Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstaptijd op Chicago, O'Hare Intl. in USA
Overstaptijd op Chicago, O'Hare Intl. in USA
Hallo allemaal,
Ik zit naar vliegtickets te kijken en ik vroeg me nu af wat de minimale overstaptijd is als je moet overstappen in Amerika op de heenreis.
De tickets die ik gevonden hebben hebben op de heenreis 1 1/2 uur en op de terug reis 50 minuten.
Op de heenreis moet je eerst door de douane en weer inchecken had ik begrepen. Hoe lang neemt dit in beslag?
Wie weet dit?
groetjes karin
Ik zit naar vliegtickets te kijken en ik vroeg me nu af wat de minimale overstaptijd is als je moet overstappen in Amerika op de heenreis.
De tickets die ik gevonden hebben hebben op de heenreis 1 1/2 uur en op de terug reis 50 minuten.
Op de heenreis moet je eerst door de douane en weer inchecken had ik begrepen. Hoe lang neemt dit in beslag?
Wie weet dit?
groetjes karin
Laatst gewijzigd door markro op 20 mar 2011, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
Re: overstap tijd in USA
Je hoeft niet weer in te checken, maar je moet wel door immigration (dit heb ik qua duur meegemaakt van 10 tot 60 minuten), je koffer ophalen, door de douane en je koffer afgeven en dan weer door security (ook dit kan lang duren).
Beetje afhankelijk van de luchthaven, kost het je ook tijd om van de aankomst naar de vertrekhal te gaan.
Persoonlijk vind ik 1.5 uur overstaptijd op de heenweg aan de korte kant (zou ik niet doen).
Theoretisch voor de terugweg moet 50 minuten haalbaar zijn. Maar ook dat is kort. Als je binnenlandse vlucht vertraging heeft kan het lastig worden.
En ook hier kan het tijd kosten om van de aankomst-gate naar de vertrek-gate te gaan.
Beetje afhankelijk van de luchthaven, kost het je ook tijd om van de aankomst naar de vertrekhal te gaan.
Persoonlijk vind ik 1.5 uur overstaptijd op de heenweg aan de korte kant (zou ik niet doen).
Theoretisch voor de terugweg moet 50 minuten haalbaar zijn. Maar ook dat is kort. Als je binnenlandse vlucht vertraging heeft kan het lastig worden.
En ook hier kan het tijd kosten om van de aankomst-gate naar de vertrek-gate te gaan.
Het zou op de heen en terug weg overstappen zijn op Chicago, O'Hare Intl.
Ik weet niet of dat veel uitmaakt....
Ik weet niet of dat veel uitmaakt....
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Op de heenweg een overstap van 1,5 uur kan maar dan moet er eigenlijk ook niets mis gaan. Als het vliegtuig op tijd landt, vlot bij de gate staat, de rij voor immigrations niet te lang is moet het goed te doen zijn. Is er geen mogelijkheid voor een latere vlucht?
Op de terugweg is 50 min. ook niet ruim. Het vliegtuig zal maar met vertraging vertrekken zodat die 50 min. ineens een stuk korter worden. Voordeel van Chicago is wel dat je volgens mij op dezelfde terminial blijft en je dus zo bij de gate bent voor het vliegtuig naar Amsterdam/Brussel.
Roland
Op de terugweg is 50 min. ook niet ruim. Het vliegtuig zal maar met vertraging vertrekken zodat die 50 min. ineens een stuk korter worden. Voordeel van Chicago is wel dat je volgens mij op dezelfde terminial blijft en je dus zo bij de gate bent voor het vliegtuig naar Amsterdam/Brussel.
Roland
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Mijn ervaringen op Chicago O'Hare Intl. dateren van een aantal jaren geleden.
Het is een erg groot vliegveld en wij moesten wel met een treintje en lange ondergrondse rolbanden van de ene hal naar de andere.
Voor dit vliegveld zou ik op de heenreis liever een overstaptijd van drie uur hebben, dan van twee uur.
Anderhalf uur vind ik veel te kort.
Voor de terugreis zou ik minimaal anderhalf uur willen hebben.
Het is een erg groot vliegveld en wij moesten wel met een treintje en lange ondergrondse rolbanden van de ene hal naar de andere.
Voor dit vliegveld zou ik op de heenreis liever een overstaptijd van drie uur hebben, dan van twee uur.
Anderhalf uur vind ik veel te kort.
Voor de terugreis zou ik minimaal anderhalf uur willen hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zit met een gelijkaardig vraag:
Is onderstaande realistisch?:
Heen:
Met American Airlines naar Las Vegas via Chicago. In Chicago 1h50 overstaptijd op de vlucht riching Las Vegas (eveneens American Airlines)
Terug
Los Angeles - Brussel opnieuw via Chicago. Deze keer 1H30 overstaptijd in Chicago. Opnieuw beide vluchten American Airlines.
Zorgen zij er dan niet voor dat dit haalbaar is?
Is onderstaande realistisch?:
Heen:
Met American Airlines naar Las Vegas via Chicago. In Chicago 1h50 overstaptijd op de vlucht riching Las Vegas (eveneens American Airlines)
Terug
Los Angeles - Brussel opnieuw via Chicago. Deze keer 1H30 overstaptijd in Chicago. Opnieuw beide vluchten American Airlines.
Zorgen zij er dan niet voor dat dit haalbaar is?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
1:50 op de heenreis is niet ruim maar wel haalbaar, hou er rekening mee dat je van terminal moet wisselen.
1:30 voor de terugreis is ruim voldoende je hoeft niet door immigration en customs, ik weet alleen niet of je bij AA van terminal moet wisselen, wij vlogen met United en konden op dezelfde terminal blijven.
1:30 voor de terugreis is ruim voldoende je hoeft niet door immigration en customs, ik weet alleen niet of je bij AA van terminal moet wisselen, wij vlogen met United en konden op dezelfde terminal blijven.
Ik had dit bericht al in een ander topic geplaatst maar ik zie dat topic eigenlijk meer geschikt is, daarom even een re-post:
Ik vlieg vrijdag van Amsterdam naar Detroit met een overstap in Philadelphia. Ik geloof dat ik zo'n 2,5 uur overstap tijd heb, is dit voldoende in Philadelphia of wordt het krap?
Ik probeer al uit te vogelen hoe en wat maar ik krijg er weinig hoogte van. De plattegrond van de luchthaven heb ik in ieder geval alvast meermaals bestudeerd.
Kareltje
Ik vlieg vrijdag van Amsterdam naar Detroit met een overstap in Philadelphia. Ik geloof dat ik zo'n 2,5 uur overstap tijd heb, is dit voldoende in Philadelphia of wordt het krap?
Ik probeer al uit te vogelen hoe en wat maar ik krijg er weinig hoogte van. De plattegrond van de luchthaven heb ik in ieder geval alvast meermaals bestudeerd.
Kareltje
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een overstap van 2,5 uur lijkt mij prima. Daar zou ik mij geen zorgen over maken.
Roland
Roland
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je wat aan deze draad viewtopic.php?f=30&t=31681 die gaat over Philadelphia.Kareltje schreef:Ik vlieg vrijdag van Amsterdam naar Detroit met een overstap in Philadelphia. Ik geloof dat ik zo'n 2,5 uur overstap tijd heb, is dit voldoende in Philadelphia of wordt het krap?
Kareltje
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
Wij vliegen nooit meer over Chicago!! Echt een ramp.
Wij hadden 1,5 uur om van vliegtuig te wisselen incl customs..
Ondanks dat wij gehaast van het ene naar de andere gate zijn gegaan hebben wij dit niet gehaald
Ik geloof ook niet dat dit überhaupt mogelijk was geweest zonder te hebben gerend..
Wij hadden 1,5 uur om van vliegtuig te wisselen incl customs..
Ondanks dat wij gehaast van het ene naar de andere gate zijn gegaan hebben wij dit niet gehaald

Ik geloof ook niet dat dit überhaupt mogelijk was geweest zonder te hebben gerend..

Re: Overstaptijd op Chicago, O'Hare Intl. in USA
Hallo!
Wij hebben op de heenweg ook een overstap op Chicago O'Hare. We komen aan in Terminal 5 om 01:23 pm en vertrekken vanuit Terminal 1 om 03:20 pm. Een krappe 2 uur dus.
Ik ben van plan een trouwjurk mee te nemen, en ik ben een beetje aan het bekijken wat handig is.
Want als het me lukt om 'm te laten weghangen in de Bussines Class, dan zal het ook wel wat tijd in beslag nemen tijdens de overstap om 'm weer op te pikken. En dan moet ik natuurlijk maar net mazzel hebben dat ze hem op de binnenlandse vlucht naar LA weer weg willen hangen. En rennen met een koffer, handbagage en trouwjurk klinkt me een beetje als een gemiddelde cirque du soleil-act in de oren.
Wat denken jullie? Gewoon in een koffer dan maar??
Kan iemand mij ook vertellen hoe dat gaat als je aankomt? Eerst Immigration? Dan koffers? Dan naar andere terminal? En daar dan weer Inchecken oid? En dan weer door de Douane? Klikt als een boel te doen, in korte tijd
En zijn er shuttles naar de terminal of moet je dat helemaal lopen?
1e x Amerika... dus een beetje een groentje!
Thanks alvast!
Wij hebben op de heenweg ook een overstap op Chicago O'Hare. We komen aan in Terminal 5 om 01:23 pm en vertrekken vanuit Terminal 1 om 03:20 pm. Een krappe 2 uur dus.
Ik ben van plan een trouwjurk mee te nemen, en ik ben een beetje aan het bekijken wat handig is.
Want als het me lukt om 'm te laten weghangen in de Bussines Class, dan zal het ook wel wat tijd in beslag nemen tijdens de overstap om 'm weer op te pikken. En dan moet ik natuurlijk maar net mazzel hebben dat ze hem op de binnenlandse vlucht naar LA weer weg willen hangen. En rennen met een koffer, handbagage en trouwjurk klinkt me een beetje als een gemiddelde cirque du soleil-act in de oren.
Wat denken jullie? Gewoon in een koffer dan maar??
Kan iemand mij ook vertellen hoe dat gaat als je aankomt? Eerst Immigration? Dan koffers? Dan naar andere terminal? En daar dan weer Inchecken oid? En dan weer door de Douane? Klikt als een boel te doen, in korte tijd

En zijn er shuttles naar de terminal of moet je dat helemaal lopen?
1e x Amerika... dus een beetje een groentje!
Thanks alvast!
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

http://ralphlaura.blogspot.com

- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je gaat eerst door immigration, daarna haal je de koffers van de band, met je koffers ga je langs Customs, na customs lever je de koffer weer in bij het grondpersoneel van de ailine of leg heb zelf op de band, dit alles speelt zich af binnen max 200 meter.
Vervolgens neem je de trein naar terminal 1, daar aangekomen moet je door security en vervolgens zoek je de gate op waar je volgende vlucht vandaan vertrekt, let wel even op terminal 1 bestaat uit een paar gebouwen die zijn onderling verbonden met roltrappen en een tunnel, het staat allemaal duidelijk aangegeven dus moet het geen probleem zijn.
Vervolgens neem je de trein naar terminal 1, daar aangekomen moet je door security en vervolgens zoek je de gate op waar je volgende vlucht vandaan vertrekt, let wel even op terminal 1 bestaat uit een paar gebouwen die zijn onderling verbonden met roltrappen en een tunnel, het staat allemaal duidelijk aangegeven dus moet het geen probleem zijn.
> vliegen nooit meer over Chicago!! Echt een ramp.
Wat was/ging er mis dan dt het een ramp werd ?
Wat was/ging er mis dan dt het een ramp werd ?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik denk dat elke luchthaven en elke luchtvaartmaatschappij als er iets mis gaat (vertraging, drukte,...) een ramp wordt.
Persoonlijk hou ik wel van vliegen over Chicago.
Wij vlogen in juli over Chicago heen. Wij hadden 2 u overstap tij. Er stond een laaaaaaaaange trage rij bij immigrations maar de officer was vriendelijk (
) en onze koffers waren er meteen. Koffer afgeven, treintje in, nog gaan lunchen in een restaurant (daar zelfs lang moeten wachten) en dan naar onze vlucht. Ging prima.
Nu in maart bewust weer twee keer Chicago gekozen. Op de heenvlucht hadden we 3 u overstap tijd. En tot mijn verbazing een korte rij bij immigrations. We waren er zo door en onze koffers waren er ook meteen. Maar Chicago is verder een vrij leuke luchthaven om enkele uren rond te maken, er is bvb een food court en veel drukte dus veel te zien. Overigens is onze 3 u minder geworden omdat onze vlucht er meer dan een uur langer over had gedaan (tegenwind!)
Iedereen die een krappe overstap had kreeg een speciaal gekleurd papier om via kortere weg en niet aanschuiven bij controle toch de vlucht te halen.
Op de terugweg hadden we normaal 3 uur maar er was vertraging waardoor we 2 u hadden. Meer dan genoeg want je blijft idd in dezelfde terminal.
Enige nadeel van chicago: vaak slecht weer wat wel tot vertragingen en soms zelfs cancellen van binnenlandse vluchten leidt.... (zelf vastgesteld 2 dagen geleden)
En wat ik nu ook geleerd heb:
de AA vlucht Brussel - Chicago (heen) deed er in maart maar liefst 1,5 u langer over dan die in juli (in juli landden we een uur te vroeg en in maart een uur te laat). Dit had met de luchtstromen te maken! Zo kan een krappe overstap tijd een comfortabele overstap tijd worden en een ruime overstaptijd een krappe...
Persoonlijk hou ik wel van vliegen over Chicago.
Wij vlogen in juli over Chicago heen. Wij hadden 2 u overstap tij. Er stond een laaaaaaaaange trage rij bij immigrations maar de officer was vriendelijk (

Nu in maart bewust weer twee keer Chicago gekozen. Op de heenvlucht hadden we 3 u overstap tijd. En tot mijn verbazing een korte rij bij immigrations. We waren er zo door en onze koffers waren er ook meteen. Maar Chicago is verder een vrij leuke luchthaven om enkele uren rond te maken, er is bvb een food court en veel drukte dus veel te zien. Overigens is onze 3 u minder geworden omdat onze vlucht er meer dan een uur langer over had gedaan (tegenwind!)
Iedereen die een krappe overstap had kreeg een speciaal gekleurd papier om via kortere weg en niet aanschuiven bij controle toch de vlucht te halen.

Op de terugweg hadden we normaal 3 uur maar er was vertraging waardoor we 2 u hadden. Meer dan genoeg want je blijft idd in dezelfde terminal.
Enige nadeel van chicago: vaak slecht weer wat wel tot vertragingen en soms zelfs cancellen van binnenlandse vluchten leidt.... (zelf vastgesteld 2 dagen geleden)
En wat ik nu ook geleerd heb:

- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi, ik heb eens even aan het kijken geweest voor vluchten in mei volgend jaar van Brussel naar LA en terug van Las Vegas naar Brussel allebei met American Airlines. Het plan is wel om pas in 2013 zeker dit te doen maar ik vergelijk nu ook al tijd en prijzen ... vandaar mijn vraagje. Nu biedt American Airlines 2 vluchten aan op die vertrekdag. De ene gaat via JFK met een overstap van 1u30 op eenzelfde terminal. De andere gaat dan via Chicago met een overstap van 2u16 en met terminalwissel van terminal 5 naar terminal 3. Nu zou ik denken om dan toch de overstap in Chicago te pakken omdat daar de tijd ruimer is. Maar op JFK zitten we dan weer in eenzelfde terminal. Wat zouden jullie hiervoor dan best aanraden? Is het ingewikkeld om in Chicago die terminalwissel te doen of is het daar duidelijk genoeg aan gegeven? We hebben nog nooit een overstap gedaan dus het zou onze eerste keer zijn. Op de terugweg is er een overstap op JFK van 2u05 en in Chicago van 1u15. Daar zou ik dan wel zeker JFK kiezen ook al moeten we daar dan geen immigratie en valiezen meer doen.
Ik stap geregeld over op Chicago.. en opzich niet echt een probleem.
Met het treintje na de andere kant is wat vervelend maar goed het hoort erbij. Ik had altijd genoeg aan ander half uur. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit jaar alle vier keer dat ik overgestapt ben op Chicago mijn vlucht was vetraagd naar mijn volgende bestemming.
Ik denk dat je moet kijken na wat de alternatieven zijn. Ik kan bijvoorbeeld via washington DC vliegen. Nadeel die vlucht gaat later en je vliegt een langer stuk in een express vliegtuig, wat zeker niet mijn favoriete bezigheid is. Ik zou ook via Houston kunnen gaan, haha echt niet, wel goed voor je miles trouwens.
Ik had altijd genoeg aan anderhalf uur. En dan nog wat als het fout gaat, dan boeken ze je vanzelf wel om naar de eerst volgende beschikbare vlucht!
Met het treintje na de andere kant is wat vervelend maar goed het hoort erbij. Ik had altijd genoeg aan ander half uur. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit jaar alle vier keer dat ik overgestapt ben op Chicago mijn vlucht was vetraagd naar mijn volgende bestemming.
Ik denk dat je moet kijken na wat de alternatieven zijn. Ik kan bijvoorbeeld via washington DC vliegen. Nadeel die vlucht gaat later en je vliegt een langer stuk in een express vliegtuig, wat zeker niet mijn favoriete bezigheid is. Ik zou ook via Houston kunnen gaan, haha echt niet, wel goed voor je miles trouwens.
Ik had altijd genoeg aan anderhalf uur. En dan nog wat als het fout gaat, dan boeken ze je vanzelf wel om naar de eerst volgende beschikbare vlucht!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht