Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wandelschoenen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
gnes
Amerika-newbie

wandelschoenen

Bericht door gnes »

hai,

Ik vergat net om bij mijn vorige berichtje nog een vraag erbij te zetten over wandelschoenen.

Wat is nou het beste advies wat betreft schoenen, we gaan dus 2,5 week toeren met een moterhome vanaf L.A naar San Francisco via allerlei nationale parken zoals Joshua tree, grand canyon, zion, yosimite enz...wat betekend veel lopen.
We hebben nu nog geen speciale wandelschoenen, maar wel naar ons idee al stevige schoenen met een redelijke grip eronder, is het echt beter om echte prof wandelschoenen aan te schaffen??

Gr Agnes
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Het hangt er een beetje vanaf wat voor wandelingen jullie van plan zijn te gaan maken. Als dit echte lange dagwandelingen zijn over rotsachtig terrein, raadt ik zeker hogere wandelschoenen aan omdat deze meer ondersteuning geven voor je enkels.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Agnes,

een tijdje geleden is hier al eens een topic over geweest, zie hier.

Misschien kun je daar nog wat tips uit halen?

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Hoi,

Ik heb (oorspronkelijk voor de Nijmeegse vierdaagse) wandelschoenen aangeschaft en die heb ik nu bij elke (outdoor)gelegeneheid aan. Als ik lang moet lopen, tijdens mijn reis naar usa, bij survivaltochten, tijdens mijn werk op het tankstation doen ze het zelfs prima......altijd! Ze zijn echt super en gaan dus behoorlijk lang mee. Ik heb ze nu 3 jaar en (op de kleur na dan, en wat viezigheid) zijn ze nog prima; geen beschadigingen aan de zool en nog prima waterdicht.

Een goed paar wandelschoenen is dus nooit weg als je veel gaat lopen, en de reis die je beschrijft is aardig wat lopen.

Mijn schoenen zijn schoenen van het merk LOWA en ze kostten destijds 160 euro. Het was het lichtste damesmodel en ze hoefden niet ingelopen te worden vertelde de mevrouw van de outdoor-shop. Ik ben echt blij met deze aankoop! Eindelijk eens iets gekocht dat zijn geld waard is geweest.

Succes met je keuze en een goede reis!

gr. Jolanda
gnes
Amerika-newbie

Bericht door gnes »

hoi,

bedankt voor de tip van die topic, vind het toch nog moeilijk omdat de meningen zeer verschillen. Wij zijn nl. helemaal niet gewend om te lopen, zeker geen uren achtereen in ieder geval.
We moeten denk ik toch nog ff goed nadenken wat we doen.

En vooral omdat we over 3.5 week al vertrekken zal het inlopen van nieuwe schoenen een beetje aan de krappe kant zijn. Mijn vriend moet zelfs zijn trouwschoenen nog inlopen hahahaha

bedankt gr. Agnes
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL Ik heb onze wandeltocht in DC gewoon op mijn slippers afgelegd .. Van de 6 uur, hebben we zeker 4 uur gelopen..
Uiteraard geen rotsachtig terrein... maar ook uitstapjes naar Mount Vernon en de Great Falls NP, waar we toch ook aardig gelopen hebben, gewoon op slippers.
Vond het heerlijk ;)

Ben wel op zoek naar een leuke lichte sportschoen voor een eventuele volgende reis naar het Zuid Westen : ))
Dus hier ook bedankt voor de link ...
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Oefff.... op slippers zou ik niet zo ver kunnen lopen. Wel op sandalen.
Ik heb net nieuwe wandelschoenen gekocht van het merk Nomad. Ze lopen heel lekker.

Groetjes van Marloes
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

lelie schreef:Oefff.... op slippers zou ik niet zo ver kunnen lopen. Wel op sandalen.
Ik heb net nieuwe wandelschoenen gekocht van het merk Nomad. Ze lopen heel lekker.
Goed merk Marloes, daar zul je vast veel plezier van hebben!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Heb mn vorige paar Lowa's kapot gelopen (3 jaar lopen) en nu net weer nieuw paar Lowa's gekocht! Is een schoenenmerk wat puur wandel en bergschoenene maakt!
can't wait to travel again.....
HannyUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door HannyUSA »

Ook ik loop op lage Lowa wandelschoenen. Ze lopen zelfs zo lekker dat ik ze ook 's winters in het normale dagelijkse leven draag. En ook ik heb ze niet in hoeven lopen.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Het vorige topic over de wandelschoenen is door mij gestart. Wij zijn er nu wel uit. We hebben besloten om geen dichte wandelschoenen mee te nemen. Voor onze jongste heb ik sandalen gekocht van het merk Ecco. Voor onze oudste en voor ons zelf moeten we ze nog kopen. Ik denk dat het ook sandalen worden in dezelfde stijl als de Ecco's.
Als we ergen dichte schoenen nodig hebben doen we onze sportschoenen wel aan.
Carola
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Vorig jaar heb ik 4 weken lang op Timberland sandalen gelopen :D
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ook wij hebben 4 weken op stevige sandalen gelopen. Werkte prima. Het zou ook veel te heet geweest zijn om dichte schoenen aan te doen.

Elly
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

michelly schreef:Ook wij hebben 4 weken op stevige sandalen gelopen. Werkte prima. Het zou ook veel te heet geweest zijn om dichte schoenen aan te doen.

Elly
Dat is precies mijn probleem met sportschoenen, ik vind het zo heet in dichte schoenen met sokken (zelfs die halve enkel sokjes) .. Daarom loop ik veel liever op slippers ..
Sandy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als je goede sokken koopt en schoenen die kunnen "ademen" dan valt het reuze mee! Vooral bij stevige wandelingen in bergachtig gebied, zijn de hoge wandelschoenen erg prettig. Wij hebben er in elk geval veel plezier van gehad. Ook nu gebruiken we ze nog altijd als we gaan wandelen.

Ik moet wel zeggen dat ik ook beschik over Teva sandalen (Peter noemt ze altijd Jezus-sandalen), en die gebruik ook gerust als wandelschoenen, maar dat is toch wel veeeeeel comfortabeler dan een stel slippers! Ik zou ze beslist niet willen missen. Het fijne van de Teva sandalen is dat je er ook mee door water kunt lopen.

Tijdens onze vakantie in 2004 heb ik een absoluut persoonlijk record gebroken: ik had precies 3 paar schoenen bij me. De hoge wandelschoenen, de Teva sandalen en een paar teenslippers (ook van Teva, lopen heeeeeerlijk). Een hele doorbraak voor mij... :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik neem ook altijd hoge wandelschoenen, sandalen en slippers mee op vakantie. De slippers draag ik alleen onder de douche (voorkomen van voetschimmel) en bij het zwembad.
Ik denk dat ik (zware) wandelingen ook wel op mijn sandalen kan doen, maar dan moet ik er heel vaak steentjes tussenuit halen.
Maar nu heb ik fijne wandelschoenen gevonden.

Groetjes van Marloes
Laatst gewijzigd door lelie op 28 apr 2006, 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Schoenen

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb lage Lowa wandelschoenen, die zitten me als gegoten. Daarnaast ben ik verslaafd aan Timberland sandalen en heb ik een paar Wolky-slippers die ik thuis draag zodra het weer is om zonder sokken te lopen (want teenslippers :lol:). Deze gaan zéker mee, alledrie.
Bart40
Amerikakenner

Re: Schoenen

Bericht door Bart40 »

Lowa is het 1e merk wat specifiek wandelschoenen maakt, dat doen ze al meer dan 100 jaar. Goed merk net als Meindl daar kan je eigenlijk niet mee mis gaan.
Voor wandelingen in ruig en of bergachtig terrein kan je het beste hoge bergschoenen nemen. Die enkelsteun kan je goed gebruiken.
In de wandelschoenen heb je twee catagorien A en B schoenen.
A schoenen zijn meestal lage schoenen en heel geschikt voor bv vierdaagse wandelingen of in een stad zoals Parijs of New York waar je veel loopt.
B schoenen zijn voor het ruigere oneffen terrein.
Doe je een wandeling zoals Clouds Rest of Angels Landing koop dan goeie B schoenen want dat verschil ga je echt merken.
Vorig jaar in New York de hele dag met die bergschoenen gelopen en dat was geen goed idee, pijn in onze poten!!
We hadden wel Teva's bij ons en daar kan je best de hele dag in een stad op lopen maar ja New York is druk en de kans dat er iemand in de metro of zo op je tenen gaat staan is wel groot.
Dit jaar weer naar New York dus moeten we nog A schoenen kopen en zo sleep je steeds meer mee..
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Schoenen

Bericht door hekkie »

Bart40 schreef:Lowa is het 1e merk wat specifiek wandelschoenen maakt, dat doen ze al meer dan 100 jaar. Goed merk net als Meindl daar kan je eigenlijk niet mee mis gaan.
Ik heb van beide merken een paar (half)hoge wandelschoenen. Het Meindl=paar beviel mij wat minder goed. Ik krijg hierin na een uur pijn in mijn voeten. Ligt niet zozeer aan Meindl, maar ik heb wat "moeilijke" voeten nl.

Nu heb ik Lowa's aangeschaft (een wat soepeler uitvoering) en nu gaat het beter.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik loop al jaren op veiligheidsschoenen - ik zweer hier dan ook bij. Van die halve legerkisten met stalen neuzen enzo. Halfhoge heb ik meestal. Ze lopen heerlijk, ze zijn heel stevig en zien er cool uit. Ik heb ze vandaag ook aan - naar kantoor. Maar met deze zelfde schoenen heb ik ook al bergen beklommen etc. etc.

Maar ja, ik moet dan wel bekennen dat ik zo'n eikel ben die van die enorme schoenen onder z'n korte broek aantrekt... S(ch)andalen en slippers zijn niet aan mij besteed...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer