Dit topic wil ik graag gebruiken voor de vragen die ongetwijfeld gaan komen ondanks alle info op dit forum.
De eerste vraag die direct boven komt is gezien wij nu allebei hebben gewonnen en nog niet getrouwd zijn hebben we twee opties:
Trouwen gaan we sowieso alleen is dat niet meer op tijd natuurlijk.
1. Meedoen met het laagste case nummer. Heeft als nadeel dat ik dan een tijdelijk visa krijg voor 2 jaar. Met nog wat andere nadelen geloof ik.
2. Meedoen met beide nummers. Heeft als voordeel dat we dan allebei een permanente visa krijgen en nog steeds kunnen trouwens zonder iets te bewijzen.
PS. Ons case nummer is voor beide in de 000003000
Hierbij komt nu de vraag dat mijn vriendin tot eind Mei 2012 de "2 year rule" heeft vanwege een J1 visa waarmee ze in de US gestudeerd heeft van Jan-Mei 2010.
Dus concreet: Beide afzonderlijk van elkaar meedoen, of alleen op die van mij + een waiver aanvragen van 215 dollar voor de "2 year rule"
Mijn voorkeur gaat uit naar beide de informatie terugsturen, alsnog trouwen en ook de waiver aanvragen. Ik kan alleen even niet zo snel vinden wat de extra fees zijn waar je dan te maken mee krijgt. Als het een paar honderd euro is heb ik het er wel voor over. Als het echt heel veel is kunnen we ook gewoon beide op die van mij meedoen, deze week de twee formulieren terugsturen, trouwen, visa waiver aanvragen (4 maanden?) en dan bij het consulaat de afspraak maken en hopelijk de waiver kunnen laten zien.
Op een van de twee formulieren die ik deze week terug wil sturen staat al de vraag "An alien who is a former exchange visiter who has not for filled the two year foreign residence requirement" (YES or NO) in dit geval zou dit voor mij vriendin NO zijn gezien de twee jaar pas in de Mei 2012 verloopt.
Ik hoop dat dit bij het consulaat te vermijden is met een waiver. Alleen zou ik hier best wat meer zekerheid over willen hebben voordat ik een keuze maak om 1 winnend case nummer niet te gebruiken.