Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto afhalen NY
Auto afhalen NY
Hoi,
Volgende week is het zover, vliegtuig in richting NY. Ik was nog vlug wat alles aan het overlopen en bij het lezen op het forum ben ik wat afstandig geworden om mijn auto op JFK te gaan afhalen. Ik heb een auto gehuurd voor 7 dagen waarmee ik van NY naar de Niagara Falls rij en dan terug richting PH. Echter, ik zit er wat mee in om vanuit JFK (waar ik mijn auto ophaal) te vertrekken aangezien het echt niet aangeraden is om door NY te rijden. Vooral dan nog niet als je nog nooit met een autom.versnelling hebt gereden en waarbij ik wss door het centrum zal moeten rijden? ...ik heb dus zonet bij Hertz gechecked en ik kan mijn ophaalplaats nog wijzigen. Kan iemand mij mss een goede plaats aanduiden van waaruit ik redelijk gemakkelijk snel wegkom zonder al te grote punten te moeten kruisen?
Alvast bedankt!
Volgende week is het zover, vliegtuig in richting NY. Ik was nog vlug wat alles aan het overlopen en bij het lezen op het forum ben ik wat afstandig geworden om mijn auto op JFK te gaan afhalen. Ik heb een auto gehuurd voor 7 dagen waarmee ik van NY naar de Niagara Falls rij en dan terug richting PH. Echter, ik zit er wat mee in om vanuit JFK (waar ik mijn auto ophaal) te vertrekken aangezien het echt niet aangeraden is om door NY te rijden. Vooral dan nog niet als je nog nooit met een autom.versnelling hebt gereden en waarbij ik wss door het centrum zal moeten rijden? ...ik heb dus zonet bij Hertz gechecked en ik kan mijn ophaalplaats nog wijzigen. Kan iemand mij mss een goede plaats aanduiden van waaruit ik redelijk gemakkelijk snel wegkom zonder al te grote punten te moeten kruisen?
Alvast bedankt!

- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Auto afhalen NY
Wij hebben juist ervoor gekozen om op JFK de auto op te halen in plaats van in Manhatten zelf. Nu rijden we richting Boston, en vanaf JFK is dat redelijk om het centrum heen. Ik denk dat je zoiezo niet door het centrum moet gaan rijden. Met een automaat rijden ios niet moeilijk hoor, heb je zo onder de knie.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Vanaf JFK hoef je niet door Manhattan, wij zijn in 2004 de dag van aankomst gelijk naar Bringhamton gereden zonder ergens veel drukte tegen te komen.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2004.html dag 1 daar staan ook de wegnummers die we toen gereden hebben.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2004.html dag 1 daar staan ook de wegnummers die we toen gereden hebben.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij vonden rijden door NY juist een ervaring op zich! Het rijden in een automaat hadden we snel onder de knie en met de navigatie waren we binnen no time buiten de stad. Ook op de terugweg hebben we de auto ingeleverd in Manhattan (bij Times Square). Ook toen geen problemen gehad en wij vonden het juist super!
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Voordat wij de auto gaan ophalen, zitten we eerst een paar dagen in Manhattan.
Daarom haal ik 'm niet op op JFK, maar op Newark. Dat scheelde in ieder geval in de kosten.
Als we de auto ophalen, direct nadat we uit ' t vliegtuig stappen, dan is JFK wel zo praktisch.
Wennen aan een automaat lukt zeker binnen 10 minuten.
Rijden door Manhattan is niet erger dan rijden door de binnenstad van Amsterdam en veel minder erg dan rijden over de Champs Elyssee
Daarom haal ik 'm niet op op JFK, maar op Newark. Dat scheelde in ieder geval in de kosten.
Als we de auto ophalen, direct nadat we uit ' t vliegtuig stappen, dan is JFK wel zo praktisch.
Wennen aan een automaat lukt zeker binnen 10 minuten.
Rijden door Manhattan is niet erger dan rijden door de binnenstad van Amsterdam en veel minder erg dan rijden over de Champs Elyssee

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb ook al wat research gedaan hoe het zit met huren vanuit manhattan en het lijkt mij best goed mee te vallen om de stad uit te rijden.
2j terug in LA viel het ook beter mee als ik dacht om daar een snelweg met 8 rijstroken op te gaan en daarna downtown LA in te rijden naar ons hotel
2j terug in LA viel het ook beter mee als ik dacht om daar een snelweg met 8 rijstroken op te gaan en daarna downtown LA in te rijden naar ons hotel

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij hebben de eerste 2 dagen in NY geen auto gehuurd en halen hem de 3e dag op bij JFK. Klopt het dat je dan bij Federal Circle al uit de airtrain kunt? Of is er een slimmere manier om vanaf Brooklyn naar het verhuurbedrijf te gaan. Wij hebben bewust voor JFK als verhuurlocatie gekozen omdat er dan geen drop off fee is als we hem in Buffalo weer inleveren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht