Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vrachtwagen huren
Re: Vrachtwagen huren
Het gaat om het weren van potentieel illegale immigranten. Want stel dat TS het goed doet en het ook leuk vindt, wat let hem hier te blijven en er zijn levensonderhoud van te maken ?
En wat betreft H-4 - dat is naar mijn mening om tegenstanders van immigratie enige genoegdoening te geven: "kijk we maken sommige categorien het leven toch behoorlijk onmogelijk !"
Maar we gaan off topic ? TS heeft inmiddels wel begrepen hoe en wat....
(TS: niet over de max snelheid en niet door oranje licht etc. etc. want 'oom' agent kennen we hier niet...)
En wat betreft H-4 - dat is naar mijn mening om tegenstanders van immigratie enige genoegdoening te geven: "kijk we maken sommige categorien het leven toch behoorlijk onmogelijk !"
Maar we gaan off topic ? TS heeft inmiddels wel begrepen hoe en wat....
(TS: niet over de max snelheid en niet door oranje licht etc. etc. want 'oom' agent kennen we hier niet...)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie kunnen het belachelijk vinden of niet, maar het is nu eenmaal hoe de regeltjes blijken te zijn...
Het klassieke verhaal:
een Canadees koppel gepensioneerde snow birds trekt naar Florida, waar zij een huisje hebben, om de wintermaanden door te brengen. De mensen hebben in hun auto een paar werktuigen liggen omdat de man opknapwerken aan hun huisje wil doen. En aan de grens Canada-> US worden ze tegengehouden en mag hij na controle het land niet in. Immers, de man heeft geen werkvergunning voor de US!
Mij maakt het echt niet uit wat iemand zonder geldig visum in de VS doet hoor! Ik zeg alleen maar waar ze hier voor waarschuwen. En ja, ik vind dat dan zelf ook wel overdreven, maar ik ben nog altijd niet diegene die de wetten kan maken of aan kan passen.
Het klassieke verhaal:
een Canadees koppel gepensioneerde snow birds trekt naar Florida, waar zij een huisje hebben, om de wintermaanden door te brengen. De mensen hebben in hun auto een paar werktuigen liggen omdat de man opknapwerken aan hun huisje wil doen. En aan de grens Canada-> US worden ze tegengehouden en mag hij na controle het land niet in. Immers, de man heeft geen werkvergunning voor de US!
Mij maakt het echt niet uit wat iemand zonder geldig visum in de VS doet hoor! Ik zeg alleen maar waar ze hier voor waarschuwen. En ja, ik vind dat dan zelf ook wel overdreven, maar ik ben nog altijd niet diegene die de wetten kan maken of aan kan passen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Had ik ook niet anders verwacht.. Mijn rollende ogen waren tegen die regel en niet voor jouw waarschuwing in het topic. Dat dat voor alle zekerheid duidelijk iskastelke schreef:Mij maakt het echt niet uit wat iemand zonder geldig visum in de VS doet hoor! Ik zeg alleen maar waar ze hier voor waarschuwen. En ja, ik vind dat dan zelf ook wel overdreven, maar ik ben nog altijd niet diegene die de wetten kan maken of aan kan passen.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat bedoel ik dus: als jij een vriend een dagje of een weekend met verhuizen helpt en in zijn gehuurde vrachtwagen rijdt van het oude huis naar het nieuwe huis dan zal daar echt niemand moeilijk over doen.oortjes schreef:Het hangt er van af wat de vriendendienst is - bv. een dagje oppassen op de kids van een vriend/buur, dat zou mogen. Maar alle weken een dag oppassen, dan wordt het werk.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Grandu, een gastgezin dat betekent dat je op een uitwisselingsvisum hier komt, of op een studentenvisum, niet op VWP ?
TS heeft een groot/commercieel rijbewijs, komt speciaal voor de verhuizing naar de US, stelt voor zelf de vrachtwagen of UHaul te gaan huren. Dit scenario kan als een overtreding van het VWP gezien worden.
De keren dat ik met mijn man vanuit Canada naar de US ging voor een paar dagen was het heetste hangijzer bij immigration: u gaat toch niet werken ?! Vervolgens werden we in het gebouwtje door de ene i/o stevig aan de tand gevoeld terwijl de andere i/o onze auto grondig doorzicht. Met al deze ervaringen neem ik 'niet werken' enorm serieus.
Kastelke, bedoel je niet: geen werkvergunning voor de US ?
TS heeft een groot/commercieel rijbewijs, komt speciaal voor de verhuizing naar de US, stelt voor zelf de vrachtwagen of UHaul te gaan huren. Dit scenario kan als een overtreding van het VWP gezien worden.
De keren dat ik met mijn man vanuit Canada naar de US ging voor een paar dagen was het heetste hangijzer bij immigration: u gaat toch niet werken ?! Vervolgens werden we in het gebouwtje door de ene i/o stevig aan de tand gevoeld terwijl de andere i/o onze auto grondig doorzicht. Met al deze ervaringen neem ik 'niet werken' enorm serieus.
Kastelke, bedoel je niet: geen werkvergunning voor de US ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 apr 2011, 22:50, 3 keer totaal gewijzigd.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gezien het lage aantal studieuren per week, valt het onder het VWP.oortjes schreef:Grandu, een gastgezin dat betekent dat je op een uitwisselingsvisum hier komt, of op een studentenvisum, niet op VWP.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan? Ja, zeker, dat kan inderdaad, maar alleen als topic starter bij Immigrations gaat vertellen waarvoor hij komt in plaats van zeggen dat hij op bezoek komt bij vrienden. In dat laatste geval zal er geen haan naar kraaien want er is niemand die erachter komt.oortjes schreef:TS heeft een groot/commercieel rijbewijs, komt speciaal voor de verhuizing naar de US, stelt voor zelf de vrachtwagen of UHaul te gaan huren. Dit scenario kan als een overtreding van het VWP gezien worden.
En dan nog: zelfs als ze er achter komen blijf ik ervan overtuigd dat er niets aan de hand is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt, heb het ondertussen aangepast in het originele bericht.oortjes schreef:Kastelke, bedoel je niet: geen werkvergunning voor de US ?
Elke
Ik heb al vaker gemerkt dat degenen die via huwelijk met een USC of via een winnende entry in een DV lottery naar de US zijn gekomen, anders tegen sommige zaken aankijken dan degenen die op werk-gebonden visa zijn gegaan, dan wel jaren in de H-4 hell hebben mogen verkeren.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar kan ik in komen! Ken iemand die op een H1-b in de US zat met een paar tienerkinderen. Die natuurlijk allemaal met de auto gingen rijden en dus ook een eigen auto wilden. Dus wilden ze een studentenjob om dat te kunnen financieren. Verboden!!! Heel erg frustrerend hoor als je daar dan met zo'n visum zit en je ziet leeftijdsgenoten vanalles kunnen doen wat jij niet kan omdat enkel je pa mag werken en je ma en jij niet, waardoor er dus een pak minder gezinsinkomen is en je dus niet die leuke uitstapjes en zo mee kan maken die je leeftijdsgenoten en buurkinderen wel allemaal maken.
Elke
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me dat ook helemaal voorstellen, hoor, alleen denk ik niet dat we het erger moeten maken dan het hoeft te zijn.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5158 Weergaves
-
Laatste bericht door marina82