Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke route door Rocky Mountains NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maarten-Annique
Amerikakenner

Welke route door Rocky Mountains NP

Bericht door Maarten-Annique »

Beste USA fans,

In voorbereiding op onze volgende reis in juni hebben we nog wat van jullie kennis en ervaring nodig.
Welke route is het mooiste om te rijden door de Rocky Mountains?
Het gaat eigenlijk om het vertrek vanuit Estes Park, door RMNP, in de richting van Moab.

Wat is jullie ervaring met mooie routes?
Hoe lang was dat rijden?

Verder zijn natuurlijk alle tips welkom!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Welke route door Rocky Mountains NP

Bericht door Isis »

Ik ben er nog niet geweest maar heb zo wel wat op websites gezocht.. Mij lijkt het niet zo moeilijk... Vanuit Estes kun je het park doorkruisen en langs Grand Lake naar beneden. Maar misschien is dat te simpel.
Heb je al op de NPS site gekeken en de website van http://www.ontdek-amerika.nl/index.html of van http://www.marenko.net/Home.html of http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm Enfin zo heb je wat te lezen... veel succes ik ben ook nog bezig met voorbereiden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Gewoon de route door het park zelf nemen (36) . Wij hebben dezelfde route gereden in 2008. Ook direkt naar Moab. Vanaf de 36 naar de 40 en dan de I70.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Hartelijk dank.
Ik heb op de kaart gezien dat je via Old Fall River Road of via Trail Ridge Road door het park kunt rijden.
Trail Ridge Road lijkt de meest gangbare weg, maar even mooi?
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Old fall river road moet je gereden hebben... :thumbup: Je gaan in juni...dus de weg zal geen problemen opleveren. Ga op tijd weg in de morgen.
Beide wegen zijn qua omgeving prachtig. Maar de old fall road zou ik kiezen.
Qua tijd zul je dan einde middag in Moab arriveren.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

De Trail Ridge Road is een prachtige weg om te rijden, is geasfalteerd en brengt je hoog over de Rockies.
De Old Fall River Road is een smalle, stijle, eenrichtings (van oost naar west) gravelweg, die meer tijd vergt, want de maximale snelheid is 15 mijl/uur. Er zijn geen vangrails.

Zie: http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/o ... r_road.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kendor schreef:Old fall river road moet je gereden hebben... :thumbup: Je gaan in juni...dus de weg zal geen problemen opleveren.
Dit klopt helaas niet; van de NPS site (Road Status Report):
Old Fall River Road:
Old Fall River Road is open to bicycles and pets as posted during spring maintenance operations. Starting about June 1st, Old Fall River Road will be closed, meaning no access for any uses, all day Tuesdays through Fridays for maintenance until the road opens in early July. Old Fall River Road will be open to bicycles and pets on Saturdays-Sundays-Mondays during that time.
Trail Ridge Road zal dan wel open zijn, al is de kans altijd aanwezig dat er (tijdelijke) 'road closures' plaats vinden, bijvoorbeeld als er nog laat sneeuw is gevallen die gaat smelten en voor overlast kan zorgen (denk aan modderstromen, of rotslawines).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer