Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
routeplanner met "via" optie
-
matthijs en rian
- Amerikafan
routeplanner met "via" optie
Hai, ik ben op zoek naar een route planner waarbij ik ook een tussenpunt in kan geven, liefst meerdere.
Gebruik tot nu toe mapquest maar dan moet ik als ik niet de kortste route wil reiden steeds stukjes aan elkaar knopen van punt tot punt omdat ie alleen begin en eindpunt vraagt.
Bij welke routeplanne kan je dit wel???
Voorbeeld.... LA naar laughlin...
Hij stuurt standaard via de interstate 15 naar noorden en dan naar rechts maar we willen via joshua tree. Ik kan dit alleen berekenen door eerst LA-joshua tree te doen en dan joshua tree naar laughlin.
Gebruik tot nu toe mapquest maar dan moet ik als ik niet de kortste route wil reiden steeds stukjes aan elkaar knopen van punt tot punt omdat ie alleen begin en eindpunt vraagt.
Hij stuurt standaard via de interstate 15 naar noorden en dan naar rechts maar we willen via joshua tree. Ik kan dit alleen berekenen door eerst LA-joshua tree te doen en dan joshua tree naar laughlin.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: routeplanner met "via" optie
'matthijs en rian schreef:Hai, ik ben op zoek naar een route planner waarbij ik ook een tussenpunt in kan geven, liefst meerdere.
Je kunt ook voor gedeeltes van routes (zoals jij hier vraagt} een routekaartje met afstanden en tijden door ons laten maken hoor. Moet je wel even via dit topic aanvragen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- stijn konijn
- Amerika-newbie
Wij gebruiken tijdens onze voorbereiding de hele tijd http://www.map24.com, dit is echt een supergoede routeplanner waar je ook tussenpunten kan invoegen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: routeplanner met "via" optie
Bij http://www.randmcnally.com kun je bij Plan a Road Trip meerdere stops aangeven.matthijs en rian schreef:Hai, ik ben op zoek naar een route planner waarbij ik ook een tussenpunt in kan geven, liefst meerdere.
Marianne
-
Erika
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Zoals je in meerdere berichten tegen zult komen is het programma Microsoft Street & Trips heel makkelijk voor dit soort route planningen.
Je kunt hierin de route net zo samenstellen zoals jij wilt en dat opslaan of er gelijk een afdruk van maken voor het dagschema.
Dit programma staat bij ons op de laptop en gaat zo dus mooi mee en kunnen we ter plaatse de route heel eenvoudig aanpassen mocht dit nodig zijn.
Gr Erika
Je kunt hierin de route net zo samenstellen zoals jij wilt en dat opslaan of er gelijk een afdruk van maken voor het dagschema.
Dit programma staat bij ons op de laptop en gaat zo dus mooi mee en kunnen we ter plaatse de route heel eenvoudig aanpassen mocht dit nodig zijn.
Gr Erika
Toch mis ik nog een echte 'via' optie in Streets & Trips. Je kunt inderdaad gewoon extra stops invoeren, maar die komen dan ook met een cijfer op de kaart. Dat wil ik dan eigenlijk niet. Maar tot nu toe heb ik er geen gemakkelijke oplossing voor gevonden.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Je hebt de "avoid"-functie in Streets&Trips waarmee je bepaalde weggedeeltes of gebieden kunt "uitschakelen", waardoor je geen nummertje hoeft te plaatsen. In 9 van de 10 gevallen werkt dat, maar helaas zit er in mijn 2006-versie waarschijnlijk ook foutjes, want bij de Grand Canyon werkt het bijv. niet. Voor de rest ben ik er zeer tevreden over.Arjen schreef:Toch mis ik nog een echte 'via' optie in Streets & Trips. Je kunt inderdaad gewoon extra stops invoeren, maar die komen dan ook met een cijfer op de kaart. Dat wil ik dan eigenlijk niet. Maar tot nu toe heb ik er geen gemakkelijke oplossing voor gevonden.
Wat ik wel mis bij S&T is dat je geen data in kunt voeren. De dagen worden genummerd en steeds moet ik uitrekenen om welke dag het dan gaat. Dat vind ik persoonlijk wel een manco.
Maar.... ik koop toch weer versie 2007 in het najaar als die uitkomt. Dat is zo langzamerhand traditie geworden evenals de Rand Mc Nally Roadatlas van de Wal*Mart voor $ 4,95.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Alleen is deze alleen in de VS te koop. Je kunt er zo eentje uit de boekhandel of computer handel halen zodra je in de VS bent natuurlijk en de komende jaren in Nederland gebruiken..... alleen heb je daar niets aan als je nu in Nederland zit en er eentje nodig hebt.Dezz schreef:Ik gebruik Microsoft Streets & Trips, werkt perfect
"I reject your reality, and substitute my own!"
-
matthijs en rian
- Amerikafan
ben uitgekomen op http://www.map24.com ik ben hier heel tevreden over... het is trouwens wel erg mooi dat je ook 3D over de route kan "vliegen" net als op een navigatiesysteem.
Ook al onze hotels staan mooi vermeld in de Points of Interest.
Bedankt voor de tips allemaal
Ook al onze hotels staan mooi vermeld in de Points of Interest.
Bedankt voor de tips allemaal
- stijn konijn
- Amerika-newbie
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Mostertje,
Tom Tom werkt in Amerika net zoals in Nederland. De ontvangst is uitstekend, vaak nog beter dan in Nederland. Doordat je een GPS-signaal moet oppakken met je PDA werkt ie juist in de open (en afgelegen) gebieden heel goed. Je hebt daar geen last van hoge gebouwen e.d. De autolader die je hier in Nederland gebruikt, kun je ook gewoon gebruiken in je auto in Amerika.
Ik stel Tom Tom in op mijlen i.p.v. kilometers. Na een paar dagen ben je niet anders meer gewend. Ook heb ik nu al een groot aantal favorieten (je kunt iets van 47 favorieten per map opgeven) ingevoerd. Ik gebruik voor mijn trip over 3 weken 2 mappen en heb zo al zo'n 70 favorieten ingevoerd. Scheelt straks weer werk 's ochtends en het hoort natuurlijk een beetje bij de voorpret.
Oh ja, en Bonny (de engels sprekende stem) wijst mij de weg. Eva blijft lekker thuis...
Roland
Tom Tom werkt in Amerika net zoals in Nederland. De ontvangst is uitstekend, vaak nog beter dan in Nederland. Doordat je een GPS-signaal moet oppakken met je PDA werkt ie juist in de open (en afgelegen) gebieden heel goed. Je hebt daar geen last van hoge gebouwen e.d. De autolader die je hier in Nederland gebruikt, kun je ook gewoon gebruiken in je auto in Amerika.
Ik stel Tom Tom in op mijlen i.p.v. kilometers. Na een paar dagen ben je niet anders meer gewend. Ook heb ik nu al een groot aantal favorieten (je kunt iets van 47 favorieten per map opgeven) ingevoerd. Ik gebruik voor mijn trip over 3 weken 2 mappen en heb zo al zo'n 70 favorieten ingevoerd. Scheelt straks weer werk 's ochtends en het hoort natuurlijk een beetje bij de voorpret.
Oh ja, en Bonny (de engels sprekende stem) wijst mij de weg. Eva blijft lekker thuis...
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Gisteren ook de TomTom gereed gemaakt voor de reis. We gaan door 11 staten deze keer 
De pretparken zitten er volgens mij gewoon in als POI dus dat is dan wel weer handig.
Heb ik nog een vraag: moet je van kaart wisselen als je naar een andere staat gaat of doet TomTom dit vanzelf? Ik heb wel de Major Roads van de USA erbij gezet.
De pretparken zitten er volgens mij gewoon in als POI dus dat is dan wel weer handig.
Heb ik nog een vraag: moet je van kaart wisselen als je naar een andere staat gaat of doet TomTom dit vanzelf? Ik heb wel de Major Roads van de USA erbij gezet.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Martijn,Njit schreef:Heb ik nog een vraag: moet je van kaart wisselen als je naar een andere staat gaat of doet TomTom dit vanzelf? Ik heb wel de Major Roads van de USA erbij gezet.
Ik wissel van kaart als ik naar een andere staat ga. Ik heb er 2 kaarten opgezet: CA-NV en AZ-NM-CO-UT. Door deze staten kom ik deze vakantie, meer was niet nodig.
Major Roads van de USA heb ik er niet op staan. Als ik naar een bestemming ga waar ik tijdens de rit van kaart moet wisselen, maak ik een favoriet die tot de staatsgrens (einde van de kaart) gaat. Ben ik daar bijna in de buurt dan wissel ik tijdens het rijden van kaart. Gaat heel eenvoudig en zodra je het gebied van de actieve kaart binnenrijdt, pakt Tom Tom het signaal weer op en berekent ie de nieuwe route naar de favoriet die ik dan inmiddels al gekozen heb.
Hij wisselt dus niet automatisch van kaart. Is dat niet het geval met de Plus-kaarten van Europa? Weet eigenlijk ook niet hoe dat precies werkt omdat ik er nog geen ervaring mee heb.
Heb jij voor elke staat trouwens een aparte kaart erop gezet? Met enkele regional kaarten moeten jullie een heel eind komen. Volgens mij hebben jullie voor jullie trip de Midwest Map, de New England/Mid Atlantic Map en (eventueel) de Southeast Map nodig.
Dan voor jou ook nog een vraag.
Weet jij of je de favorieten mee kunt nemen naar een andere kaart?
Ik had eerst enkele regional kaarten erop gezet voor mijn vakantie. Nu heb ik dus de eerder genoemde kaarten erop gezet en moest ik alle favorieten er opnieuw opzetten.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2145 Weergaves
-
Laatste bericht door redeye