Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kraaltje
Amerikafan

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door kraaltje »

is het nou mei ?of is het juli?als ik de website aanklik dan staat er dat je vanaf juli kan checken.
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

Waar kijk je dan? Het heeft er inderdaad een tijdje op juli gestaan maar dat is naderhand aangepast naar mei op dvlottery.state.gov
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik ben nog steeds zo benieuwd naar hoe het dan zal werken. Of je je confirmation number in moet vullen en er dan direct komt te staan congratulations of we're sorry. Of dat je een hele lijst moet doorscrollen. En of alle winnende namen direct bekend zijn en dat iedereen op 1 mei dat kan checken, of dat sommigen later terug moeten komen en ze niet alles tegelijk processen. Bij die brieven van de KCC was het natuurlijk afhankelijk van de post wanneer je het kreeg, niet alles kwam tegelijk binnen.

edit: Soortgelijke website had ik namelijk bij mijn toelating tot Cambridge. Had een application number en kon vanaf februari tot juli ongeveer verwachten dat er een status op kwam te staan. Eerst stond er applicant, en dus checkte ik het met enige regelmaat. Om de paar dagen toch wel checken. Werd een soort automatisme. en ineens op die dag in april was het veranderd, stond er bij de status: Confirmed, welcome. (in die trant). Whaaaa. Hartslag omhoog, gillen, het was echt zo!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Lijsten met namen publiceren ze in ieder geval niet (privacy). Maar je moet volgens mij je confirmation number ingeven en misschien ook nog je (familie)naam. En dan die je direct of je al dan niet bij de gelukkigen bent.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

Georgie schreef:Twee vragen aan iedereen die mee doet om het topic wat interessant te houden en ik benieuwd ben naar de antwoorden:

1) stel je wint. Waar in de USA zou je je willen vestigen en waarom daar?

Brentwood, Los Angeles. 405 en de 10 dichtbij. Je bent snel in Hollywood als je 405 north neemt en 101 east.

Lekker chillen op zaterdagmiddag bij whole foods met een salad en de krant die je 5 meter verder kocht aan de newsstand

2) hoe ben je tot de beslissing gekomen om mee te doen, wat is je achtergrond?
Heb aantal jaar terug, marktontwikkeling gedaan als thesisproject, waardoor ik geruime tijd eigenlijk gewerkt heb in LA en Concord (Oakland). Had voor die trip nog nooit op een vliegtuig gezeten, dus meteen de eerste keer helemaal alleen 14 uur het vliegtuig op richting Socal.

Zo gewledig meegevallen toen, de openheid van de mensen ginds, de ontzettend aanstekelijke vibe van de metropool LA, de rat race. Weinig US afficionados houden van LA, maar ik ben er helemaal weg van.Zoveel dingen die het oog van de toerist ontsnapt. De PCH, Runyon canyon, Sepulveda blvd en zijn Getty Center, Moonshadows, La Cienega Park, Busby's west, Fatburger in Westwood Telkens weer heb ik voor weken heimwee éénmaal ik terug in België ben. LA is telkens weer thuiskomen :love2:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Eagle` schreef:
Zo gewledig meegevallen toen, de openheid van de mensen ginds, de ontzettend aanstekelijke vibe van de metropool LA, de rat race. Weinig US afficionados houden van LA, maar ik ben er helemaal weg van.Zoveel dingen die het oog van de toerist ontsnapt. De PCH, Runyon canyon, Sepulveda blvd en zijn Getty Center, Moonshadows, La Cienega Park, Busby's west, Fatburger in Westwood Telkens weer heb ik voor weken heimwee éénmaal ik terug in België ben. LA is telkens weer thuiskomen :love2:
Ik kan dat gevoel helemaal beamen! Voor mij is het LA LA LA!!!!
AlexFL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlexFL »

Tis nog maar moeilijk te bevatten dat we wss over minder dan een maand alweer weten of ons leven wel of niet een interessante wending aan gaat nemen in 2012 :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan alvast op zoek gaan naar goede alternatieven, zodat je leven in 2012 alsnog interessant kan worden. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Klopt dat het inderdaad niet lang meer duurt.... we wachten ook af en zijn nieuwsgierig naar de uitslag...
We hebben beiden meegedaan dus kans van 1:5000... altijd nog beter dan menig (geld)loterij :P
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

1 op 5000? Zo erg is het ook weer niet. De kans dat een willekeurige deelnemer een brief krijgt ligt waarschijnlijk ergens tussen de 1 op 100/150.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Over die kansberekeningen is er al heel veel over geschreven, en als je het nou echt heel belangrijk vindt om te weten hoe groot of klein exact je kansen zijn, dan moet je weten hoeveel deelnemers er waren (uit jouw regio!), hoeveel daarvaan een geldige deelname deden, en hoeveel er een brief opgestuurd hebben gekregen. (maar dat kan natuurlijk dit jaar weer anders zijn)
Maar wat ben je met een brief als je casenumber zo hoog is dat je toch geen kans maakt? Dus moet je ook gaan kijken hoe hoog men gemiddeld met de casenumbers in jouw regio de afgelopen jaren gegaan is (maar dat kan natuurlijk dit jaar weer anders zijn)
En dan moet je nog kunnen inschatten hoeveel mensen effectief dat visum gekregen hebben.
Heel veel variabelen en onbekenden dus. :mrgreen:
En wat maakt het uiteindelijk uit om te weten dat je 1/5000 hebt of 1/500 of 1/50? Feit blijft dat we hier heel wat mensen hebben die van de eerste keer winnen (maar procentueel gezien zijn er veel meer deelnemers die maar 1 of 2 keer deelnemen en nadien nooit meer), maar evenzeer heel veel mensen die al veel jaren geduld hebben en na 10 pogingen nog steeds niet bij de gelukkigen zijn.
Elke
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarop worden de casenummers uitgegeven? Is dat opnieuw een loting? Of gaat het middels een andere vorm van toewijzen? Weet iemand dat?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er doen x mensen mee aan de loterij, en ze trekken daar willekeurig ongeveer 100.000 mensen uit die een brief krijgen met een casenumber. Die die er eerst uitgetrokken wordt, zal casenumer 1 hebben, enzoverder. Ik dacht dat de 100.000 ook niet in 1 keer verstuurd worden, maar in batchen. (al kan dat ondertussen wel weer anders zijn, want nu gaat alles elektronisch)
Is dat een antwoord op je vraag?
Elke
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja, dat is een antwoord op mijn vraag. Dank je Elke.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik heb een hele domme vraag. Ik kan me namelijk niet meer herinneren of je nou een mail hebt gekregen met je confirmation number of dat ik dat ergens anders opgeslagen moet hebben. Voordat het zover is dat we kunnen kijken of we erbij zitten is het wel handig om de nummers van terug te zoeken, scheelt heel veel zweten de avond ervoor :oops:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je krijgt dat nummer te zien helemaal op het einde, als je het formulier 'ge-submit' hebt.
Ik heb daar een print screen van genomen.
Elke
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Bedankt voor je antwoord. Heb ze opgeslagen als PDF zie ik. Ben weer gerustgesteld :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wellicht een nuttige tip!

Op internet vond ik de volgende link:
http://www.mygreencard.com/faq.php

Volgens deze site kan je een verloren confirmation number opnieuw opvragen:
If you lost your confirmation number, you can contact the Kentucky Consular Center via email at: kccdv@state.gov or you can try to reach them by telephone:

+1-606-526-7500
Doch, ik weet niet of deze info correct is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat telefoonnummer klopt wel, maar of ze alle x miljoen mensen die zo onvoorzichtig waren om hun confirmation number kwijt te spelen verder gaan helpen, dat weet ik niet. Ik zou dat confirmation number dus maar heel erg goed ergens noteren. Op veel plaatsen: (verjaardags)kalender, agenda, in een word document, in een e-mail aan jezelf, ....
Elke
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik heb 'm inderdaad twee keer naar mezelf gemaild (twee verschillende emailadressen) en op twee laptops staan.
Spannend, nog een paar weekjes!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer