Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

:oops: Graag gedaan. --> Redneck

Op de website van de uscis.gov kan je nu een portfolio aanmaken waarin je alle lopende applications kan onderbrengen. Wanneer er iets in een van je zaken gebeurd, wordt je ook op de hoogte gebracht met een email.

Zojuist ontving ik een email van uscis. Zoals ik al eerder vermeld heb, moest ik de receipt notice van mijn I-485 opsturen naar het bureau voor de werkvergunningen.

Dit is een deel van het mailtje dat ik zojuist ontving
Application Type: I765 , APPLICATION FOR EMPLOYMENT AUTHORIZATION

Current Status:

On June 29, 2004, we received your response to our request for evidence or information. It is taking between 30 and 90 days for us to process this kind of case. However because preliminary processing was complete, the remaining processing time will be less than the maximum stated in this message. You will receive a written decision on this case.
Uiteraard ben ik daar harstikke blij mee. Als het goed is wordt mijn zaak voor mijn werkvergunning snel afgehandeld. :dance:

Toch vond ik de laatste zin toch een beetje vreemd....."remaining processing time will be less than the maximum stated in this message. You will receive a written decision on this case"
Hoort de processing time niet altijd per definitie minder te zijn dan het maximum gesteld tijd?? ALs het normaal is dat het langer kan duren dan de maximum vastgestelde tijd...is die vastgestelde tijd dan wel het maximum?? :withstupid:

Ik denk dat ik wel snap wat ze willen zeggen. Het is meer in de trend van; omdat er al al voorwerk is verricht zal het waarschijnlijk niet de max. tijd van 90 dagen meer duren.....maar toch vond ik het wel grappig
:wink:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Da's mooi daisydog, ik heb ook mijn portfolio aangemaakt enz.. maar nog geen mailtjes ontvangen :cry: Ik hoop er nog steeds op deze maand mijn reispapiertjes te krijgen, maar we zullen zien.

Ik ben trouwens weer naar het social security office geweest om te kijken of ik alvast mijn SSN kon aanvragen, maar nee hoor, in het systeem staat niet dat ze mij er een kunnen geven. Ik vraag dus, nou wanneer is dan de beste tijd om terug te komen want de I-485 kon wel eens een jaartje gaan duren :shock: toen zei ze dat het meestal wel kon als je de werkvergunning binnen hebt! Dus wachten maar weer!!!!!!!

Ik heb nog wel een ander vraagje hiero: is handelen in aandelen werk???? :?: :?: :?:
Ik bedoel dus, zou ik dat kunnen doen of wordt dat beschouwt als werk. Ik bedoel niet compleet serieus mijn geld ermee proberen te verdienen, maar gewoon ermee spelen met een paar centen?

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Ik heb nog wel een ander vraagje hiero: is handelen in aandelen werk???? :?: :?: :?:
Ik bedoel dus, zou ik dat kunnen doen of wordt dat beschouwt als werk. Ik bedoel niet compleet serieus mijn geld ermee proberen te verdienen, maar gewoon ermee spelen met een paar centen?
Dat is geen werk. Mocht je winst maken, laat het dan via je vrouw gaan voor de belasting. (Die heeft toch al zoveel met je te stellen dat die wel wat extra's verdient. :mrgreen:)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ik heb nog wel een ander vraagje hiero: is handelen in aandelen werk????
Nee, dat telt volgens mij ook niet als werk. Bovendien kan je dit via internet doen en maakt het niet uit waar je woont.

Heb jij je al uitgeschreven in NL en ingeschreven in de VS?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

daisydog schreef:
Ik heb nog wel een ander vraagje hiero: is handelen in aandelen werk????
Nee, dat telt volgens mij ook niet als werk. Bovendien kan je dit via internet doen en maakt het niet uit waar je woont.

Heb jij je al uitgeschreven in NL en ingeschreven in de VS?
Dat dacht ik dus ook al, maar toch even kijken wat jullie er van vonden!

uitgeschreven ja, maar inschrijven moet ik nog doen, ik geloof gewoon bij het consul in Washington, hoe doe ik dat eigenlijk???

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Richard, waar zou je je moeten laten inschrijven in de V.S.? Ze kennen hier geen bevolkingsregister zoals in Nederland. Je green card is het bewijs dat je een ingezetene bent.

Ernst, jij hebt je ook laten uitschrijven, neem ik aan? Als je dat niet gedaan zou hebben, dan ben je technisch gezien nog steeds een ingezetene van Nederland en dus daar belastingplichtig. :!:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

"Doe er jullie voordeel mee! Als we je nog ergens mee kunnen helpen, horen we het wel.

gr. Redneck"

Ja een baan in amerika :D
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ernst, jij hebt je ook laten uitschrijven, neem ik aan? Als je dat niet gedaan zou hebben, dan ben je technisch gezien nog steeds een ingezetene van Nederland en dus daar belastingplichtig.
Nee, ik heb me nog niet uit laten schrijven en ik heb dat eigenlijk bewust nog niet gedaan. Ik wilde het pas doen wanneer ik een officiele status had in de VS. Ook heb ik het niet gedaan voordat ik weg ging zodat het niet leek dat ik altijd al van plan was om te emigreren en en langer in de VS te willen blijven dan mijn visa dat toe liet.

Ik denk dat nu mijn papieren in de behandeling zijn genomen het een mooi moment is om mij uit te laten schrijven.
Ik weet dat ik technisch gezien nog in NL belastingplichtig ben. Ik heb tot december 2003 nog wat gewerkt er daar heb ik nog mooi een Tj formulier voor kunnen invullen. Heeft het verder nog consequenties?
Ze kennen hier geen bevolkingsregister zoals in Nederland. Je green card is het bewijs dat je een ingezetene bent.
Als je een ID / drivers license aanvraagt betekent toch dat je ingeschreven staat als inwoner van een bepaalde stad?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

muffles schreef:"Doe er jullie voordeel mee! Als we je nog ergens mee kunnen helpen, horen we het wel.

gr. Redneck"

Ja een baan in amerika :D
Ik heb wel te horen gekregen in NL op het gemeentehuis dat het erg slim is om je aan te melden in Washington dat je naar de VS geemigreerd bent en dat wil ik dus ook doen, ik zal wel eens uitzoeken wat precies, maar volgens mij was een brief genoeg met naam en adres, het is alleen maar dat ze weten dat je hier zit en niks anders!

Ik heb mijn belastingpapieren zelfs hier naartoe gestuurd gekregen omdat ik me uitgeschreven had in NL en moet inderdaad eens kijken wat ik daar aan voordeel uit kan halen :D

En muffles zelfs een baan heb ik op dit moment nog niets aan, maar jij misschien wel, ik hoop dat je er snel een vind!

Richard
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

daisydog schreef:
Als je een ID / drivers license aanvraagt betekent toch dat je ingeschreven staat als inwoner van een bepaalde stad?
Nee dus, Amerika kent helemaal niets als een bevolkingsregister, behalve het aanmelden van een kind, volgens mij worden de tellingen gedaan op SSN want zelfs een kind krijgt er meteen eentje toegewezen!

Richard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Nee dus, Amerika kent helemaal niets als een bevolkingsregister, behalve het aanmelden van een kind, volgens mij worden de tellingen gedaan op SSN want zelfs een kind krijgt er meteen eentje toegewezen!
Dat is inderdaad de enige reden waarom een kind geregistreerd moet worden.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Nee, ik heb me nog niet uit laten schrijven en ik heb dat eigenlijk bewust nog niet gedaan. Ik wilde het pas doen wanneer ik een officiele status had in de VS. Ook heb ik het niet gedaan voordat ik weg ging zodat het niet leek dat ik altijd al van plan was om te emigreren en en langer in de VS te willen blijven dan mijn visa dat toe liet.
Dat vermoedde ik al! Een goed besluit dat je kan helpen bij je "case".
daisydog schreef:Ik denk dat nu mijn papieren in de behandeling zijn genomen het een mooi moment is om mij uit te laten schrijven.
Ik weet dat ik technisch gezien nog in NL belastingplichtig ben. Ik heb tot december 2003 nog wat gewerkt er daar heb ik nog mooi een Tj formulier voor kunnen invullen. Heeft het verder nog consequenties?
Buiten de belastingpicht heeft het verder geen consequenties. Het gaat ze vooral om de centen. :)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:Ik heb wel te horen gekregen in NL op het gemeentehuis dat het erg slim is om je aan te melden in Washington dat je naar de VS geemigreerd bent en dat wil ik dus ook doen, ik zal wel eens uitzoeken wat precies, maar volgens mij was een brief genoeg met naam en adres, het is alleen maar dat ze weten dat je hier zit en niks anders!
Is mij niet verteld. Tijdens het uitschrijven in Nederland kun je toch je nieuwe adres in het buitenland opgeven? Wat zou het voordeel zijn om de ambassade, of het consulaat, te laten weten waar je woont? Bij het vernieuwen van je paspoort zit je sowieso weer up to date in het systeem en is je Nederlanderschap gegarandeerd, zelfs bij dual citizenship.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

muffles schreef:Ja een baan in amerika :D
Wie weet! Mocht je hier een auto nodig hebben, dan moet je Richard ff lief aankijken. Die kan er wel eentje missen. :mrgreen: :twisted:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Buiten de belastingpicht heeft het verder geen consequenties. Het gaat ze vooral om de centen.
Van een kale kip kan je niet plukken! :nana:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Redneck schreef:
muffles schreef:Ja een baan in amerika :D
Wie weet! Mocht je hier een auto nodig hebben, dan moet je Richard ff lief aankijken. Die kan er wel eentje missen. :mrgreen: :twisted:

gr. Redneck

:roll:

ach ja, ik heb nog wel een bakkie voor je hoor!
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Dat Portfolio systeem op de website van uscis.gov werkt echt prima. Ik kreeg net weer een mailtje de resultaten van mijn biometrics zijn ontvangen bij het bureau dat mijn I-485 verwerkt en dat ze verder gaan met het processen van mijn case.
Application Type: I485 , Application to Register Permanent Residence or to Adjust Status

Current Status:

On July 2, 2004, the results of your fingerprint review for your I485 Application to Register Permanent Residence or to Adjust Status were received, and processing has resumed on your case. We will mail you a notice if further action is needed, or when a decision is made.
Het is erg prettig om zulks informatie te ontvangen. Je krijgt in ieder geval het gevoel dat er aan je zaak gewerkt wordt en dat je ook wat verder raakt.... :rockon:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Dat is echt een hele vooruitgang. In het verleden had je geen flauw idee hoe de zaken ervoor stonden en bleef je onkundig van de hele voortgang totdat je iets in je postbus vond.

Weer een stapje dichterbij, Ernst! :doublethumb:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hmmm nog steeds geen mail ontvangen status hetzelfde :cry:

maar ik ben wel blij voor je hoor!!!!! :D

Richard
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

> Reperre, dat zal ook wel gebeuren als jij voor je biometrics geweest bent.
En vergeet niet dat ik de papieren voor mijn werkvergunning al eerder ingediend had via internet.

Oh..trouwens....ik heb straks ook een baan en een auto nodig :roll:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer