Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hop on hop off bus New York
hop on hop off bus New York
Hallo,
Waarschijnlijk is deze kwestie al in verschillende topics ter sprake gekomen maar toch nog eventjes de vraag...
Is de hop on hop off bus een aanrader om door New York te reizen?
We zouden sowieso ook een metrokaartje aanschaffen maar misschien is een drietal dagen met de bus rondreizen ook makkelijk en leuk om de voeten te sparen voor de andere dagen bij wijze van spreken...
Dank u wel alvast!
Waarschijnlijk is deze kwestie al in verschillende topics ter sprake gekomen maar toch nog eventjes de vraag...
Is de hop on hop off bus een aanrader om door New York te reizen?
We zouden sowieso ook een metrokaartje aanschaffen maar misschien is een drietal dagen met de bus rondreizen ook makkelijk en leuk om de voeten te sparen voor de andere dagen bij wijze van spreken...
Dank u wel alvast!
Re: hop on hop off bus New York
2 jaar terug hebben we ook een dag van de HOHO bus gebruik gemaakt. Dit is ons erg goed bevallen...
je ziet veel, als je geluk hebt is er een leuke gids (wij hadden erg veel geluk..en erg veel gelachen)..We hebben de downtown tour gedaan...Straks in mei gaan we weer een weekie en pakken zeker weer de HOHO bus, nu gaan we Brooklyn your doen
.
Je bent wel afhankelijk van het weer want buiten boven zitten is natuurlijk veel leuker dan binnen en beneden..
Je bent wel erg de tourist maar zeker een eerste keer in NY zie je veel van de stad en kan je eenvoudig beslissen waar je wat meer tijd aan wilt besteden. Maar ach, je bent in NY dan komt toch alles goed..wat je ook kiest? Enjoy!

Je bent wel afhankelijk van het weer want buiten boven zitten is natuurlijk veel leuker dan binnen en beneden..
Je bent wel erg de tourist maar zeker een eerste keer in NY zie je veel van de stad en kan je eenvoudig beslissen waar je wat meer tijd aan wilt besteden. Maar ach, je bent in NY dan komt toch alles goed..wat je ook kiest? Enjoy!
Grote Amerika fan
Ik heb wel veel gehoord dat de bus nauwelijks vooruit komt doordat de straten zo druk zijn. Dus dan is het ook echt alleen om als tour te doen, niet echt te gebruiken als vervoersmiddel. 

4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
8 - 19 mei 2011: New York
-
- Amerika-expert
Zie die bussen regelmatig rondrijden in Brooklyn (Grand Army Plaza, einde van de weg van de Manhattan Bridge. Langs Junior's -- cheesecake --, de bibliotheek en het Brooklyn Museum, de dierentuin en de Hortus).
Zelfs als de bus langzaam gaat, is alles beter dan zelf auto te rijden. Ze zijn de afgelopen 20 jaar opmerkelijk aggressiever geworden in de auto's: passeren je rechts en links, toeteren een halve seconde nadat het licht op groen springt en je nog steeds maar niet weg bent. En de gaten in de wegen zijn soms erg groot, we hebben vorige week een lekke band gehad (velg verbogen) na een duik in een gat op 96e straat, west side bij de ingang van Central Park. En dat is een goede buurt!
Zelfs als de bus langzaam gaat, is alles beter dan zelf auto te rijden. Ze zijn de afgelopen 20 jaar opmerkelijk aggressiever geworden in de auto's: passeren je rechts en links, toeteren een halve seconde nadat het licht op groen springt en je nog steeds maar niet weg bent. En de gaten in de wegen zijn soms erg groot, we hebben vorige week een lekke band gehad (velg verbogen) na een duik in een gat op 96e straat, west side bij de ingang van Central Park. En dat is een goede buurt!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik zat juist net te denken dat ik die bussen nooit heb zien rijden in NYC...terwijl je in Barcelona bijvoorbeeld struikelt over die dingen....
Bedenk wel dat je met de metrocard ook de gewone bussen in mag! Dus dan kan je alsnog gratis door Manhattan touren,.....zou ik doen....met die HOHO bussen moet je ook nog weer elke keer fooi geven voor de uitleg en dat loopt ook aardig op, geloof ik....
Bedenk wel dat je met de metrocard ook de gewone bussen in mag! Dus dan kan je alsnog gratis door Manhattan touren,.....zou ik doen....met die HOHO bussen moet je ook nog weer elke keer fooi geven voor de uitleg en dat loopt ook aardig op, geloof ik....
Dank je wel alvast voor de reacties!
Indeed Meyem... Vorig jaar ook in Barcelona geweest en toen eigenlijk spijt gehad dat we die hoho bussen niet gebruikt hebben aangezien je in de metro zelf in Barcelona dikwijls nog hele afstanden moeten afleggen om te veranderen van lijn bijvoorbeeld en waar wij uitstapten stopte telkens zo'n bus voor de deur
Nu, zoals je zegt... met die metrocard kan je inderdaad ook de gewone bussen op en die stoppen meestal ook op al de plaatsen waar die hoho bussen stoppen denk ik zo...
Indeed Meyem... Vorig jaar ook in Barcelona geweest en toen eigenlijk spijt gehad dat we die hoho bussen niet gebruikt hebben aangezien je in de metro zelf in Barcelona dikwijls nog hele afstanden moeten afleggen om te veranderen van lijn bijvoorbeeld en waar wij uitstapten stopte telkens zo'n bus voor de deur

Nu, zoals je zegt... met die metrocard kan je inderdaad ook de gewone bussen op en die stoppen meestal ook op al de plaatsen waar die hoho bussen stoppen denk ik zo...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben in 2007 en in 2010 gebruik gemaakt van de HOHO bussen. De downtownloop en de uptownloop zijn zeker de moeite waard, evenals de nightloop (niet HOHO). Brooklyn vonden wij wat minder, maar dat is persoonlijk.
De bussen staan regelmatig even stil, maar het leuke is dat een goede gids dan tijd heeft voor anekdotes of geschiedenis en dat vinden wij juist geweldig aan de bussen!
De bussen staan regelmatig even stil, maar het leuke is dat een goede gids dan tijd heeft voor anekdotes of geschiedenis en dat vinden wij juist geweldig aan de bussen!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in 2003 ook een paar dagen gebruik gemaakt van deze bussen, en waren er zeer over te spreken. In mijn herinnering stonden we niet om de haverklap vast in het verkeer, maar natuurlijk ga je niet supersnel. Toch vond ik het ook niet heel langzaam. Bovendien kun je heel goed fotograferen als je boven in de bus zit, dat levert leuke plaatjes op!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij hebben de 3 dagen tour gedaan.
Wij vonden het echt een aanrader. We probeerden altijd boven en dan voorin te zitten.
Zo krijg je de meest mooie foto's. En heel vaak echt leuke verhalen. Wij hebben 2 dagen in de regen gezeten
maar je krijgt een gratis poncho.
We hebben eerst alle loops uitgezeten en zijn toen zelf op onderzoek gegaan. We pakten ook vaker de gewone bus en metro.
Hey, je zit in NY dus moet je alles uitproberen.
Wij vonden het echt een aanrader. We probeerden altijd boven en dan voorin te zitten.
Zo krijg je de meest mooie foto's. En heel vaak echt leuke verhalen. Wij hebben 2 dagen in de regen gezeten

We hebben eerst alle loops uitgezeten en zijn toen zelf op onderzoek gegaan. We pakten ook vaker de gewone bus en metro.
Hey, je zit in NY dus moet je alles uitproberen.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
We willen de avondtour gaan doen, is dat een aanrader?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat vonden wij een heel leuke tour! Maar die is niet hop-on, hop-off, je wordt gewoon rondgetourd gedurende 1,5 uur, tenminste dat was bij ons zo.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Beste Lyntje,
In 2006 ben ik tien dagen in NY geweest. Ik heb een pas voor twee dagen gekocht. Ik vond het een ideale oplossing.
Uitstappen waar je wilt en de tijd nemen die je nodig hebt. Ik heb destijds 50 dollar betaald. Ik weet niet of dit incl de avondtour was.
Heel veel plezier!!!
Aquell
In 2006 ben ik tien dagen in NY geweest. Ik heb een pas voor twee dagen gekocht. Ik vond het een ideale oplossing.
Uitstappen waar je wilt en de tijd nemen die je nodig hebt. Ik heb destijds 50 dollar betaald. Ik weet niet of dit incl de avondtour was.
Heel veel plezier!!!
Aquell
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
HOHO is ideaal, wij zijn afgelopen zomer met de rode maatschappij gegaan (er rijden geloof ik 3 maatschappijen in NY een gele, rode en blauwe. De rode is de grootste maatschappij en rijdt overal ter wereld). Wij hadden een 3 dagen ticket en was erg leuk, zowel de uptown als de downtown loop en de nightloop. De nightloop is geen Hopon Hopoff maar je stapt dan op op Times Square en wordt rond gereden 1,5 uur lang met een gids. Het leuke is dat er live gidsen zijn, in vele steden krijg je oordopjes en moet je luisteren. Het is niet het snelste vervoersmiddel maar zeker wel het informartiefste
. Wij hadden de eerste drie dagen een HOHO en zijn de overige vier dagen met de subway gegaan.

2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 'roden' zijn van Gray Line, de beste naar men zegt. Wij hebben ook met hen getoerd. Kaartjes kan je op straat kopen bij alle stops, ook de meerdaagse tickets.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben ook de Gray Line HOHO bussen gebruikt in NY. Ik vond het zeker de moeite, je ziet veel op korte tijd zonder dat het al te vermoeiend wordt. De uptown loop was bijvoorbeeld een stuk waar we anders geen tijd voor zouden gehad hebben om door te lopen.
Kaartjes kan je inderdaad bij wijze van spreken op elke straathoek kopen, en het kan voordeliger zijn dan ze vooraf op het internet te bestellen: wij kregen van de verkoper een 72uur ticket voor de prijs van een 48uur ticket.
Kaartjes kan je inderdaad bij wijze van spreken op elke straathoek kopen, en het kan voordeliger zijn dan ze vooraf op het internet te bestellen: wij kregen van de verkoper een 72uur ticket voor de prijs van een 48uur ticket.
- Carthrax
- Amerika-ontdekker
Wij hebben ook de 3 dagen tour gedaan en het is zeer goed bevallen.
De gids(en) hadden veel plezier in hun werk en straalden dat ook uit, dat maakte het geheel nog leuker.
Het enige nadeel voor ons was dat de Brooklyn tour voor onze veiligheid in een "gewone" bus was en niet in een dubbeldekker.
Je ziet dan toch wat minder van de omgeving.
De gids(en) hadden veel plezier in hun werk en straalden dat ook uit, dat maakte het geheel nog leuker.
Het enige nadeel voor ons was dat de Brooklyn tour voor onze veiligheid in een "gewone" bus was en niet in een dubbeldekker.
- meyem
- Amerika-expert
Zou dit altijd zo zijn? en waarom is dat dan veiliger....? verbaast me echt!Carthrax schreef:Het enige nadeel voor ons was dat de Brooklyn tour voor onze veiligheid in een "gewone" bus was en niet in een dubbeldekker.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben de Brooklyntour beide keren gewoon in een open dubbeldekkerbus gedaan ...
- Carthrax
- Amerika-ontdekker
Geen idee, niemand die dat ons kon vertellen waarom, alleen dat het voor onze veiligheid was.
Misschien dat er rond die tijd dat wij er waren iets loos was (2005), de rest van de rondleidingen waren gewoon in de dubbeldekkers.
Misschien dat er rond die tijd dat wij er waren iets loos was (2005), de rest van de rondleidingen waren gewoon in de dubbeldekkers.
-
- Amerika-ontdekker
Nog even terugkomend op de metrocard, is deze ook geldig bv in jersey city en staten island?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht