Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Error online check-in Iberia
Error online check-in Iberia
Ik ging net onze stoelen selecteren online via American-Airlines en kom vervolgens op de Iberia website waar we als eerste mee vliegen.
Stap 1 Search for Flight gaat goed
Stap 2 Select Flight gaat goed
Stap 3 Select a seat gaat goed
Maar vervolgens krijg ik de volgende melding:
Due to the documentation controls which are necessary for your flight, it is not possible to use the check-in services of iberia.com.
Wat gaat er verkeerd?
Stap 1 Search for Flight gaat goed
Stap 2 Select Flight gaat goed
Stap 3 Select a seat gaat goed
Maar vervolgens krijg ik de volgende melding:
Due to the documentation controls which are necessary for your flight, it is not possible to use the check-in services of iberia.com.
Wat gaat er verkeerd?

Nu in Florida tot 6 mei!
Re: Error online check-in Iberia
Je hebt de APIS en Secure flight gegevens nog niet ingevuld
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Waar doe je dit dan?6foot6 schreef:Je hebt de APIS en Secure flight gegevens nog niet ingevuld
Ik heb namelijk gewoon die stappen door lopen en alle gegevens ingevuld. Enige wat ik tegen kwam was gegevens invullen van de passagier (paspoort gegevens) en 1e locatie in Miami.

Nu in Florida tot 6 mei!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dit hebben wij bij onze laatste reis gehad met een United vlucht, kon alles invullen maar geen boardingpassen uitprinten, op de luchthaven konden we zo inchecken maar bleken er een heleboel SSSSSSS op de boardingpassen te staan, we hadden geen idee waarom maar aan de gate bleek dat we uitverkoren waren voor een zeer uitgebreide securitycheck van zowel persoon als carry-on bagage.
Ow lekker dan voor onze eerste reis naar Amerika.

Nu in Florida tot 6 mei!
Even snel een vraagje tussendoor, mag je eigenlijk gewoon een deo spuitbus meenemen in je koffer?

Nu in Florida tot 6 mei!
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
in je koffer wel, no prob, maar in je handbagage wordt het moeilijker...
fijne trip...en laat even weten hoe Iberia bevalt...wij vliegen er straks mee terug, maar de reviews zijn abominabel...

fijne trip...en laat even weten hoe Iberia bevalt...wij vliegen er straks mee terug, maar de reviews zijn abominabel...
Hmm, daar wist ik niets van, hoop maar dat wij in ieder geval een prima reis hebben. We hebben sowieso al flink de zenuwen.

Nu in Florida tot 6 mei!
- meyem
- Amerika-expert
Ach, zo'n vlucht is maar een onbelangrijk onderdeel...en het is fijn om van tevoren te weten dat je geen overdreven service hoeft te verwachten, toch? Kan het alleen maar meevallen...
en waarom de zenuwen? Het gaat allemaal best lukken, hoor....
ik hoop dat jullie kunnen slapen, vannacht, dat scheelt altijd weer de helft...
en waarom de zenuwen? Het gaat allemaal best lukken, hoor....
ik hoop dat jullie kunnen slapen, vannacht, dat scheelt altijd weer de helft...
- meyem
- Amerika-expert
nu ja, niet om je nog zenuwachtiger te maken, maar 1 van de dingen die vaak genoemd is, is het verlies van bagage.....
dus doe net als ik en zorg dat er in elke koffer genoeg info zit over waar jij bent en/of hoe ze je kunnen bereiken!!
dus doe net als ik en zorg dat er in elke koffer genoeg info zit over waar jij bent en/of hoe ze je kunnen bereiken!!
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens de officiele regels mag je geen spuitbussen (bussen onder druk) meenemen ook niet in de ruimbagage maar er wordt meestal niet moeilijk over gedaan.Jasper88 schreef:Even snel een vraagje tussendoor, mag je eigenlijk gewoon een deo spuitbus meenemen in je koffer?
- meyem
- Amerika-expert
oh, wist ik niet....wel logisch eigenlijk...
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Lees hier over de bagagerestricties van American Airlines en kijk voor deospuitbussen op deze website bij Personal Care Items.Jasper88 schreef:Even snel een vraagje tussendoor, mag je eigenlijk gewoon een deo spuitbus meenemen in je koffer?
Het mag wel meegenomen worden, maar er worden wel bepaalde voorwaarden aan gesteld.
Doe hetzelfde zelf even voor Iberia, want het kan best zijn, dat hun voorwaarden anders zijn.
Bovendien zijn deo's in allerlei maten en soorten ook in de VS te koop.
Ik weet niet of Nivea het nog heeft, maar die had destijds in NL kleine verpakkingen deo in een flacon met spuitpompje, dus zonder drijfgas, en die werkte erg effectief.
Niet zenuwachtig zijn, dat is nergens voor nodig.
Van Iberia was beetje onduidelijk. Ik heb 1 axe deobus erin, moet volgens mij gewoon kunnen.
Laatst gewijzigd door Rob op 23 apr 2011, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".

Nu in Florida tot 6 mei!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan ook beteken dat het vliegtuig overboekt is, toevallig had ik dat in 2009 of 2010, thuis inchecken lukte niet, bij aankomst op Schiphol bleek dat vliegtuig vol zat, en ik doorgeboekt was op een andere vlucht die wat later vertrok, maar wel maakte dat ik eerder op mijn bestemming was uiteindelijk.
Geen reden tot paniek, alles is ook dan netjes geregeld.
Geen reden tot paniek, alles is ook dan netjes geregeld.
- meyem
- Amerika-expert
overboekingen worden lang niet altijd op die manier afgehandeld...!
hoewel, nu iedereen tegenwoordig online incheckt, zien ze wel sneller hoeveel mensen op komen dagen, natuurlijk....
Afijn, als het goed is, zit de OP nu al in de VS en horen we binnenkort hoe het is verlopen....
hoewel, nu iedereen tegenwoordig online incheckt, zien ze wel sneller hoeveel mensen op komen dagen, natuurlijk....
Afijn, als het goed is, zit de OP nu al in de VS en horen we binnenkort hoe het is verlopen....
Plaatsen waren allemaal gelukt via internet en dat zagen ze op Schiphol ook. Mijn vader had op zijn boarding pas ook een stuk of 4/5 S-en die wij niet hadden en alleen hij kreeg in Madrid een uitgebreide security check.Rob schreef:Dit hebben wij bij onze laatste reis gehad met een United vlucht, kon alles invullen maar geen boardingpassen uitprinten, op de luchthaven konden we zo inchecken maar bleken er een heleboel SSSSSSS op de boardingpassen te staan, we hadden geen idee waarom maar aan de gate bleek dat we uitverkoren waren voor een zeer uitgebreide securitycheck van zowel persoon als carry-on bagage.
Met Iberia naar Madrid krijg je 1x de mogelijkheid wat te eten onderweg. 2/2,50 euro voor frisdrank en zo'n 6 euro voor een broodje.
Met Iberia naar Miami vond ik de stewardessen de hele rit maar erg chagarijnig kijken die kennen blijkbaar niet de regel dat ze altijd moeten (glim) lachen.
In Madrid kwamen we om 10:30 aan en moesten we naar U67 daarvoor moest je naar beneden en met een overvoltreintje naar toe. Daar had je ongeveer 25-30 minuten totaal voor nodig. Daarna moest mijn vader dus nog uitgebreid gecontroleerd worden waardoor we daarna direct het vliegtuig in moesten. (11:30)
Om 12:00 vertrok het vliegtuig vrij snel kregen we wat te drinken en rond half twee kon je gratis een krant krijgen en eten. Eten was of chicken of pasta. Die beiden bevielen bij ons behalve de doperwten bij de chicken.
Daarna kregen we heel lang niks meer eenmaal bleek wel dat als je naar de keuken liep je daar wel wat te drinken en een koek kon krijgen, maar daar kwamen ze niet mee langs.
Pas om 19:45 kregen we nog wat te eten. Iedereen hetzelfde in een smalle doos. Een droog broodje met kaas en ham, klein bakje aardbeiyoghurt, een klein cakeje en een mini kitkat.
Om 21:30 gingen we het vliegtuig uit.
Beiden ritten waren enorm rustig in het vliegtuig niks van echte turbelensi of wat dan ook.
Bij de vlucht naar Miami kreeg je bij het opstijgen en dalen een live camera te zien vanaf de achtervleugel zodat je het hele vliegtuig zag erg gaaf.
In Miami kwamen we buiten en was het bloedheet en zagen we alleen maar taxi's. Na vragen bleek dat we met een wit busje naar de rentalcars bedrijven toe moesten. Daar bleek er helemaal geen Sunny Cars te zijn, klein stond op onder formulier dat ze onder Narional vielen maar dat waswel erg onduidelijk. Vervolgens kregen we de auto aangewezen, zonder uitleg hoe deze werkte. Het was wel een veel mooiere minivan dan we verwacht hadden. We kregen namelijk een witte Dodge Grand Caravan. Super deluxe met automatische schuifdeuren achter voor en achter airco.
Me pa kreeg niet de pook in de rijstand dus moesten we dat even vragen. Blijkbaar moet je de rem indrukken en dan kan je hem verplaatsen. De man die ons vertelde zei dat hij die vraag wel 100 keer kreeg en er dus niets raars aan was. Daar bleek meteen uit hoe weinig service verlenen anders vertel je zoiets meteen wel inplaats van pas als ie and het vraagt.
Maar we zijn nu in het hotel in Miami beach
Laatst gewijzigd door Jasper88 op 25 apr 2011, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Nu in Florida tot 6 mei!
- meyem
- Amerika-expert
heee, bedankt voor die update! goede tip, gewoon drinken halen bij de dames, dus! Gelukkig vliegen wij alleen op de terugweg met hen en ik zal wel wat slaappillen voor ons meenemen....
en op het vliegveld wat te eten inslaan voor het traject Madrid - ASD, dus, da's altijd nog goedkoper....
Het vliegen was verder gelukkig enorm rustig, alleen de motoren hoor je, maar het vliegtuig bewoog helemaal niet zeg maar dus dat was ideaal. Alleen 9,5 uur vliegen naar Miami gaat eenmaal wel enorm vervelen en zeker als je zolang op eten moet wachten lijkt het nog langer te duren.
Laatst gewijzigd door Rob op 25 apr 2011, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Nu in Florida tot 6 mei!
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blij dat alles goed is gekomen, had het dus goed ingeschat van die extra securitycheck.
Wij nemen altijd wat te snacken mee op lange vluchten, paar (bier)worstjes en een paar candybars, candybars kan voor beide vluchten maar de worstjes moeten wel op zijn voordat je op je eerste Amerikaanse bestemming bent.
Wij nemen altijd wat te snacken mee op lange vluchten, paar (bier)worstjes en een paar candybars, candybars kan voor beide vluchten maar de worstjes moeten wel op zijn voordat je op je eerste Amerikaanse bestemming bent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 866 Weergaves
-
Laatste bericht door Harry
-
- 26 Reacties