Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vier dagen in New York City - Schema

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Vier dagen in New York City - Schema

Bericht door Chris Maes »

Hoi,

Graag had ik even ons schema aan jullie voorgelegd, gezien jullie er veel meer dan kennen dan ons (we zijn nog nooit in Amerika geweest) moet hier en daar misschien nog iets aan bijgeschaafd worden.

Dag 1
We landen rond 12u30 in JFK dus ik denk dat we rond 15u in ons hotel (upper west manhattan) zullen zijn. Gezien de lange rit doen we het rustig aan en willen we een fiets huren voor 3 of 4 uur om zo Central Park te verkennen.

Dag 2
Gezien we 's morgens wellicht vroeg zullen wakker zijn doen we het statue of liberty in de voormiddag (met de eerste boot). 'S middags zouden we dan eens rondlopen in het financial district (Wall Street) om de sfeer er op te snuiven en daarna Ground Zero (tour doen?). Als laatste zouden we de City Hall willen zien en 's avonds iets eten in de buurt van Grand Central Station (en dat uiteraard ook eens bezoeken).

Dag 3
In de voormiddag winkelen (voor onze dame), dus bloomingdale's, Madison Avenue, Saks Fifth Avenue, ...

Tegen de middag de Saint Patrick's Cathedral bezoeken en in de namiddag Top of the Rock, NBC Universal en Radio City Music Hall.

'S avonds eten in de buurt van Times Square en daarna een broadway show gaan zien (tickets zijn geboekt)

Dag 4
Chinatown, Empire State Building, High Line Park, ???

Dag 5
vertrekken naar washington

Dag 4 lijkt me wat leeg, wat zijn nog must-see's of must-do's die ik nog niet op de planning heb staan?

Alvast bedankt!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vier dagen in New York City - Schema

Bericht door meyem »

Klinkt als een heel doenbaar programma! Dag v4 zou je ook nog over de bekende Brooklyn Bridge kunnen wandelen en een stukje Brooklyn Heights meenemen...
geen musea? Er zijn hele bijzondere in NYC, hoor....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Chris Maes
Amerika-ontdekker

meyem schreef:Klinkt als een heel doenbaar programma!
"heel doenbaar" als in: In orde
of
"heel doenbaar" als in: tijd over?
meyem schreef:Dag 4 zou je ook nog over de bekende Brooklyn Bridge kunnen wandelen en een stukje Brooklyn Heights meenemen...
Bedankt voor de tip, zal ik even bekijken.
meyem schreef:geen musea? Er zijn hele bijzondere in NYC, hoor....
We zijn niet zo'n museumliefhebbers, en we zijn er al zo kort :wink:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nee, heel doenbaar als: prima! Niet te vol en ook niet te leeg.....
Ik heb het idee dat de meeste mensen hun programma te vol plannen, maar dit ziet er m.i. goed uit.... 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Wat goed te combineren is met wandelen door het financial district, is een tour door de federal bank.
zelf vond ik dat echt boeiend.....je krijg het goed niet zo duidelijk in beeld als op het plaatje, maar met een beetje mazzel kun je het wel aanraken.... :shock:
http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/ny_tours.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Chris Maes
Amerika-ontdekker

meyem schreef:Wat goed te combineren is met wandelen door het financial district, is een tour door de federal bank.
zelf vond ik dat echt boeiend.....je krijg het goed niet zo duidelijk in beeld als op het plaatje, maar met een beetje mazzel kun je het wel aanraken.... :shock:
http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/ny_tours.html
Helaas reeds volgeboekt tot eind juni (ik ga eind mei)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

next time, then, baby....je zult vast nog een keer die kant op willen...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.galttech.com/research/travel ... g-tour.php
deze site is ook handig voor routes....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Chris Maes
Amerika-ontdekker

meyem schreef:http://www.galttech.com/research/travel ... g-tour.php
deze site is ook handig voor routes....
Wow die zijn super! en veel achtergrondinfo...

Bedankt!
Steffanie
Amerikafan

Bericht door Steffanie »

mooi programma!
Ik ga zelf 18 juli naar NY en neem jullie planning zeker mee in mijn eigen planning. Gezien het feit dat het daar ook zomer is en vermoedelijk erg warm zal zijn in de stad wil ik veel zien maar ook weer niet een overvol programma zodat ik straks een heleboel foto's heb maar niet van de stad heb kunnen genieten.
Chris Maes
Amerika-ontdekker

meyem schreef:Ik heb het idee dat de meeste mensen hun programma te vol plannen, maar dit ziet er m.i. goed uit.... 8)
Met citytrips heb ik al wat ervaring ondertussen, de rest van mijn road trip door het zuidwesten is een minder staaltje van planning :-)

Voor citytrips selecteer ik over het algemeen wat ik wil doen op basis van 1 dag minder. Eens alles is geselecteerd verschuif ik dan wat zaken naar de "extra" dag.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wanneer je inderdaad de Brooklyn Bridge zou doen op dag vier zou ik je aanraden om vanuit Brooklyn naar Manhattan te lopen en daar ook nog even langs Pier 17 te gaan. Wel toeristisch, maar toch wel erg leuk om te zien :)

En komen jullie aan vanuit NL, dan zou ik daar de eerste dag wel rekening mee houden ivm je jetlag. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om dat 3 uur te gaan fietsen, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders :)
Chris Maes
Amerika-ontdekker

tosca schreef:En komen jullie aan vanuit NL, dan zou ik daar de eerste dag wel rekening mee houden ivm je jetlag. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om dat 3 uur te gaan fietsen, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders :)
Hoe ik het had gezien: Het voordeel van de fiets is dat je zelf je tempo bepaalt en je kunt kiezen wanneer en hoe vaak je wil rusten in het park. Verder blijf ik liever (relatief) actief dan ergens de hele namiddag stil te zitten en in slaap te vallen :-)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Het is natuurlijk hoe je je zelf voelt! Maar als ik net zo lang in een vliegtuig heb gezeten, plus een tijdsverschil van 6 uur, gaan wij meestal gewoon een stukje lopen en even iets eten.

Maar nogmaals, als je je goed voelt, moet je vooral iets gaan doen wat je leuk vindt :)
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

Ons idee van jetlag overwinnen: jezelf onmiddellijk dwingen tot het 'normale' leven in de nieuwe wereld. Zelfs in LA en SF, waar de jetlag natuurlijk nog heftiger toeslaat, dwongen we onszelf niet om 3 uur 's nachts TV te gaan kijken, maar domweg te relaxen tot een uur of 6 en dan als eerste aan het ontbijt te komen. 's Avonds om een uur of 11 naar bed en 's morgens om 7 uur ontbijten. Vervolgens waren alle problemen verdwenen. Kortom, in een dag ben je er overheen. Belangrijke tip: DRINK TIJDENS DE HEENREIS GEEN ALCOHOL EN GEEN KOFFIE. Drink vooral veel plat water.
En wat New York betreft: If you can make it there, you can make it anywhere. Dat geldt zeker voor de jetlag!
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Chris Maes schreef: Dag 1
We landen rond 12u30 in JFK dus ik denk dat we rond 15u in ons hotel (upper west manhattan) zullen zijn. Gezien de lange rit doen we het rustig aan en willen we een fiets huren voor 3 of 4 uur om zo Central Park te verkennen.
Kan. Je kunt ook lekker gaan wandelen. Je zit op de upper west-side zeg je. Ik ga er even vanuit dat je ergens onder 100th street zit. Lekker via CP richting Midtown wandelen. Als je nog wakker genoeg bent eventueel bij TKTS op Times Square nog (goedkope) kaartjes voor een show scoren voor die avond. Je kunt, als je van klassiek of opera houdt ook even kijken of er iets in de Metropolitan Opera House of in Carnegie Hall is op de dagen dat jullie er zijn. De avond verder lekker in Midtown doorbrengen. 's Avonds terug naar je hotel met de 1,2 of 3. Zuidelijker zou ik niet gaan die dag.
Chris Maes schreef: Dag 2
Gezien we 's morgens wellicht vroeg zullen wakker zijn doen we het statue of liberty in de voormiddag (met de eerste boot). 'S middags zouden we dan eens rondlopen in het financial district (Wall Street) om de sfeer er op te snuiven en daarna Ground Zero (tour doen?). Als laatste zouden we de City Hall willen zien en 's avonds iets eten in de buurt van Grand Central Station (en dat uiteraard ook eens bezoeken).
Ik zou op die dag dan heel de dag in downtown blijven en pas 's avonds weer richting Midtown gaan. Dus: 's ochtends naar Liberty- en Ellis island. Dan rustig naar het noorden wandelen: Financial District, City Hall, Brooklyn Bridge, Chinatown, Little Italy, evt Soho. Daar ergens wat lunchen bijv in Little Italy en dan de lijn onder onder Broadway (de N of R) naar het noorden tot Herald Square, daar staat het Empire State Building. Vanaf daar kun je weer naar Grand Central wandelen of (deels) de subway pakken. Als je wandelt kun je een stukje 5th Ave meenemen, kom je ook meteen langs de NY public library en zie je ook nog wat winkels. Op 42nd street (bij de bibliotheek) rechtsaf richting het westen.

Als je door Grand Central loopt richting de 47st exit en daar naar boven gaat dan kun je nog even de lobby van het Waldorf Astoria bekijken. Die underpassage naar 47st is 's avonds laat trouwens wel dicht, dus kan zijn dat je dat toch bovengronds moet doen als je wat later bent. Dan zit je trouwens ook meteen in een gebied met erg leuke en goede restaurants. Ik kan je Avra op east 48th aanraden. Mooie verse vis, goede wijnen. Zit tussen Lexington en 3rd aan de noordkant van 48th.

Na het eten rustig terugwandelen richting de west side. Het hele gebied tussen 42nd en 48th is leuk om oost-west te lopen. Op 48th kom je weer langs Rockefeller center. Op 42nd kom je uiteindelijk bij Times Square uit.
Chris Maes schreef: Dag 3
In de voormiddag winkelen (voor onze dame), dus bloomingdale's, Madison Avenue, Saks Fifth Avenue, ...

Tegen de middag de Saint Patrick's Cathedral bezoeken en in de namiddag Top of the Rock, NBC Universal en Radio City Music Hall.
Je gaat de tour in de RCMH doen neem ik aan? Anders is het niet zoveel meer dan een gebouw aan de buitenkant natuurlijk. Als je dan een mooie concertzaal wilt zien kan ik je ook de tour in Carnegie Hall adviseren. Of natuurlijk een mooi concert! :-) Met kerken heb ik niets, en voor de rest lijkt is er rond Times Square natuurlijk van alles te doen, zeker als het je eerste keer in NYC is.

Voor het winkelen kun je afzakken naar het gebied zo rond Penn Station (34th str en 7th ave). Daar zitten Maceys en een hoop andere winkels.

Dag 4
Chinatown, Empire State Building, High Line Park, ???

Dag 5
vertrekken naar washington
Chris Maes schreef: Dag 4 lijkt me wat leeg, wat zijn nog must-see's of must-do's die ik nog niet op de planning heb staan?
Je kunt natuurlijk nog naar de UN toe. Verdere ideen: een stukje varen met Circle line tours (handig bij regenachtig weer), of juist met hun snelle boot (nat!). Je kunt kijken of je een dagje een BAG kunt regelen (Big Apple Greeter, een vrijwilliger die het leuk vindt om toeristen een dagje wegwijs te maken in zijn stad). Dan resteert nog theater, theater, theater. Je bent tenslotte in NYC, don't leave without having seen as many shows as you possibly can! En als je echt niets meer te doen hebt dan zou ik je toch willen verleiden om naar het Museum of Natural History te gaan. Upper west side thv 77th, ingang gelegen aan Central Park West.

Hoe ga je trouwens naar Washington? Ik kan je de trein aanraden namelijk. Vanaf Penn Station naar Union station met Amtrak. 4 uurtjes rijden, goede koffie en je komt weer in hartje DC aan.

Groeten,

Roel.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik zou er niet aan moeten denken om de eerste avond naar een show te gaan....10 tegen 1 dat je het grootste gedeelte mist omdat je zit te suffen...
wandelen of eventueel fietsen (kun je savonds fietsen huren??) lijkt me een veel beter plan.....

en het 'commentaar' op dag 2 begrijp ikniet helemaal.....zo is het toch al/ook gepland....of zie ik dat verkeerd?? :?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

meyem schreef:Ik zou er niet aan moeten denken om de eerste avond naar een show te gaan....10 tegen 1 dat je het grootste gedeelte mist omdat je zit te suffen...
wandelen of eventueel fietsen (kun je savonds fietsen huren??) lijkt me een veel beter plan.....

en het 'commentaar' op dag 2 begrijp ikniet helemaal.....zo is het toch al/ook gepland....of zie ik dat verkeerd?? :?
Commentaar? Jammer dat je het zo ziet. Maar volgens mij vraagt de OP zoveel mogelijk tips en ideen om op te sponzen, en die probeer ik te geven. Dat is geen commentaar.

Een show op de eerste dag, tja, als je de fut hebt en er is wat beschikbaar dan kun je altijd tickets scoren bij TKTS en heb je een leuke avondbesteding. Geen fut, dan geen tickets.

Ik moet wel zeggen dat ik juist een avondmens ben en normaal sowieso nooit voor 1 uur 's n achts slaap. Aan de oostkust heb ik op de heenweg over het algemeen ook geen last van een jetlag. Gewoon lekker suffen en powernappen in het vliegtuig, dan is mijn ervaring dat je bij aankomst weer net zo fit bent als bij vertrek en dus geen tijd "kwijt" bent. De terugweg daarintegen is een compleet ander verhaal :-).

Roel.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nee, ik bedoelde commentaar niet als kritiek, hoor.....maar gewoon als...'commentaar'.....(kan ook even geen ander woord bedenken...) :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Alessandro schreef:Kortom, in een dag ben je er overheen. Belangrijke tip: DRINK TIJDENS DE HEENREIS GEEN ALCOHOL EN GEEN KOFFIE. Drink vooral veel plat water.
Ach, volgens mij is dat voor iedereen anders. Mijn tip zou zijn: stap in het vliegtuig, eet wat, drink een lekker alcoholhoudend slaapmutsje en maak de rest van de vlucht vol met suffen en powernappen. Voor aankomst nog wat koffie en je kunt er weer helemaal tegenaan.

Roel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer