Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

En we gaan door: Zion NP hulp gevraagd voor artikel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: En we gaan door: Zion NP hulp gevraagd voor artikel

Bericht door jerbia »

Er is in Zion ook nog een bij het grote publiek vrij onbekende, korte trail die leidt naar een kleine waterval, waar je kunt pootjebaden: Pine Creek Waterfall trail. De start van de trail is bij de eerste scherpe bocht na Canyon Junction aan de SR9.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke tip Bianca! Is er een parkeerplaats bij de trailhead?
O, ik geloof dat ik het al gespot heb op googlemaps, daar staat een auto aan de kant van de weg.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Geen echte parkeerplaatsen maar de bocht is ter plaatsen zeer breed, er kunnen wel 20 auto's staan denk ik.
Misschien moesten ze de plekken nog aanbrengen want dat stuk is net opnieuw geasfalteerd (en nog niet rood) men was bij ons bezoek bezig om de middenstreep op de weg aan te brengen.
Wij hebben er in december nog gestaan (de hike niet gedaan wegens te veel sneeuw op de trail)
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Onze kinderen vonden het lopen van de Narrows een van de hoogtepunten van onze vakantie. Goede waterschoenen en stokken gehuurd. Wij hebben gelopen tot aan Orderville Junction. Prachtige wandeling, zou zo weer terug willen. Vooral als je wat verder loopt dan het beginstuk aan het einde van de Riverside Walk is het schitterend. Het beginstuk is druk, dit wordt snel minder, dan loop je alleen tussen muren van 600 meter hoog.
Canyon Overlook is ook een aanrader. Niet al te moeilijke en lange wandeling met prachtig uitzicht op Zion.
Wij overnachten met onze camper bij Zion Canyon Campground, net buiten het park in Springdale. Voor ons een ideale plek, full hooked-up, shuttle-bus stopt bij de ingang, klein zwembadje en de rivier stroomt langs de campground. Lekker restaurant aan de overkant van de weg, als ik het goed heb, heette deze Spotted Dog.
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maksim »

Het meeste is al gezegd, maar je kan enorm veel info vinden op http://www.citrusmilo.com/zionguide/. Ik denk dat deze site quasi alle hikes behandelt die mogelijk zijn in Zion. Veel en gedetailleerde info, foto's, maps, ... Een aanrader.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik ben al begonnen met het schrijven van het artikel, maar wegens andere ontwikkelingen op de site gaat het momenteel ietsje trager dan ik wilde. We gaan echter gestaag door. Bedankt voor alle tips, keep em coming als je er meer hebt! :thumbup:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
thomas
Amerika-ontdekker

Bericht door thomas »

Wij zijn in 2007 veel te snel door Zion gegaan. In de namiddag aangekomen om de volgende ochtend al door te rijden. Blijkbaar hadden we ons ook niet genoeg geinformeerd want er is blijkbaar veel meer te doen dan we vooraf dachten. Ik wil er dus zeker terug naartoe, maar ondertussen zitten we met 2 kleine kinderen. Het zal dus niet voor de eerste jaren zijn. Nu vraag ik mij af vanaf welke leeftijd kinderen The Narrows (top to bottom in 2 dagen) en Angels Landing aankunnen? Ik wil zo snel mogelijk terug maar het moet wel voor iedereen plezant zijn natuurlijk...
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Angels Landing dachten we met een 12 en 14 jarige te lopen, maar een aantal factoren hebben ons doen besluiten toch niet te gaan.
Bij aankomst boven bij het begin van het echte stuk naar AL zag het er spannender uit dan we hadden ingeschat, da's 1. Tweede was het humeur van onze dochter die iig niet meewilde (tja puber 14 ... de ene keer top humeur en dan weer... :twisted: ) En derde was de warmte; we waren vroeg op pad gegaan (nog niet vroeg genoeg) maar rond 9:30 werd het al erg warm. Toen moesten we nog dat laatste stuk gaan lopen van zeker een uur heen en een uur terug.
Dat wil niet zeggen dat het niet mooi was of een mislukte dag. Het was heerlijk en je ziet vrij veel mensen daar een tijdje genieten soms een stukje AL opgaan. Het was een prachtige wandeling. Met kinderen zou ik eerder gaan voor de prachtige Observation Point wandeling en een stuk van the Narrows (gateway to..). Mijn broer met net iets oudere kids heeft Narrows gedaan, maar dat is afhankelijk van hoeveelheid water (hoger water en sterkere stroom is het moeilijker) Ik zou altijd bij Visitor Center informeren hoe de omstandigheden op dat moment zijn. De gehele Naroows zou ik niet doen met jonge kinderen.. het is een zware tocht. Misschien heb je iets aan de link, leuke website!
Narrows
Hikes Zion NP
Ik zou er nog wel een paar dagen willen zijn voor the Narrows en wat wandelingen!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog een paar mooie plaatjes van Zion: http://www.360cities.net/image/observat ... 11.20,70.0
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik ben nog op zoek naar wat extra info over de Zion-Mt Carmel highway, vooral qua uitzichtspunten/wandelingen. Wie kan me helpen?
Dennis

jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

The Canyon Outlook Trail en de Pine Creek Waterfall Trail, die in dit topic staan beschreven, beginnen aan de Mount Carmel Hwy (SR-9).
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik heb inmiddels ook twee zion bezoeken achter de rug, ik vind het een heerlijk park.
ik verblijf in Springdale bij de best western, en dat is ons beide keren uitstekend bevallen. Het is een soort rustpuntje in onze vaak hektische reizen. Ik heb angels landing niet gedaan,
wel de meeste andre trails. ik vond persoonlijk de wandeling waar je heel lang de rivier in kan lopen het leukst (ben de naam even kwijt).
Ook de canyon overlook (een vrij makkelijke wandeling naar een prachtig uitzicht) is zeer de moeite waard.
De emerald pools vond ik ook prachtig, ik ging aan de linkerkant omhoog, en toen door naar the upper pool, en daarna via de andere kant naar beneden, je komt dan ook voorbij een enorme weeping rock....

de bloemsterpracht met datura, penstemon en aquilegia chysateum altijd prachtig.....
Ja ik vind zion prachtig.
Ik sluit me aan bij de rest dat je in het park zelf zou moeten verblijven of in springdale, maar hurricane toch liever niet, tenzij het budget heel krap is.
Ik heb wel 4 verschillende restaurants geprobeerd, ik vond die bij de best western in de buurt en die een goede naam heeft, toch niet de beste. (ben de naam weer kwijt, maar kan het opzoeken)

-ik heb ook een keer paardrijden gedaan, maar dat vond ik echt een flop, een rondje in een paardetrein van 20 stuks langs een heel erg gemarkeerde route............
Kolob canyon lijkt me ook wel leuk om te bezoeken ,maar hellaas was deze afgesloten de laatste keer toen ik de tijd had.

Ook wel fijn met de shuttle service, kan me de chaos toen die er nog niet waren wel een beetje bedenken...... de auto staat altijd een dag of twee stil als we zion bezoeken....
Ik heb wel heel veel foto's gemaakt, met een simpele camera, dus dat zal niet zo intressant zijn voor jou.

uhm, in de buurt ligt cedar city: een klein stukje rijden. Dat heeft in de zomer altijd een prachtig shakespear festival, met heel veel verschillende teater voorstellingen, en leuk en profesioneel opgevoerd. het stadje heeft wel drie theaters........ Het wordt niet vaak genoemd, maar er zijn heel wat amerikanen die hier speciaal voor naar toe gaan ,en die komen uit alle uithoeken van het land.

Het forum hier besteed er jammergenoeg weinig aandacht aan, wellicht een beetje buiten de intresse van de meeste mensen, maar toch een vernoeming waard.

Wat maakt zion zo mooi, de groene omgeving tussen de rode rotsen, en heerlijk wandelen en genieten. Je voelt wellicht een beetje dat je over de bodem van een mooie canyon loopt......

veel plezier met het artikel !

Ik vind twee dagen of in ieder geval 1,5 toch wel het minimum voor zion, maar smaken verschillen, somigen zijn ook tevreden met de shuttle bus heen en weer, en dan weer door...

groeten uit t noorden
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Phew! Ik heb eindelijk alle tips van jullie kant in het artikel verwerkt en je kunt dan ook vanaf nu het artikel over Zion nalezen op AllesAmerika.com. Nogmaals bedankt voor alle input, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Dennis

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ziet er goed uit Dennis ! :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

:thumbup: Helemaal goed, wat is de volgende :D
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Nu ik toch al een tijdje bezig ben met Utah, misschien één van de andere parken aldaar? Ik doe even een onderzoekje, je hoort binnenkort van me welke het wordt. :-)
Dennis

RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Mooi hoor ! Het zou leuk zijn als ooit alle nationale parken op deze manier vermeld worden, maar dat dit een grote opgave is begrijp ik !
:clap:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Arches, Dennis!!!!!
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Is goed, dan doen we Arches. Ik zal een draadje openen, zodat iedereen weer zijn/haar kennis kan delen! En hopelijk heb jij nog wat foto's? ;-)
Dennis

Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik nee denk het niet na 2,5 dag Arches.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer