Dus OK dat ik voor mijn vliegticket wel alledrie mijn voornamen gebruik?DejaVu schreef:Noppe.
Dit heb ik ook
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
-
dirkD
- Amerika-ontdekker
Re: Meerdere voornamen bij tickets en ESTA

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
Ja.. Zolang ze aan je paspoort zien dat de naam overeenkomt qua letters dan zal het geen probleem zijn. Zo staat er op mijn paspoort ''Karel Kees de Vries'' en op mijn ticket misschien ''Karelkees Devries''.
Derk
Derk
Laatst gewijzigd door Grandu op 23 feb 2011, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
-
dirkD
- Amerika-ontdekker
Bij ESTA staat dit inderdaad, en daar dus ook als zodaning ingevuld.Doockles schreef:Idem hier!
Er staat niet voor niets "eerste voornaam" denk ik altijd
Bij het boeken van een KLM-ticket staat enkel voornaam zoals vermeld op paspoort, en gezien daar alle drie de voornamen uitgeschreven staan..

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk niet dat dat een probleem zal zijn. De naam op je ticket komt overeen met je paspoort en je eerste naam op je Esta is je eerste naam. 
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Er staan dan misschien wel 3 voornamen op jouw paspoort, maar als men voornaam vraagt, vind ik het logisch alleen de eerste te gebruiken, anders zou men voornamen vragen.
-
dirkD
- Amerika-ontdekker
Heb voor alle veiligheid even met KLM gebeld (een mens begint zich soms onnodig zorgen te maken) , en dacht dit even te delen op het forum
Het gebruiken van de drie voornamen voor mijn vliegticket is perfect voor hen..
Zij raden dit blijkbaar zelfs aan voor vluchten buiten Europa, en zeker naar USA, zodat het ticket volledig overeenstemt met paspoort
Het gebruiken van de drie voornamen voor mijn vliegticket is perfect voor hen..
Zij raden dit blijkbaar zelfs aan voor vluchten buiten Europa, en zeker naar USA, zodat het ticket volledig overeenstemt met paspoort

-
dirkD
- Amerika-ontdekker
exactly, thanks!Doockles schreef:Ik denk niet dat dat een probleem zal zijn. De naam op je ticket komt overeen met je paspoort en je eerste naam op je Esta is je eerste naam.

- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dit bericht kreeg ik vanochtend in mijn mailbox.
ATTENTION! The travel authorization submitted on March 29, 2009 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Ik heb ik september, voordat er betaald moest gaan worden voor ESTA de formulieren vernieuwd. Vorig jaar zijn we ook naar Amerika geweest, dus hebben we alles aangepast. Moet je inderdaad alles weer opnieuw invullen? Het zal wel weer een geldkwestie zijn, maar als het zo is dan vind ik het wel vreemd.
ATTENTION! The travel authorization submitted on March 29, 2009 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Ik heb ik september, voordat er betaald moest gaan worden voor ESTA de formulieren vernieuwd. Vorig jaar zijn we ook naar Amerika geweest, dus hebben we alles aangepast. Moet je inderdaad alles weer opnieuw invullen? Het zal wel weer een geldkwestie zijn, maar als het zo is dan vind ik het wel vreemd.
Fan of the U.S.A.
Dat zal je oude aanvraag zijn. Als jij in september een nieuwe aanvraag hebt gedaan (let op, vernieuwen kan niet) dan heeft deze een ander aanvraagnummer. De e-mail die je nu krijgt zal dus van de aanvraag zijn die je op 29 maart 2009 hebt gedaan en niet in september 2010
Je hoeft dus niets te doen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Deze vraag zal binnen dit topic vast alleens gevraagd zijn, maar aangezien hij inmiddels zoveel pagina's heeft vraag ik m nu toch maar even.
Wij gaan zondag naar Las Vegas en we hebben onze ESTA keurig ingevuld.
Op de esta-site staat dat je de gegevens nie tmee hoeft te nemen, maar het reisbureau gaf aan van wel.
Uiteraard nemen we hem voor alle zekerheid wel mee, maar wordt er dan ook naar gevraagd?
Wij gaan zondag naar Las Vegas en we hebben onze ESTA keurig ingevuld.
Op de esta-site staat dat je de gegevens nie tmee hoeft te nemen, maar het reisbureau gaf aan van wel.
Uiteraard nemen we hem voor alle zekerheid wel mee, maar wordt er dan ook naar gevraagd?
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
US Overheid schreef:Do travelers need to bring a paper printout of their travel authorization to the airport?
No. DHS will be able to communicate a traveler’s ESTA status to the carriers. However, DHS recommends that travelers print out the travel authorization application response in order to maintain a record of their traveler authorization application number and to have confirmation of their ESTA status.
Bron: http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/tra ... _dutch.pdfUS Overheid schreef:Moeten VWP-reizigers een afdruk van hun ESTA goedkeuring naar de vlieghaven meenemen?
Nee. DHS deelt een ESTA-status van een reiziger mee aan de vervoersmaatschappijen. DHS raadt echter aan dat reizigers het antwoord op hun ESTA aanvraag afdrukken zodat ze een bewijs hebben van hun ESTA-aanvraag nummer.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik begin nu te twijfelen: wij reizen dit keer vanuit Canada naar Amerika met de auto. We vliegen op Vancouver heen, en terug vanaf Calgary. Moeten we dan toch Esta aanvragen? Of kunnen we dat overslaan?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Nee, ESTA is alleen voor de boot en het vliegtuig. Als je via het land de VS binnen komt, hoeft dat niet.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dank je, Clint!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Re: ESTA: Meerdere voornamen bij tickets en ESTA
Ik ben net bezig alles recht te zetten, zowel Air Berlin als Cheaptickets.com zeggen dat sinds vorig jaar je voornaam zoals in het paspoort staat op je ticket EN Esta moet staan. Ik zou de gok nog wel willen wagen, maar AB zei dat het waarschijnlijk al lastig gaat worden het vliegtuig in te komen als de namen niet overeen komen...
Ik gebruikte tot nu toe alleen mijn eerste voornaam, maar dat is blijkbaar niet meer goed genoeg. Dus nu is cheaptickets het voor me aan het rechtzetten, en daarna mag ik ESTA opnieuw aanvragen...
Ik gebruikte tot nu toe alleen mijn eerste voornaam, maar dat is blijkbaar niet meer goed genoeg. Dus nu is cheaptickets het voor me aan het rechtzetten, en daarna mag ik ESTA opnieuw aanvragen...
-
rene_ursula
- Amerikafan
Ik kreeg deze mail vandaag van ESTA-SYS-SUPRT@cbp.dhs.gov <Support2@dhs.gov>
ATTENTION! The travel authorization submitted on November 16, 2010 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Ik zie dat Noa dezelfde email ontving. Volgens de website en naar mijn weten is het nog altijd 2 jaar geldig!! Ook mijn paspoort is geldig tot 2012. Wie kan hier licht op werpen?
ATTENTION! The travel authorization submitted on November 16, 2010 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Ik zie dat Noa dezelfde email ontving. Volgens de website en naar mijn weten is het nog altijd 2 jaar geldig!! Ook mijn paspoort is geldig tot 2012. Wie kan hier licht op werpen?
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
heb je misschien op die datum nog een wijziging gedaan, na een eerste aanvraag eerder?
Ik kreeg dezelfde melding gisteren toen ik mijn vriendin haar esta invulde maar haar dagen waren ook op binnen 30 dagen, want ik had het bijna twee jaar aangevraagd voor onze september reis van 2009.
Ik heb dus een nieuwe aangevraagd voor haar, die van mij was nog geldig omdat ik in 2010 een nieuwe aangevraagd had.
Bart
Ik kreeg dezelfde melding gisteren toen ik mijn vriendin haar esta invulde maar haar dagen waren ook op binnen 30 dagen, want ik had het bijna twee jaar aangevraagd voor onze september reis van 2009.
Ik heb dus een nieuwe aangevraagd voor haar, die van mij was nog geldig omdat ik in 2010 een nieuwe aangevraagd had.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
rene_ursula
- Amerikafan
Nee, voor zover mijn geheugen strekt heb ik maar één aanvraag gedaan, voor mezelf en voor mijn vriendin vanaf mijn PC. Ik heb ook maar één keer betaald voor zover ik kan nagaan.Dude schreef:heb je misschien op die datum nog een wijziging gedaan, na een eerste aanvraag eerder?
Bart
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Dat is inderdaad vreemd ja.
Bij ons klopte alles wel netjes. Als je inlogd met je code dan staat er dan het nog geldig is? Die pagina kan je toch afdrukken en dus ben je toch in orde. Op de bevestigingspagina staat toch duidelijk de datum tot wanneer je esta nog geldig is, samen met je persoonlijke aanvraagnummer en paspoortnummer.
Bij ons klopte alles wel netjes. Als je inlogd met je code dan staat er dan het nog geldig is? Die pagina kan je toch afdrukken en dus ben je toch in orde. Op de bevestigingspagina staat toch duidelijk de datum tot wanneer je esta nog geldig is, samen met je persoonlijke aanvraagnummer en paspoortnummer.
Grts, Bart
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Clint schreef:Nee, ESTA is alleen voor de boot en het vliegtuig. Als je via het land de VS binnen komt, hoeft dat niet.
If you are a citizen of a country that participates in the Visa Waiver Program (VWP), and you enter the U.S. by land from Mexico or Canada, you are only required to complete the paper I-94W form at the land border crossing.Jasmino schreef:Dank je, Clint!
ff ter vervollediging...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 24967 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-