Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

crown (bezoek aan kroon van vrijheidsbeeld in New York)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
anita1982
Amerika-newbie

crown (bezoek aan kroon van vrijheidsbeeld in New York)

Bericht door anita1982 »

In de zomer ga ik naar New York. Daar zou ik graag naar de crown willen, maar heb astma en weet niet of ik het helemaal naar boven redt. Is het een trap waar je de mogelijkheid hebt om even uit te rusten of moet je doorlopen? Het lijkt mij namelijk wel de moeite waard.
Laatst gewijzigd door markro op 03 apr 2011, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: crown

Bericht door meyem »

Het zijn smalle, stijle, open trappen. Wat ik begreep zijn er op een aantal plekken wat zij-platformpjes, waar je even kan uithijgen zonder dat anderen daar last van hebben....Ik ga met mijn nicht en we hebben beiden slechte knieen, maar ik verwacht het toch te halen.
Ik las laatst een goede tip: er mogen zo'n 15 mensen tegelijk omhoog en dan wachten ze een kwartiertje voor de volgende groep gaat. Dus als je zorgt dat je de laatste bent die omhoog gaat, kun je rustig aan doen. De anderen zijn meest al weg als jij boven bent, want de meeste mensen hebben toch geen geduld om ergens wat langer van te genieten en zo sta jij lekker rustig :idea: ...

Maar je moet wel op tijd boeken, laatste keer dat ik keek (paar weken terug) was het al tot eind mei uitverkocht....

http://theboweryboys.blogspot.com/2007/ ... tures.html
http://www.npr.org/templates/story/stor ... =103939139
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Die podcast is vast leuk om naar te luisteren in de rij voor de boot.
Om het beeld in te kunnen, moet je nog een keer door een vliegveld-achtige controle en je mag maar 1 camera of mobiel per persoon mee naar boven nemen. De rest gaan in een persoonlijk kluisje.
Je kunt het beste voor de eerst mogelijke tijd kiezen; hoe vroeger, hoe korter de wachttijden.
Wij gaan meteen de eerste dag, kans is dat je dan toch vroeg wakker wordt omdat je nog op Europese tijd draait.....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Nadia89
Amerika-ontdekker

Bericht door Nadia89 »

Wij hebben 2 crowntickets op 3 mei 14:00 .
Iemand enig idee hoelang we van te voren aanwezig moeten zijn ivm wachttijden?
md89
Amerika-ontdekker

Bericht door md89 »

Nadia89 schreef:Wij hebben 2 crowntickets op 3 mei 14:00 .
Iemand enig idee hoelang we van te voren aanwezig moeten zijn ivm wachttijden?
Vraag ik me ook af. Wij hebben tickets voor 09.00 uur maar moet je dan om 09.00 uur bij de boot zijn? Of al eerder dat je om 09.00 uur omhoog mag?
Afbeelding
Emenem
Amerikakenner

Re: crown (bezoek aan kroon van vrijheidsbeeld in New York)

Bericht door Emenem »

De tijd die op je ticket staat is de tijd waarop je je moet melden voor de boot, bij deze blauwe vlag in battery park.
coralie1976
Amerika-ontdekker

Bericht door coralie1976 »

Ik heb ook net mijn crownticket gereserveerd. Heb 28 oktober (9 uur) uitgekozen, laatste dag van mijn Amerikatrip. Las later dat het beeld dan precies 125 jaar ingewijd is (dedicated) en dat 28 oktober 2011 ook voorlopig de laatste dag is dat je in de crown en het monument zelf kunt, omdat ze gaan renoveren. Dat is dus geluk hebben!
hanneke_vv
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke_vv »

Ik had vorig jaar kaartjes om de crown in te gaan. Helaas zijn wij bij de eerste gelegenheid omgekeerd. Mijn claustrofobie speelde me ernstig parten :( In onze groep waren nog 2 mensen die met ons teruggingen (zodat ik me niet een totale loser voelde). Ik baalde ontzettend, maar ik vond het echt te smal en te nauw.
Maar ik zou het zeker proberen! Teruggaan kan altijd nog.
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties