Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Essay over The Star Spangled Banner
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Essay over The Star Spangled Banner
Mijn dochter Joyce moet voor haar studie Engelse Taal en Cultuur een essay schrijven over een 19e eeuws onderwerp.
Ze wil proberen iets over The Star Spangled Banner schrijven maar ze weet niet of ze wel aan 1000 tot 2000 woorden kan komen.
Wie heeft er ideëen voor haar over dit onderwerp, links of wetenswaardigheden?
Marjon
Ze wil proberen iets over The Star Spangled Banner schrijven maar ze weet niet of ze wel aan 1000 tot 2000 woorden kan komen.
Wie heeft er ideëen voor haar over dit onderwerp, links of wetenswaardigheden?
Marjon
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Essay over The Star Spangled Banner
Het lied of de vlag?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Leuk! Ze zou dan over de geschiedenis van de vlag, die met de jaren is veranderd en ook ooit een "Confederate" concurrent had in de Burgeroorlog, over Betsy Ross, die naar verluid de eerste vlag naaide en over het volkslied, dat tijdens het gevecht bij Fort McHenry in Baltimore in de Oorlog van 1812 werd geschreven, kunnen schrijven. Dan kom je volgens mij wel aan een goed verhaal. Links:
http://www.usa-flag-site.org/history.shtml
http://www.150.si.edu/chap3/flag.htm
http://www.uscivilflags.org/articles-history.html
http://www.si.edu/Encyclopedia_SI/nmah/starflag.htm
http://www.ushistory.org/betsy/flaglife.html
http://www.usa-flag-site.org/history.shtml
http://www.150.si.edu/chap3/flag.htm
http://www.uscivilflags.org/articles-history.html
http://www.si.edu/Encyclopedia_SI/nmah/starflag.htm
http://www.ushistory.org/betsy/flaglife.html
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor al die links Petra
Ze zoekt nog een beetje een insteek want ze mag niet gewoon een stukje geschiedenis schrijven maar moet het vanuit een bepaalde hoek schrijven.
Ze gaat in ieder geval van het weekend alvast die links doorlezen.
Marjon
Ze zoekt nog een beetje een insteek want ze mag niet gewoon een stukje geschiedenis schrijven maar moet het vanuit een bepaalde hoek schrijven.
Ze gaat in ieder geval van het weekend alvast die links doorlezen.
Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 23 mar 2011, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- goldenhills
- Amerika-expert
Een gekke wetenswaardigheid die mij te binnen schoot is dat Geert Chatrou, een Nederlander, wereldkampioen fluiten werd met zijn versie van The Star-Spangled Banner. Er is een documentaire over hem, een paar jaar geleden uitgezonden door ik meen de VPRO of NPS. Daarin is ook mooi te zien hoe iedereen gaat staan met de rechter hand op het hart zo gauw ze de melodie herkennen, dit tot verbazing van Geert. Het lied lijkt de gemiddelde Amerikaan heel wat meer te doen dan het Wilhelmus voor de gemiddelde Nederlander.
- DixieChick
- Amerika-expert
Een "gekke" hoek die ik kan bedenken zijn alle mythes rondom het ontstaan van de vlag, etc. Ik weet niet of ze daar wat aan heeft?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over de vlag moet genoeg te bedenken zijn, misschien kan ze er ook nog wat statenvlaggen bij betrekken? Volgensmij hebben die in sommige gevallen een verband met de star spangled banner (Texas?).
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Misschien zou ze iets kunnen schrijven over wat de Star-Spangled Banner betekend voor verschillende mensen? Wat het (volgens haar) symboliseert, zowel de goede als de slechte kanten.
Sowieso een tof onderwerp om een essay over te schrijven
.
Sowieso een tof onderwerp om een essay over te schrijven
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is één van de mythes waar Dixiechick het over heeft. Als ik de verhalen op internet lees, is de vlag niet door Betsy Ross genaaid maar door Mary PickersgillPetra/VS schreef:....over Betsy Ross, die naar verluid de eerste vlag naaide...
Myth #5: Betsy Ross stitched the Star-Spangled Banner.
Fact: Mary Pickersgill stitched the flag that inspired the National Anthem.
Backstory: The making of the first standard of the United States is popularly attributed to Betsy Ross, a professional flagmaker who has become a national folk hero. The legend stems from Ross’ grandson, William J. Canby, who, in 1870, wrote down a story a relative had told him in 1857—well after Ross’ death. The account goes that in spring 1776, George Washington approached Ross with a rough sketch of a flag and asked her to make a national standard. With the United States preparing to celebrate its 100th anniversary, the story about the birth of the national flag captured imaginations. There is, however, no documentation that links Ross with making the first flag, and the events described in Canby’s account take place a year before the passage of the Flag Act—the legislation that dictates the style and substance of the national flag. Visitors to the National Museum of American History sometimes ask if the Star Spangled Banner—currently on display after extensive conservation efforts—is an example of Ross’s work. That flag was stitched by Mary Pickersgill and flew over Fort McHenry during the 1814 Battle of Baltimore, inspiring Francis Scott Key to pen the poem that became our National Anthem.
Ik kwam al googelend wel een paar leuke "Star Spangled Banner filmpjes tegen;
Jimi Hendrix versie : http://www.iviewtube.com/v/76340/jimi-h ... stock-1969
Een 7 jarig meisje : http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Mei ... fzuaafr0m2
Een parodie;
Marjon
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed idee, ik zal het aan haar voorleggen.Chrisp schreef:Misschien zou ze iets kunnen schrijven over wat de Star-Spangled Banner betekend voor verschillende mensen? Wat het (volgens haar) symboliseert, zowel de goede als de slechte kanten.
Sowieso een tof onderwerp om een essay over te schrijven.
Het Engels spreken en schrijven is geen enkel probleem voor haar. Maar de studie valt haar wel zwaar, er zit veel meer in dan ze verwacht had.. Het eerste half jaar vond ze leuk maar het tweede gedeelte een stuk minder. Er zijn een aantal vakken die ze moeilijk vind. Ik weet niet hoe het vak heet maar het gaat helemaal in op het ontstaan van taal en de opbouw met grafiekjes enzo. Ik heb het boek doorgekeken maar daar werd ik ook niet vrolijk vanGrandu schreef:Hoe gaat 't je dochter af zo'n studie in het Engels? Heeft ze moeite met het Engels of gaat het allemaal vanzelf?
Derk
Ze moet ook heel veel essays schrijven en het is best moeilijk om daar steeds weeer onderwerpen over te bedenken.
Ze twijfelde even of ze wel door wilde gaan. Maar nu heeft ze besloten dat ze hard gaat werken en haar tentamens gaat doen. Als ze de 50 punten voor het eerste jaar haalt gaat ze door. En ze hoopt dat de vakken die ze dan volgend jaar krijgt leuker zijn.
Als ze de 50 punten niet haalt stopt ze.
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier lopen twee dingen door elkaar. Het is niet zeker, dat Betsy Ross de allereerste vlag heeft gemaakt voor George Washington, of dat haar kleinzoon dat verhaal de wereld inm heeft geholpen (maar haar huis is nog te bezoeken in Philadelphia, dus door dat verhaal is ze wel beroemd gewordenvana schreef:Dit is één van de mythes waar Dixiechick het over heeft. Als ik de verhalen op internet lees, is de vlag niet door Betsy Ross genaaid maar door Mary PickersgillPetra/VS schreef:....over Betsy Ross, die naar verluid de eerste vlag naaide...
Myth #5: Betsy Ross stitched the Star-Spangled Banner.
Fact: Mary Pickersgill stitched the flag that inspired the National Anthem.
Backstory: The making of the first standard of the United States is popularly attributed to Betsy Ross, a professional flagmaker who has become a national folk hero. The legend stems from Ross’ grandson, William J. Canby, who, in 1870, wrote down a story a relative had told him in 1857—well after Ross’ death. The account goes that in spring 1776, George Washington approached Ross with a rough sketch of a flag and asked her to make a national standard. With the United States preparing to celebrate its 100th anniversary, the story about the birth of the national flag captured imaginations. There is, however, no documentation that links Ross with making the first flag, and the events described in Canby’s account take place a year before the passage of the Flag Act—the legislation that dictates the style and substance of the national flag. Visitors to the National Museum of American History sometimes ask if the Star Spangled Banner—currently on display after extensive conservation efforts—is an example of Ross’s work. That flag was stitched by Mary Pickersgill and flew over Fort McHenry during the 1814 Battle of Baltimore, inspiring Francis Scott Key to pen the poem that became our National Anthem.
Zo zie je, er is heel wat te schrijven over de vlag en het volkslied. Het is een beetje een hobby van mij om er veel over te leren. Wisten jullie trouwens, dat "Star Spangled Banner" een van de moeilijkste volksliederen is om te zingen? En dat het Wilhelmus het oudste volkslied ter wereld is? Een erg leuk onderwerp vind ik het (en misschien wil ze die vlag dan eens komen bekijken en kunnen jullie ons een bezoekje brengen
-
Bennogr
- Amerika-expert
Wat onderwerpen om over te schrijven betreft: daar kunnen we vast wel bij helpen.
Misschien is het handig als ze zichzelf aanmeldt hier, dan kunnen we haar rechtstreeks helpen.
Heb zelf Engels gedaan (drs. 1974, Universiteit van Amsterdam), maar dat waren andere tijden, ik heb nooit een boek met grafieken voorbij zien komen, bijvoorbeeld. Heb wel grammatica gedaan, maar dat ben ik gelukkig weer vergeten (teveel uitzonderingen op de regels). En met de 'lessen' Brits idioom ben ik maar opgehouden toen de docent zinnetjes begon uit te leggen als 'kidney for breakfast, how topping!'.
Misschien is het handig als ze zichzelf aanmeldt hier, dan kunnen we haar rechtstreeks helpen.
Heb zelf Engels gedaan (drs. 1974, Universiteit van Amsterdam), maar dat waren andere tijden, ik heb nooit een boek met grafieken voorbij zien komen, bijvoorbeeld. Heb wel grammatica gedaan, maar dat ben ik gelukkig weer vergeten (teveel uitzonderingen op de regels). En met de 'lessen' Brits idioom ben ik maar opgehouden toen de docent zinnetjes begon uit te leggen als 'kidney for breakfast, how topping!'.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Benno je kunt hier het studieprogramma lezen dat Joyce heeft. Zoals je ziet zijn het heel wat vakken.
En Petra, als we ooit in de buurt zijn komen we je zeker een bezoekje brengen, dan mag jij ons de vlag laten zien.
Joyce gaat na haar reisjes naar Londen sparen om een reis naar de VS te kunnen maken als ze haar Bachelor heeft. Of het er ooit van komt weet ik niet, maar dan gaat ze vast en zeker ook naar Washington.
Marjon
En Petra, als we ooit in de buurt zijn komen we je zeker een bezoekje brengen, dan mag jij ons de vlag laten zien.
Joyce gaat na haar reisjes naar Londen sparen om een reis naar de VS te kunnen maken als ze haar Bachelor heeft. Of het er ooit van komt weet ik niet, maar dan gaat ze vast en zeker ook naar Washington.
Marjon
-
Bennogr
- Amerika-expert
Stuk gestructureerder geworden sinds 1966, toen kon je nog je gang gaan en verplicht bijwonen van de colleges was er ook niet echt (Vooral niet als een college om 9 uur in de ochtend begon). Vandaar dat ik er acht jaar over gedaan heb, en nog steeds bezig zou zijn, als de dienstplicht niet achter ons aan had gezeten.
Hoop dat de kwaliteit van de onderwijs gevenden ook beter is geworden, indertijd doceerden ze er maar op los.
Maar zoals gezegd: laat ze maar om suggesties vragen, we zijn hier met z'n allen best creatief en komen waarschijnlijk op dingen die niet zo voor de hand liggen.Ik heb indertijd bijvoorbeeld een afstudeerscriptie gedaan over Jacobite poetry, liederen en gedichten over 'Bonnie Prince Charlie' in 1745, in Edinburgh hebben ze nog kranten en andere documenten uit die tijd!.
Hoop dat de kwaliteit van de onderwijs gevenden ook beter is geworden, indertijd doceerden ze er maar op los.
Maar zoals gezegd: laat ze maar om suggesties vragen, we zijn hier met z'n allen best creatief en komen waarschijnlijk op dingen die niet zo voor de hand liggen.Ik heb indertijd bijvoorbeeld een afstudeerscriptie gedaan over Jacobite poetry, liederen en gedichten over 'Bonnie Prince Charlie' in 1745, in Edinburgh hebben ze nog kranten en andere documenten uit die tijd!.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou kom maar op dan met de ideëen. Ze moet deze essay schrijven over een onderwerp uit de 19e eeuwse Engelse literatuur of geschiedenis. Ze wil het liefst iets over Amerika omdat ze tot nu toe steeds over Engeland geschreven heeft. Dus als iemand nog een ander leuk idee heeft?
Marjon
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De Amerikaanse Burgeroorlog en dan vooral het menselijke aspect ervan?
De Trail of Tears (ik ben net naar het Cherokee Heritage Center in Oklahoma geweest, zo schrijnend, wat er toen gebeurd is!)
De Trail of Tears (ik ben net naar het Cherokee Heritage Center in Oklahoma geweest, zo schrijnend, wat er toen gebeurd is!)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nederlandse immigratie naar Noord-Amerika, mag dat ook?
Slavernij is natuurlijk ook een klassieker.
Vrouwenrechten / stemrecht in de VS. (Na de Onafhankelijkheidsverklaring gaf New Jersey als enige staat ook stemrecht aan vrouwen, maar dat trokken ze in 1807 weer in).
Hier kan je trouwens nog wat documenten vinden m.b.t. wetgeving, geschiedenis en diplomaite, o.a. over de 19de eeuw, kan handig zijn als bron:
http://avalon.law.yale.edu/
Slavernij is natuurlijk ook een klassieker.
Vrouwenrechten / stemrecht in de VS. (Na de Onafhankelijkheidsverklaring gaf New Jersey als enige staat ook stemrecht aan vrouwen, maar dat trokken ze in 1807 weer in).
Hier kan je trouwens nog wat documenten vinden m.b.t. wetgeving, geschiedenis en diplomaite, o.a. over de 19de eeuw, kan handig zijn als bron:
http://avalon.law.yale.edu/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En hier kan je ook nog info vinden:
http://belgium.usembassy.gov/paper_based_resources.html
(sorry, is wel in Belgie...)
http://belgium.usembassy.gov/paper_based_resources.html
(sorry, is wel in Belgie...)
Elke
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, in en triest wat er toen is gebeurd. Ook uit Noord-Georgia zijn destijds zeer veel Cherokee indianen naar het Westen gestuurd. Vooral omdat in dat deel van Georgia toen de eerste grote gold rush van Amerika plaatsvond. Alleen was dat helaas net midden in het Cherokee gebied. Maar een interessant fenomeen (met name ook voor een essay) is hoe Amerika probeert de indianen de plaats in de geschiedenis te geven die ze verdienen. In Georgia bv is bijna helemaal niks meer te vinden mbt de cultuur van de eerste bewoners van deze staat, maar er worden overal monumenten geplaatst om mensen eraan te herinneren wat er toen heeft plaatsgevonden hier en ook hoe sommige plaatsen aan hun naam zijn gekomen. En zo is er bij Macon een "Ocmulgee Indian Mounds" State Park waar oude begraafplaatsen van de Creek weer in ere zijn hersteld. En zo wordt de nieuwe generatie Georgians bijgebracht wat er in het verleden is aangericht hier. En dat is ook het enige wat je nu nog kunt doen: leren van het verleden.Petra/VS schreef:De Trail of Tears (ik ben net naar het Cherokee Heritage Center in Oklahoma geweest, zo schrijnend, wat er toen gebeurd is!)
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2645 Weergaves
-
Laatste bericht door Meniles