Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Handbagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Handbagage

Bericht door Kaolboerke »

Hallo,

ik vlieg in Juni alleen naar Houston Texas met KLM maar wil 2 stuks handbagage meenemen, nl 1 fototas en tas met klein spul( bril, contactlenzenvloeistof etc.)
Mag dit en zoja, wat moet ik er voor bijbetalen?

Vriendelijk bedankt voor je antwoord.
KB
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Handbagage

Bericht door dimple »

Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Ja, lekker makkelijk....DAT wist ik al.
Ik wil alleen weten of ik naast mijn fototas ook nog een andere tas mee mag nemen...Gelieve uit ervaring te spreken en geen linkjes vd KLM doorsturen want die heb ik al bekeken voordat ik dit hier vroeg...
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Dimple wil enkel maar helpen, je hoeft daar zo niet op te reageren.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In het linkje wat Dimple stuurt staat dus ook dat het mag. Je mag 1 stuk handbaggage plus 1 accessoire meenemen. De fototas is dan de accessoire.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

In het vervolg misschien beter lezen op pagina's die je al kent?:

Aantal & afmetingen: 1 stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h)
Gewichtsbeperking: Uw handbagage, inclusief accessoires, mag maximaal 12 kg (26 lbs) wegen.
Toegestane accessoires: Een van de volgende voorwerpen: handtas, aktetas, camera, kleine laptop of 1 ander voorwerp van gelijk of kleiner formaat
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Er staat op die pagina "camera" en de vraag gaat over een fototas.

Er bestaan enorme fototassen, ik denk dat niet dat je zomaar elke fototas mag meenemen als accesoire.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mjah.. ik neem meestal een Lowepro Fastpack 250 mee. Dit is een camera/laptop tas. En daarnaast nog een trolley.
Mijn ervaring is dat er nooit gekeken wordt naar formaat/gewicht van de handbagage.

Bij de lowcost airlines moet je dit overigens niet gaan proberen. 1 stuk is 1 stuk. En geen stuk meer!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Een laptoptas mag extra (weet ik uit ervaring) en het lijkt me dat een fotoas niet veel groter is, maar als je het zeker wilt weten kun je beter KLM bellen.
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Njit schreef:In het vervolg misschien beter lezen op pagina's die je al kent?:

Aantal & afmetingen: 1 stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h)
Gewichtsbeperking: Uw handbagage, inclusief accessoires, mag maximaal 12 kg (26 lbs) wegen.
Toegestane accessoires: Een van de volgende voorwerpen: handtas, aktetas, camera, kleine laptop of 1 ander voorwerp van gelijk of kleiner formaat
Mijn cameratas, en ik wil niet onbeleefd klinken, bestaat uit een Nikon D 700 met 70 - 200 lens + flitser + batterijopladers + filters en is zo'n 40 x 30 cm groot...lijkt me geen kleine accessoire..
Daarnaast wil ik nog( in de hand ) een D 300 meenemen met een 17 - 55 lens... dus....mag dat...Zo niet, wat moet ik bijbetalen dan?
Ik heb dit op een ander forum ook gevragen en die verwezen me door naar dit forum omdat hier mensen zijn die ook alleen reizen met camera spullen.

Ik wil niet onbeleefd over komen tegen niemand niet.Heb ik dat wel gedaan, dan mijn excuses aan een ieder die zich door mijn berichtje gekwetst voelt.
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

pollyblue schreef:Dimple wil enkel maar helpen, je hoeft daar zo niet op te reageren.
Mijn excuses, dat was niet zo bedoeld.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij vliegen heel regelmatig binnen Amerika. Als ik soms wel eens zie wat mensen aan handbagage aan boord brengen......
Mijn man neemt altijd een kleine koffer en een laptop-rugzak mee aan boord.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Tja...ik zou, uit noodzaak, eventueel iets in de cameratas kunnen stoppen wat ik anders in de 2e handbagage zou stoppen...
Bedankt voor je info...
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

De manier waarop je jezelf profileert heeft er toe geleid dat ik in eerste instantie het topic gewoon weer gesloten heb, maar misschien ben je aardiger dan je overkomt dus toch maar even een reactie.

Je mag naast handbagage een cameratas meenemen. Ik reis met een stuk meer apparatuur en neem daarnaast nog een koffer mee die de maximale afmetingen heeft voor handbagage en dat is geen probleem zolang je niet met een lowcost maatschappij vliegt. Enige waar ik wel rekening mee houd is dat ik de koffer in geval van nood moet inchecken want dat kan gevraagd worden als er te weinig ruimte in de overhead compartments (daar is vast ook een Nederlands woord voor) is. Daarom heb ik alles wat ik niet kan missen onderweg in een plastic tasje zitten voor het geval dat maar het is me nog nooit overkomen.
Houd er rekening mee dat je lenzenvloeistof in een kleine verpakking meeneemt in een doorzichtig plastic zakje.
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Dank je Katja...ik zal in het vervolg beter op mijn "woorden" letten.
Van die lenzenvloeistof wist ik...dit had ik ook op mijn reis naar Brazilië.
Ik vlieg met KLM rechtstreeks van Amsterdam naar Houston..
Maar goed, ik kan dus volgens jou mijn cameraspullen en een andere handbagage gewoon meenemen...Goeie tip waarvoor mijn dank :thumbup:
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Nou...dat handbagage is geen probleem...1 stuks plus een cameratas...

Maar bagage wat in het vliegtuig gaat mag je eigenlijk maar 1 stuks meenemen...bij overgewicht betaal je 90 euro...als je een tweede koffer meeneemt betaal je 55 euro...
Dus ga ik volgende keer naar Texas met 1 koffer heen en met een koffer en grote tas terug ( en betaal ik 55 euro ) maar dan mag ik wel 2 x 23 kg meenemen...Waarom zeggen ze dat niet op het vliegveld?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Waarom zouden ze dat moeten zeggen op het vliegveld? Het is jouw taak als reiziger om te weten wat je mee mag nemen en wat het kost. Overgewicht kost altijd meer dan extra bagage.
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Omdat ze dat nergens vermelden op welke website dan ook.
Er staat dat je maar 1 stuks bagage mag meenemen...en dan sta je bij de incheckbalie en zeggen ze dat je tegen meerprijs 2 stuks mag meenemen...
Dus vind ik dat ze dat wel mogen vermelden op de website.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Op de website van KLM kan je dat wel degelijk vinden.
http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... /index.htm
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

SanneN schreef:Een laptoptas mag extra (weet ik uit ervaring) en het lijkt me dat een fotoas niet veel groter is, maar als je het zeker wilt weten kun je beter KLM bellen.
Cameraspullen zijn zwaarder en groter dan 'n laptopje.
Mijn fotorugzak gevuld met al mijn cameraspul weegt ruim 10 kilo. Daar prop ik overigens mn laptopje nog wel bij. Daarnaast had ik dit jaar ook nog 'n gewone schoudertas bij waar ik al m'n papieren in had zitten omdat ik dat echt niet meer in die rugzak kon krijgen. Dat is bij KLM geen probleem.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer