Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chrisp: Summer '11 trip Chrisp

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Summer '11 trip Chrisp

Bericht door Dude »

Mooi deal hoor, ligt net bij het binnen rijden van Torrey aan het kruispunt met de UT12 :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

We moeten nu ook wel een beetje geld besparen, want een van de Vegas nachten is naar zaterdag verschoven = auch :lol: .
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Grappig! Wij hebben ook de Days Inn geboekt voor onze reis in Torrey voor 83 dollar :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

wij verbleven in juli in die days inn. Prijs kwaliteit echt dik in orde :thumbup:
Tis natuurlijk een days inn: eenvoudig en wat ouderwets maar alles wat je nodig hebt! voor het ontbijt kan je wafels bakken
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

De Days Inn in Torrey wordt inderdaad wel goed beoordeeld, maar die in Hurricane werd door 63% afgeraden. Het is helaas niet overal even goed zo te lezen. Dat was overigens ook de reden om dat hotel te annuleren en toch maar te kiezen voor de Desert Pearl Inn. :D :offtopic: :oops:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Chrisp
Amerikakenner

Re: Reis Chrisp: Summer '11 trip Chrisp

Bericht door Chrisp »

Het is inmiddels de hoogste tijd voor weer een update! Ik heb bijna de hele reis inmiddels geboekt. Er zijn nog slechts een paar dagen over waarvoor we nog geen accommodatie hebben geboekt. De route ziet er nu als volgt uit:
schema.jpg
Als je er op klikt moet het leesbaar zijn :) .

Ik ben dus bijna klaar met plannen, ik kan inmiddels echt niet meer wachten! Volgens mij hebben we ook een hele mooie balans tussen natuur en steden ingebouwd. En wat een hoogtepunten zitten erin zeg! Ik heb me al voor The wave ingeschreven, nu maar duimen dat dat ook doorgaat!

Nog een paar vraagjes:

1. Is Tijuana nou eigenlijk de moeite waard? Het lijkt me toch wel leuk om te kunnen zeggen in Mexico geweest te zijn, maar toch twijfel ik een beetje over de veiligheid.
2. Zijn er nog ergens discounts te scoren voor Disneyland, het is toch wel erg duur!
3. Welk park zouden jullie ons aanraden? Disneyland of Californian adventure?
4. Is er iemand hier wel eens langs Mojave, CA of Victorville, CA geraden, en wezen kijken bij de storage plaatsen van de vliegvelden? Dat lijkt mij erg leuk om te zien, maar ik weet niet hoe realistisch dat is.

Alle opmerkingen over de route, en antwoorden op de vragen zijn welkom :) .
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Chrisp schreef:4. Is er iemand hier wel eens langs Mojave, CA of Victorville, CA geraden, en wezen kijken bij de storage plaatsen van de vliegvelden? Dat lijkt mij erg leuk om te zien, maar ik weet niet hoe realistisch dat is.
Waarschijnlijk weet je dit al maar in de buurt van Tucson zijn ook vliegtuig opslagplaatsen te bezoeken. Wij zijn er door tijdsgebrek niet aan toe gekomen, helaas.
Grts, Bart

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Klopt Dude, daar wil ik ook zeker gaan kijken! Maar dat is allemaal militaire prut, en mijn interesse ligt vooral bij commerciële luchtvaart. In Victorville worden enorm veel vliegtuigen opgeslagen. BA heeft er nu bijvoorbeeld vier 747's staan wachten totdat de vraag weer toeneemt.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuke plannen Chris! :thumbup:

Ik heb die commerciële vliegtuigen wel eens zien staan nabij Mojave, CA. Wij zijn toen niet gestopt, weet überhaupt niet of dat kan daar. Volgens mij is er wel eens vaker over geschreven hier op het forum.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Zo, het is inmiddels wel tijd voor een update!

Inmiddels zijn alle hotels geboekt, behalve dan in Santa Fe, waar ik nog op een goede Priceline deal wacht.

We hebben de The Wave lottery gewonnen! Op 12 augustus zullen we met zijn vieren deze bijzondere plek bezoeken. Echt super gaaf, aangezien er op die dag ~500 mensen ingeschreven stonden! De dag ervoor gaan we met Terry naar White Pocket. Dat worden dus twee super gave dagen! Het komt allemaal echt heel erg dichtbij nu, ik kan echt niet meer wachten! Helaas moe tik eerst nog eventjes de examens maken :mrgreen: .
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Even een last-minute vraagje. Voor morgen staat de rit van Santa Fe, NM naar Farmington NM op de planning. De originele planning was om naar de Tent Rocks en Bandelier NM te gaan, echter beide zijn gesloten vanwege wildfires. Erg jammer, want ik had graag een mooie ochtendhike langs de Tent rocks gemaakt. Maar afijn, ik zoek dus een alternatief. De NM-4 weg door de bergen lijkt me wel mooi, iemand met ervaring? Of andere suggesties?
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

De 4 reden wij ook maar wij namen binnendoor wel de 126 richting Cuba. Het is een (gedeeltelijk) dirtroad door een mooi landschap, eerst met bomen nadien wordt het wat uitgestrekter als ik me goed herinner.
Er staan enkele foto's bij ons verslag van 2009, dag 6 http://www.bartenevy.be/09-foto's%20dag06.htm

Veel plezier verder
Bart
Grts, Bart

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Haha, je maakt me wel jaloers met die foto's van de Tent Rocks, Bart :lol: . Ik denk dat jouw suggestie een goede is, maar aangezien grote delen van Bandelier ook gesloten zijn moet ik nog wel even kijken of we die route kunnen nemen.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Chrisp schreef: De originele planning was om naar de Tent Rocks en Bandelier NM te gaan, echter beide zijn gesloten vanwege wildfires.
Dat is balen, wij vonden beide parken echt de moeite waard.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Zeker Rob, zeker! Maar tsjah, je kunt er nu eenmaal niets aan doen. Alles wat fout gaat zet ik om in een excuus om nog een reis te maken :lol: .
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Chrisp schreef:Haha, je maakt me wel jaloers met die foto's van de Tent Rocks, Bart :lol: . Ik denk dat jouw suggestie een goede is, maar aangezien grote delen van Bandelier ook gesloten zijn moet ik nog wel even kijken of we die route kunnen nemen.
Welke weg is het geworden ?
En zijn jullie in AZ nog naar Kartchner Caverns geweest, zoja wat vonden jullie ervan ?
Ben toch wel heel erg benieuwd naar jullie ervaringen op deze trip :mrgreen: .

Bart
Grts, Bart

gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Chrisp schreef:Alles wat fout gaat zet ik om in een excuus om nog een reis te maken :lol: .
Dat geldt voor ons voor de Tioga Road. Die was in 2009 ook gesloten door een wildfire en dit jaar staat hij daarom alsnog op de planning. :mrgreen:
Groetjes René

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Hey Bart!

We zijn uiteindelijk via de NM-502 NM-4 langs Los Alamos (interessante geschiedenis!), en vervolgens zijn we via Jemez weer naar benden gereden. De NM-4 was een erg mooie weg, zowel boven in de bergen als in de afdaling via Jemez. De NM-550 was het eerste stuk erg mooi, maar na Cuba juist weer erg saai. Al met al was het een geweldige route!
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Even een kleine update! Momenteel zijn we in Moab, en we genieten met volle teugen! De afgelope twee weken hebben we al zoveel moois gezien niet normaal meer! Voor mij was het hoogtepunt tot nu toe de 3.5 uur durende hike die mijn moeder en ik door de Bisti Badlands hebben gemaakt. Ongelofelijk, wat een natuurschoon! Ik schrijf trouwens wel blogs, maar ik loop achter en zie geen tijd ze te uploaden. Uitgebreid verslag zal dus later komen!

Vandaag was echt een superdag. Mijn moeder was jarig, dus dat moest gevierd worden. Ik opperde vandaag het idee om haar een skydive te geven, en waarachtig genoeg was ze er gelijk voor in! Dus zijn we na een paar telefoontjes snel de auto ingestapt, 20 minuten naar het noorden richting vliegveld gereden, en heeft ze zowaar haar eerste skydive op haar 58e verjaardag gedaan! Als dat geen goed cadeau was! De dag hebben we afgesloten met een geweldige zonsondergang bij Delicate Arch. Het is een best zware hike in de volle zon, de beloning aan het eind is het echter meer dan waard.

Dan nu een vraagje over Capitol Reef.

Ons schema ziet er zo uit:

-dag 1: Moab - Torrey (i.i.g via Goblin Valley en LWH Canyon)
-dag 2: Torrey
-dag 3: Torrey - Kanab (via Cottonwood Canyon Road)

Ik heb een beetje moeite met het inschatten wat ik het beste waar kan doen. Dingen die ons aanspreken zijn de Hickman Bridge Hike, De Burr trail (inclusief Strike Valley Overlook) en ook zeker een van de avonden de zonsondergang vanaf Sunset Point bekijken. De Cathedral Valley Loop willen we niet helemaal doen, omdat sommigen van ons niet zo goed tegen gehobbel kunnen. Is er echter een mogelijkheid om bijvoorbeeld een klein stukje te rijden? Bijvoorbeeld tot de Bentoine Hills of de Lower Cathedral Valley Overlook?

Hoe kunnen we deze activiteiten het beste indelen (op welke dag)? Ik vind het erg moeilijk in te schatten wat de afstanden zijn en wat goed te combineren valt. Iemand die raad kan geven?
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Tof dat jullie het zo goed hebben ! Moab is inderdaad prachtig net als Bisti Badlands.
Voor Capitol Reef:

*Dag 1 schrijf je het eigenlijk al zelf. Onderweg naar Goblin Valley en de LWH canyon. In de avond kan je eventueel nog even het park in, naar sunset point?

*Dag 2 kan je dan in de morgen een stuk van Cathedral Valley doen, en misschien willen julie na het zien van het eerste stuk toch de ganse loop maken? Het eerste gedeelte van de weg was bij ons erg goed te rijden. Pas na een mijl of tien werd het wat slechter. (vergeet niet eerst aan het VC te vragen naar de staat van de weg en de stand van de rivier, want bij Elly (michelly) was de weg halverwege afgesloten wegens weggespoeld, dat is zo'n kleine twee weken geleden)
In de namiddag kan je de wandeling naar Hickman Bridge doen (ik ben er niet mee bekend)

*Dag 3 hier kan je dan ofwel via de Notom-bullfrog road naar Strike Valley overlook en dan via de Burr trail naar Boulder en vandaar naar Cannonville voor de Cottonwood Canyon Road ofwel kan je ook eerst via de UT12 rijden en dan in Boulder de Burr Trail nemen en vandaar naar Strike Valley overlook rijden en weer terug via dezelfde weg. De weg naar SVO is erg slecht op het laatste volgens het verslag van Elly. Wij deden het op de laatste manier en reden tot aan de switchback. Strike Valley Overlook deden wij niet omdat wij graag de Lower Calf Creek Falls wilden wandelen en zien (dat is trouwens een aanrader !) Vergis je trouwens niet in de lengte van de Cottonwood Road. Vanuit Torrey lijkt het me een lange trip als je het allemaal via de dirtroads gaat doen. Wij stopten toen al eerder op de UT12, in Escalante.

Veel plezier verder

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer