Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe handtekening? Help!
Nieuwe handtekening? Help!
Vraagje voor de Neder-Amerikaanse dames onder ons!
Deze week ga ik trouwen (yeeeey) en had het idee om mijn handtekening te veranderen met zijn achternaam.
Zit volop te oefenen maar bedacht mij opeen:
Mijn vraag is: Wat hebben jullie gedaan?
Ik ben namelijk bang dat ik in de problemen raak als ik mijn Nederlandse paspoort laat zien. Daar staat mijn Nederlandse (single) handtekening.
En dan komt hij dus niet meer overeen met mijn nieuwe handtekening...
Hellup!
Deze week ga ik trouwen (yeeeey) en had het idee om mijn handtekening te veranderen met zijn achternaam.
Zit volop te oefenen maar bedacht mij opeen:
Mijn vraag is: Wat hebben jullie gedaan?
Ik ben namelijk bang dat ik in de problemen raak als ik mijn Nederlandse paspoort laat zien. Daar staat mijn Nederlandse (single) handtekening.
En dan komt hij dus niet meer overeen met mijn nieuwe handtekening...
Hellup!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Nieuwe handtekening? Help!
Nooit een probleem mee gehad. Je foto staat toch in je paspoort, daaraan kunnen ze zien, dat jij het bent. Ik verander mijn handtekening nog steeds zo af en toe (wordt dan gaandeweg te lui tot het een krabbeltje is en bedenk dan, dat dat wat te makkelijk na te maken is). Alvast gefeliciteerd!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een hele leuke en gezellige bruiloft (en huwelijksreis) gewenst!
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
-
Bennogr
- Amerika-expert
Waarom zou je je naam (en/of je handtekening) veranderen? Dat maakt de zaken alleen maar moeilijker (zoals je al aangeeft, denk pensioen, paspoort enz.). Je verandert toch niet als je trouwt, je wordt alleen een betere versie van jezelf. Maar dat zal vast wel aan je te zien zijn, daarvoor heb je geen nieuwe naam nodig.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach, Benno, ik heb het al vaker geschreven. Soms wil je gewoon veranderen. Ik heb heel bewust de naam van mijn man aangenomen en daar nooit spijt van gehad. Ik vind het fijn, dat die keuze bestaat (en omgekeerd). Ik heb absoluut geen enkel probleem met al die dingen, die jij noemt, gehad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn vrouw heeft ook mijn achternaam aangenomen en in haar paspoort staat haar meisjesnaam en dan echtgenoot van etc
Haar SS# heeft ook mijn achternaam. Nooit een probleem geweest.
Alleen op vliegtickets laten zetten wat er op je paspoort staat, anders krijg je problemen met vliegen
Haar SS# heeft ook mijn achternaam. Nooit een probleem geweest.
Alleen op vliegtickets laten zetten wat er op je paspoort staat, anders krijg je problemen met vliegen
Ik blijf het toch vreemd vinden dat bij vrouwen in het paspoort kan staan ' echtgenote van', terwijl bij mannen niet staat 'echtgenoot van'.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ben ik niet met je eens Corry. Bij Jan in zijn paspoort staat wel degelijk "echtgenoot van" en dan mijn meisjesnaam. Dus precies omgekeerd vergelijk met wat in mijn paspoort staat.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Dat klopt inderdaad Marjan dat heeft Peet ook gehad, maar op zijn nieuwe niet meer.
Maar bij mij staat het er niet in, gewoon mijn eigen naam die ik al bijna 54 jaar geleden gekregen heb.
Niks andere naam, niks mans naam, en met de term meisjesnaam kan ik ook niks. Ze vragen nooit naar jongens naam.
Je bent wie je bent, dus gewoon eigen naam.
En hier heb ik wel degelijk last gehad als mijn handtekening niet klopte.
Ik zet zoveel handtekeningen dat het steeds meer een krabbel wordt.
En dat leek niet meer zo goed op die op een officieel document.
Moest hem herhaaldelijk opnieuw zetten.
Maar bij mij staat het er niet in, gewoon mijn eigen naam die ik al bijna 54 jaar geleden gekregen heb.
Niks andere naam, niks mans naam, en met de term meisjesnaam kan ik ook niks. Ze vragen nooit naar jongens naam.
Je bent wie je bent, dus gewoon eigen naam.
En hier heb ik wel degelijk last gehad als mijn handtekening niet klopte.
Ik zet zoveel handtekeningen dat het steeds meer een krabbel wordt.
En dat leek niet meer zo goed op die op een officieel document.
Moest hem herhaaldelijk opnieuw zetten.
Mijn vrouw doet het ook niet hoor, die gebruikt nog steeds haar meisjesnaam voor de handtekening. Daar vragen ze bij de officiële instanties ook nog steeds naar volgens mij...
Fijne bruiloft, probeer ervan te genieten! Je wordt geleefd op zo'n dag..ik spreek uit ervaring.
Fijne bruiloft, probeer ervan te genieten! Je wordt geleefd op zo'n dag..ik spreek uit ervaring.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Over handtekeningen in het algemeen hier in de VS: in Nederland zette ik altijd een krabbel, maar hier moet je je voornaam en achternaam vaak een beetje duidelijker echt schrijven. En soms moet zelfs meer. Ik gebruik bijvoorbeeld mijn midden initiaal (C) nooit. Maar toen ik voor hypotheken en huurcontracten moest tekenen, moest ik die C altijd meenemen in de handtekening.
De verkorte versie van mijn voornaam was altijd genoeg. Totdat ik een nieuw rijbewijs moest halen in North Carolina (gelukkig alleen omwisselen na een korte meerkeuzetoets). Toen moest ik mijn social securitykaart laten zien. Waarop dezelfde volledige voornaam moest staan als in mijn paspoorten en dus niet mijn verkorte naam. Gelukkig deed iemand bij social security daar niet moeilijk over en ik kreeg vrij makkelijk een nieuwe kaart met de volledige naam, maar al dat namengedoe is wel een probleempje af en toe.
Vandaar dat ik iedereen aanraadt om zijn/haar volledige naam gekregen als baby gewoon consequent te gebruiken. Niet omdat ik een "bevrijde man" ben, maar dan heb je wat minder problemen later in het leven. En je krijgt dan ook geen lastige vragen als je een vliegtuig in wil, omdat er verschil is tussen je naam als gewoon persoon en je naam als passagier.
De verkorte versie van mijn voornaam was altijd genoeg. Totdat ik een nieuw rijbewijs moest halen in North Carolina (gelukkig alleen omwisselen na een korte meerkeuzetoets). Toen moest ik mijn social securitykaart laten zien. Waarop dezelfde volledige voornaam moest staan als in mijn paspoorten en dus niet mijn verkorte naam. Gelukkig deed iemand bij social security daar niet moeilijk over en ik kreeg vrij makkelijk een nieuwe kaart met de volledige naam, maar al dat namengedoe is wel een probleempje af en toe.
Vandaar dat ik iedereen aanraadt om zijn/haar volledige naam gekregen als baby gewoon consequent te gebruiken. Niet omdat ik een "bevrijde man" ben, maar dan heb je wat minder problemen later in het leven. En je krijgt dan ook geen lastige vragen als je een vliegtuig in wil, omdat er verschil is tussen je naam als gewoon persoon en je naam als passagier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je volledige naam gebruik ik sinds kort ook overal. In Nederland moet dat ook bij dingen overheidsinstellingen, scholen etc. Ook voor het boeken van vliegtuigtickets moest ik de eerste keer even een extra tel nadenken bij het invullen van mijn naam. Mijn roepnaam wijkt namelijk 100% af van mijn officiele voornamen.
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
- DixieChick
- Amerika-expert
Ja, dat van die "full name signatures" ken ik ook. Mijn handtekening is redelijk leesbaar, maar mijn tweede naam neem ik nooit mee. Voor onze hypotheek e.d. moest ik in een keer wel met mijn tweede naam tekenen. Ondanks dat ik zei dat dat toch echt niet mijn handtekening was, moest het toch. Op mijn naturalisatie certificaat moest dat ook; mijn hele naam uitschrijven. Daar heb ik echt wel even op moeten oefenen. In mijn paspoort staaat de iets minder leesbare versie, en daar hebben ze het maar mee te doen vind ik.
Overigens heb ik toen, toen ik getrouwd ben, ook mijn handtekening veranderd. Hier op mijn werk gebruik ik nog steeds mijn meisjesnaam, en op formulieren voor studenten gebruik ik soms mijn handtekening met getrouwde naam, en soms met meisjesnaam. Ik heb er nog nooit iets over gehoord eigenlijk
Overigens heb ik toen, toen ik getrouwd ben, ook mijn handtekening veranderd. Hier op mijn werk gebruik ik nog steeds mijn meisjesnaam, en op formulieren voor studenten gebruik ik soms mijn handtekening met getrouwde naam, en soms met meisjesnaam. Ik heb er nog nooit iets over gehoord eigenlijk
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ging er altijd vanuit dat een handtekening een persoonlijk krabbeltje was, waar niet al je namen in hoeven te zitten. Weer wat geleerd
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik schijf hier nog steeds mijn Nederlandse krabbeltje op, maar soms zie je mensen inderdaad vreemd opkijken. Maar zeker met zaken als mijn credit card of contracten heb ik zoiets van: mijn krabbeltje is een stuk moeilijker na te maken dan het volluit schrijven van mijn naam.. Dus tenzij iemand mij verteld dat ik mijn naam voluit moet schrijven, hou ik het nog bij mijn krabbeltje 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
Heleen72
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
In Nederland is dat ook zo. Het is een manier om iemands identiteit te bepalen. Als je gewoon je eigen naam schrijft is dat natuurlijk veel makkelijk te vervalsen, zoals Clint ook al zegt.Grandu schreef:Ik ging er altijd vanuit dat een handtekening een persoonlijk krabbeltje was, waar niet al je namen in hoeven te zitten.
Hallo amerika liefhebbers,
Een klein brandend vraagje..
Ik heb op mijn creditcard een andere handtekening staan dan op mijn paspoort, ga ik daar problemen mee krijgen?
Hoop dat het niet het geval is...
m v g
Boris
Ik heb op mijn creditcard een andere handtekening staan dan op mijn paspoort, ga ik daar problemen mee krijgen?
Hoop dat het niet het geval is...
m v g
Boris
Volgens mij checken ze handtekeningen bijna nooit. Gefeliciteerd trouwens!
Het is soms onhandig als je bijvoorbeeld een copie van een birthcertificate van je kind wil aanvragen als moeder, dan moet de naam op je indentiteit hetzelfde zijn als op het birthcertificate (daar staat de 'meisjesnaam' op). Anders moet je ook je trouwpapieren meenemen. Dat gebeurde een vrouw die tegelijk met mij een copie wilde aanvragen, ik kreeg hem wel en zij niet. Ze maakte bijna ruzie met de ambtenaar.
Ik heb dus mijn eigen (nou ja van mijn vader) naam nog. Was voor mij handiger. Mijn kinderen hebben mijn man's achternaam, dat vinden mensen soms vreemd.
Ze zijn hier nog wel een beetje ouderwets. Toen we onze trouwpapieren kregen toegestuurd (we zijn in NYC getrouwd), stond er op de envelop, Mr. and Mrs. 'voornaam man' 'achternaam man', oftwel ik had helemaal geen eigen naam meer?!?
Dora
Het is soms onhandig als je bijvoorbeeld een copie van een birthcertificate van je kind wil aanvragen als moeder, dan moet de naam op je indentiteit hetzelfde zijn als op het birthcertificate (daar staat de 'meisjesnaam' op). Anders moet je ook je trouwpapieren meenemen. Dat gebeurde een vrouw die tegelijk met mij een copie wilde aanvragen, ik kreeg hem wel en zij niet. Ze maakte bijna ruzie met de ambtenaar.
Ik heb dus mijn eigen (nou ja van mijn vader) naam nog. Was voor mij handiger. Mijn kinderen hebben mijn man's achternaam, dat vinden mensen soms vreemd.
Ze zijn hier nog wel een beetje ouderwets. Toen we onze trouwpapieren kregen toegestuurd (we zijn in NYC getrouwd), stond er op de envelop, Mr. and Mrs. 'voornaam man' 'achternaam man', oftwel ik had helemaal geen eigen naam meer?!?
Dora
Nog bedankt voor je felicitatie DORA!
Het is alweer 4weken en 2 dagen geleden
! En nog steeds de moeite waard
! Haha
Jah, om alle onnodige frustraties en verwarringen uit de weg te gaan houd ik voorlopig mijn nieuwe handtekening nog even voor mijzelf.
En gebruik ik nog steeds mijn 'nederlandse' van toen ik nog ongetrouwd was.
Pas als alles (greencard e.d.) geregeld is en ik mijn nieuwe NL paspoort krijg, ga ik hem pas gebruiken.
Dat hebben we dan ook weer geleerd
!
Het is alweer 4weken en 2 dagen geleden
Jah, om alle onnodige frustraties en verwarringen uit de weg te gaan houd ik voorlopig mijn nieuwe handtekening nog even voor mijzelf.
En gebruik ik nog steeds mijn 'nederlandse' van toen ik nog ongetrouwd was.
Pas als alles (greencard e.d.) geregeld is en ik mijn nieuwe NL paspoort krijg, ga ik hem pas gebruiken.
Dat hebben we dan ook weer geleerd
Ik durf het je eigenlijk niet te zeggen. Mij is tot nu toe (in 1 1/2 jaar) nog maar 1x naar mijn identificatie gevraagd omtrent de handtekening op mijn Visa..BCG26 schreef:Hallo amerika liefhebbers,
Hoop dat het niet het geval is...![]()
m v g
Boris
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
You're welcome
Het was alweer een tijdje geleden dat ik op het forum was, dus beetje late reacties vanaf mijn kant.
Zijn jullie al op huwelijksreis geweest? Dat vroeg iedereen ons toen we net getrouwd waren
Groetjes van Dora
Zijn jullie al op huwelijksreis geweest? Dat vroeg iedereen ons toen we net getrouwd waren
Groetjes van Dora
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht