami om op 6 juni met de Norwegian Sky 4 dagen/5 nachten de Bahamas te bezoeken. Als we terug komen van deze minicruise pakken we de auto om de Keys nog twee dagen te bezoeken. (hebben een resort geboekt op Islamorada.)

Geen verkeerde reis dacht ik zo:) We hebben er in elk geval veel zin in. Tips zijn altijd welkom!

groet,

Jurgen
cloggie68
Amerikafan

Re: 3 dagen Orlando welk parken?

Bericht door cloggie68 »

DC is het wel echt waard!! Maar je hebt maar 4 dagen en je wilt dat allemaal? Lijkt me wel wat veel voor 2 kleintjes van 3 en 6 jaar. Misschien haal je wat tips uit onze (oude) blogs (http://www.usinorlando2009.blogspot.com en http://www.usinorlando2010.blogspot.com).

Wij hebben in 2009 10 dagen Orlando gedaan (townhouse en auto), daarvan 4 dagen Disney (Animal Kingdom 2x, Magic Kingdom en Hollywood Studios). Ook hebben we Discovery Cove gedaan en daarbij krijg je weer gratis toegang tot Seaworld en/of Busch Gardens. Wij hebben toen voor Seaworld gekozen. Erg leuk voor kids! In DC mag je kind van 3 trouwens nog geen dolphin swim doen, dit is vanaf 6 jaar (ze moeten wel een beetje kunnen zwemmen).

Universal doen wij (nog altijd) niet maar dat is persoonlijk. Onze jongens gaan nu voor de 3e keer mee maar ze hebben weinig met de figuren die in Universal zijn en ook niet heel veel met rollercoasters. Voor kleintjes dus al snel minder interessant. Ook dit jaar lijkt het weer af te vallen.

Als je 4 dagen hebt zou ik misschien Discovery Cove + Seaworld (inclusief) doen en 1 dag Magic Kingdom. Dat is voor de kinderen toch het leukst denk ik. En ook nog een dagje shoppen en genieten van je villa + zwembad.

Heb je die 6 juni trouwens niet als reisdag nodig als je dan ook al met de cruise vertrekt?
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Bedankt voor je reactie! Wij hebben idd maar drie dagen voor Orlando, de vierde dag is een reisdag. Waarschijnlijk gaat de voorkeur uit naar DC en MK. Ik hoorde mijn vrouw al iets mompelen over shoppen in Orlando haha. Dat schijn je daar ook prima te kunnen doen ;) En we willen ook genieten van ons huis daar en even tussen de Amerikanen 'leven'. Lijkt me een geweldige ervaring :)

Zijn er toevallig nog meer leden in Florida rond die tijd? (begin juni)
dennis-480
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door dennis-480 »

Jurgh schreef:Bedankt voor je reactie! Wij hebben idd maar drie dagen voor Orlando, de vierde dag is een reisdag. Waarschijnlijk gaat de voorkeur uit naar DC en MK. Ik hoorde mijn vrouw al iets mompelen over shoppen in Orlando haha. Dat schijn je daar ook prima te kunnen doen ;) En we willen ook genieten van ons huis daar en even tussen de Amerikanen 'leven'. Lijkt me een geweldige ervaring :)

Zijn er toevallig nog meer leden in Florida rond die tijd? (begin juni)
shoppen?? Floridamall orlando 260 winkels onder 1 dak. :thumbup: :thumbup:
leukste winkel van daar is toch de m&m store
Afbeelding
:clap: :clap:
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Drie dagen (eventueel 4) Orlando is iets wat wij ook gaan doen, maar niet met kinderen. Wij zijn beiden 25 jaar oud/jong en waren van plan om 1 dag Disney te doen, 1 dag Universal en 1 dag Sea World. Is dit dan een goede keuze, of mis ik ergens een topper dan? ;)
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Haha bedankt voor de tip! Ik had al zo'n vermoeden dat het met shoppen wel goed zit in Amerika. Ik wil ook in NY een ipad2 halen, zag dat dit met de huidige dollarkoers erg interessant is. De Apple store is de beste winkel om er een te kopen, of adviseren Jullie een andere keten? Ik twijfel om een netbook en mijn ipad1 mee te nemen, maar volgens mij moet dit samen vervangen kunnen worden voor een iPad2? Ik zal het netbook vnl. Nodig hebben voor internet, datatank foto's en beeldbellen (de kids willen contact met opa en oma houden;)). Het lijkt me dat een ipad2 hier afdoende voor is? Scheelt weer ruimte in de koffer;)
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

ToonW schreef:Drie dagen (eventueel 4) Orlando is iets wat wij ook gaan doen, maar niet met kinderen. Wij zijn beiden 25 jaar oud/jong en waren van plan om 1 dag Disney te doen, 1 dag Universal en 1 dag Sea World. Is dit dan een goede keuze, of mis ik ergens een topper dan? ;)
Dit lijkt me een prima keus, je kunt nu alleen geen combinatie tickets kopen. Maw je betaald bij ieder park gewoon entree. Als je bijv parken van Disney bezoekt kun je een combinatieticket kopen en dat kan je veel geld schelen.

Wanneer gaan jullie?
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Van 16 juli tot 6 augustus. Eerste week is in New York en Washington. IS het zo'n probleem om aparte tickets te moeten kopen? Ik heb eens wat research gedaan en combinatietickets zijn wel goedkoper, maar dat is toch ook niet overdreven, tenzij je natuurlijk je volledige vakantie in pretparken gaat zitten...

Als we een vierde dag in Orlando zouden blijven, welk park zou ik er dan bijnemen?
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Nee hoor het is zeker niet lastig om aan de deur kaarten te kopen, maar je kunt in lange wachtrijen terecht komen als je wat later bent. Een vier dagen MYW ticket is veel voordeliger dan losse tickets. Kijk maar eens op undercovertourist.com . Maar dan ben je wel gebonden aan 4 parken. Ik denk dat als ik geen kinderen mee had dat ik naar Escot zou willen. Verder kiezen wij nu voor Dolvins Cove. Mijn dochter wil heel graag met dolfijnen zwemmen, en het lijkt mij wel een mooi park!
cloggie68
Amerikafan

Bericht door cloggie68 »

Dolfijnen zwemmen vonden wij ook (al 2x) het hoogtepunt van de vakantie.

Afbeelding

Maar als je toch losse dagen gaat nemen, qua tickets.. plan dan alleen Discovery Cove (via hun eigen website) en koop de rest los ter plekke, dan kun je altijd nog zien wat je gaat doen!
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Discovery Cove waren we niet echt van plan te bezoeken, maar blijkbaar is het een echte aanrader... Ik zal het er met mijn vriendin nog eens over hebben eerst :)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je hoeft natuurlijk geen combinatietickets te kopen! Ik zou gewoon kiezen welke parken je wilt bezoeken en dan kijken waar je het goedkoopst kaartjes kunt kopen. Ik zou geen parken bezoeken omdat het dan gunstiger uitkomt met je combinatietickets. Wij hebben toentertijd gekozen voor Universal en Sea World. Bij Universal hadden we wel een dagticket, voor beiden parken. Maar we hebben alle attracties kunnen doen in beide parken (die wij wilden doen). Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe druk het dan is :)

Maar als je van winkelen houdt, zou ik het bij 3 parken houden en de vierde dag gebruiken om te winkelen. Er zijn zoveel (Outlet) Malls daar, kun je je prima een dag mee vermaken!
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Kun je Dolphin Cove het beste boeken via hun website, of zijn er aanbieders die de de toegang goedkoper aanbieden? Ik denk dat we daar terplekke besluiten welk ander park we kiezen. Ik denk dat het Magic Kingdom wordt. Lijkt me het leukste voor de kinderen :thumbup:

Andere vraag; op maandag 6 juni kunnen we vanaf 12 uur inschepen op het cruiseschip in Miami:clap: Hoelang is het rijden vanaf Orlando naar Miami? Moet je erg rekening houden met files ed?
cloggie68
Amerikafan

Bericht door cloggie68 »

Vraag 1 kan ik wel voor je beantwoorden, volgens mij zijn er geen andere sites die Discovery Cove goedkoper aanbieden dan de eigen website. Je krijgt naast de toegang trouwens ook gratis toegang tot Seaworld of Busch Gardens (in Tampa) maar gezien de korte tijd dat je in Orlando bent heb je wellicht geen tijd om daarvan gebruik te maken.

Op de website verschilt de prijs soms per dag (de ene dag dat je wilt gaan kan goedkoper zijn dan een andere dag) dus kijk daar even goed naar. En er is natuurlijk ook een prijsverschil tussen de dolphin-swim en de non-dolphin swim (voor je jongste neem ik aan).

Je kunt het beste zelf even op www.discoverycove.com kijken, dan kun je het zelf zien.
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Kaartjes geboekt voor Discovery Cove :thumbup: Weer een van de hoogtepunten van onze vakantie geboekt :wink: Nog maar een paar te gaan :D
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Jurgh schreef:Kaartjes geboekt voor Discovery Cove :thumbup: Weer een van de hoogtepunten van onze vakantie geboekt :wink: Nog maar een paar te gaan :D
Daar krijg je geen spijt!! Alvast veel plezier.

Theo
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Thx! :thumbup: ik ben heel benieuwd idd. We hebben ons driejarig zoontje mee, we zullen dus even moeten kijken wie op hem past als mijn vrouw of ik en onze 6 jarige dochter met de dolfijnen gaan zwemmen.
cloggie68
Amerikafan

Bericht door cloggie68 »

Onze jongste ging ook niet met de dolfijnen zwemmen 2 jaar geleden. Het makkelijkst is als een van jullie samen in een groepje gaat met jullie dochter en de andere op een ander tijdstip in een andere groep. Zo kun je ook zelf nog foto's maken of filmen. Vraag er wel om of je met z'n vieren op de foto mag met de dolfijn. Dat hebben wij ook zo gedaan en zo is je zoontje toch even heel dicht bij de dolfijn en hebben jullie leuke foto's (zie die van ons hierboven ergens). Veel plezier!!
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Oke top! Dan zullen we dat zo plannen. Hoe laat stonden jullie voor het park om naar binnen te kunnen? Ik zie dat de dolfijn toewijzing gaat op wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Het park gaat om 9 uur open, ben je om 8.30 dan nog op tijd? Of maakt het niet zoveel uit hoelaat je met de dolfijnen zwemt?

groet,
cloggie68
Amerikafan

Bericht door cloggie68 »

Wij waren altijd ergens tussen 8 en half 9 bij de ingang en kregen dan een tijd tussen 10 en 11. Dan eerst op je gemak ontbijten, zit allemaal bij de prijs in, omkleden en dan lekker genieten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer