Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis freddie: route san francisco naar LA
Reis freddie: route san francisco naar LA
29 juli vertrekken we met ons gezin, waaronder twee meiden van 17 en 14, met KLM naar SF. Daar hebben we een hotel voor 3 nachten en op 1-8 halen we de camper(roadbear) op. Die dag hebben we een jarige en willen verder dan ook niet veel doen dan boodschappen etc.. Daarna ziet ons reisschema er voorlopig zo uit;
2-8; richting Yosemite waar we twee dagen zullen blijven
4-8; hier zit vooral ons probleem! Eigenlijk willen we wel naar Sequoia maar om er nu een hele dag te blijven is misschien niet nodig. Om door te rijden naar Las Vegas is ook niet te doen denk ik. Iemand goede raad?
5-8; Las Vegas
6-8; Zion
7-8; Bryce Canyon
8-8; Page
9-8; Page
10-8; Grand Canyon
11-8; Kingman
12-8; anaheim
13-8; LA
14-8; LA
15-8; in de middag richting Nederland
Iemand goede tips voor ons?
2-8; richting Yosemite waar we twee dagen zullen blijven
4-8; hier zit vooral ons probleem! Eigenlijk willen we wel naar Sequoia maar om er nu een hele dag te blijven is misschien niet nodig. Om door te rijden naar Las Vegas is ook niet te doen denk ik. Iemand goede raad?
5-8; Las Vegas
6-8; Zion
7-8; Bryce Canyon
8-8; Page
9-8; Page
10-8; Grand Canyon
11-8; Kingman
12-8; anaheim
13-8; LA
14-8; LA
15-8; in de middag richting Nederland
Iemand goede tips voor ons?
- EasyRiders
- Amerikafan
Re: Reis freddie: route san francisco naar LA
Freddie, welkom op het forum!
Yosemite - LV is in 1 dag met camper inderdaad niet echt een optie. Door Death Valley is ook geen optie met je camper in juli, dus een stop halverwege is zeker nodig. Je zou een stop in de buurt van Sequoia NP kunnen overwegen, bijvoorbeeld Three Rivers. Een andere optie met de camper is misschien bij Lake Isabella. Ik ben er nog nooit geweest, maar het klinkt als een heerlijke plek om met de camper te overnachten
Wat verder opvalt is 2 nachten Page. Is daar een specifieke reden voor? Veel kiezen juist voor een extra nacht in Zion.
Yosemite - LV is in 1 dag met camper inderdaad niet echt een optie. Door Death Valley is ook geen optie met je camper in juli, dus een stop halverwege is zeker nodig. Je zou een stop in de buurt van Sequoia NP kunnen overwegen, bijvoorbeeld Three Rivers. Een andere optie met de camper is misschien bij Lake Isabella. Ik ben er nog nooit geweest, maar het klinkt als een heerlijke plek om met de camper te overnachten

Wat verder opvalt is 2 nachten Page. Is daar een specifieke reden voor? Veel kiezen juist voor een extra nacht in Zion.
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Sequoia heb je veel meer tijd nodig dan 1 dag, en die tijd heb je niet. Een mooiere route is dan via de Tioga Pas naar Lee VIning en de voglende dag naar Las Vegas (boven Death Valley langs).
Heb je al een camping in Yosemite? Zo niet, dan gaat het niet meer lukken om in het park iets te vinden. Ik zie die 2 dagen ook niet, bedoel je niet 2 nachten, dus eigenlijk 1 dag?
Ik zou in deze korte reis ook een dag minder Page doen, en liever een volle dag in Zion blijven.
En misschien een dagje minder LA om elders wat meer tijd te hebben? Met de camper is het toch niet ideaal in LA. Wanneer leveren jullie de camper in?
Je zult op 1-8 niet helemaal naar Yosemite kunnen rijden, maar ik zou toch al een eind die kant op gaan, jarig of niet. Je moet toch ergens overnachten en dan zou ik ervoor kiezen om alvast zo dicht mogelijk bij het park te overnachten.
Marianne
Heb je al een camping in Yosemite? Zo niet, dan gaat het niet meer lukken om in het park iets te vinden. Ik zie die 2 dagen ook niet, bedoel je niet 2 nachten, dus eigenlijk 1 dag?
Ik zou in deze korte reis ook een dag minder Page doen, en liever een volle dag in Zion blijven.
En misschien een dagje minder LA om elders wat meer tijd te hebben? Met de camper is het toch niet ideaal in LA. Wanneer leveren jullie de camper in?
Je zult op 1-8 niet helemaal naar Yosemite kunnen rijden, maar ik zou toch al een eind die kant op gaan, jarig of niet. Je moet toch ergens overnachten en dan zou ik ervoor kiezen om alvast zo dicht mogelijk bij het park te overnachten.
Marianne
Oké, wat Page betreft dat is duidelijk, één dag maar.(we dachten lekker wat te luieren
) Is de Tioga-pas goed te doen met een camper? Wat zou dan een mooie plek zijn voor één overnachting richting LV?
De verjaardag gaan we toch vieren aan de kust (50 worden is wel een feestje waard), en Yosemite is de bedoeling idd twee nachten
Iig al erg bedankt voor jullie reacties!

De verjaardag gaan we toch vieren aan de kust (50 worden is wel een feestje waard), en Yosemite is de bedoeling idd twee nachten
Iig al erg bedankt voor jullie reacties!
We hebben de route nu dus veranderd in;
29-7 t/m 1-8; San Francisco
2-8; Op weg naar Yosemite
3-8; Yosemite
4-8; via Tioga-Pas richting Mono-Lake
5-8; Las Vegas
6-8; Zion
7-8; Overnachting in Zion
8-8; Bryce Canyon
9-8; Page
10-8; Grand Canyon
11-8; Kingman
12-8 t/m 15-8 ; Anaheim-LA
Waar kunnen we nu het beste overnachten richting Las Vegas en welke route rijden we dan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
29-7 t/m 1-8; San Francisco
2-8; Op weg naar Yosemite
3-8; Yosemite
4-8; via Tioga-Pas richting Mono-Lake
5-8; Las Vegas
6-8; Zion
7-8; Overnachting in Zion
8-8; Bryce Canyon
9-8; Page
10-8; Grand Canyon
11-8; Kingman
12-8 t/m 15-8 ; Anaheim-LA
Waar kunnen we nu het beste overnachten richting Las Vegas en welke route rijden we dan?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Tioga Pass is geen enkel probleem met een camper.
Ik zie dat je het al hebt opgelost door een stop bij Mono Lake. Heel goed, dat is zeer de moeite waard. Wij (ook een gezin met twee meiden) zijn afgelopen jaar daar ook langs gegaan, wel in tegengestelde richting. Wij hebben onze trip niet met een camper maar met de auto gedaan, maar in de buurt van Mammoth Lakes kwamen we een prachtige camping tegen. Ik weet de naam niet meer, en weet eerlijk gezegd ook niet of je er met een camper kunt staan, maar wellicht dat je daar eens naar kunt zoeken.
Verslag van ons verblijf in die buurt vind je hier
Verslag van ons verblijf in die buurt vind je hier
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lee Vining is een prima stop, maar je zou ook eens bij June Lake kunnen kijken, daar sta je wat mooier denk ik. Je rijdt vervolgens het beste ten noorden van death valley naar Las Vegas, via Beatty. Het is een lange rit, maar het is te doen in 1 dag.freddie schreef:Waar kunnen we nu het beste overnachten richting Las Vegas en welke route rijden we dan?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3571 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne