Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bramster
Amerika-expert

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Bramster »

Ja hoor, als je het prijsverschil bekijkt zit er zo ongeveer de Taxes en Fees tussen. Ze adverteren dus met de kale prijs zonder dat ze dat zeggen. Tenminste, dat lijkt mij het geval.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

In Amerika hebben ze geen 'regel' dat je alle kosten inclusief op de website moet vermelden. Het kan dus heel goed dat je een mooie prijs ziet op kayak.com, maar dat je deze op de website zelf niet tegenkomt. Kayak geeft overigens wel aan waar hij die prijs vandaan haalt, dus check ook even op kayak waar zij die prijs zagen. Maar helaas is dat dus niet altijd de beste vergelijking, ben ik zelf ook al eens tegenaan gelopen ....
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ladybug
Amerika-ontdekker

Bericht door Ladybug »

Mag ik nog een vraag stellen of misschien is die al gesteld hoor?

Weet iemand hoe het zit met de dollarkoers. Als ik nu tickets boek via mijn Visa card op welke koers moet ik dan rekenen? De dollar staat nu 1.42, maar dat zal niet bij Visa worden berekend. Weet iemand dit?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

VISA rekent normaal de courante koers met een kleine verhoging die ze als winst afhouden. Hoeveel dit juist bedraagt is moeilijk, hangt namelijk ook af van je bank of leverancier van de kaart.
Ik vermoed ergens rond de 1€ per 100€ maar misschien kan iemand dit met zekerheid bevestigen of weerleggen. Ik merk dat het verschil meestal niet opvalt.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik geloof dat je gemiddeld 3-4% van de koers af moet halen om tot de koers te komen die door de creditcard maatschappij wordt gehanteerd. Dus bij een middenkoers van 1,42 wordt jouw betaling omgerekend tegen ca. 1,37.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Op 7 Maart stond de Dollar volgens de ECB (http://www.ecb.int/stats/exchange/eurof ... sd.en.html) op:

1.4028

Op die dag berekende mijn Credit Card maatschappij een koers van

1.360335195

Dat is dus 0.969728539 van de koers
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dus in bramster zijn voorbeeld is:
100$ = 71,29€ (officiële koers)
100$ = 73,51€ (krediet kaart koers)

Verlies dus iets meer dan 2€ op 100$
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Die twee dollar verlies je natuurlijk niet echt. Dat is de fee om de dollars te kopen. Voor wat hoort wat.

Betaal je in dollars dan houd je die 2 Euro in je zak.
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Heeft een van jullie ervaring met de volgende site???

Cheapticketsamerica.com

De prijzen zijn wel heel goedkoop?
Hoe weet je of zo'n site te vertrouwen is?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik kende ze niet en heb even gekeken. Na bij verschillende tickets van Amstersam -> USA en een paar keer doorklikken kwam bij mij telkens tussen de 100 en 200 dollar taxes en fees boven op de eerst weergegeven prijs.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Weet iemand wat de goedkoopste maand(en) is/zijn om op reis te gaan naar de VS, qua vliegticketkosten? En is dit ook nog per regio verschillend of maakt dat niet zo heel veel uit? Ik zou graag naar grote steden gaan, liefst San Francisco, maar misschien ook Chicago, Seattle, LA, Las Vegas, Miami etc (aan de Oostkust ben ik al eens geweest).

Ik ben binnenkort afgestudeerd, heb een bijbaan als oproepkracht en verder nog geen man/gezin/hypotheek dus ben niet echt aan een bepaalde periode (lees: hoogseizoen) gebonden, maar wil natuurlijk zoveel mogelijk besparen op een vliegticket zodat ik meer geld over houd om tijdens de vakantie te besteden. En dan weet ik ook ongeveer hoe lang ik nog heb om voor een vakantie te sparen...

Edit: ik weet nog niet hoe lang ik heen wil gaan, is ook afhankelijk van hoeveel tijd ik nog heb om te sparen. Minimaal 10 (anders is het de moeite haast niet om zoveel geld uit te geven voor een trip naar de VS) en maximaal 86 dagen denk ik (dan heb ik geen gedoe met visa regelen en mochten zich calamiteiten voor doen aan het einde van de reis dan zit ik niet direct aan die 90 dagen grens).

Is er trouwens een site die automatisch uitrekent wat op dat moment het goedkoopste vliegticket is naar een bepaalde plek, zonder dat je data in hoeft te geven?

Oh ja, ik hoef ook geen rechtstreekse vluchten te hebben, overstappen vind ik niet zo erg (heb nog weinig gevlogen dus vind het nu allemaal nog wel interessant haha). Alleen heb ik die overstap(pen) dan het liefst wel in Amerika natuurlijk, en niet in bijv. Madrid, Reykjavik, Moskou etc., tenzij het echt honderden euro's scheelt...
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Alleen heb ik die overstap(pen) dan het liefst wel in Amerika natuurlijk,

Dat is naar mijn mening een zeer slechte plek om over te stappen op je heenreis. Want je moet dan immers daar het je Port Of Entry is reeds tijdens het overstappen door de paspoortcontrole en douane. Oftewel het volgende:

-1- Uitstappen
-2- Door Immigration
-3- Koffer ophalen
-4- Door douane
-5- Koffer afgeven
-6- (Eventueel van terminal veranderen)
-7- Door security
-8- Instappen

Als je in Europa overstapt vallen normaliter de stap 2,3,4 en 5 weg.

Ik zou niet blindelings voor het goedkoopste ticket gaan maar eerst bepalen welke regio je je reis wilt beginnen.

Naar mijn gevoel vind je de beste en goedkoopste aanbiedingen vaak op New York. Maar er zijn hier ongetwijfeld andere forum berzoekers die hier veel meer vanaf weten.
Nonaj
Amerikakenner

Bericht door Nonaj »

Je bedoelt dat dat veel meer kans op vertragingen geeft voordat je bij je eindbestemming bent?

Zolang ze mijn bagage niet kwijt raken en het niet zo veel tijd kost dat ik een aansluitende vlucht zou missen maakt het me niet zo veel uit. Een halve dag op het vliegveld zou ik al wat minder vinden, al ligt het er ook een beetje aan welk vliegveld het is. Heb vorig jaar een halve dag op Newark moeten wachten, en vond dat daar niet veel te beleven was...Maar heb ook wel eens een aantal uur in Philly moeten wachten en daar heb ik me absoluut niet verveeld.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Er wordt bedoeld dat overstappen in US veel meer tijd kost dan in Europa.

Wanneer je de US binnenkomt moet je namelijk meteen door Immigrations, ongeacht of dit je eindbestemming is. Dit betekent dat je dus ook zelf je bagage moet ophalen en weer moet inleveren. Wanneer je binnen Europa overstapt hoef je die stappen niet te ondernemen. Je bagage hoef je pas naar om te kijken op de plaats van bestemming.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Voor vluchten naar het westen stappen sommigen liefst ergens in de USA aan de oostkust over, omdat het een lange vlucht in 2 stukken hakt.
Ik verkies ook overstap in europa om stress te vermijden. Het eerste jaar had ik een zeer stressvolle overstap in North Carolina, vlucht echt op het nippertje gehaald. Plus stoelnummers zijn op een binnenlandse vluchten soms niet belangrijk :s Wij stapten vorig jaar over in London, en dit jaar opnieuw.
Nonaj
Amerikakenner

Bericht door Nonaj »

Ja, dat is voor mij ook een reden om liever in de VS over te willen stappen dan in bijv. Londen of Madrid ofzo, dat hakt de reis zo mooi in tweeen. Anders ben je net een paar uurtjes onderweg en dan heb je daarna ook nog een lange reis voor de boeg.

Hoeveel tijd kun je dan best hebben om over te stappen als je toch graag een overstap aan de oostkust wilt? Heb nu even wat willekeurige data in oktober gepakt voor een vlucht naar San Francisco en US Airways komt dan als goedkoopste uit de bus met een overstap in Philly. Voor Philly-SF kan je dan kiezen uit 2 vervolgvluchten, eentje 2,5 uur na aankomst en eentje 4.35 uur naar aankomst. Dan kan ik zeker best voor die van 4.35 kiezen als ik op safe wil spelen? Moet ruim voldoende zijn lijkt me? Bij die andere vlucht wordt het volgens mij al wat krap als je een half uurtje vertraging zou hebben.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij vliegen eind mei met US Airway van BRU via PHL naar LAS met een overstap van 2:20 dat moet genoeg zijn, normaal gesproken heb je aan een overstaptijd van 2 uur voldoende.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

2.5hr moet wel voldoende zijn. En je weet dat er van dezelfde maatschappij later nog een vlucht is, dus als het fout loopt proberen ze je op die volgende te plaatsen.
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

Hmm, ik moet ook maar eens jullie hulp inroepen.
Ik ben stiekem aan het kijken voor een weekje SF, ergens begin september.

Vorig jaar rond dezelfde periode geweest en toen ging ik voor 420 euro retour met US Airways.
Vooruit, dat was echt wel een spotprijs en ik verwacht niet dat ik weer voor de prijs heen en weer kan, maar ik vind nu alleen prijzen van 700/750 euro.
Begin september is toch geen hoogseizoen meer, of zijn de ticketprijzen echt als een razende gestegen dit jaar?

Liefst vanaf AMS. Een overstap is geen probleem.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Als je je bedenkt dat de prijzen in de zomer boven de 1100 euro liggen, is 700 euro een redelijke prijs.

Ik vind sowieso 700 euro schappelijk voor SF, maar als je vorig jaar 420 hebt betaald is het inderdaad een stuk duurder! Je hebt toen een goede deal te pakken gehad :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer