Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Smsen naar Seattle
Smsen naar Seattle
Ik wil een SMS naar iemand uit Seattle sturen, is dat mogelijk ? ik heb Hi(KPN). Nummer begint met +12 hoe sms ik dan ?
Re: Smsen naar Seattle
SMSen gaat net als met een NL nummer.
Die +1 is de landen code van de US
Mijn ervaring is dat de sms berichten bij sommige providers in cyberspace verdwijnen. Daarbij geven de NL en US provider elkander de schukt.
Die +1 is de landen code van de US
Mijn ervaring is dat de sms berichten bij sommige providers in cyberspace verdwijnen. Daarbij geven de NL en US provider elkander de schukt.
Veel mobiele providers in de VS hebben ook de mogelijkheid om een emailtje te sturen die dan aan komt als sms. (heeft wel de max tekens zoals een sms).
Bijvoorbeeld bij AT&T kan je een email sturen naar <nummer>@txt.att.net en bij verizon is het <nummer>@vtext.com
Is gratis om te sturen en om te ontvangen telt het als nationaal ontvangen sms, wat voor de ontvanger goedkoper is dan internationaal ontvangen sms.
Bijvoorbeeld bij AT&T kan je een email sturen naar <nummer>@txt.att.net en bij verizon is het <nummer>@vtext.com
Is gratis om te sturen en om te ontvangen telt het als nationaal ontvangen sms, wat voor de ontvanger goedkoper is dan internationaal ontvangen sms.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Werkt het niet zoals bij Nederlandse(/Europese) providers dat het ontvangen van alle smsjes overal op aarde gratis is?OscarG schreef:Is gratis om te sturen en om te ontvangen telt het als nationaal ontvangen sms, wat voor de ontvanger goedkoper is dan internationaal ontvangen sms.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Helaas niet. Voor mij kost het ontvangen hier (T-mobile prepaid) 5 cent voor Amerikaanse nummers. Veel mensen hebben echter een abonnement met unlimited smsjes ontvangen/versturen.Grandu schreef: Werkt het niet zoals bij Nederlandse(/Europese) providers dat het ontvangen van alle smsjes overal op aarde gratis is?
Nee, helaas niet. Bij de meeste providers is het inderdaad 5 cent per ontvangen bericht zoals SemJes zei. Internationale sms'jes zijn vaak 15cent. Nu zijn er wel bundels voor nationaal onbeperkt sms'en, maar buitenlandse sms'jes vallen hier altijd buiten. Toen ik nog in Nederland woonde maakte ik daarom veel gebruik van de email->sms-> email optie. De ontvanger kan namelijk gewoon terug sms'en en dan ontvang jij dat sms'je weer als email. Dat smsje wordt dan ook weer gezien als nationaal smsje en niet als internationaal smsje.Grandu schreef: Werkt het niet zoals bij Nederlandse(/Europese) providers dat het ontvangen van alle smsjes overal op aarde gratis is?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Nee, helaas niet. Wij hebben unlimited sms-en ( moet wel met een tiener die met gemak aan de 3000 per maand komt...) maar smsjes naar en van Nl kosten $0.25 per stuk bij AT&T. (in ons pakket ten minste.) De manier zoals al eerder vermeld werd via internet is dus veel goedkoper voor beide partijen.Grandu schreef:Werkt het niet zoals bij Nederlandse(/Europese) providers dat het ontvangen van alle smsjes overal op aarde gratis is?
Derk
each day's a gift and not a given right
> moet wel met een tiener die met gemak aan de 3000 per maand komt..
Als je 16 uur per dag wakker bent moet je elke 10 minuetn een sms versturen om aan dat aantal te komen.
Wellicht tijd om gewoon een abbo te nemen met wat minder smsjes
Als je 16 uur per dag wakker bent moet je elke 10 minuetn een sms versturen om aan dat aantal te komen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat wordt alleen maar duur, want buiten de bundel kosten de smsjes meer en de tiener gaat waarschijnlijk toch niet minderenBramster schreef:Wellicht tijd om gewoon een abbo te nemen met wat minder smsjes
Nope, en hetzelfde geldt voor gesprekken ontvangen op je mobiele telefoon, dat is ook niet (altijd) gratis. Je bundel met belminuten is bedoeld voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken, aangezien inkomende gesprekken hier ook per minuut uit je bundel gaan. Uitzonderingen daarop zijn gesprekken van mobiel naar mobiel van dezelfde provider, en gesprekken tijdens avonduren en weekenden, die zijn bij de meeste providers ook gratis, ongeacht van welke provider het nummer is dat belt of gebeld wordt.Grandu schreef:Werkt het niet zoals bij Nederlandse(/Europese) providers dat het ontvangen van alle smsjes overal op aarde gratis is?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
> Enige manier is om de tiener te laten stoppen met zoveel smsjes te sturen per maand, maar veel succes daarmee
Gewoon de eigen telefoonrekening laten betalen.
Gewoon de eigen telefoonrekening laten betalen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed punt 
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Bramster schreef:> moet wel met een tiener die met gemak aan de 3000 per maand komt..
Als je 16 uur per dag wakker bent moet je elke 10 minuetn een sms versturen om aan dat aantal te komen.![]()
Op zich valt dit best mee hoor, van die 3000 is de helft inkomend! Hier betaal je voor elk inkomend EN uitgaand bericht.
En het unlimited sms-en kost ons $10 per maand (voor 3 lijnen, dus $3.33 per lijn). Aangezien ik en mijn hubby ook veel sms-en ivm zijn erg luidruchtige werkplek is dit dus voor ons een prima oplossing.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je zeker geen at&t.
Ik mag er 200 per maand versturen maar daar kom ik lang niet aan
Ik mag er 200 per maand versturen maar daar kom ik lang niet aan
Uhhh, ja wij hebben inderdaad een AT&T family plan. 
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ook AT&T met het goedkoopste family plan (550 minuten) met unlimited sms en dat hebben we ook wel nodig; Anna kan niet bellen op haar werk maar sms is geen probleem dus wij versturen er heel wat (en we hebben inmiddels al meer dan 2000 minuten aan roll over minutes).
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wij hebben een Sprint Family plan. 1500 minuten per maand (unlimited mobile-mobile ongeacht welke provider, en free nights (vanaf 7pm) & weekends), unlimited text en unlimited data. Op het moment méér dan genoeg minuten, maar het is het 'goedkoopste' family plan met unlimited data
Mobiele telefoonabbo's zijn hier een stuk duurder dan in NL. O.a. omdat je ook voor binnenkomende gesprekken betaald. Maar zaken als televisie en internet zijn hier ook veelal duurder..
Mobiele telefoonabbo's zijn hier een stuk duurder dan in NL. O.a. omdat je ook voor binnenkomende gesprekken betaald. Maar zaken als televisie en internet zijn hier ook veelal duurder..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die unlimited data van Sprint is wel aantrekkelijk, al moet ik zeggen dat ik per maand bij lange na niet aan mijn 2 GB kom. Het moeilijkste vond ik in het begin nog inschatten hoeveel minuten we nodig zouden hebben, aangezien je vanuit Nederland niet gewend was ook voor inkomende gesprekken nodig te hebben. Daarbij had ik geen enkel idee van hoeveel minuten ik per maand belde of gebeld werd omdat ik een telefoon van het werk had en alles gratis was. Uiteindelijk zijn we begonnen met het allerlaagste wat ze hadden (stond destijds zelfs niet eens op de borden in de winkel vermeld, dat begon pas bij 700 minuten), maar die 550 blijken meer dan genoeg. Naar elkaar bellen is toch gratis, en ook de meeste familieleden van Anna en onze vrienden hebben AT&T, dus da's wel zo makkelijk. Bovendien is het wel erg fijn dat je hier ook heel makkelijk per maand je abonnement kunt veranderen.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
lol, wij hebben geen data in ons plan.
Zit nu al een groot deel van de dag op het net (research en zo) en dus wil het met opzet niet op mijn telefoon. Heb steeds meer het idee dat mensen geleeft worden door hun gadgets. (alleen al door naar vrienden en familie te kijken.)
Natuurlijk heb je het zelf in de hand, en dat is de reden waarom ik het niet wil...
Als ik het niet heb, kan ik het ook niet ge(mis)bruiken....
Jaja, ken mezelf erg goed! 
Zit nu al een groot deel van de dag op het net (research en zo) en dus wil het met opzet niet op mijn telefoon. Heb steeds meer het idee dat mensen geleeft worden door hun gadgets. (alleen al door naar vrienden en familie te kijken.)
Natuurlijk heb je het zelf in de hand, en dat is de reden waarom ik het niet wil...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2993 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-