Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

auto leasen in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

auto leasen in Amerika?

Bericht door kastelke »

**Afgesplitst van ander topic**
Aquell schreef:Ik zie in Amerika een hoop reclames over auto's lease. Is dit de moeite waard of zitten er heel veel nadelen aan?

Heeft iemand ervaring hiermee....

Aquell
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: auto leasen in Amerika?

Bericht door ned in MO »

Nee zelf geen ervaring mee. koop het liefst gewoon cash.
leasen is vrijwel altijd de meest dure vorm van autorijden in amerika.
Het grootste nadeel vind ik eigenlijk wel dat je maar een beperkt aantal mijl per jaar mag rijden. Ga je daar overheen dan kost het klauwen met geld. Aangezien de meeste mensen niet weten hoe volgend jaar er uit ziet. Stel je kind wordt zwaar ziek en je moet dagelijks naar een ziekenhuis dat 50 mijl verderop ligt of je werk verdwijnt en de nieuwe baan (die veel minder betaalt) is ook nog eens 2 uur rijden op dagbasis.
Zou ik toch blij zijn dat ik net zoveel kon rijden als nodig.
Ook ben je geen eigenaar en moet je de auto in dezelfde staat teruggeven als dat je hem kreeg, dus geen versleten banden, remmen, deukjes en vlekken etc. Kost allemaal extra geld op het einde.
ook ben je verplicht de lease uit te dienen. Je kan hem niet verkopen tussentijds.
Lastig met een tweezitter als je vrouw ineens zwanger blijkt te zijn.

Niet doen dus. Gewoon een auto van een paar jaar oud kopen (cash) die bij je budget past.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Beste ned in Mo,

hartelijk bedankt voor je reactie. Ik had zelf ook al aan de argumenten gedachten die jij in je bericht benoemd.

Het zal dus nog wel even sparen worden voor ik een mooie auto kan kopen, lol.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik ben ook geen liefhebber van leasen. Wij hebben onze auto's ook gewoon cash betaald en ik ben misschien wat ouderwets, maar ik koop dan liever een auto die ik me kan veroorloven dan dat ik een dure bak lease. Er zitten gewoon toch best wat nadelen aan, zo reed een vriend van me net iets meer dan mocht en toen mocht hij flink bijbetalen toen hij de auto weer moest inleveren. Eigen schuld natuurlijk, maar toch. Als je al geen auto kunt betalen, dan zou ik nog eerder kiezen voor een kleine lening en een maandelijkse afbetaling. Dan zit je niet met die strenge voorwaarden en is na een paar jaar de auto toch van jou.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als laatste opmerking. Een auto leasen of op afbetaling kopen is niet of nauwlijks mogelijk als je een kersverse immigrant bent. Je hebt er gewoon de credit historie nog niet voor.
Houd ook rekening met een vrij hoge verzekering als nieuwe immigrant
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Wij leasen onze auto's. Je bent jong en als je van auto's houdt is het toch wel aantrekkelijk dat je om de 3 jaar van auto kan wisselen : )
Die limited miles zijn wel vervelend, we moeten dit jaar zeker minder gaan rijden om niet over de limiet te gaan :P
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik kan ook elke 3 jaar van auto's wisselen. Ook elk jaar als ik wil. Zie daar het nut niet van in.
Jij betaalt voor je lease bakkie (als je mijn auto zou hebben $800/mo) elke maand een bak geld
Ik kocht mijn auto en die was toen minder dan twee jaar oud met amper mijlen van $51000 voor $31000 en rijdt 2x zoveel als in een gemiddeld lease contract toe zou laten. Afschrijving is ong $400 per maand geweest (rijd er nu 5 jaar in) en daarvoor dus ook nog twee keer zoveel gereden.
Last but not least. Ik ben eigenaar van de auto, niet de lease maatschappij. Goedkoop he zo'n lease bakkie. :wink:

Zit nu te denken aan een lekkere aso hummer H2. Volledig fout maar daarom zo begeerlijk. :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben één auto gekocht, en één auto geleased; bij de lease is het nadeel inderdaad de beperkte mijlen, maar voor de rest is het maar wat fijn dat je je nergens zorgen over hoeft te maken en dat je per maand gewoon weet wat je aan de auto kwijt bent zonder je zorgen hoeven te maken over eventueel onderhoud (zoals dat voor de gekochte wagen wel het geval is). Ja, leasen is duurder, maar je krijgt er ook een stukje zekerheid voor terug, en dat vind ik wel fijn. Het is een keuze die je maakt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

ned in MO schreef:Ik kan ook elke 3 jaar van auto's wisselen. Ook elk jaar als ik wil. Zie daar het nut niet van in.
Jij betaalt voor je lease bakkie (als je mijn auto zou hebben $800/mo) elke maand een bak geld
Ik kocht mijn auto en die was toen minder dan twee jaar oud met amper mijlen van $51000 voor $31000 en rijdt 2x zoveel als in een gemiddeld lease contract toe zou laten. Afschrijving is ong $400 per maand geweest (rijd er nu 5 jaar in) en daarvoor dus ook nog twee keer zoveel gereden.
Last but not least. Ik ben eigenaar van de auto, niet de lease maatschappij. Goedkoop he zo'n lease bakkie. :wink:

Zit nu te denken aan een lekkere aso hummer H2. Volledig fout maar daarom zo begeerlijk. :lol:
Die 800 dollar per maand is inderdaad iets meer wat ik in gedachten had. Wij hebben nu een Pointac Vibe uit 2004. Het is de bedoeling dat mijn aanstaande hier gewoon in blijft rijden en dat ik straks een iets betere auto neem. Ik heb alleen nog geen idee wat. Europese auto;s zijn hier redelijk aan de prijs. Maar ik hoef ook geen mega SUV die meer drinkt als ik. Daarnaast moet mijn aanstaande er af en toe wellicht ook in kunnen rijden...dus ook parkeren bij de Walmart. Zelf ben ik best onder de indruk van een Lexus. Maar een IS is dan wel weer wat klein. Nog tips behalve een hummer H2.... die drinkt namelijk meer als ik...
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dento schreef:Wij hebben één auto gekocht, en één auto geleased; bij de lease is het nadeel inderdaad de beperkte mijlen, maar voor de rest is het maar wat fijn dat je je nergens zorgen over hoeft te maken en dat je per maand gewoon weet wat je aan de auto kwijt bent zonder je zorgen hoeven te maken over eventueel onderhoud (zoals dat voor de gekochte wagen wel het geval is). Ja, leasen is duurder, maar je krijgt er ook een stukje zekerheid voor terug, en dat vind ik wel fijn. Het is een keuze die je maakt.
Nou dat is dus geen voordeel want het is niet waar. Neem aan dat je een drie jaar lease met max 36000 mijl hebt?
Jouw auto heeft in die periode
A. volledige garantie
B een onderhoudsplan (wat geen goede deal is maar ok)

Koop ik een auto dan heb ik gewoon dezelfde garantie met het zelfde onderhoudsplan
En dit onderhoudsplan is niet meer dan olie en filters verversen.
Banden en remmen horen daar niet bij volgens mij.

Daarbij is onderhoud van een 3 of 4 jaar oude auto veel goedkoper dan de extra afschrijving op een nieuwe

Ik vind het fijner om meer geld over te houden. Mijn auto was trouwens exact hetzelfde in 2006 als dat ie in 2004 was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer