Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iPad2

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: iPad2

Bericht door Njit »

@Tamos: Kwestie van vraag en aanbod. De vraag is nu wat groter dan het aanbod. Dan moet je of geluk hebben of vroeg opstaan. Wel een mooi moeilijk woord trouwens.. moest opzoeken wat het betekende..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Njit schreef:Wel een mooi moeilijk woord trouwens.. moest opzoeken wat het betekende..
Hahaha! Ik ook!
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Hoe zit het nu met invoeren, is dit nog altijd mogelijk?

Of moet je een bonnetje overhandigen? heb begrepen dat het nu wat moeilijker gaat? anders is het niet meer aantrekkelijk :?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je mag tot 430 euro belastingvrij invoeren.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

De regel is heel simpel: boven de 430 euro moet je invoerbelasting betalen. Maakt niet uit of je een iPad 2 koopt of een digitale camera. Zie verder hier: http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-05.html

Een iPad 2 16gb Wifi Only versie kost $499 + tax, ca $530 incl tax (afhankelijk van waar je hem koopt). Met de huidige koers is dat iets van 366 euro. Ruim onder de grens dus. Met een 32 gb versie kom je er net overheen en loop je dus risico. De 64 gb versie zal ten alle tijden over het maximale bedrag heen gaan.

Afbeelding

Zie hier de andere prijzen (alle prijzen ex tax): http://store.apple.com/us/browse/home/s ... jE0OTI0MDI
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Opmerkelijk waren die Aziaten (20 à 30) die er wèl op tijd bij waren en achteraf aan de overkant stonden te schuilen voor de regen (en elk 2 iPad's te pakken hebben gekregen!!!!!!!) om vervolgens opgepikt te worden door een busje!! Degoutant, dat was het ...
Ik heb het woord ook opgezocht, hier de betekenis:

degoutant
1) Afkeerwekkend 2) Afschuwelijk 3) Dringend in de internationale telegrafie 4) Kopletter 5) Onsmakelijk 6) Onuitstaanbaar 7) Walgelijk

Mag ik vragen wat dat te maken heeft met het kopen van een ipad?

Ken je dit woord:
racist
1) Aanhanger van de rassentheorie 2) Discriminant 3) Persoonsbenaming 4) Rassenhater 5) Voorstander van racisme
:

Aangezien ik met een aziaaat getrouwd ben en aziatische kinderen heb, heb ik er maar een woord voor:

Degoutant!!!
:offtopic: :offtopic:
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Van ergernis ook nog bijna dubbel geplaatst!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jullie lezen dit duidelijk anders dan hoe ik het lees... Jullie vallen over het woord "Aziaten" in combinatie met "degoutant". Terwijl ik niet lees dat de Aziaten degoutant zijn, maar wel het feit dat zij door een busje werden opgepikt (en in het bezit waren van elk 2 iPads). Dit lijkt op een of andere vorm van georganiseerde aankoop! Men legt diverse busjes in met groepjes mensen (in dit geval Aziaten) die telkens er een lading iPads komt heel erg vroeg aan de deur gaan staan van die winkels om er dan een of twee te pakken te krijgen. Volgens mij dienen die aankopen niet voor persoonlijk gebruik, maar wel om in een alternatief circuit verder verkocht te worden (tegen winst natuurlijk). DAT lijkt mij het degoutante!

Ik hoop dat Tamos even kan komen verduidelijken wat in jouw ogen nu juist zo degoutant was....
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat mensen proberen wat geld te verdienen vind ik ook niet zo'n probleem. De hele toon van het bericht vind ik vervelend overkomen maar misschien valt het mee.
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

Ik lees het ook zoals Kastelke het beschreven heeft. In het verhaal van Tamos valt op dat zij dus 40 a 60 Ipads gescoord hebben, kan volgens mij niet echt voor eigen gebruik zijn.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

tosca schreef:
Njit schreef:Wel een mooi moeilijk woord trouwens.. moest opzoeken wat het betekende..
Hahaha! Ik ook!
Dan is dit waarschijnlijk weer zo'n woord dat we in Vlaanderen vaak gebruiken en in Nederland niet. :lol:
En de betekenis ervan moet je zeker niet zo erg nemen als walgelijk ;-) Dat wordt bij ons veel ruimer gebruikt.
Tamos
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamos »

Aangezien dit helemaan niet mijn bedoeling was wil ik eerst en vooral mijn excuses aanbieden als jullie mijn bericht ongepast vonden... Degoutant had meer betrekking op het feit dat ik er nèt naast gegrepen heb en sloeg dus eigenlijk op het 'systeem' dat men daar hanteert om de iPad's aan de man te brengen en waar ik dus naast heb gegrepen. Ik had / heb helemaal niets tegen 'Aziaten' , maar wel tegen de praktijken die daar gehanteerd worden om zo snel en zo veel mogelijk iPad's te bekomen (om ze daarna gewoon door te verkopen!!) , maar helaas valt daar niets aan te doen...

Enige nuance en / of vorm van relativeren in acht genomen hoop ik dat je mijn gevoel achteraf ook meer kan begrijpen. Sta je dan om 5h30 op om 3uur à 3u30 (ahja , want vanaf dat men ticketjes begint uit te delen en mensen binnenlaat ben jij -halfweg de file- nog lang niet binnen hoor) weer en wind (en dat was echt wel véél aanwezig!) te trotseren om dan met lege handen achtergelaten te worden om achteraf dan nog eens met de neus op de feiten gedrukt te worden door geconfronteerd te worden met een groepering mensen -oké ze doen in principe niets mis, maar dit zou in feite toch echt niet mogen- met als doel het doorverkopen ervan. De term 'Aziaten' had ik hier inderdaad beter achterwege gelaten (want ik wou natuurlijk niemand choqueren), maar ik hoop mijn frustraties bij deze toch een beetje meer vorm te kunnen geven!
Laatst gewijzigd door Tamos op 15 apr 2011, 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Tamos
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamos »

Hoe dan ook... New York is fantastisch!

btw ook thanks @ kastelke voor de eerdere verduidelijking :thumbup:
Laatst gewijzigd door Tamos op 15 apr 2011, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

Hoe dan ook... New York is fantastisch!
Geniet er lekker van. Hopelijk kun je nog een Ipad scoren.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

En anders de volgende keer die 'Aziaten' aanspreken waar zij hun iPads te koop aanbieden en voor hoeveel :)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat is inderdaad de oplossing.

Bedankt voor je uitleg Tamos, klinkt zo een stuk minder fout :thumbup:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Loop ik ook risico als ik de ipad 32 gig in me handbagage stop?
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Remmos schreef:Loop ik ook risico als ik de ipad 32 gig in me handbagage stop?
Hangt van de aanschafprijs af; alleen WiFi is dus geen probleem, maar met 3 G zit je boven de € 430,- en je mag maar voor € 430,- invoeren, zonder dat je daarover belasting hoeft te betalen.

Groter probleem dan invoeren, is om er één op de kop te kunnen tikken :evil:
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Maar wat nou als ik de ipad uit de verpakking haal en hem in het vliegtuig gebruik hebben ze dan door dat ik de ipad in de us heb gekocht? Want ik zou ook graag veel kleding willen kopen in amerika.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer