Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
offerte bedrag bindend?
offerte bedrag bindend?
Hallo allemaal,
Vorig jaar hebben wij een reis naar Zuid-west Amerika geboekt bij Tioga Tours
voor de aankomende zomervakantie.
Daarin zit ook camperhuur. Aangezien de huurprijs van de camper in dollars is,
heeft Tioga Tours een bepaalde koers gehanteerd. Echter is de koers gezakt en
zijn wij er vanuit gegaan dat dit gunstig voor ons zou uitpakken qua prijs.
De dollar staat dus nu lager dan toen berekend was. We hadden vlak na boeking
een aanbetaling gedaan. De rest hoeven we pas later te betalen.
Tiogo tours zegt nu dat de prijs die toen is afgesproken zo blijft. Nu is mijn
vraag; kan dat zomaar...
Alvast bedankt.
vraag; kan dat zomaar...
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Karin64 op 07 apr 2011, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: offerte bedrag bindend?
> Tiogo tours zegt nu dat de prijs die toen is afgesproken zo blijft.
Als je toendertijd een prijs met elkaar hebt afgesproken lijkt me dat wel zo fatsoenlijk die prijs zo te houden.
Het werkt natuurlijk ook in je voordeel als de koers opeens de kosten negatief beinvloed.
Als je toendertijd een prijs met elkaar hebt afgesproken lijkt me dat wel zo fatsoenlijk die prijs zo te houden.
Het werkt natuurlijk ook in je voordeel als de koers opeens de kosten negatief beinvloed.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk dat wanneer de offerte van vorig jaar voor de camper in €, was denk ik dat je geen kans hebt.
Stijgt de dollarkoers boven de koers die Tioga vorig jaar heeft berekend dan is het risico ook voor hun.
Tenzij de dollarwisselkoers is opgenomen en in geval van wijziging Tioga zich het recht neemt de prijs
aan te passen. Ik denk dus dat je weinig kans maakt om een lagere prijs te betalen.
Groet Theo
Bramster was wat sneller.
Stijgt de dollarkoers boven de koers die Tioga vorig jaar heeft berekend dan is het risico ook voor hun.
Tenzij de dollarwisselkoers is opgenomen en in geval van wijziging Tioga zich het recht neemt de prijs
aan te passen. Ik denk dus dat je weinig kans maakt om een lagere prijs te betalen.
Groet Theo
Bramster was wat sneller.

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Klopt Theo, de prijs is in euro's .
We hadden namelijk vandaag een mail gestuurd naar Tiogo dat we nu wel alles willen
betalen i.v.m. de gunstige dollarkoers en toen kwam dus naar voren dat dit niet zo werkt.
En begonnen ze ook over het risico etc.
Echter dacht ik dat ze zei, toen we er waren om het allemaal te regelen, dat het totale bedrag
kan afwijken wanneer het resterende bedrag voldaan moet worden. Ik ben kennelijk
abuis.
We hadden namelijk vandaag een mail gestuurd naar Tiogo dat we nu wel alles willen
betalen i.v.m. de gunstige dollarkoers en toen kwam dus naar voren dat dit niet zo werkt.
En begonnen ze ook over het risico etc.
Echter dacht ik dat ze zei, toen we er waren om het allemaal te regelen, dat het totale bedrag
kan afwijken wanneer het resterende bedrag voldaan moet worden. Ik ben kennelijk
abuis.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je een aanbetaling hebt gedaan dan is het ook geen offerte meer maar gewoon een rekening die je in termijnen betaald.
Ik geef je weinig kans.
Ik geef je weinig kans.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens in de 'kleine lettertjes'. Daar staat in welke gevallen men de prijs nog aan kan passen (bv. voor brandstoftoeslag of zo).
Maar bij dergelijke dingen vraag ik me altijd het omgekeerde af: zou je ook gelukkig zijn indien de dollar plots de andere kant was uitgegaan, en Tioga je nu zou zeggen dat je € 500 bij moet betalen vanwege koersverschil?
Maar bij dergelijke dingen vraag ik me altijd het omgekeerde af: zou je ook gelukkig zijn indien de dollar plots de andere kant was uitgegaan, en Tioga je nu zou zeggen dat je € 500 bij moet betalen vanwege koersverschil?

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
kleine lettertjes zijn bij Tioga niet te vinden.. Bij de ANVR is er wel wat over te vinden maar dit gaat enkel over een verhoging. Koersverschillen die ongunstig zijn voor Tioga worden gewoon aan de klant doorbelast. Maar bij een verlaging wordt er niet tegemoet gekomen. Da's op zich best krom..
Tot wanneer en hoe vaak mag een touroperator een verhoging van de reissom doorbelasten aan de reiziger, in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (waaronder brandstoftoeslag), verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen?
Als de reiziger de volledige reissom nog niet heeft voldaan aan het boekingskantoor mag de touroperator een dergelijke reissomverhoging doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek.
Als de volledige reissom wél is voldaan mag de touroperator geen verhoging meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.
Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd.
Er is geen maximum aan het aantal keren, zolang de touroperator zich houdt aan ANVR Reisvoorwaarden, artikel 4.
De reiziger heeft 9 weken voor vertrek de volledige reissom betaald van zijn reis naar Canada. De touroperator geeft 8 weken voor vertrek een reissomverhoging door vanwege enorme koersverschillen die zijn ontstaan t.o.v. de euro. Kan de touroperator deze verhoging nog doorvoeren als de klant volledig heeft betaald?
Ja, de touroperator mag een reissomverhoging wegens wijzigingen in de vervoerskosten (waaronder brandstoftoeslag), verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen, doorvoeren tot 6 weken vóór de dag van vertrek.
Bij tijdige betaling door de reiziger aan het boekingskantoor geldt een prijsgarantie van de gehele reissom vanaf zes weken voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Eerdere betaling heeft geen invloed op die termijn.
Dit geldt niet voor chartervliegreizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden, uitgevoerd door Nederlandse luchtvaartmaatschappijen. Voor deze reizen geldt een prijsgarantie vanaf boeking
Tot wanneer en hoe vaak mag een touroperator een verhoging van de reissom doorbelasten aan de reiziger, in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (waaronder brandstoftoeslag), verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen?
Als de reiziger de volledige reissom nog niet heeft voldaan aan het boekingskantoor mag de touroperator een dergelijke reissomverhoging doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek.
Als de volledige reissom wél is voldaan mag de touroperator geen verhoging meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.
Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd.
Er is geen maximum aan het aantal keren, zolang de touroperator zich houdt aan ANVR Reisvoorwaarden, artikel 4.
De reiziger heeft 9 weken voor vertrek de volledige reissom betaald van zijn reis naar Canada. De touroperator geeft 8 weken voor vertrek een reissomverhoging door vanwege enorme koersverschillen die zijn ontstaan t.o.v. de euro. Kan de touroperator deze verhoging nog doorvoeren als de klant volledig heeft betaald?
Ja, de touroperator mag een reissomverhoging wegens wijzigingen in de vervoerskosten (waaronder brandstoftoeslag), verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen, doorvoeren tot 6 weken vóór de dag van vertrek.
Bij tijdige betaling door de reiziger aan het boekingskantoor geldt een prijsgarantie van de gehele reissom vanaf zes weken voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Eerdere betaling heeft geen invloed op die termijn.
Dit geldt niet voor chartervliegreizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden, uitgevoerd door Nederlandse luchtvaartmaatschappijen. Voor deze reizen geldt een prijsgarantie vanaf boeking
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Karin64 schreef:
vraag; kan dat zomaar...
Misschien dat je hier mee in de war was Arvy schijnt het wel te doen.renellen2 schreef:
Even een vraagje hoor; arvy zegt nu als ik 6 weken voor vertrek de 2de factuur betaal dat ze dan kijken naar de dollarkoers van dat moment en ik dan dat bedrag moet betalen. Dus dit kan gunstig zijn maar ook nadelig. Iemand hier ervaring mee?
dat was in dit topic
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons was de prijs op een moment ook gewoon in euros en dan staat ie vast.
De wisselkoers had geen invloed meer, wel evt brandstoftoeslagen (vliegen) tot een bepaalde tijd voor vertrek (ik dacht 6 wk).
De wisselkoers had geen invloed meer, wel evt brandstoftoeslagen (vliegen) tot een bepaalde tijd voor vertrek (ik dacht 6 wk).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Toen we ook de vliegticktes bij Tioga boekten hebben we een keer, het resterende bedrag van de tickets ineens betaald, omdat er ineens brandstoftoeslagen ed. bijkwamen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je wil betalen aan de huidige koers neem je dan ook genoegen met de huidige dagprijs van de camper? die zal naar alle waarschijnlijkheid een flink stuk hoger liggen dan het moment van je boeking.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
De prijs van een offerte is, tenzij anders overeengekomen, bindend.
Dat is "vervelend" als dat jou nadeel oplevert, maar uitermate "gunstig" als het jou voordeel oplevert (en dat gebeurt vaker dan je misschien denkt
).
Dat is "vervelend" als dat jou nadeel oplevert, maar uitermate "gunstig" als het jou voordeel oplevert (en dat gebeurt vaker dan je misschien denkt

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Het gaat hier in mijn ogen niet eens meer om een offerte. Wij hebben diverse keren bij Tioga Tours geboekt en je krijgt gewoon direct na boeking een rekening, waarop je een deel aanbetaalt en de rest zes weken voor de reis moet betalen.
Rare redenering dat dan een koers nog van invloed zou kunnen zijn. Ja, Arvy doet het wel zo, wat juist voor veel mensen reden is om daar niet te boeken, het kan namelijk ook heel makkelijk de andere kant op. Bedrijven als Tioga Tours hebben vaak te maken met enorme koersrisico's en ja, ook weleens met koerswinsten waarschijnlijk, maar dat is inherent aan het zaken doen met Amerika. Zij verschuiven het koersrisico niet naar de klant, maar nemen dat zelf, evenals de koerwinst.
Rare redenering dat dan een koers nog van invloed zou kunnen zijn. Ja, Arvy doet het wel zo, wat juist voor veel mensen reden is om daar niet te boeken, het kan namelijk ook heel makkelijk de andere kant op. Bedrijven als Tioga Tours hebben vaak te maken met enorme koersrisico's en ja, ook weleens met koerswinsten waarschijnlijk, maar dat is inherent aan het zaken doen met Amerika. Zij verschuiven het koersrisico niet naar de klant, maar nemen dat zelf, evenals de koerwinst.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Travelhome gaat het hetzelfde als bij Tioga en ze nemen een voorsprong op de koersen dwz zij hebben een inschatting wat de koersen de komende weken gaan doen. Wij zagen destijds een lijstje liggen en daar zag manlief (zit in financiele wereld) dat de koers voor onze reis gunstiger werd in de loop van de weken. .. waardoor wij nog wachtten met boeken van campings (niet dat dat veel zoden aan de dijk zet, maar het idee). Ik ben met Monique eens dat je niet maar kan verwachten dat ze prijzen gaan aanpassen als je al deel hebt betaald.
Overigens berekenen luchtvaartmaatschappijen de brandstofprijzen nog door tot een aantal weken voor vertrek ook als je alles al betaald hebt. Dus die verhoging krijg je evt nog voor de kiezen.
Overigens berekenen luchtvaartmaatschappijen de brandstofprijzen nog door tot een aantal weken voor vertrek ook als je alles al betaald hebt. Dus die verhoging krijg je evt nog voor de kiezen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je bij Tioga Tours (en bij anderen ook, dacht ik) je volledige ticket al betaald hebt, rekenen ze brandstoftoeslagen niet meer door.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Staat dat in de kleine lettertjes. Ik dacht dat ze tot 6 wk voor vertrek dat mogen/kunnen doorberekenen? Bij mijn Egypte reis kregen we dat ook ene keer voor onze kiezen. Maar ik heb niet de lettertjes erbij.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee waar het staat, maar zo hebben ze het ons altijd verteld. En we hebben daardoor ook al een paar keer een verhoging niet hoeven betalen, terwijl anderen op het forum dit wel moesten.
Wij hebben bij Tioga Tours de tickets ook betaald en van hun een schriftelijke bevestiging gekregen dat er geen verhoging meer op komt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zie het bericht van njit enkele posts terug: viewtopic.php?p=566842#p566842Isis schreef:Staat dat in de kleine lettertjes. Ik dacht dat ze tot 6 wk voor vertrek dat mogen/kunnen doorberekenen?
Zijn overigens ANVR voorwaarden maar aangezien de meeste reisbureau's daarbij zijn aangesloten zou het dus wel kunnen.
Roland
Als een lijndienstticket volledig is betaald en uitgeprint mag er geen toeslag meer gevorderd worden. Dit geld niet voor pakketreizen met een charter , hiervoor gelden andere regels (ANVR)
schellie
schellie