Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trail naar Fairy Falls & uitzicht op Grand Prismatic Spring

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Trail naar Fairy Falls & uitzicht op Grand Prismatic Spring

Bericht door Jasmino »

Een andere wandeling die we in Yellowstone overwegen is de wandeling naar Fairy Falls. Ik heb ergens gelezen dat je vanaf deze route een heel mooi uitzicht zou hebben over de Grand Prismatic Spring. Dat lijkt me geweldig, om hem dan vanaf daar met de groothoek volledig in beeld te krijgen, dat lukt niet vanaf het basin zelf volgens mij.

Wie heeft de wandeling al gedaan? Hij is voor ons best lang met 8km, maar alleen al voor het uitzicht lijkt het me wel de moeite waard. Wie kan er iets meer over vertellen?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Trail naar Fairy Falls & uitzicht op Grand Prismatic Spr

Bericht door Felicitas »

Voor het uitzicht op de Grand Prismatic Spring hoef je maar een klein stuk deze trail te lopen (ruim een halve mijl). Aan de linkerkant van het pad ligt een heuvel waar je op kunt klauteren. Bovenop de heuvel heb je een prachtig uitzicht over de Grand Prismatic Spring. Zie eventueel ook ons reisverslag van die dag (op de tweede foto zitten we op de heuvel en zie je het pad onder aan de heuvel) en/of onze video (nr. 7 van de 11).
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

tja hadden we dat maar geweten, want nu was ik toch wel wat teleurgesteld over ea. Door die grootte krijg je het echt niet op de foto als je niet ergens hoog staat. Niet goed voorbereid dus helaas. Maar ik krijg vast wel een fotootje van J :roll:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nu weet ik echt zeker dat ik die heuvel op wil klimmen. Wat een prachtig uitzicht! Bedankt voor het delen van je verslag en filmpje, Felicitas!!!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Ook van mijn kant heel hartelijk dank voor het delen van jullie foto's / verslag Felicitas! We waren al van plan om deze trail te lopen en de heuvel te beklimmen, maar nu ik jullie foto's heb gezien weet ik het nog zekerder.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Waauuw mooi. Dat is de klauterpartij wel waard! Ik vond het destijds geweldig. En tegelijk dank voor je weblog.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk Felicitas! Yelowstone is een geweldig park om te filmen!
Wij hadden in 2008 geen puf meer voor de wandeling omhoog, we dachten ook dat het veel verder was. Overige vond ik de Grand Prismatic Spring ook van beneden erg mooi, het is zeker de meoite waard om daar ook even te kijken ook al kun je hem niet in z'n geheel op de foto krijgen.

Ik kan ook aanraden om te informeren naar de tijden van de Great Fountain Geiser. Deze barst niet vaak uit, maar is redelijk voorspelbaar en de mooiste geiser die wij gezien hebben.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja, Yellowstone is zo mooi. Allemaal dagen met een gouden randje. :-D
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Felicitas schreef:Aan de linkerkant van het pad ligt een heuvel waar je op kunt klauteren. Bovenop de heuvel heb je een prachtig uitzicht over de Grand Prismatic Spring
Mag je hier probleemloos het pad verlaten ? meestal staan er overal bordje om het pad niet te verlaten ivm de fauna en flora niet te beschadigen.
Wij zijn ook in yellowstone over een dikke maand en wil ook graag naar dit uitkijkpunt wandelen voor de GPS te zien en fotograferen

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Geen probleem om hier het pad te verlaten. Je zal misschien niet eens de enige zijn.
Als je rechts van waar je aan komt lopen de Prismatic Spring ziet liggen, dan is de heuvel links, en dan vind je wel tussen de struiken een soort van pad omhoog waar je meerdere voetstappen ziet. Het is even klauteren en dan heb je een prachtig uitzicht, zie foto.

Afbeelding
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ok bedankt Marco, deze gaat op de TO-DO en must see list van Yellowstone !
Grts, Bart

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Mooie foto, Marco! Voor mij staat deze ook op de must-see list, ik verheug me erg op dit uitzicht. Ik weet nog dat ik de vorige keer aan de rand van dit mooie natuurverschijnsel stond (op de boardwalk natuurlijk) en niet wist hoe ik het fenomeen helemaal op de foto kon krijgen.
Winston Churchill

tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

Mooie foto's zeg.
Ik heb het al genoteerd op mijn must see list.
De vorige keer toen we daar bij de prismatic spring waren had het net kei hard geregend en was er alleen maar stoom te zien, hopelijk is het nu wel droog.
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hallo,

Ik herken het Jasmino, we liepen vorig jaar langs de Midway Geyser basin Trail, de Grand Prismatic was eigenlijk mist en ik kon janken. Is dit het? :evil: .Gelukkig lette mij vriend goed op en zag hij (heeeeel ver weg) mensen op een heuvel klimmen. Dus de eerste afslag rigting zuiden zijn we met de auto gestopt en gingen we mensen achteraan in de richting van Grand Prismatic (terug) en jahoor opeens gingen we klimmen :? en dan....... :thumbup: "Dit is het mooiste was ik ooit heb gezien",zei ik snel.
Dit voorjaar zijn we in Brazilie geweest. Toen we bij de watervallen van Iguacu stonden hoorde ik een medereiziger zeggen: Dit is het mooiste wat er is. Toen moest ik even lachan en dacht ik : Dan heb je de Grand prismatic nog niet gezien.
Gr Elfje
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben een bovenaanzicht van de Grand Prismatic vanaf de andere kant. Per ongeluk, eigenlijk. Ik had een wat onduidelijke beschrijving hoe we op dat uitkijkpunt konden komen, ik dacht dat we tegenover het Midway Geyser Basin - aan de andere kant van de weg dus - via een heuvel omhoog moesten klimmen. Bij een pullout zagen we een heel steil pad waar duidelijk vaker iemand omhoog was geklommen, dat hebben wij dus ook gedaan. Pas later heb ik me gerealiseerd dat dit niet het pad was dat in die beschrijving werd bedoeld. Maar de foto is gelukkig wel mooi geworden :)

Afbeelding
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De heuvel op de foto van Marco is waarschijnlijk de heuvel die jullie beklommen hebben :wink:
Maar het is inderdaad een schitterende foto en dan ook nog een uit een hoek die de meeste mensen niet zullen hebben :thumbup:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

We zaten net de foto van Marco te bekijken, dat moet inderdaad de heuvel zijn waar wij op hebben gestaan. Omhoog was 't goed te doen, maar omlaag was best lastig. Meer glijden dan lopen. 't Zal vast niet de bedoeling zijn dat je daar omhoog klimt, denken we nu achteraf.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het lijkt er zelfs op dat je het pad (glijden naar benee) kunt zien op Marco's foto.
Mooi plaatje met die mensen erop (geven toch meer idee hoe enorm het is (wij waren er 18 jr geleden en ik was "impressed") en ook geen tegenlicht op de foto...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

wie gaan er allemaal dit jaar, ik wil fotoos!!!!!!!!!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

IKKE !!!!!! :mrgreen:
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht