Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Starbucks in Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
john ny
Amerikakenner

Starbucks in Nederland

Bericht door john ny »

Ik las net dat SB 10 filialen in de binnensteden van Nederland gaat openen, de eerste gaat vandaag open in Amsterdam aan het Leidschenplein.

Goed nieuws voor de SB junkies. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
suriboy777
Amerika-ontdekker

Re: Starbucks in Nederland

Bericht door suriboy777 »

Heb nog steeds niet kunnen begrijpen waarom SB niet in de grotere steden een vestiging heeft.
Ga je naar NY of Washington, drie keer rollebolen en je komt weer een starbucks tegen.

Aan de andere kant begrijpelijk dat SB alleen in de buurt van zakencentra/stations wenst te vestigen.
Nederlandse cultuur is weer anders, men is meer aan het reizen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nederlanders drinken graag koffie, en op de verkoop van een drinkbare variant van dat goedje heb ik SB nog nooit kunnen betrappen. :wink: :mrgreen: :wink:
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Inderdaad.. :)
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Woehoewww! Wat een goed nieuws! Even kijken in wélke binnensteden dan! :clap:
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik vind Starbucks niet te versmaden, maar de hele wereld hoeft van mij niet het zelfde te worden. Dus laat ze wat mij betreft maar gewoon wegblijven.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik vind het leuk, als groot Starbucks fan. Heb ik weer een plek om m'n creativiteit kwijt te kunnen. Ik kan thuis namelijk niet schrijven, en in zo'n koffie tent wel. En mijn favoriete drankje, de Peppermint Mocha, is toch het lekkerst in de Starbucks.

Hopelijk komt de SB ook gauw naar Den Haag. Er opent binnenkort eentje op Centraal, maar hoop ook op eentje in de binnenstad.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik denk dat vooral een "hype" in Nederland. Hier in de VS is Starbucks nodig, redelijke koffie en (bijna) overal constant. In nederland kun je zoveel meer plekken echt lekkere koffie krijgen, in bijvoorbeeld Utrecht zou ik de Starbucks snel voorbij lopen om naar Simon Levelt of dat lekkere tentje in de Steenstraat te gaan. Ik zou willen dat je dat hier ook kon...
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Sinds geruime tijd is hier in Antwerpen er ook ene geopend aan het Centraal Station en we zijn er nog maar 1 keer iets gaan drinken.
Nu zij zo dichtbij zijn is de aantrekkingskracht er niet meer.
Zelfs op onze reis vorig jaar ,toen we 3 weken door Florida trokken ,zijn we maar 1 keer bij Starbucks binnen geweest.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

We zijn net terug uit Londen. Daar zijn veel Starbucks te vinden. Maar ik heb ontdekt dat er een keten is met nog véél lekkerder koffie: Costa !
Die mag van mij ook naar Nederland komen !
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik kan me voorstellen dat de glans er wel een beetje vanaf gaat nu Starbucks ook in NL is. Want voor de koffie zelf hoef je het volgens mij niet te doen. Toen ik nog niet in de VS woonde vond ik het ook altijd leuk om naartoe te gaan, maar nu ik er eenmaal woon ga ik liever naar andere, lokale zaken of naar Caribou's. Nou moet ik er bij zeggen dat ik niet zo ben van die zoete latte's en dergelijke, die schijnen bij Starbucks wel okee te zijn. Ik drink eigenlijk altijd (heel saai), gewone zwarte koffie.
"Keep Georgia On Your Mind"
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

thebes schreef:We zijn net terug uit Londen. Daar zijn veel Starbucks te vinden. Maar ik heb ontdekt dat er een keten is met nog véél lekkerder koffie: Costa !
Die mag van mij ook naar Nederland komen !
Oh echt? Ik vind Costa zo slecht! Van de drie grote Engelse ketens (Starbucks, Caffe Nero en Costa) staat die zeker onderaan het lijstje.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk dat de hype in Nederland nog lang niet over is.

Enkele weken geleden was ik nog op Utrecht CS. Bij de Starbucks was het druk (en ik heb gehoord op werkdagen is het 's ochtends nog veel drukker, ben er ook al eens geweest en moest ik gewoon buiten wachten). Recht tegenover deze Starbucks zit een andere koffietent, veel goedkopere prijzen maar daar zag ik al die tijd dat we bij Starbucks zaten vrijwel geen klanten.

Nederlanders zijn best bereid voor kwaliteit iets meer te betalen. Natuurlijk redeneert niet iedereen zo maar er blijven er genoeg over waardoor een zaak als Starbucks volgens mij vooralsnog best bestaansrecht heeft in Nederland.

Van mij mogen er dus gerust meer zaken bij komen in Nederland. :D :clap:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Denk dat het qua drukte op de stations wel zal schelen als er ook zaken in de binnensteden zitten. Nu zit er bijvoorbeeld 1 SB in Utrecht maar op het station, dus de mensen die niet perse naar het station willen maar wel naar de SB komen er ook. Waarschijnlijk meer dan mensen die even snel bij het overstappen een frappucino willen halen, want door de lange rijen red je dat al niet eens. Dus ik denk wel dat wanneer er eentje in het centrum ook zit, de rijen hopelijk wel wat korter worden op de stations locaties.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Hopelijk komt de SB ook gauw naar Den Haag

Als het je om echte goede koffie gaat en niet om coffee cocktails dan kan in je Caffe Belmondo van harte aanbevelen
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

'Echt goede koffie' is vrij subjectief. Ik geniet echt wel van een espresso, maar dat zet ik dan veel liever thuis, drink ik dagelijks eentje van. Ik ga naar de Starbucks voor de sfeer en de peppermint mocha, mijn favo drankje. Ik vind die zoete troep juist heel erg lekker. Niet alles, maar voor mij is dat de typische Starbucks koffie die ik juist ook lekker vind en waarom ik graag in een tent als daar kom. Gewone goede koffie zet ik thuis wel (al speel ik soms ook voor barista en heb wat siropen en andere dingen).
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> 'Echt goede koffie' is vrij subjectief.

Lijkt me niet. Maar niet iedereen hoeft echt goede koffie lekkerder te vinden dan minder goede koffie natuurlijk.

> Ik ga naar de Starbucks voor de sfeer en de peppermint mocha

Is ook mijn favoriete Starbucks drink, maar dan wel de Venti versie en met 6 pumps ipv 3 pumps EN met whipped cream :D Thuis heb ik trouwens een originele Starbuck peppermint fles compleet met pump :thumbup:

McCafe timmert trouwens ook flink aan de weg, In Duitsland kom ik er vaak. Enige plaats die makkelijk te vinden is en waar je grotere coffee to-go hebt.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hoe heb jij de mint siroop van SB te pakken gekregen? Die kan ik nergens krijgen, altijd alleen maar andere smaken. Heb wel Monin siroop, die ze ook bij de Caffe Nero gebruiken maar die's toch weer anders. En in Amerika gebruiken ze weer andere siroop dan in Engeland, viel me laatst op toen ik weer eens in Amerika was. Daar is de smaak veel peppermintiger en lekkerder.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

john ny schreef:de eerste gaat vandaag open in Amsterdam aan het Leidschenplein.
Het nieuwe filliaal zit in de Leidsestraat dus niet op het Leidseplein. Voor de Amsterdam-kenners; het is het grote hoekpand waar voorheen de winkel van Australian (die verkochten o.a. ijs en chocolade) zat.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Die ijskoffie die ze bij Starbucks verkopen kan je voor een veel lager bedrag kopen bij een fastfood toko als McDonalds, overpriced prut bij SB :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer