Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
En nu de oostkust!
-
JAN BOTERMANS
- Amerika-ontdekker
En nu de oostkust!
Beste mensen,
De afgelopen jaren hebben wij Christa en ik de westkust centraal USA bezocht. Nu willen wij aan de mid/noord oost kust starten.
Ik vraag jullie voor advies om een route te bepalen. Waar zijn wij naar op zoek:
- een route met veel natuur en geschiedenis
- aan het einde van de route 3 dagen de grote stad New York of Washington.
- zoveel mogelijk scenic by ways en niet iedere dag uren en uren in de auto.
- er mogen best 2 overbruggingsdagen" in de auto zitten" in de route als het echt nodig is natuurlijk.
- Oost USA delen wij op de komende jaren in minimaal 3 reizen n/o, m/o, z/o
- zijn er nog grote evenementen in deze periode dan bedoel ik bijv, de burgeroorlog of must see steden of dorpen bv de amish
- reis is 20 dagen begin september met de auto, leuke B&B of hotel
Heel graag jullie advies,
Groet Jan Botermans
De afgelopen jaren hebben wij Christa en ik de westkust centraal USA bezocht. Nu willen wij aan de mid/noord oost kust starten.
Ik vraag jullie voor advies om een route te bepalen. Waar zijn wij naar op zoek:
- een route met veel natuur en geschiedenis
- aan het einde van de route 3 dagen de grote stad New York of Washington.
- zoveel mogelijk scenic by ways en niet iedere dag uren en uren in de auto.
- er mogen best 2 overbruggingsdagen" in de auto zitten" in de route als het echt nodig is natuurlijk.
- Oost USA delen wij op de komende jaren in minimaal 3 reizen n/o, m/o, z/o
- zijn er nog grote evenementen in deze periode dan bedoel ik bijv, de burgeroorlog of must see steden of dorpen bv de amish
- reis is 20 dagen begin september met de auto, leuke B&B of hotel
Heel graag jullie advies,
Groet Jan Botermans
Laatst gewijzigd door JAN BOTERMANS op 17 apr 2011, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefhebber van de USA
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: En nu de oostkust!
Je zou kunnen beginnen in Boston en vanaf daar je route kunne vervolgen naar het zuiden. Je zou kunnen overwegen om naar de Niagara Falls te gaan en daarna via Pennsylvania naar Philadelphia te rijden om vanuit daar je weg te vervolgen naar Washington DC. Tussen die plaatsen moeten genoeg mooie en interessante plaatsen te vinden zijn. De route in totaal is ongeveer 1600 km lang, dat is zonder uitwijkingen naar andere plaatsen. Als je echt niet veel tijd in de auto wilt zitten en per dag echt hele korte afstanden wilt afleggen, kun je ook een route kiezen die niet naar de Niagara Falls gaat (ik noem die plaats omdat ik merk dat het voor velen een echte hotspot is). Je kunt ook eventueel New York nog bij je route betrekken.
Ik heb hierboven wat opgeschreven van mijn eerste impressies, maar ik weet niet precies waar jullie naar op zoek zijn voor jullie reis en of jullie ook langer willen blijven in bepaalde steden.
Ben benieuwd!
Derk
Ik heb hierboven wat opgeschreven van mijn eerste impressies, maar ik weet niet precies waar jullie naar op zoek zijn voor jullie reis en of jullie ook langer willen blijven in bepaalde steden.
Ben benieuwd!
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
-
JAN BOTERMANS
- Amerika-ontdekker
Hoi Derk
Dankjewel voor je antwoord, is een goed idee en zal er naar kijken. Op zich is 1600 km mooi en denk zelf aan max +/-2500 km.
Start en eindpunt mogen ook het zelfde zijn. ook vinden wij het leuk om de amish te bezoeken.
Zijn er nog spectaculaire evenenementen in de maand september? Ik denk dan aan de burgeroorlog van de USA bijvoorbeeld.
Graag reacties!
Gr Jan
Dankjewel voor je antwoord, is een goed idee en zal er naar kijken. Op zich is 1600 km mooi en denk zelf aan max +/-2500 km.
Start en eindpunt mogen ook het zelfde zijn. ook vinden wij het leuk om de amish te bezoeken.
Zijn er nog spectaculaire evenenementen in de maand september? Ik denk dan aan de burgeroorlog van de USA bijvoorbeeld.
Graag reacties!
Gr Jan
Liefhebber van de USA
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
He Jan, leuk dat je er weer bent.
Waarom niet een paar weken later om een mooi stuk foliage mee te nemen? Eind september/begin oktober is een geweldige periode voor het oosten.
Waarom niet een paar weken later om een mooi stuk foliage mee te nemen? Eind september/begin oktober is een geweldige periode voor het oosten.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
En volgensmij is de temperatuur dan ook beter te houden, toch? In de zomer kan het enorm heet zijn in het noord-oosten met een hoge luchtvochtigheid.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
-
JAN BOTERMANS
- Amerika-ontdekker
Hoi Monique
Jaja het is ook zo'n mooi land en we krijgen er geen genoeg van. Afgelopen jaar west Canada gedaan pffffffff echt heel mooi maar wel een stukje duurder dan de USA!
nu dus de oostkust!
Hoi Derk,
September zitten we wel aan vast dat kan ik niet meer wijzigen. Is September nog zo warm?
gr Jan
Jaja het is ook zo'n mooi land en we krijgen er geen genoeg van. Afgelopen jaar west Canada gedaan pffffffff echt heel mooi maar wel een stukje duurder dan de USA!
nu dus de oostkust!
Hoi Derk,
September zitten we wel aan vast dat kan ik niet meer wijzigen. Is September nog zo warm?
gr Jan
Liefhebber van de USA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 5209 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa