Groetjes, Assia
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe lang duurt de totale K1 procedure
Hoe lang duurt de totale K1 procedure
Kan iemand me info geven over hoelang de K1 procedure ongeveer duurt
Vanaf de aanvraag tot het krijgen van het visum.
Groetjes, Assia
Groetjes, Assia
Re: Hoe lang duurt de totale K1 procedure
Momenteel zo een 6 à 8 maand.
Inderdaad gemiddeld 7 maanden. Zo'n 5 tot de 129F wordt goedgekeurd door USCIS en dan nog de doorlooptijd bij het consulaat, 1 á 2 maanden, al kan dat soms mislopen. Ik was in december nog nét op tijd voor een interviewdatum in dezelfde maand. Een ander stel kon een paar dagen nadat ik mijn afspraaksbrief binnen had pas in februari terecht.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Duurt inderdaad nogal een tijd, ik hoop maar dat het niet langer gaat duren.
Bedankt voor je input
Bedankt voor je input
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wil niet lastig doen, maar hoe lang ken je je vriend al? Hoeveel weken/maanden hebben jullie elkaar al in het echt gezien?
Want als het geen 'langdurige' relatie is, dan kan men daar over vallen en het afkeuren...
Want als het geen 'langdurige' relatie is, dan kan men daar over vallen en het afkeuren...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Het kan trouwens zijn dat het wat langer gaat duren momenteel, om de een of andere reden lijkt het op een paar immigratieforums alsof ze bij de USCIS in slaap zijn gevallen. Veel mensen zijn al ver over de 5 maanden heen tot hun NOA2 (dit is de eerste goedkeuring zogezegd, hierna gaat het naar het nationaal visa center en daarna richting het consulaat voor je interview).
Sterkte tijdens je wachten, ik weet uit ervaring dat het niet altijd een pretje is (maar ook daar komt een einde aan en je wordt ervoor beloond door naar je verloofde te kunnen
).
Sterkte tijdens je wachten, ik weet uit ervaring dat het niet altijd een pretje is (maar ook daar komt een einde aan en je wordt ervoor beloond door naar je verloofde te kunnen
Kastelke: Ik ken hem echt nog maar heel kort in het echt. Hoe groot is de kans dat je daarop afgewezen wordt? Zelfs als ze kunnen zien dat mensen verliefd zijn bijv.
Jiejie: Damn.
Hoelang duurde het bij jou, je procedure?
Jiejie: Damn.
@Assia, Het zal per immigration officer verschillen in hoeverre men jou zal geloven en je inderdaad een visum wil geven. Het hangt ook af per staat. Voor mij betreft het Californië waar mijn vriendin woont, en we hebben nog geen trouwplannen, maar ik heb al wel contact gezocht met immigratieadvocaten.
Eén ervan gaf als beste optie trouwen om binnen te komen en het gesprek focuste voornamelijk daar op. En hij gaf een aantal red flags mee: leeftijdsverschil, etniciteit, duur waarop je elkaar kent, opleidingsverschil. Eigenlijk alles waarin jij flink van je partner verschilt. En bij duur dat je elkaar kent is het beter als je elkaar al 20 jaar kent, of dat jullie familes elkaar kennen, dan dat die historie er niet is.
Jullie kennen elkaar nog niet lang en jij bent nog jong, ze zullen je dus flink het vuur aan de schenen leggen, en je kans is niet heel erg groot. Bewaar in elk geval alles wat aantoont dat jullie een relatie (emails, kaarten, brieven, al dit soort dingen).
Eén ervan gaf als beste optie trouwen om binnen te komen en het gesprek focuste voornamelijk daar op. En hij gaf een aantal red flags mee: leeftijdsverschil, etniciteit, duur waarop je elkaar kent, opleidingsverschil. Eigenlijk alles waarin jij flink van je partner verschilt. En bij duur dat je elkaar kent is het beter als je elkaar al 20 jaar kent, of dat jullie familes elkaar kennen, dan dat die historie er niet is.
Jullie kennen elkaar nog niet lang en jij bent nog jong, ze zullen je dus flink het vuur aan de schenen leggen, en je kans is niet heel erg groot. Bewaar in elk geval alles wat aantoont dat jullie een relatie (emails, kaarten, brieven, al dit soort dingen).
Iets minder dan 7 maanden in totaal, de petitie werd op 24 januari 2008 verstuurd en op 12 augustus 2008 had ik het interview op het consulaat te Amsterdam..Assia schreef:Jiejie: Damn.
Wij kenden elkaar trouwens sinds April 2007, en hadden elkaar pas in het echt ontmoet in September 2007. Op zich was dat allemaal ook vrij snel en dat was geen enkel probleem in geen enkel stadium van het visum verloop. Ik zie mensen die elkaar nog maar net enkele weken kenden voordat de aanvraag ingediend werd, en al is dat wel kantje boort, het wordt vaak gewoon goedgekeurd. Je voornaamste voordeel is dat je vanuit een land emigreert wat niet veel risico met zich mee brengt. Als je uit de Filipijnen kwam zou het heel anders zijn hoor
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Wat heel erg meespeelt is ook dat je in principe een proeftijd krijgt van 2 jaar. Sommige officers zijn dan meer geneigd om je een greencard te geven, omdat het een conditional greencard is. Na 2 jaar moet je een removal of conditions indienen en moet je weer op het matje komen. Bij dat interview wordt vaak wat strenger gekeken naar bewijs of het huwelijk echt is. Je moet dan ook gezamenlijke belasting aangiftes, gezamenlijke huur/hypotheek contracten en ander bewijs meesturen als bonafides. En zoals Jiejie zegt; het kan in je voordeel werken dat je vanuit een Europees land deze aanvraag doet. Mexicanen en Filipino's hebben de slechtste kansen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hey, sorry dat ik zo laat reageer
@Hockey
Een paar dagen geleden zaten hij en ik om de tafel om dit alles te bespreken. Hij wilde niet dat ik voor 8 maanden in Nederland ga zitten, dus heeft hij informatie opgezocht op internet. Daar stond dat ik met hem kan trouwen binnen deze 3 maanden, omdat hij een citizen is, en niet een resident. (waarbij het dus niet zou mogen) link: http://www.greencardlawyers.com/greenca ... _the_U.S._
Dit ziet er dus uit als een loophole.
Ik denk ook dat het moeilijk wordt ze te overtuigen, maar we zullen volhouden tot we erin slagen; en we bewaren al ons bewijs.
-----
@ Jiejie
Dat klinkt allemaal logisch. Ik denk dat het hier het belangrijkste is dat het stel de liefde kan aantonen. Ik denk dat we dat wel kunnen.
Laten we hopen dat het allemaal gaat zoals we willen.
En inderdaad, ik ben nu erg blij dat ik uit Nederland kom hahaha. Anders zou het misschien wel bijna onmogelijk zijn.
@Hockey
Een paar dagen geleden zaten hij en ik om de tafel om dit alles te bespreken. Hij wilde niet dat ik voor 8 maanden in Nederland ga zitten, dus heeft hij informatie opgezocht op internet. Daar stond dat ik met hem kan trouwen binnen deze 3 maanden, omdat hij een citizen is, en niet een resident. (waarbij het dus niet zou mogen) link: http://www.greencardlawyers.com/greenca ... _the_U.S._
Dit ziet er dus uit als een loophole.
Ik denk ook dat het moeilijk wordt ze te overtuigen, maar we zullen volhouden tot we erin slagen; en we bewaren al ons bewijs.
-----
@ Jiejie
Dat klinkt allemaal logisch. Ik denk dat het hier het belangrijkste is dat het stel de liefde kan aantonen. Ik denk dat we dat wel kunnen.
En inderdaad, ik ben nu erg blij dat ik uit Nederland kom hahaha. Anders zou het misschien wel bijna onmogelijk zijn.
Ik zou al blij zijn met een conditionele.houstonwehaveaproblem schreef:Wat heel erg meespeelt is ook dat je in principe een proeftijd krijgt van 2 jaar. Sommige officers zijn dan meer geneigd om je een greencard te geven, omdat het een conditional greencard is. Na 2 jaar moet je een removal of conditions indienen en moet je weer op het matje komen. Bij dat interview wordt vaak wat strenger gekeken naar bewijs of het huwelijk echt is. Je moet dan ook gezamenlijke belasting aangiftes, gezamenlijke huur/hypotheek contracten en ander bewijs meesturen als bonafides. En zoals Jiejie zegt; het kan in je voordeel werken dat je vanuit een Europees land deze aanvraag doet. Mexicanen en Filipino's hebben de slechtste kansen.
Dit is allemaal belangrijke informatie. Ik ga het allemaal noteren.
Heb je gelezen wat ik tegen Hockey zei over een citizen trouwen op een Visa Waiver?
Toch heb ik het idee dat er wat achter zit, dus ik ga morgen contact zoeken met een immigratielawyer.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Je kàn met een citizen trouwen als jij op een visa waiver het land binnen komt. Dat is op zich geen probleem. Kwestie van papieren ophalen (of net hoe het in de staat waar je trouwt geregeld is) en dan een datum prikken en de boel regelen. Als je die website leest staat er ook dat je een adjustment of status kunt aanvragen.
letterlijk:
Overigens vind ik dit soort websites heel gevaarlijk. Er staan wat algemene dingen genoemd, maar niemand kan voor jouw situatie inschatten of die informatie ook van toepassing is op jouw omstandigheden. Ik loop stage bij een immigratie advocaat en wij mogen daar puin ruimen voor mensen die het allemaal wisten en het zelf konden. Ja, tot ze geweigerd werden of bleek dat ze even vergeten waren om een strafblad in te vullen. Ik heb dus in een paar maanden genoeg narigheid gezien. En nogmaals; het kàn en het is jouw keuze en ik ben de laatste die beweert dat je altijd alles via een advocaat moet regelen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
letterlijk:
Maar "eligible" betekent niet "kat in het bakkie, ik krijg een greencard". Het betekent "ik behoor tot de groep mensen die in aanmerking komt om een greencard aan te vragen". En ja, dit klopt. Je kunt met je visa waiver trouwen en dan een adjustment of status aanvragen. Er zijn ook best mensen die uiteindelijk een greencard krijgen op deze manier. Je hebt alleen een veel groter risico dat men ervan uitgaat dat je om de greencard getrouwd bent. Als jij ervan overtuigd bent dat je genoeg bewijs hebt dat je dat wel aandurft, dan moet je dat op deze manier doen. Niemand die je tegenhoudt.Yes, you are eligible to adjust your status even though you entered on the Visa Waiver Program because there is an exception for immediate relatives of U.S. citizens.
Overigens vind ik dit soort websites heel gevaarlijk. Er staan wat algemene dingen genoemd, maar niemand kan voor jouw situatie inschatten of die informatie ook van toepassing is op jouw omstandigheden. Ik loop stage bij een immigratie advocaat en wij mogen daar puin ruimen voor mensen die het allemaal wisten en het zelf konden. Ja, tot ze geweigerd werden of bleek dat ze even vergeten waren om een strafblad in te vullen. Ik heb dus in een paar maanden genoeg narigheid gezien. En nogmaals; het kàn en het is jouw keuze en ik ben de laatste die beweert dat je altijd alles via een advocaat moet regelen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
@ Houstonwehaveaproblem
Inderdaad, eligible betekent dat je ervoor in aanmerking komt.
Die immigratieadvocaat wil ik daar ook over spreken, hoe mijn kansen veranderen als ik het via de Visa Waiver trouw.
Ik denk dat hij/zij me een goed beeld kan geven over wat ik kan verwachten en zij kunnen verwachten.
Inderdaad, eligible betekent dat je ervoor in aanmerking komt.
Die immigratieadvocaat wil ik daar ook over spreken, hoe mijn kansen veranderen als ik het via de Visa Waiver trouw.
Ik denk dat hij/zij me een goed beeld kan geven over wat ik kan verwachten en zij kunnen verwachten.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nee dat zie je verkeerd. Mensen kunnen om allerlei redenen trouwen. Liefde is er eentje van. Het gaat erom dat je moet kunnen bewijzen dat het huwelijk ècht is en dat je niet trouwt om die greencard.Assia schreef: @ Jiejie
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker als je nog niet eens aan kan tonen dat je al een jaar een relatie hebt... (hoezeer ik het je ook gun hoor, Assia!).houstonwehaveaproblem schreef: Je hebt alleen een veel groter risico dat men ervan uitgaat dat je om de greencard getrouwd bent.
Mijn stelling bij dit soort dingen is altijd: wat is je plan B als het mis gaat? Ben je bereid met de consequenties te leven? Ja? Dan moet je het doen. Neen? Pas dan je plannen aan.
Elke
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik neem aan dat je nu in de US bent en er over nadenkt om binnen nu en de afloop van je visa waiver te trouwen? Trouw dan in elk geval nadat je 60 dagen in de US bent geweest, dan heb je de meeste kans.
We gaan ons best doen.houstonwehaveaproblem schreef:Nee dat zie je verkeerd. Mensen kunnen om allerlei redenen trouwen. Liefde is er eentje van. Het gaat erom dat je moet kunnen bewijzen dat het huwelijk ècht is en dat je niet trouwt om die greencard.
Kastelke, wat zijn evt consequenties?
Dat ik niet meer kan emigreren of dat we de aanvraag opnieuw moeten doen?
Het is zeker wat om over na te denken en Visa Waiver is gewoon een optie.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Consequentie is deportatie/uitzetting volgens de 3/10 bar. In jouw geval dan waarschijnlijk 10 jaar, want die 3 jaar is alleen als je een overstay hebt en je vrijwillig naar huis gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4434 Weergaves
-
Laatste bericht door Rockbeer