Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help paspoort verlopen!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Flowie
Amerika-ontdekker

Help paspoort verlopen!

Bericht door Flowie »

Hoi,

Ik kom er net achter dat mijn paspoort is verlopen en ik vertrek maandag naar amerika (hoop ik) mijn ESTA is hierdoor natuurlijk ook verlopen... HELP! :oops: :cry:
Wat nu? Ik lees berichten dat een nooddocument niet wordt geaccepteerd door de VS...

We gaan voor ruim 1 week naar Orlando...

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Pff.... ik hoop echt dat ik nog iets kan doen... Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd en vanwege dit heuglijke feit gaan we met het gezin naar amerika...
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Bennogr
Amerika-expert

Re: Help paspoort verlopen!

Bericht door Bennogr »

Marechaussee op Schiphol bellen, wellicht dat die iets kunnen doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk dan dat je een probleem hebt. Ik zou het gewoon proberen. betaald hebt je toch.Als je maandag al gaat kun je toch niks meer doen.
Misschien ziet men de verloopdatum over het hoofd.
Vind het wel sneu voor je. Succes
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

Ik weet niet hoe het is in Nederland, maar in België is er een spoedprocedure, zodat je de pas na 1 à 2 werkdagen hebt.
Neem contact op met je gemeentediensten, misschien is er toch nog een mogelijkheid.

Met een vervallen reispas geraak je zelfs niet op het vliegtuig ! 100 % zeker !

Good luck,

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

ned in MO schreef: Misschien ziet men de verloopdatum over het hoofd.
Reken daar maar niet op...............
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Je komt sowieso niet het land uit zonder geldig document en al helemaal niet op een vlucht naar de VS omdat je met een verlopen ESTA niet eens kunt inchecken.
Hier kun je in ieder geval wat informatie vinden over een nooddocument: http://www.defensie.nl/marechaussee/ser ... documenten
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Bedankt voor de reacties! Helaas kan er niets gedaan worden. Ik heb vandaag contact gehad met de marechaussee op Schiphol en een nooddocument wordt niet geaccepteerd in Amerika. Ik moet dus een gewoon paspoort hebben, een paspoort kan je alleen in je eigen gemeente aanvragen en het gemeentehuis is niet geopend op zaterdag hier... Maandag dus een paspoort met spoedprocedure aanvragen bij het gemeentehuis, deze kan dan op dinsdag opgehaald worden na 11 uur. Op z'n vroegst op dinsdag weg dus... Ticket kan niet omgeboekt worden, duur geintje dus, ik heb m'n lesje weer geleerd... M'n pa gaat nog proberen iets met de KLM te regelen, maar daar reken ik maar niet teveel op, helaas...

maandag maar gewoon weer aan 't werk... :shock: :(
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Heeft iemand ervaring met het wijzigen/aanvragen van de ESTA kort voor vertrek. Bij de marechaussee zeiden ze dat dat op het vliegveld nog wel kan, maar kost dat veel tijd? Ik wil natuurlijk dinsdag niet alsnog mijn vliegtuig missen...
sept 2007 5 dgn LV
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Flowie,

Dat kan inderdaad nog op het vliegveld, familie van ons had dit probleem een maand geleden, Esta was verkeerd (verkeerd paspoort #) en kon op het vliegveld een nieuwe Esta invullen (koste wel weer $ 14,00) en daarna gewoon met de geplande vlucht mee.
Dit was op BRU maar ik ga er vanuit dat het op AMS niet anders zal zijn.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Wat naar voor je. Maar met een verlopen paspoort en een ongeldige ESTA zou ik het maar niet proberen.

Je ESTA zal dan trouwens wel een oude zijn, want ik geloof dat je tegenwoordig een email krijgt als ESTA dreigt te verlopen.
Laatst gewijzigd door Bramster op 16 apr 2011, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Heel erg sneu voor je, maar dit is inderdaad de beste oplossing. Spreek maandag goed af met je gemeente over waar je het paspoort wanneer kunt ophalen en schrijf eventueel de naam op van degene met wie je hebt gesproken. Dan zorg je ervoor dat je dinsdag ook echt in het vliegtuig zit naar Orlando.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Heeft iemand ervaring met het wijzigen/aanvragen van de ESTA kort voor vertrek.
> Bij de marechaussee zeiden ze dat dat op het vliegveld nog wel kan, maar kost dat
> veel tijd? Ik wil natuurlijk dinsdag niet alsnog mijn vliegtuig missen...

Als je meteen na het ophalen van het paspoort weg moet nar Schiphol bel dan gewoon een familielid of vriend en laat deze online de juiste gegevens voor ESTA invoeren. Dat heb je als het goed is ESTA tegen de tijd dat je op Schiphol aankomt.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Wat vervelend! Ik hoop dat je dinsdag nu alsnog kunt vertrekken :) .

In vertrekhal 3 op Schiphol staan sinds een tijdje computers langs de kant opgesteld speciaal voor mensen die hun ESTA nog moeten invullen. Dát kan dus zelfs nog last-minute indien nodig.
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Is het allemaal gelukt met het aanvragen van je paspoort, Flowie, en zitten jullie morgen in het vliegtuig naar Orlando?

Derk

---Mark Twain
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Hoi!

Had even niet door dat er nog gereageerd was... Hier dan een update...
Gisteren nog naar de marechaussee geweest om alvast een nooddocument te organiseren, om eventueel vandaag te proberen een visum te krijgen. Met een visum en een nooddocument kan je amerika wel in. Maar helaas gaf de marechaussee geen nooddocument af, omdat dit alleen niet voldoende is om amerika in te komen. Ik moest eerst toestemming van de ambassade hebben voordat een nooddocument opgesteld zou worden. Vanmorgen vroeg naar Amsterdam gereden en voor de deur bij het Amerikaans Consulaat gebeld voor een afspraak om een visum te organiseren. Tja je moet wat he... Eerst 15 euro armer voordat ik iemand aan de lijn kreeg, na veel vijven en zessen werden m'n gegevens wel doorgestuurd. Wanneer ze het als urgent geval zouden zien zou ik binnen 12 uur teruggebeld worden. Helaas geen telefoontje natuurlijk, haha. Nadat mijn gegevens doorgestuurd waren en ik er een hard hoofd in had, zijn we weer terug richting huis gereden. Onderweg nog gestopt bij Schiphol om even na te vragen of ik nog problemen zou hebben met ESTA als ik morgen zou vertrekken. Dat zou geen problemen moeten opleveren volgens een KLM medewerker, dus weer door naar huis, om naar het gemeentehuis te gaan om een paspoort met spoedprocedure aan te vragen. Ik hoop dat morgen mijn paspoort klaarligt op het gemeentehuis. Na 10 uur kan ik het ophalen. Ik vroeg nog of het weleens mis gaat, maar dat was nog niet voorgekomen, tenzij de post gaat staken, nou lekker dan, moet ik dus op de tnt vertrouwen... hahaha. Maar toen moest ik natuurlijk nog een vlucht gaan regelen... Er was nog 1 stoel beschikbaar met dezelfde terugvlucht als mijn familie. Dus dat was mooi, maar dan moest ik wel een nieuw ticket kopen... We hadden al meerdere malen met KLM gebeld om de vlucht om te laten boeken, ipv een nieuw ticket te kopen. Maar dat lukte steeds niet. Toen ik onderweg naar huis was, zijn mijn ouders en vriend ondertussen naar Schiphol vertrokken om hun vlucht te gaan halen. M'n pa heeft toen nog 1 poging gedaan om de boeking om te laten zetten op Schiphol. Het is toch altijd makkelijker om mensen telefonisch af te wimpelen dan face to face. Blijkbaar had m'n pa nu iemand getroffen die wel bevoegd was iets te regelen. M'n pa heeft het voor elkaar gekregen om de heenvlucht om te laten boeken naar morgen 16:55 en de terugvlucht is blijven staan. Hij zegt dat het niets gekost heeft, maar ik weet niet of dat waar is... :D Ik hoop het dat zou natuurlijk super zijn! Dus morgen ga ik mijn paspoort ophalen en richting Schiphol, 50 min. rijden, dus moet helemaal goed gaan komen! Wel alleen de reis maken, maar dat gaat goedkomen! Vandaag nog even naar m'n werk geweest om nog wat dingen af te maken en ik werd natuurlijk flink uitgelachen, haha. Nouja ik lach er maar om, het helpt niet om nu sacherijnig te zijn...

Groetjes!
sept 2007 5 dgn LV
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Hoe betaal ik de ESTA trouwens op Schiphol, gewoon creditcard gegevens invullen? Ik heb zelf geen creditcard, maar dan kan ik wel die van m'n vriend gebruiken toch?
sept 2007 5 dgn LV
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Op schiphol staan gewoon computers die naar de gewone ESTA website surfen ;) . Je vult dus gewoon je creditcard gegevens in. Het zou geen probleem moeten zijn om met iemand anders zijn creditcard te betalen. Ik heb dit eens voor iemand gedaan, toen was het geen probleem.
Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Heb je geen mogelijkheid of tijd meer om thuis Esta in te vullen?
Ik weet van mijn nichtje dat ze ook moesten betalen voor het gebruik van de computer op de luchthaven.( Zaventem)
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Bedankt voor de reacties, ik heb waarschijnlijk nog wel tijd om het thuis in te vullen, maar als het gemeentehuis tegen zit, dan moet ik het wel op Schiphol doen. Dus ik ga het wel thuis proberen en kijk het gewoon even aan.
sept 2007 5 dgn LV
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Fijn om te horen dat het goed is geregeld nu en heel erg vriendelijk van KLM om je vlucht om te boeken! Je lesje heb je volgensmij wel geleerd, volgensmij moet je nu gewoon van je vakantie gaan genieten ;)

Ben benieuwd hoe de reis gaat worden. Laat je het even weten na aflooop?

Derk

---Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer