Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Extreme Couponing tv-serie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Extreme Couponing tv-serie

Bericht door Katja »

Kranten, folders en online.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De eeste vrouw in het eerste filmje had een afspraak met krantenbezorgens of verkopers, die brachten de overgebleven kranten bij haar en zij haalden dan alle couponbijlage uit die kranten,
markie16
Amerika-newbie

Bericht door markie16 »

Leuk om veel geld te besparen natuurlijk, zeker de bedragen waar het hier om gaat. Het gaat alleen een beetje ver als je er 5 uur over doet om te betalen en 5 vrienden/kennissen gaat bellen om naar de winkel te komen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Veel dingen kunnen dan wel lekker goedkoop/bijna gratis zijn, maar om je huis zo vol te zetten met mosterd en ketchup en wc papier - dat gaat toch wel heel ver. Plus ik zag veel 'cereal' dat vnl. uit suiker bestaat, en blikken soep - met grote hoeveelheden zout. Kortom ze eten goedkoop maar of ze ook gezond eten ?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

dit is inderdaad extreem. Ik heb een stukje gezien en vind het georganiseerde hoarding. Net als staceybeesie zegt, al dat extras kan toch naar een voedselbank ipv onder het bed van één van je kinderen? Of een pakket naar militairen, ook een fantastisch idee. Ik heb niet alles gezien, maar ik zag geen enkel vers produkt. Wat eten die mensen en wat geven ze hun kinderen te eten, blikvoer met mosterd en ketchup? Hoeveel deodorant en shampoo ben je nodig? Wat een enorme lading werk voor gratis produkten die je jaren in een kast hebt staan.

Natuurlijk staat de winkelmanager erbij te klappen, de winkel verdient een paar pennies aan iedere coupon.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Daar dacht ik ook aan .. al die potten, rollen, zeep, cereals enz. Dat zou je aan de voedselbank moeten geven..
Sandy
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Ik heb de 2e aflevering ook gekeken en ook deze was wel erg extreem! Je zult er maar achter staan bij de kassa om af te rekenen :lol:
Die 5 vrienden bellen en vragen om te komen was helemaal erg!

Het ging in 1e instantie om bezuinigen maar dan vind ik de hoeveelheden die in huis gehaald worden (en overal worden gestald) wel erg ver gaan. Het is wel een prestatie om zo veel korting te krijgen maar ik vraag me af of ze er zelf nog wel lol in hebben of dat het nu echt een verslaving is.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Volgens mij is het inderdaad een verslaving geworden, inmiddels. Bezuinigen OK, maar nu gaat het er alleen nog maar om, om zo weinig mogelijk te betalen voor zoveel mogelijk producten. Want wat moet iemand nou met 63 flessen mosterd!?

Ik kijk hier ook de reclamekrantjes na, maar als ik iets echt niet nodig heb, dan haal ik het ook niet. Natuurlijk kunnen we hier in NL nooit de kortingen krijgen zoals in de filmpjes, maar dan nog.

Maar vermakelijk om naar te kijken is het natuurlijk wel.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Die ene mevrouw kocht niet voor niets (en inderdaad bijna voor niets) bijna veertig potten Maalox - dat is voor als je maag van streek is !

Ik coupon sinds we in de US wonen ook redelijk enthousiast, plus heb klantenkaarten voor de supermarts. En het scheelt inderdaad. Maar onze boodschappen bestaan vooral uit fruit, groente, brood, zuivel, en daar zijn zelden coupons voor.
Veel coupons gaan tegenwoordig via het internet - dan moet je wel je hele hebben en houden ingeven. Dat heb ik niet over voor goedkoop wc papier.
De coupons die bij de kranten zitten waren in het verleden stukken beter - er zijn er nu minder en de waarde is lager.
De voorbeelden konden alleen in plaatsen waar de supermarts de coupons 'dubbelen', dus een coupon van $1 (van de manufacturer) daar geeft de winkel dan zelf $1 bovenop. Waar ik woon doen de supermarts dat niet.
Wel kun je coupons van de winkel zelf combineren met manufacturers coupons. Kijk en als die dan gedubbeld worden en iets is ook nog in de aanbieding.... Maar het kost wel tijd, knippen, bewaren, zoeken in de winkel enz. Plus je moet de inhoud van je coupon tasje (ja er zijn speciale tasjes voor met kartonnen subdividers) redelijk in je hoofd hebben - tenzij je inderdaad een heel plan op papier maakt. Ik denk dat Napoleon de dames graag in zijn staf had opgenomen, wat een voorbereiding, wat een toewijding.

Goede tips waren: als iets echt een goede aanbieding is koop er dan een paar meer van (maar geen 77). En met aanbiedingen en coupons kan het voordeliger zijn van een product een paar kleine verpakkingen te kopen ipv een grote. Hoewel het hier heidens lastig is om dat te berekenen met het US maat en gewichtsysteem ! Ik heb er vaak pen en papier bij nodig. In Ned. zie je het zo dankzij het decimale systeem.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik had gisteren wat. We, manlief en ik, waren naar de BJ's.
Daar heb ik dmv een bonnetje, ja ja, nu drie maanden gratis lidmaatschap. (is een soort Makro, maar vind het onzin om geld te betalen aan een bedrijf, om daar mijn geld te gaan brengen. Maar dat terzijde)

Ik had per post dus een bonnenboekje van ze gehad en daar zaten best leuke kortingen in.
Zo was mijn shampo, waspoeder en kaas met bonnetjes nu een stuk goedkoper. Varierend van min $1.- tot min $ 5,- korting per aankoop.
En zo ook afwasmachine blokjes. $ 3.- korting op een bus die bij de BJ's toch al goedkoper zijn. (BJ's heeft meestal wel groot verpakkingen.) Dus ik ze uit geknipt en op pad.
Ik gooi dus alle artikelen in mijn kar en zo ook de afwasmachine blokjes. Loop daarop verder het pad door op zoek naar
waspoeder. Kon het niet vinden in het pad dus kwam weer langs de blokjes voor de vaatwasser.
Daar stonden nu dan twee vrouwen, met een mega map met geordende bonnetjes.
Echt formaat A4 en vele pagina's dik.
En ze waren duidelijk in discussie met elkaar of ze het nou wel of niet moesten gaan kopen.
Ron lag helemaal in een deuk. Want ze waren ze nu dus per stuk aan het uitrekenen.
Ja ze waren dan toch nog 0,02 per blokje duurder dan bij een andere winkel begreep ik uit het verhaal.
Maar nu hadden ze er wel meer voor die iets duurdere prijs. Dillema, dillema.....
Kortom ik ben dus niet in de wieg gelegd voor het ultieme couponing denk ik. Pfff 0,02 per blokje.
Al vond ik de $15.- die door alle bonnetjes er bij de kassa afging dan wel weer leuk. En had alleen dingen die ik echt nodig had.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Hier ook veel informatie over coupons en andere kortingen te vinden:

http://www.fatwallet.com/
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Stacybeessie - ik zie dat soort vrouwen hier ook wel eens in de supermarkt. Hele multomappen met coupons, georganiseerd op voedselgroep en dan op alfabet, en dan maar rekenen. Ik ben van heel slecht, maar ik vind het niet waard om daar de tijd voor te nemen, vooral als je dan uitrekent dan het inderdaad iets van 0.15cent scheelt. Ik heb ook vriendinnen die helemaal "into" groupons zijn, maar ook dat is weer zo'n werk. Ja, mischien niet als je niet werkt of veel kinderen hebt en moet bezuigingen, maar als ik om half acht 's avonds eens thuiskom, dan ben ik veel te moe om ook nog eens al die reclame folders af te gaan struinen.

Ik weer het, ik zou dus geen goede kandidaat zijn voor die serie (als ze er nou eentje maakte over extreme workaholics, okee ;) )
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ik kom ook bijna nooit coupons tegen voor boodschappen die wij doen. Het is inderdaad niet vaak voor verse boodschappen. Ik ben ook niet fanatiek genoeg misschien.
Ik zoek wel altijd codes als ik iets online koop, maar die zijn gelukkig vaak overzichtelijk beschikbaar via een paar couponsites (is niet veel werk).

Dora
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

DixieChick schreef:Stacybeessie - ik zie dat soort vrouwen hier ook wel eens in de supermarkt. Hele multomappen met coupons, georganiseerd op voedselgroep en dan op alfabet, en dan maar rekenen.
Ja dat zie ik hier ook. Ze hebben ook vaak van die speciale coupon tasjes, zo'n mini filesysteem speciaal voor kortingsbonnen/coupons. :D

Dora
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ergens in een la in de keuken heb ik nog zo'n couponorganizer liggen. Toen wij op een streng budget leefden heb ik het een paar jaar heel serieus bijgehouden. Iedere zondag de coupons uit de krant knippen en mijn boodschappenlijst daaraan aanpassen. Inderdaad aten we toen vrij vaak blikvoer, want dat was nu eenmaal het goedkoopste.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Moniquemichiel »

Ik vind het fasinerend ..... Denk niet dat je in Nederland zoveel op coupons kan besparen. Alhoewel, een kennis van me kocht eens tuinstoelen met korting 10 procent, toen ze bij de kassa kwam zei de cassiere " dat is dan 4 keer 10 procent korting , is 40 procent " . Ze had er 10 moeten kopen :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

hahaha, ik heb ook zo'n organizer, helemaal versleten inmiddels, ik voelde me zo Amerikaans als ik daarmee boodschapte.
Nu gebruik ik coupons vnl. voor waspoeder, wc papier, keukenrol, enz. Ik gebruikte ze ook voor gezichtscreme etc. tot ik ontdekte dat Ross DressforLess dure Italaanse cremes voor een paar dollar de pot verkoopt. Idem douchegel enz.

Overigens Target had (heeft) klaarblijkelijk dezelfde IT guys als UCSIS. De afgelopen paar jaar had ik regelmatig de indruk dat niet al mijn coupons gehonoreerd waren, dan wel slechts ten dele. Dat vermoeden werd bevestigd toen ik in de krant las dat Target glitches heeft in het systeem maar 'dat aan het verhelpen was'. Mooi dat het nog steeds zo is. De meeste mensen die coupons gebruiken gaan ervanuit dat de kassa's OK zijn - de prijzen scannen correct, dus wie controleert coupons ? In mijn geval iedere keer tussen de $2 en de $6 'zoek'. Daar ga je niet voor terug. (Nu controleer ik ter plekke). Maar Target heeft de coupons en levert ze in en krijgt het geld, of heeft eoa afspraak met de fabrikanten, en geeft die korting niet door aan de klant. En nee, nog steeds geen class action law suit.....
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Echt waar!! Dat verwacht je ook niet van de Target zeg! Wat een nepperds.

Zelf gebruik ik ook wel andere coupons hoor. Zo ga ik nooit de Bed, Bath & Beyond winkel in zonder een 20% kortings bon.
Zelfde als bij Michaels en AC Moore met de 40% korting. :mrgreen:
En als ik online wat koop google ik eigenlijk ook altijd wel de bedrijfsnaam met coupon erachter.
Scheelde me al heel wat centjes. Ben en blijf toch een Hollandertje he? :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net weer een aflevering gekeken en daar kocht Amber 44 flessen "hot sauce". Als ik naar ons gebruik kijk en wij zijn dol op pittig duurt zo'n fles maanden! Wat moet zij in 's hemelsnaam met 44 flessen? Dat vind ik gewoon verspilling, eigenlijk. Ooit gaat ze inzien, dat dit onzin is en wat gebeurt er dan met die flessen? Ik verbaas me erover hoeveel mensen ze vinden voor dit programma.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ja Petra/VS, ik verbaas me soms ook een beetje over de hoeveelheid van bepaalde voedingsmiddelen en ook hot sauce zal geen 20 jaar meegaan op de stock pile denk ik ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer