Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overhead Manhattan Pictures

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
CherokeeWarrior
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Overhead Manhattan Pictures

Bericht door CherokeeWarrior »

Hi All!

Net weer terug van een weekje naar New Jersey. Just love the Soprano State!....
Lekker kunnen genieten van alle Quality Burgers van o.a. Five Guys en de local burger joints die NJ rijk is, dunkin donuts en The Outback Steakhouse..wat wil je nog meer :-)
Daarnaast ook een paar vluchten in een Cessna 172 boven de Garden State en Manhattan gemaakt.
Hier een link naar de selectie van de vele foto's van deze prachtige vlucht boven Manhattan.
Hope you enjoy!

http://jalbum.net/a/935599/

Groeten!
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Overhead Manhattan Pictures

Bericht door tomaat85 »

Foto's zijn brilliant! Ik ben niet heel goed thuis in de vliegwereld...anders dan dat ze me in mei naar NYC brengen :D maar mag je dan "zomaar" boven Manhattan vliegen? Of vraag je daar toestemming voor? Zomaar benieuwd hoor...ze zijn gewoon erg mooi!
Bedankt voor het delen! :clap:
Grote Amerika fan
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wauw, dat zijn nog eens heel andere beelden dan diegene die je normaal ziet van Manhattan en omgeving. :thumbup: Mooi!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
CherokeeWarrior
Amerikafan

Thanks! :-)

Om te vliegen boven Manhattan zelf heb je inderdaad toestemming nodig van de Verkeerstoren van LaGuardia, met de juiste connecties of voorbereiding kan je die wel krijgen. Maar om Manhattan te zien vanaf de lucht heb je geen toestemming nodig zolang je maar boven de Hudson river blijft en onder een bepaalde hoogte, dan kan je daar vrij naar toe vliegen. Wil je hoger vliegen, dan moet je weer toestemming vragen aan de Toren van Newark Airport. Kortom... er is heel veel mogelijk... en het zijn prachtige uitzichten!!

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Klinkt super gaaf! Heb je zelf een vliegtuigje gehuurd o.i.d.?

Mooie foto's met vaak een andere hoek dan je gewend bent!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
CherokeeWarrior
Amerikafan

Inderdaad een vliegtuigje gehuurd, ik heb mijn vliegopleiding in New Jersey gedaan.
Maar... dit is in principe voor iedereen mogelijk...dan ga je gewoon als passagier mee, een uurtje vliegen is onder de 200 dollar (en dan kan je met 2/3 mensen).
Veel goedkoper dan zo'n helicopter tour (waar je per persoon betaalt). Daarnaast kan je zelf bepalen wat je wil zien.
Het kost je wel een tripje naar een vliegveld buiten New York City... (uur met het OV).

Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Erg interessant! Je foto's zijn super. Heb je misschien een adresje of een linkje voor ons? Ik ben echt heel erg jaloers nu ;) .
Afbeelding
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

goh, zo een uurtje vliegen? Dat lijkt me wel wat!! (ik ben ook dol op vliegen, maar zelf kan ik t niet...)
hoe moet je dat regelen? ver van tevoren, of gewoon daar een keertje bellen?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Ge-wel-dig! Hele toffe foto's!
CherokeeWarrior
Amerikafan

Hi All!

Bedankt voor jullie leuke reacties.
Deze vlucht heb ik gemaakt vanaf Essex County Airport te Fairfield, New Jersey.
Bij Century Air kan je een Manhattan vlucht boeken, bel ze op en geef aan dat je een fotovlucht wil maken van/langs/boven Manhattan (Hudson Tour). Zij geven dan aan wat de kosten en mogelijkheden zijn. In principe kan je een paar dagen van te voren reserveren, het heeft een beetje met het weer en de beschikbaarheid van de vliegtuigen te maken. Je kan binnen 1,5 uur een hele mooie tocht maken. Century is een Flight Training Center en geen rondvlucht bedrijf. Dus het is geen continue komen en gaan van touristen. Just keep that in mind. En de foto's van recht boven Manhattan zijn redelijk uniek. Dit is niet altijd mogelijk, hier moet namelijk van te voren toestemming voor gevraagd worden.
Hun website (waar je ook de locatie kan vinden) is http://www.centuryair.com

Ik hoor graag van jullie wat de reacties zijn en hoe het contact is verlopen als jullie besluiten om te gaan.

Verdere vragen beantwoord ik graag!

Ik plaats hieronder een filmpje welke ik heb gemaakt van wat je zoal kan verwachten:

Groeten
Laatst gewijzigd door CherokeeWarrior op 01 apr 2011, 13:13, 3 keer totaal gewijzigd.

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Heel erg bedankt voor de info! Ik ga nu eens kijken wat de mogelijkheden zijn, maar het lijkt mij echt een fantastische opportunity.

Ik laat weten wat ik kies!

Edit:
Century Air schreef:This is the perfect gift for father’s day or mother’s day – a birthday or any holiday! If you have an aspiring aviator in your life, this is a gift they will love. A personalized gift certificate for one-hour of flight (only $189) allows for a scenic ride in the New Jersey and New York area in a Cessna 172SP aircraft. Your gift recipient will be able to take the flight controls and experience the feeling of piloting an aircraft for the first time. This is the perfect gift for anyone who enjoys adventure and challenge, and it’s a great photo opportunity as well!
Ok, het wordt nog aantrekkelijker! Ik heb altijd al een proefvlucht kunnen maken, en het is dus ook mogelijk om zelf de controls te nemen onder begeleiding van een instructor!
Afbeelding
CherokeeWarrior
Amerikafan

Thanks, ik heb net mijn bericht aangevuld... check het nog even...
Groeten,
Eric

CherokeeWarrior
Amerikafan

Yes je kan altijd vragen of jezelf ook de controls mag nemen... geef dit wel van te voren aan...
Ik heb goede contacten bij Century, dus als je specifieke vragen hebt just let me know..

Cheers.

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Bedankt voor alle hulp Cherokee! Hoelang had jij het vliegtuig gehuurd? Het lijkt mij ook wel wat om over Newark Airport te vliegen eigenlijk, dat zit zeker niet in de gewone tour?

Moet je ook extra betalen voor die permissie om over Manhattan te vliegen?
Afbeelding
CherokeeWarrior
Amerikafan

No thanks.

Vliegen over Newark is eigenlijk standaard, want dat is een van de manieren om vanaf Essex County Airport naar Manhattan te vliegen, je kan dit aangeven, je kan bijvoorbeeld heen via de George Washington Bridge en terug via Newark Airport. Het is absoluut een geweldige ervaring om daaroverheen te vliegen. In Nederland doen zo erg moeilijk om boven Schiphol te vliegen en in de USA kan het gewoon over dat soort velden...no problem.
Ik denk dat 1,5 uur voldoende is, je maakt ook erg laag een rondje boven Lady Liberty :-). Eigenlijk geef je zelf aan wat je meer en minder wil zien, dan komen jij en de instructeur er samen wel uit.
Boven Manhattan zelf kost niets extra.. maar het is vaak gewoon niet mogelijk, heeft met de drukte van het luchtruim te maken, en de connecties met de verkeersleiding.
Vraag naar de mogelijkheden.
Let ook op dat je bezoek niet valt met een bezoek van de president of een of andere top-conferentie van de United Nations, want dan is het luchtruim boven Manhattan echt op slot.

LucasC
Amerika-ontdekker

Bericht door LucasC »

Wow! Zeer mooie en unieke foto's! :thumbup:

Wij gaan 29 April naar New York en zaten er al over na te denken om een helicopter-vlucht te doen.
Maar met een Cessna rondvliegen is natuurlijk een stuk stoerder 8)
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Fantastisch uitzicht zeg!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Geweldige foto's! :thumbup:
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Plaats reactie