Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Converter voor Mac van USA naar NL

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Bonnie
Amerika-ontdekker

Converter voor Mac van USA naar NL

Bericht door Bonnie »

Hallo,

Kan iemand misschien helpen met het volgende?
Mijn vriend heeft een MAC computer ( intell power Mac tower) en deze komt volgende week aan hier in Nl.
Hij heeft een adapter set gekocht maar het ziet er niet uit dat dat de goede is.
Wie kan ons helpen wat nu te doen met de stroom/adapters?

Groetjes, Bonnie
1250
Amerika-expert

Re: Converter voor Mac van USA naar NL

Bericht door 1250 »

Bedoel je niet een Mac Pro? Die kan inderdaad alleen 220v of 110 v aan (zie hier.
Ik zou je vriend adviseren (omdat weinig mensen een Mac Pro hebben) even de vraag te stellen op het One More Thing forum.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Of op het Mac Freak forum. Erg leuk forum van Mac freaks!

http://www.macfreak.nl
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
crazywarning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door crazywarning »

Ik kan je wellicht van dienst zijn. Aangezien ik bij iCentre werk en dit uiteraard met regelmaat meemaak kan ik je melden dat het enige wat je nodig hebt een voedingskabel is. Deze zijn in elk geval te koop bij alle iCentre vestigingen. Ik weet niet waar je vandaan komt maar in Tilburg zit in elk geval zo'n vestiging.
Kom je uit regio den bosch of eindhoven dan kan je wellicht deze kabel bestellen bij A-Mac.

Als ik het goed heb zouden alle Premium Resellers die het keurmerk Apple Authorised Service Provider hebben(dus geen mediamarkt/saturn of dixons) de kabels moeten kunnen leveren. Of ze dit ook doen dat is ten tweede maar dat ze de kabels hebben is zeker.

Mocht je er niet uitkomen dan laat het me maar weten dan ga ik even kijken wat ik voor je kan betekenen.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Crazywarning weet je zeker dat je genoeg hebt aan een US kabel? Op de Apple Site staat namelijk dat de Mac Pro alleen 110v of 220v accepteert... Ik weet dat dit bij de iMac en Macbook anders is maar het zou mij niks verbazen als de Mac Pro alleen 110v of 220v accepteert.
crazywarning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door crazywarning »

Ik ga het morgen voor de zekerheid nog eens na maar wat ik begrijp is dat het een amerikaanse mac is welke in nederland komt. De voedingskabel moet dus veranderen omdat ie anders niet in het stopcontact kan. Naar mijn weten is het zo dat alle producten van Apple overal in de wereld werken, zolang ze maar de goede aansluitingen hebben.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@crazywarning heb je mijn post van een paar posts eerder gelezen? Daar staat op de Apple site dat de Mac Pro alleen 100-120 v OF 200 - 240 v accepteert, in tegentelling tot wat bijvoorbeeld bij de iMac staat.
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Dank je wel voor jullie reacties. We wachten tot de Mac er is, die wordt nu nog vervoerd. Dan gaan we op zoek naar een kabel. :thumbup:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@Bonnie let alsjeblieft op (anders maak je namelijk een hele mooie Mac kapot..); een kabel alleen is niet genoeg, je moet ook nog een omvormer hebben die 110v omzet in 220v! Het beste kan je denk ik de hele voeding vervangen want een omvormer levert naar mijn idee niet altijd een continue spanning, die piekt wel eens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer