Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zuinige Mid-SUV
-
- Amerika-ontdekker
Zuinige Mid-SUV
Hallo,
Ik heb enkele dagen geleden mijn Mid-SUV geboekt via usa-reisen.de (wat een prijsverschil!!) en mag de auto ophalen bij Alamo in Phoenix.
Om toch voorbereid aan te komen, enkele vragen in verband Mid-SUV's:
- Hebben jullie enig idee welke Mid-SUV het minste verbruikt? Op het eerste zicht lijkt mij dat een Kia.
- Moet ik echt kijken naar de minst verbruikende auto? We zullen +-4000km rijden. Voor zo'n 50 euro maakt het uiteraard niet uit, eerst comfort, dan verbruik...
- Kwa kofferruimtes: geraakt in elke Mid-SUV koffer twee grote koffers en twee handbagagekoffers?
Thanks!
Nicolas
Ik heb enkele dagen geleden mijn Mid-SUV geboekt via usa-reisen.de (wat een prijsverschil!!) en mag de auto ophalen bij Alamo in Phoenix.
Om toch voorbereid aan te komen, enkele vragen in verband Mid-SUV's:
- Hebben jullie enig idee welke Mid-SUV het minste verbruikt? Op het eerste zicht lijkt mij dat een Kia.
- Moet ik echt kijken naar de minst verbruikende auto? We zullen +-4000km rijden. Voor zo'n 50 euro maakt het uiteraard niet uit, eerst comfort, dan verbruik...
- Kwa kofferruimtes: geraakt in elke Mid-SUV koffer twee grote koffers en twee handbagagekoffers?
Thanks!
Nicolas
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
Been to: New York City - March 2010
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zuinige Mid-SUV
Vaak heb je niets te zeggen over de auto die je mee krijgt, je kiest voor een bepaalde categorie, niet voor een auo,
De hoeveelheid bagage die er in past, staat altijd aangegeven bij de categorie. Ik zit zelf ook naar een midsize SUV te kijken, ophalen in LA, en ik krijg 2 voorbeelden te zien, namelijk een Jeep Liberty en een ford escape. Bij beide staat als bagage 2 grote en 2 kleine koffers.
Marianne
De hoeveelheid bagage die er in past, staat altijd aangegeven bij de categorie. Ik zit zelf ook naar een midsize SUV te kijken, ophalen in LA, en ik krijg 2 voorbeelden te zien, namelijk een Jeep Liberty en een ford escape. Bij beide staat als bagage 2 grote en 2 kleine koffers.
Marianne
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ga voor een vier cilinder als ie er is. Die zijn het zuinigste.
Alleen is amerika het land van de grote motoren. De meeste mensen willen juist de dikste motor
omdat het thuis niet te betalen is
Alleen is amerika het land van de grote motoren. De meeste mensen willen juist de dikste motor

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou gewoon voor degene gaan met het meeste comfort. De benzine-kosten zullen je echt niet de kop gaan kosten..
Ik weet niet waar je allemaal gaat rijden? Maar in heuvelachtig terrein rijden met een auto met weinig vermogen is ook geen pretje...
Om het in getallen uit te drukken. Je rijd iets van 2485 mijl. Op http://www.fueleconomy.gov/feg/sbs.htm kun je een aantal auto's vergelijken:

Goedkoopst: $409
Duurst: $553
Verschil: $144 (98 EUR)
Maar het hangt er maar net vanaf waar je gaat rijden.
Ik weet niet waar je allemaal gaat rijden? Maar in heuvelachtig terrein rijden met een auto met weinig vermogen is ook geen pretje...
Om het in getallen uit te drukken. Je rijd iets van 2485 mijl. Op http://www.fueleconomy.gov/feg/sbs.htm kun je een aantal auto's vergelijken:

Goedkoopst: $409
Duurst: $553
Verschil: $144 (98 EUR)
Maar het hangt er maar net vanaf waar je gaat rijden.
Laatst gewijzigd door Njit op 27 apr 2011, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Gewoon een auto kiezen waar je lekker in zit, als ze grote afstanden reist dan is dat vreselijk belangrijk. Benzine verbruik zal echt niet enorm schelen op het bedrag van de reis.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- bedeve
- Amerika-expert
Een beetje theoretische discussie,want welke auto is beschikbaar op het moment dat jij er staat.
Afgelopen september heb ik 5500 mls in het zuid-westen gereden en berekend dat ik gemiddeld volgens europese telling 1 op 8 verbruikte.
Dat deed ik met een Kia Sorento die me prima bevallen is.
Afgelopen september heb ik 5500 mls in het zuid-westen gereden en berekend dat ik gemiddeld volgens europese telling 1 op 8 verbruikte.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ik bezit zelf hier in nederland een mid-size (nissan x-trail) en die doet 1:10 (benzine).
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hadden vorig jaar ook een midsize S.U.V. gehuurd. Wij hadden echter de pech een 8 cylinder Chevrolet Suburban mee te krijgen.
Of hadden we geluk?
Ik vond het wel gaaf. Aangezien ik vooraf niet uitgerekend had hoeveel de benzine ons zou gaan kosten en achteraf ook niet uitgerekend heb hoeveel de benzine ons gekost heeft, weet ik ook niet of en hoeveel ik duurder uit ben geweest. Wat ik wel weet is dat de auto heel plezierig reed.
Of hadden we geluk?

Ik vond het wel gaaf. Aangezien ik vooraf niet uitgerekend had hoeveel de benzine ons zou gaan kosten en achteraf ook niet uitgerekend heb hoeveel de benzine ons gekost heeft, weet ik ook niet of en hoeveel ik duurder uit ben geweest. Wat ik wel weet is dat de auto heel plezierig reed.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad, jullie hebben gelijk... Voor die enkele euro's/dollars gaat het niet uitmaken. Comfort is zeker belangrijker.
We gaan in het zuidwesten: NP's, Vegas, SF en LA...
Thanks for the tips!
We gaan in het zuidwesten: NP's, Vegas, SF en LA...
Thanks for the tips!
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-newbie
Ik ben net terug van een 15 daagse trip naar het Zuidwesten. Ik heb 3100 mijl gereden met een splinternieuwe Ford Escape van Dollar. Geen 4wheel, dat leek me niet nodig, want off the road rijden is toch niet mogelijk - niet verzekerd. Wij konden ook kiezen tussen een Kia, Jeep Liberty en Ford Escape. Een 4wheel drive auto gebruikt (zegt men) hoe dan ook meer benzine. Een KIA in Amerika zag ik niet zitten, dus we kozen voor de Escape en naar tevredenheid. Een heerlijk karretje, rijdt soepel en vlot en heeft genoeg trekkracht. We hebben in elk weertype gereden. Gusty winds van 70 km per uur tegen, het hooggebergte, hagel en sneeuwbuien, lange vlakke Interstates bij 75 mph, enzovoort. Het gemiddelde benzine verbruik over deze 3100 mijl bleek 27,7 mijl per gallon. Viel me niet tegen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de keuze hebt tussen de Kia, de Liberty en de Escape zou ik ook voor de Escape gaan. Ik heb een keer op het punt gestaan een Kia uit de rij genomen maar heb die weer teruggebracht voor ik het terrein af was en 'm voor een Escape geruild. De Liberty is niet erg luxe, althans veel minder dan een Escape - en een Escape rijdt gewoon lekker.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
De Europese telling is anders wel in l/100Km. Alleen in een raar landje in het westen gebruiken ze Km/1l...bedeve schreef:Een beetje theoretische discussie,want welke auto is beschikbaar op het moment dat jij er staat.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zelf sowieso Amerikaans willen rijden, en heb in 2009 (ook in Phoenix toevallig) een Ford Escape meegenomen van Dollar.
Verbruik was rond de 1:9 meen ik, en een hele fijne auto om in te rijden.
Zelf neem ik wel altijd awd of 4x4, juist om ook een trail te kunnen rijden, al mag het dan niet.
Verbruik was rond de 1:9 meen ik, en een hele fijne auto om in te rijden.
Zelf neem ik wel altijd awd of 4x4, juist om ook een trail te kunnen rijden, al mag het dan niet.
Wij rijden op dit moment door Amerika. Wij cruisen door Washington, Oregon en het noorden van Californie. Er zij nu 5 rij dagen voorbij en ons verbruik is rond de 1:8 (12 á 13L/100 Km). Dit is met een Ford Explorer (een stapje groter dan de Escape).
Ik moet wel zeggen dat het verbruik echt afhangt van waar je rijd. We hebben een stuk gereden waar het verbruik er dik boven lag, terwijl op de Interstate het verbruik rond de 1:12 lag.
Ik moet wel zeggen dat de Explorer een heerlijke auto is. Ik zal binnen kort een foto plaatsen in het daarvoor bedoelde topic.
Ik moet wel zeggen dat het verbruik echt afhangt van waar je rijd. We hebben een stuk gereden waar het verbruik er dik boven lag, terwijl op de Interstate het verbruik rond de 1:12 lag.
Ik moet wel zeggen dat de Explorer een heerlijke auto is. Ik zal binnen kort een foto plaatsen in het daarvoor bedoelde topic.
-
- Amerikakenner
Hey,
Is het de 2011 versie die je al hebt?
Is het de 2011 versie die je al hebt?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hoi,
IK heb net (25-04) een mid size suv gehuurd bij Alamo in Phoenix. Je mag daar gewoon kiezen welke auto je wilt uit de rij met mid size suv's.
Ik had daar op dat moment de keuze uit kia, ford Edge en jeep liberty. Ik heb de Jeep liberty 2011 genomen omdat ik een 4x4 auto wilde die trail rated was.
Op het voorspatbord (wielkast) staat dan een rond plaatje waarop trail rated staat. Dit betekend, dat hij hoger op zijn wielen staat en 4x4 is neem ik aan.
De jeep verbruikte wel wat maarja, benzine is nog steeds niet duur, vergeleken bij ons.
Er werd wel bij de balie geprobeerd om mij meer te laten betalen voor een 6 cylinder auto, er werd aangegeven dat ik een 6 cylinder zou krijgen als ik een hogere klasse suv zou krijgen. Vantevoren wist ik dat de Ford Escape en de Sorrento een 4 cylinder hebben in de mid size categorie en een 4x4 een 6 cylinder heeft. Dus niet voor de upgrade gekozen en bij het uitzoeken van de auto kon ik dus toch gewoon een 6 cylinder kiezen (scheelde mij $180 voor 10dagen)
Als je de Jeep neemt moet je wel een zwart kleed of zoiets kopen er zit namelijk geen afscherming in de achterbak. Als je dan met je koffer rond rijdt kan iedereen het zien.
Als je toevallig "mijn" jeep krijgt dan moet je het luikje in de achterbak optillen ik heb het laten liggen (als het er nog ligt)
IK heb net (25-04) een mid size suv gehuurd bij Alamo in Phoenix. Je mag daar gewoon kiezen welke auto je wilt uit de rij met mid size suv's.
Ik had daar op dat moment de keuze uit kia, ford Edge en jeep liberty. Ik heb de Jeep liberty 2011 genomen omdat ik een 4x4 auto wilde die trail rated was.
Op het voorspatbord (wielkast) staat dan een rond plaatje waarop trail rated staat. Dit betekend, dat hij hoger op zijn wielen staat en 4x4 is neem ik aan.
De jeep verbruikte wel wat maarja, benzine is nog steeds niet duur, vergeleken bij ons.
Er werd wel bij de balie geprobeerd om mij meer te laten betalen voor een 6 cylinder auto, er werd aangegeven dat ik een 6 cylinder zou krijgen als ik een hogere klasse suv zou krijgen. Vantevoren wist ik dat de Ford Escape en de Sorrento een 4 cylinder hebben in de mid size categorie en een 4x4 een 6 cylinder heeft. Dus niet voor de upgrade gekozen en bij het uitzoeken van de auto kon ik dus toch gewoon een 6 cylinder kiezen (scheelde mij $180 voor 10dagen)
Als je de Jeep neemt moet je wel een zwart kleed of zoiets kopen er zit namelijk geen afscherming in de achterbak. Als je dan met je koffer rond rijdt kan iedereen het zien.
Als je toevallig "mijn" jeep krijgt dan moet je het luikje in de achterbak optillen ik heb het laten liggen (als het er nog ligt)