Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen / ervaringen met Tix.nl!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Problemen / ervaringen met Tix.nl!

Bericht door Heleen72 »

Zelfs niet dat hij niets mag zeggen? :lol:
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Sorry iedereen :lol: . Ik ben de afgelopen week erg druk geweest (en nog steeds) met tentamens. Ik zal straks mijn ouders even vragen of er verder al contact is geweest. Als er weer wat belangrijks gebeurt laat ik het weten!
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Nog altijd geen nieuws?
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hoi Crisp,

spijtig te horen dat het helemaal fout is gegaan met je reservering.

Ik heb altijd via cheaptickets geboekt. De laatste keer ging het overigens ook niet helemaal goed. Ik had op een vrijdag geboekt en op de maandag erna was alles geregeld.

Er kan altijd wat fout gaan, dat hoort bij het leven. Het gaat erom hoe adequaat problemen worden opgelost. Cheaptickets heeft haar klantenservice in mijn ogen dik voor elkaar.

Aquell
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Sorry iedereen. Ik zit midden in de examens momenteel, en heb niet echt tijd om mij hier mee bezig te houden. Mijn ouders doen dat momenteel. Ik zal een update plaatsen als ik tijd heb!
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Sterkte met de examens!
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Examens goed afgerond? Ondertussen al nieuws bekend?!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik was ook wel benieuwd naar een update nu de examens voorbij zijn.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Sorry jongens, ik was dit topic helemaal uit het oog verloren. Evenals de hele zaak trouwens.

Ik heb besloten dat ik er verder geen energie aan wil besteden, ik word er alleen maar heel erg pissig van. Ik heb geen zin om op negatieve dingen te focussen op het moment. Ik heb mijn ouders gevraagd hoe het er nu voor staat. De advocaat heeft in ieder geval al een brief richting Tix.nl gestuurd, en dat is eigenlijk ook het enige dat ik nu weet. Het spijt me dat ik niet meer/beter nieuws heb.
Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Chrisp schreef:Sorry jongens, ik was dit topic helemaal uit het oog verloren. Evenals de hele zaak trouwens.
Teleurstellend :(
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Inderdaad. Het wordt nu een beetje een soap zonder ending :wink:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik laat jullie het wel weten als er nog iets uit komt hoor ;) . Maar veel meer valt er ook niet te melden op het moment. Ik kan me er nu wel druk over zitten te maken, maar het is nu toch uit mijn handen.
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Case closed.

Tot mijn verbazing zag ik vanochtend een smsje van mijn moeder dat Tix.n alles gaat terugbetalen. De advocaat had twee keer een aanmaning tot betalen gestuurd, maar daar werd niet op gereageerd. Van de week heeft ze contact opgenomen met Tix per telefoon, en daar zeiden ze nooit iets ontvangen te hebben (terwijl ze zelf haddrn getekend voor de aangetekende brief). De advocaat heeft daarop een nieuwe kortere termijn gesteld, en daadwerkelijk met een rechtzaak gedreigd.

En ja hoor, nu zegt Tix ineens toe alles terug te betalen. Moraal van het verhaal: Tix is een organisatie van liegende honden die hun klanten als oud vuil beschouwen, en die van het woord service nog nooit heeft gehoord.
Afbeelding
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Gelukkig toch iig geld terug en idd een leerschool Tix wissen we uit ons systeem... ;)
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Fijn dat je in ieder geval je geld terug krijgt. En Tix gebruiken we in ieder geval nooit ook niet als ze de best prijs bieden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dan kan je in de toekomst maar beter een rondje rond je eigen woonplaats gaan maken want er worden door alle reisorganisaties wel eens fouten gemaakt.
Wij zijn gisteren thuis gekomen van weer een prachtige reis waarvan we de vliegtickets via Tix geboekt hadden en hebben geen enkel probleem gehad.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb geen moeite met fouten, die worden overal gemaakt en die maak ik zelf ook. Wat ik wel kwalijk vind is een slechte klantenservice en de schuld bij de klant leggen. Zulke bedrijven vermijd ik liever zeker als je met regelmaat klachten tegen komt en dat is bij Tix het geval.
Zolang er geen problemen zijn zul je vast een fantastische reis hebben maar omdat het prijsverschil in de regel minimaal is ga ik de gok niet wagen met zulke bedrijven.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Precies Katja, dat is dus wat er bij mij niet ingaat. Ze wisten dus al die tijd dat ze gewoon foutzaten, maar pas bij dreiging met een rechtzaak doen ze ook iets. Ik verwacht gewoon goede, eerlijke service van een reisbureau.

Rob, dit punt heb je al twee keer eerder in dit topic gemaakt, het bericht is ontvangen ;) .
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Mooi dat het uiteindelijk goed afgelopen is en jullie je geld terugkrijgen, jammer dat het dreigen met een rechtszaak daarvoor nodig was. Het zegt genoeg over de organisatie achter Tix.nl, ik zal er in ieder geval nooit een ticket boeken en ik waarschuw ook iedereen in mijn omgeving om niet met Tix.nl in zee te gaan.

Bedankt Chris voor het delen van je ervaringen. :thumbup:
tdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tdj »

door alle reisorganisaties wel eens fouten gemaakt
Ik denk dat daar de kern zit, want iedereen en alles maakt wel eens fouten, wij allemaal. Het gaat er echter om hoe het opglost wordt. Als daar netjes mee wordt omgegaan (en let op, de klant heeft altijd gelijk ook al heeft hij geen gelijk, het is en blijft een klant) en fatsoenlijk wordt opgelost (fout niet 100% ten laste van klant zoals in dit geval) is er geen vuiltje aan de lucht. Wij zijn afgelopen maand 3 weken in de VS geweest, hotels op voorhand geboekt via een lokaal reisbureau, blijkt bij twee een probleem te zijn met de betaling en moesten we uiteindelijk ter plaatse zelf betalen, maar het reisburo melden dit op voorhand en had de kosten die wij moesten maken al terugbetaald voordat wij de CC afrekening kregen. Dat noem ik een fatsoenlijke oplossing, er gaat iets fout en wordt vlot en netjes gecorrigeerd. Tix.nl had ook zoiets kunnen doen maar ze reageren wat afwachtend begrijp ik, een tactiek die soms werkt omdat mensen dan maar stoppen met "zeuren". Maar in zo'n geval werkt een advocaat cq. rechtsbijstandverzekering vaak heel goed (en ik spreek uit eigen ervaring, maar dan met een projectontwikkelaar die z'n afspraken bij herhaling niet nakwam, een advocaat zorgde ervoor dat ze weer heel snel in beweging kwamen...)

TdJ
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer