Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York City - Meivakantie 2011

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
tosca
Amerika-expert

Re: New York City - Meivakantie 2011

Bericht door tosca »

LucasC schreef:We zouden overigens om 22:00 al gaan slapen, dat kan ook nog wel wat later.
Hou je er rekening mee dat 22.00 uur in de Nederlandse tijd dus 04.00 's nachts is? En dat je nog een lange reis achter de rug hebt?

Ik ben ook van het plannen, maar laat het vooral z'n beloop gaan zou ik zeggen! Op de dag dat ik aankom ben ik meestal helemaal verrot, ga naar m'n hotel, loop een rondje, eet even wat en daarna gaat toch vrij snel het lichtje uit! Maar misschien kun je er goed tegen en kun je nog wel de hele avond door :)

PS. Het is niet zo handig als je je eerdere topic aanpast, want dan moeten mensen steeds naar boven / een eerdere pagina scrollen om te kijken wat jij hebt aangepast.
LucasC
Amerika-ontdekker

Bericht door LucasC »

Zo... dat is weer even geleden dat ik een update heb geplaatst. 2 belangrijke zaken:

Overstap:
Ik zit m wel een beetje te knijpen.. we hebben namelijk maar 1u en 50 minuten overstaptijd om van terminal 1 naar terminal 4 te gaan (op Londen Heathrow). :? We zitten als het goed is wel redelijk buiten de spits. (10.15u) Ook hoeven we onze bagage niet op te halen, deze wordt doorgelabeld. (Lufthansa i.s.m. Continental & Brussel Airlines)

Programma:
Het programma voor dag 3 t/m dag 6 is inmiddels redelijk zeker. (programma's van dagen kunnen worden gewisseld):

Dag 3.
Zondag 1 Mei 2011

08:00u
Wekker
09:30u
Ontbijten
10:00u
Programma

Fiets huren
Central Park / Bike-Tour
Top of the Rock

S’avonds: Broadway

Dag 4.
Maandag 2 Mei 2011

Musea! (suggesties):
Guggenheim
MoMa
National History Museum
U.S. interpred

Dag 5.
Dinsdag 3 Mei 2011

Wall Street
Ellis Island
Liberty Island
Ground Zero

Dag 6.
Woensdag 4 Mei 2011

SoHo
NoHo
Greenwich Village

Dag 7 is de laatste volle dag, maar die hebben we nog niet helemaal ingevuld. Ik heb gekeken of we met de trein misschien een dagje naar Washington zouden kunnen. Maar dit is totaal 7 uur reizen dus dat gaat waarschijnlijk niet door. Mochten jullie nog suggesties hebben voor New York of waar we absoluut moeten gaan ontbijten/dineren let me know! :thumbup:

(nog 4 nachten!)
Beady
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Beady »

Als je een New York Pass hebt aangeschaft kun je misschien kijken of je nog een tour kunt doen!

Verder heb je qua museu ook nog het New Museum of Contemporary Art ofzo. Ik ga zelf van 8 tot 19 mei naar NY, en dan zijn veel exposities net aan het wisselen. Ik denk dat er voor jou dan nog wel dingen zijn! Verder is er het International Center of Photography, vlakbij Times Square. Die hebben exposities tot en met zondag 8 mei (daar ga ik dus ook nog heen haha, gelukkig zit mijn hostel om de hoek!)
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

En ik weet niet of je Harry Potter fan bent, maar er is nu ook "Harry Potter: the exhibiton" ergens in een ruimte van/op Times Square! Gratis entree met NYPass
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

LucasC schreef: Overstap:
Ik zit m wel een beetje te knijpen.. we hebben namelijk maar 1u en 50 minuten overstaptijd om van terminal 1 naar terminal 4 te gaan (op Londen Heathrow). :? We zitten als het goed is wel redelijk buiten de spits. (10.15u) Ook hoeven we onze bagage niet op te halen, deze wordt doorgelabeld. (Lufthansa i.s.m. Continental & Brussel Airlines)
Ik heb geen idee wanneer het spits is op een vliegveld / Londen Heathrow? En ik begrijp dat je em knijpt, aan de andere kant, je kunt daar nu niets meer aan veranderden. Dus ik zou zeggen, kijk gewoon hoe het verloopt en dan zie je het vanzelf wel :)
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Programma ziet er leuk uit, goede keuze aan musea... wellicht wel wat eentonig alles op 1 dag.

Verder zou ik het fietsen zeker niet beperken tot Central Park. Vooral richting Financial District, langs de hudson (via Battery Park) via een uistapje over de Brooklyn Bridge, over de verschillende avenues (1,2 Mad.Av, Park Av) weer terug naar het Central Park. Is een leuke route....
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Denk dat de overstap op Heathrow wel te halen is. Echte spits is er volgens mij niet, volgens mij is het altijd druk :wink:

Afgelopen zomer hebben wij ook een overstap moeten maken op Heathrow maar bleven echter binnen terminal 5. Met vliegtuig uit, douane en controle was dit binnen een uurtje gepiept. Wij hadden echter wel 2,5 uur de tijd. Van terminal 1 naar 4 zul je denk ik met de metro moeten (het zijn allemaal losse gebouwen volgens mij), maar dit staat prima aangegeven. Bij ons stonden in terminal 5 medewerkers informatie te geven, weg te wezen en de doorstroming vlotter te laten verlopen.
Ik denk dat het haasten wordt, maar 1 uur en 50 minuten is te redden. Al is het dan wel hopen dat je op de eerste vlucht geen vertraging hebt. Als je hem mist gaan er per dag zat andere toestellen naar NY :wink:
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

Over die overstaptijden he: ik stap zelf over op Zurich, maar heb dan anderhalf uur ofzo op de heenweg, is dat te doen? Volgens mij is het bij Zurich niet zo groot toch? Op m'n ticket staat bij Arrival in Zurich dat ik dat op Zurich zelf moet kijken, vervolgens vertrek ik van 'Check-in 1/3'? Iemand anders hier ervaring met Zurich/SWISS?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

http://www.myswitzerland.co.kr/communit ... ochure.pdf
http://www.zurich-airport.com/desktopde ... tabid-693/
hier vind je transfertijden....moet je even op je ticket kijken welke terminals jullie moeten hebben....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

En vervelen zul je je heus niet, die 7e dag....
Het Metropolitan Museum is ook schitterend, trouwens....
http://www.louisarmstronghouse.org/
http://www.thehighline.org/

oh zeg, en ik mis Brooklyn.....over de brug wandelen en dan een stukje Brooklyn heights.....en even in het Brooklyn Bridge Park genieten van het zicht op Manhattan.....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

meyem schreef:http://www.myswitzerland.co.kr/communit ... ochure.pdf
http://www.zurich-airport.com/desktopde ... tabid-693/
hier vind je transfertijden....moet je even op je ticket kijken welke terminals jullie moeten hebben....
Ja er staat dus dat we de terminal waar we aankomen op Zurich op locatie moeten kijken ("information can be optained locally"). Dus ik hoop dat er mensen zijn die ook deze route hebben gevlogen zodat ik weet welke terminal het wordt haha!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dat hangt meestal van de maatschappij af, die stoppen vaak op een bepaalde terminal en die info zou op de site te vinden moeten zijn.....kan ook zijn dat het steeds veranderd.....
soms kun je het vinden als je het vluchtnummer goochelt.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

Huh oké volgens mij redden we het nooit? Ik kijk nog eens goed op het ticket:
Afbeelding

We arriveren om 8.30 uur en om 8.45 uur moeten we alweer ingecheckt hebben?? Of hoeven wij niet door die check-in omdat we een reis met overstap geboekt hebben? Dus nadat we uitgestapt zijn meteen doorlopen naar de gate? Of moeten we dus ook om 8.45 uur ergens zijn, wat we dus niet redden? :o Ik word er zo moe van dat ik het allemaal zo moeilijk vind. :(
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

meyem schreef:Dat hangt meestal van de maatschappij af, die stoppen vaak op een bepaalde terminal en die info zou op de site te vinden moeten zijn.....kan ook zijn dat het steeds veranderd.....
soms kun je het vinden als je het vluchtnummer goochelt.
Ah oké dan ga ik even het vluchtnummer googelen!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Check in is wat anders dan boarden, he? Dat heb je dan op Schiphol, of thuis op de pc gedaan....deze tijd haal je makkelijk... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

meyem schreef:Check in is wat anders dan boarden, he? Dat heb je dan op Schiphol, of thuis op de pc gedaan....deze tijd haal je makkelijk... :D
Ohhh ik krijg nog een hartaanval jezus. Ik zit hier echt zo
"chilllll :) :) "...
... "ASAIHR@#$CKL@#$%C :x :x :x !@#!#@#$#%$ˆ%&*&ˆ*((" ....
... " chilllll 8) 8) "
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, dat ken ik well.....gebeurt iedereen wel eens....maar dit lukt wel, swiss verkoopt zo'n ticket niet als de overstap niet reeel is.... :wink:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

meyem schreef:ja, dat ken ik well.....gebeurt iedereen wel eens....maar dit lukt wel, swiss verkoopt zo'n ticket niet als de overstap niet reeel is.... :wink:
Ja dat dacht ik ook al, maar je hoort ook zo vaak dat het dan toch fout gaat enzo. Maar ik ben geloof ik ook enigszins autistisch haha, ik moet van tevoren alles precies weten hoe het verloopt anders krijg nog echt hartaanvallen. Ik zit nu ook plattegronden van het vliegveld te zoeken om te kijken waar/hoe ik dan lopen moet enzo. :P
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.zurich-airport.com/desktopde ... /tabid-63/
op deze sites kun je arrivals per dag checken.
als ik het goed heb, komt dezelfde vlucht als die van jou, morgen op terminal 1 aan.....

maar goed, rustig nou maar, het komt helemaal goed. Zwitserland is een land dat dingen goed regelt, en er zitten altijd meer mensen die door gaan naar NY....gewoon borden en info volgen (krijg je on board al)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

prima ticketprijs....wonen jullie in de buurt van Brussel? en welke mij is dat?
heerlijk he, die voorpret... :thumbup:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer