Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reisroute zuidwesten commentaar gevraagd
- stijn konijn
- Amerika-newbie
reisroute zuidwesten commentaar gevraagd
Beste mensen,
we zijn al maanden aan onze reisweg aan het sleutelen, maar we blijven bedenkingen hebben. Vooral van Palm Springs naar Grand Canyon, hebben we hier te weinig tijd voor uitgerokken? Want we willen hier via het zuiden gaan langs Gerome en Cottenwood bij Sedona. Zou je ergens meer of minder tijd besteden? Het is de eerste keer dat we zoiets doen, dus alle hulp is welkom.
Hieronder staat in grote lijnen de route, best kan je even kijken op
http://www.amerikareis.be/route.php?pg=tijdschema voor een duidelijk tijdschema
Dag1: aankomst Los Angeles
Dag2: Universal studios, hollywood
Dag3: San Diego stad bezoeken
Dag4: San Diego sea world - 's avonds naar Palm Springs
Dag5: Palm Springs - Joshua tree - ??
Dag6: ?? - Grand Canyon - (aankomst 's middags)
Dag7: Grand Canyon
Dag8: Page
Dag9: Mexican Hat
Dag10: Cortez
Dag11: Moab
Dag12: Ruby's Inn
Dag13: Las Vegas
Dag14: Las Vegas
Dag15: Death Valley
Dag16: Three Rivers
Dag17: Three Rivers
Dag18: Yosemite
Dag19: Yosemite
Dag20: Yosemite
Dag21: Bridgeport
Dag22: San Fransisco
Dag23: San Fransisco
Dag24: San Fransisco
Dag25: Monterey
Dag26: Santa Barbara, wijnstreek
Dag27: Los Angeles
Dag28: Los Angeles, Disneyland
Dag29: Los Angeles, santa monica beach
Dag30: vertrek
we zijn al maanden aan onze reisweg aan het sleutelen, maar we blijven bedenkingen hebben. Vooral van Palm Springs naar Grand Canyon, hebben we hier te weinig tijd voor uitgerokken? Want we willen hier via het zuiden gaan langs Gerome en Cottenwood bij Sedona. Zou je ergens meer of minder tijd besteden? Het is de eerste keer dat we zoiets doen, dus alle hulp is welkom.
Hieronder staat in grote lijnen de route, best kan je even kijken op
http://www.amerikareis.be/route.php?pg=tijdschema voor een duidelijk tijdschema
Dag1: aankomst Los Angeles
Dag2: Universal studios, hollywood
Dag3: San Diego stad bezoeken
Dag4: San Diego sea world - 's avonds naar Palm Springs
Dag5: Palm Springs - Joshua tree - ??
Dag6: ?? - Grand Canyon - (aankomst 's middags)
Dag7: Grand Canyon
Dag8: Page
Dag9: Mexican Hat
Dag10: Cortez
Dag11: Moab
Dag12: Ruby's Inn
Dag13: Las Vegas
Dag14: Las Vegas
Dag15: Death Valley
Dag23: San Fransisco
Dag24: San Fransisco
Dag25: Monterey
Dag26: Santa Barbara, wijnstreek
Dag27: Los Angeles
Dag28: Los Angeles, Disneyland
Dag29: Los Angeles, santa monica beach
Dag30: vertrek
Op onderstaand kaartje is het stuk van Palm Springs naar Grand Canyon afgebeeld zo als we het zouden willen rijden. We planden een tussenstop in Prescott, wat inhoudt dat we de eerste dag 525km rijden, wat volgens de routeplanner ongeveer 9u zal duren. Zoals je op de kaart kan zien, rijden we die dag ook van noord naar zuid door Joshua Tree. We willen de tweede dag rond de middag in Grand Canyon aankomen, want tijdens de namiddag is het de bedoeling een vlucht over de Canyon te maken. Is dit een haalbare planning, of zouden jullie er meer tijd voor uit trekken. Jullie bedenkingen graag.
Ps: Ik hoor uiteraard bij Stijn Konijn van hierboven.

Ps: Ik hoor uiteraard bij Stijn Konijn van hierboven.

- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hallo,
Mooie route, en de rit naar Grand Canyon mag geen probleem zijn...
Misschien wat meer tijd in Moab, voor arches en Canyonlands bij elkaar heb je weinig tijd....
Groetjes ess
Mooie route, en de rit naar Grand Canyon mag geen probleem zijn...
Misschien wat meer tijd in Moab, voor arches en Canyonlands bij elkaar heb je weinig tijd....
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Stijn en Kwinten,
allereerst welkom op het forum! :welcome:
Jullie hebben een leuke route gemaakt maar persoonlijk zou ik e.e.a. toch wat anders indelen. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk zien tijdens de reis maar soms moet je toch keuzes maken. Zo zou je kunnen overwegen om Cortez (Mesa Verde NP) over te slaan. Het ligt wat uit de route en je zou dan meer tijd voor Moab e.o. hebben. Eén dag is echt te kort voor Moab.
Bijv.
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
Dag 17: Mammoth Lakes/Lee Vining - Bodie - Tioga Pass - Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
Je wint dan 2 dagen die je dan bijv. kunt gebruiken voor de rit Palm Springs - Grand Canyon maar moet dan Sequoia NP overslaan.
Of je doet het als volgt:
Dag 20: Yosemite - Three Rivers
Dag 21: Three Rivers
Dag 22: Three Rivers - San Francisco
In dat geval kun je Sequoia NP wel meenemen.
Voor de rit van Palm Springs - Grand Canyon zou je dan kunnen zien of je wel zoveel tijd voor San Diego moet uittrekken. Misschien kun je daar tijd winnen door vanuit LA vroeg te vertrekken naar Sea World. Naar verwachting zul je daar geen volle dag zijn zodat je halverwege de middag nog wat van de stad zelf kunt zien. Die extra dag die je hiermee wint zou je dan weer voor de rit Palm Springs - Grand Canyon kunnen gebruiken.
Nog een laatste opmerking.
Monterey - Santa Barbara: Ik zie heel vaak in routes dat men dit stuk in één dag wil rijden. Je rijdt dan in één dag zowat de hele kustweg. Eigenlijk is dat zonde. Vanaf Monterey wordt de kustweg pas echt mooi en als je vroeg vertrekt vanuit Monterey heb je kans dat het nog mistig is. Dit trekt in de regel in de loop van de ochtend weer op. 's Middags is de kustweg bijna altijd mistvrij.
Afhankelijk van je plannen in Monterey zou je kunnen overwegen om niet in Monterey te overnachten maar bijv. in San Simeon. Je hebt dan meer kans dat je het stuk van Monterey tot San Simeon niet in de mist rijdt. Bij San Simeon zou je 's ochtends eerst Hearst Castle kunnen bezoeken en daarna de kustweg vervolgen naar Santa Barbara. Zo heb ik het in 2004 ook gedaan (ik ben die dag zelfs helemaal tot Hollywood gereden). Toen ik rond 11.00 uur vertrok vanaf Hearst Castle was de mist opgetrokken en had ik een prachtig zicht op de kust.
Het zijn maar wat ideetjes van mij maar ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Succes met de planning verder!
Roland
allereerst welkom op het forum! :welcome:
Jullie hebben een leuke route gemaakt maar persoonlijk zou ik e.e.a. toch wat anders indelen. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk zien tijdens de reis maar soms moet je toch keuzes maken. Zo zou je kunnen overwegen om Cortez (Mesa Verde NP) over te slaan. Het ligt wat uit de route en je zou dan meer tijd voor Moab e.o. hebben. Eén dag is echt te kort voor Moab.
Als ik bovenstaande bekijk, zijn jullie dus niet van plan via de Tioga Pass te gaan vanuit Death Valley maar pas als je van Yosemite naar Bridgeport (Bodie) gaat? Ik las in de uitgebreidere routebeschrijving op jullie site dat jullie dan naar Bodie willen. Dit zou je anders kunnen doen.Dag15: Death Valley
Bijv.
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
Dag 17: Mammoth Lakes/Lee Vining - Bodie - Tioga Pass - Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
Je wint dan 2 dagen die je dan bijv. kunt gebruiken voor de rit Palm Springs - Grand Canyon maar moet dan Sequoia NP overslaan.
Of je doet het als volgt:
Dag 20: Yosemite - Three Rivers
Dag 21: Three Rivers
Dag 22: Three Rivers - San Francisco
In dat geval kun je Sequoia NP wel meenemen.
Voor de rit van Palm Springs - Grand Canyon zou je dan kunnen zien of je wel zoveel tijd voor San Diego moet uittrekken. Misschien kun je daar tijd winnen door vanuit LA vroeg te vertrekken naar Sea World. Naar verwachting zul je daar geen volle dag zijn zodat je halverwege de middag nog wat van de stad zelf kunt zien. Die extra dag die je hiermee wint zou je dan weer voor de rit Palm Springs - Grand Canyon kunnen gebruiken.
Nog een laatste opmerking.

Monterey - Santa Barbara: Ik zie heel vaak in routes dat men dit stuk in één dag wil rijden. Je rijdt dan in één dag zowat de hele kustweg. Eigenlijk is dat zonde. Vanaf Monterey wordt de kustweg pas echt mooi en als je vroeg vertrekt vanuit Monterey heb je kans dat het nog mistig is. Dit trekt in de regel in de loop van de ochtend weer op. 's Middags is de kustweg bijna altijd mistvrij.
Afhankelijk van je plannen in Monterey zou je kunnen overwegen om niet in Monterey te overnachten maar bijv. in San Simeon. Je hebt dan meer kans dat je het stuk van Monterey tot San Simeon niet in de mist rijdt. Bij San Simeon zou je 's ochtends eerst Hearst Castle kunnen bezoeken en daarna de kustweg vervolgen naar Santa Barbara. Zo heb ik het in 2004 ook gedaan (ik ben die dag zelfs helemaal tot Hollywood gereden). Toen ik rond 11.00 uur vertrok vanaf Hearst Castle was de mist opgetrokken en had ik een prachtig zicht op de kust.
Het zijn maar wat ideetjes van mij maar ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Succes met de planning verder!
Roland
Ik zou in San Diego alleen naar Sea World gaan als je dat soort dingen echt fantastisch vindt. Voor downtown San Diego heb je niet zoveel tijd nodig (een ochtend of een middag is genoeg); ik zou liever in de noordelijke wijken gaan kijken (Ocean Beach, Pacific Beach, La Jolla), want die ademen veel meer de Californische laid-back surfsfeer uit en er zijn daar veel leuke tentjes om bijvoorbeeld even te lunchen.
Houd er bij Yoshua Tree rekening mee dat het in hartje zomer overdag snikheet is; het is dan aan te raden alleen 'sochtends vroeg of aan het eind vd middag te gaan rondlopen (zonsop- en ondergang zijn daar erg mooi overigens!). Als je na de zomer gaat, moet je opletten dat de noord-zuid weg door het park toegankelijk is, want deze is nog wel eens afgesloten ivm wateroverlast (exacte seizoenen hiervoor weet ik eerlijk gezegd niet).
Houd er bij Yoshua Tree rekening mee dat het in hartje zomer overdag snikheet is; het is dan aan te raden alleen 'sochtends vroeg of aan het eind vd middag te gaan rondlopen (zonsop- en ondergang zijn daar erg mooi overigens!). Als je na de zomer gaat, moet je opletten dat de noord-zuid weg door het park toegankelijk is, want deze is nog wel eens afgesloten ivm wateroverlast (exacte seizoenen hiervoor weet ik eerlijk gezegd niet).
Bedankt voor de commentaar Coyote. Het stuk van Las vegas naar San Francisco heb ik even in de routeplanner ingegeven, en de weg zoals jij hem beschrijft, is idd een stuk korter. Ik denk dat we hem zo dan ook gaan doen. We zullen er wel Three Rivers bijnemen, omdat we Sequoia National Park en Kings Canyon toch zeker niet willen missen.
Bedankt ook voor de tip om niet in Monterey te overnachten, dat van die mist waren we anders waarschijnlijk niet te weten gekomen. Ik heb ook nog niet zoveel gelezen ivm bezienswaardigheden in Monterey. Dus ik denk dat we daar maar kort halt zullen houden. Stoppen in San Simeon en Hearst Castle bezoeken lijkt ons een uitstekend idee. Ik ga dit zeker nog aankaarten bij mijn andere reisgenoten.
Edit: Nog even een vraagje ivm Hearst Castle. Ik lees op de site dat een ticket in het hoogseizoen 24 dollar kost. Ik heb een beetje op de website gelezen en wat foto's bekeken en het ziet er idd wel een mooi kasteel uit, maar ik vind dit eigelijk geen 24 dollar waard. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om het kasteel van op een afstand te bewonderen, of is het echt nodig een ticket te kopen om het te bekijken?
Bedankt ook voor de tip om niet in Monterey te overnachten, dat van die mist waren we anders waarschijnlijk niet te weten gekomen. Ik heb ook nog niet zoveel gelezen ivm bezienswaardigheden in Monterey. Dus ik denk dat we daar maar kort halt zullen houden. Stoppen in San Simeon en Hearst Castle bezoeken lijkt ons een uitstekend idee. Ik ga dit zeker nog aankaarten bij mijn andere reisgenoten.
Edit: Nog even een vraagje ivm Hearst Castle. Ik lees op de site dat een ticket in het hoogseizoen 24 dollar kost. Ik heb een beetje op de website gelezen en wat foto's bekeken en het ziet er idd wel een mooi kasteel uit, maar ik vind dit eigelijk geen 24 dollar waard. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om het kasteel van op een afstand te bewonderen, of is het echt nodig een ticket te kopen om het te bekijken?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hearst Castle ligt bovenop een berg, en je komt er alleen met een bus vanuit het Visitor Center, als je een kaartje hebt voor een rondleiding. Het is dus niet mogelijk het "kasteel" te bekijken vanaf een afstandje. Je kunt verschillende soorten rondleidingen kiezen, maar kies in elk geval voor een rondleiding waarbij zowel het buitenzwembad en het binnenzwembad worden aangedaan, want dat zijn de meest spectaculaire plekjes! Verder is ook het verhaal heel interessant, en wij vonden het wel de moeite waard. Maar ik kan me voorstellen dat iemand het erg veel geld vind.kwinten schreef:Edit: Nog even een vraagje ivm Hearst Castle. Ik lees op de site dat een ticket in het hoogseizoen 24 dollar kost. Ik heb een beetje op de website gelezen en wat foto's bekeken en het ziet er idd wel een mooi kasteel uit, maar ik vind dit eigelijk geen 24 dollar waard. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om het kasteel van op een afstand te bewonderen, of is het echt nodig een ticket te kopen om het te bekijken?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kwinten,
ik kan me voorstellen dat je $ 24 veel vindt voor een bezoek aan Hearst Castle. Ik heb Tour 1 gedaan (weet niet of dat nog zo heet, was de standaard tour) en heb er in ieder geval enorm van genoten.
Ik ben toen met de eerste tour die dag meegegaan. Beneden was het toen helemaal mistig en ik dacht dat ik mijn zonnebril wel in de auto kon laten, de zon scheen immers toch niet. Toen we echter met de bus boven kwamen, zaten we boven de mist en was het prachtig weer. Je keek over het wolkendek uit. Heel mooi! De fleecetrui kon al snel uit en ik baalde dat ik de zonnebril niet bij me had.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad en vond het een heel leuk en interessant bezoek en kan het je van harte aanbevelen.
Roland
ik kan me voorstellen dat je $ 24 veel vindt voor een bezoek aan Hearst Castle. Ik heb Tour 1 gedaan (weet niet of dat nog zo heet, was de standaard tour) en heb er in ieder geval enorm van genoten.
Ik ben toen met de eerste tour die dag meegegaan. Beneden was het toen helemaal mistig en ik dacht dat ik mijn zonnebril wel in de auto kon laten, de zon scheen immers toch niet. Toen we echter met de bus boven kwamen, zaten we boven de mist en was het prachtig weer. Je keek over het wolkendek uit. Heel mooi! De fleecetrui kon al snel uit en ik baalde dat ik de zonnebril niet bij me had.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad en vond het een heel leuk en interessant bezoek en kan het je van harte aanbevelen.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht