Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Isis: Rondje met Yellowstone
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone
Je hebt het vast al gelezen in mijn verslag, maar wij zijn dus wel in Badlands geweest, en ik vond het een verrassend mooi park. Heel anders weer dan de andere parken. Ik vond het wel bijzonder dat je het iets meer kunt "beleven" dan alleen "aanschouwen". Ik zou het niet overslaan in elk geval. Custer SP vond ik ook wel leuk, maar Badlans veel mooier. Bovendien kunnen jullie met de camper niet de volledige route van Needles Highway doen, dus de mooiste stukjes missen jullie daar toch al. Ik zou na Wind Cave dus gewoon naar Badlands gaan en Custer links laten liggen als je in tijdnood komt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Vond de Badlands echt de moeite van de omweg naar Yellowstone waard. Ik had wat moeite met die hele hoek, maar ben achteraf reuze blij.
Tja ben toch meer van de steentjes dan het bos. De Black Hills waren leuk, maar met Yellowstone voor de boeg meer dan genoeg aan een dag voor ons.
Fort Laramie dat hebben we uiteindelijk alleen van een afstand gezien, maar wel mooi in de avondzon.
Het is een beetje mijn historie -tik en het inlezen in die indianenverhalen dat ik in die hoek dan ook juist die historische sites wilde zien; karresporen, registercliff bij Guernsey. De forten als bekend van hun vredesverdragen.
Als je dan die hoofden van die presidenten wilde zien dan moesten dergelijke zaken er ook bij voor mij. Want dat ging er wel aan vooraf. En Crazy Horse idem.
Maar elke gek z'n gebrek toch. Dus veel foto's kijken!!
Tja ben toch meer van de steentjes dan het bos. De Black Hills waren leuk, maar met Yellowstone voor de boeg meer dan genoeg aan een dag voor ons.
Fort Laramie dat hebben we uiteindelijk alleen van een afstand gezien, maar wel mooi in de avondzon.
Het is een beetje mijn historie -tik en het inlezen in die indianenverhalen dat ik in die hoek dan ook juist die historische sites wilde zien; karresporen, registercliff bij Guernsey. De forten als bekend van hun vredesverdragen.
Als je dan die hoofden van die presidenten wilde zien dan moesten dergelijke zaken er ook bij voor mij. Want dat ging er wel aan vooraf. En Crazy Horse idem.
Maar elke gek z'n gebrek toch. Dus veel foto's kijken!!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Onze avonturen in Badlands NP:
http://www.robenannie.nl/reisverslag2003.html dag 13 en 14
Voor de komende reis staat dit park ook weer in de planning.
http://www.robenannie.nl/reisverslag2003.html dag 13 en 14
Voor de komende reis staat dit park ook weer in de planning.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In ons reisverslag 2004 beschrijf ik een aantal zaken die hier vermeld staan. Bovendien bevindt zich boven elk dagverslag een button naar de foto's van die dag. Misschien doe je daar nog ideeën uit op.Isis schreef:Fort Laramie kon ik me nog weinig van voorstellen.
<-- knip -->
De Prairiedogs zijn de hoop voor de kids, al zijn ze al pubers, dat doet m altijd goed. AAAAAAAHHHH wat liiiiiieeeefff (ik hoor het nu al)
<-- knip -->
Verder langs Mnt Rushmore en Crazy Horse.. en volgende dag naar Badlands. En daar ook een dag doorbrengen.
Prairiehondjes zagen wij o.a. bij Devils Tower en bij en in het Badlands NP.

Ik herkende het eerst niet. Maar de site is denk ik veranderd? Overzichtelijk zo!
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank jullie. voor de sites en tips
Vanuit Rocky Mountains via Cheyennen zien we wel hoe evr we komen misschien in 1 ruk naar Guernsey. Dat lijkt inderdaad wel de moeite waard. En dan ook langs Fort Laramie. Daarna wordt het toch Wind Cave met een kruip avontuur onder de grond, langs de belangrijke koppen en gekke paardbeeld en verder naar Baldands
@JASmino Ik mag een deel niet rijden.. dat ga ik eens verder bekijken.. Needles Hwy.. moet ik ff opzoeken op kaartje van NPS.
Ik vind wel een Badlands Loop en Sage Creek en Rim Road maar geen Neeldes Hwy... kijk ik vekeerd?
@Marko.. leuk jullie 2004 reis ... ik wordt helemaal meegenomen en wil nu al dara zijn...
Vanuit Rocky Mountains via Cheyennen zien we wel hoe evr we komen misschien in 1 ruk naar Guernsey. Dat lijkt inderdaad wel de moeite waard. En dan ook langs Fort Laramie. Daarna wordt het toch Wind Cave met een kruip avontuur onder de grond, langs de belangrijke koppen en gekke paardbeeld en verder naar Baldands
@JASmino Ik mag een deel niet rijden.. dat ga ik eens verder bekijken.. Needles Hwy.. moet ik ff opzoeken op kaartje van NPS.
Ik vind wel een Badlands Loop en Sage Creek en Rim Road maar geen Neeldes Hwy... kijk ik vekeerd?
@Marko.. leuk jullie 2004 reis ... ik wordt helemaal meegenomen en wil nu al dara zijn...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
thuul schreef:Even terzijde :Markro ik heb destijds erg veel van je website gehaald aan info. Goed al die achtergronden.
Ik herkende het eerst niet. Maar de site is denk ik veranderd? Overzichtelijk zo!
Leuk om te lezen dat mijn 2004-reisverslag gewaardeerd wordt. Het was destijds mijn eerste liveverslag dat ik tijdens de reis maakte en ik had het ondergebracht bij web-log.nl. Door de regelmatige veranderingen bij web-log.nl had ik er genoeg van om het voor de zoveelste keer te moeten aanpassen en heb het vorig jaar omgebouwd in de eigen HTML-vorm en heb het ondergebracht waar ook mijn eigen website op de servers staat.Isis schreef:Dank jullie. voor de sites en tips.
<-- knip -->
@JASmino: Ik mag een deel niet rijden.. dat ga ik eens verder bekijken.. Needles Hwy.. moet ik ff opzoeken op kaartje van NPS.
@Marko: leuk jullie 2004 reis ... ik word helemaal meegenomen en wil nu al daar zijn...
@ Isis: de Needles Highway waarover Jacqueline (Jasmino) schrijft, bevindt zich in het Custer State Park. Ook daarover kan je lezen en foto's bekijken in mijn 2004-reisverslag, dag 21.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zenk joe.. ik dacht dat het in Badlands was.. Tja das lastig zoeken.
Zowel in Wind Cave als in Badlands zijn weer sterrenkijkdagen.. dat is leuk!
Heb nu wel een idee wat t edoen en kwam erachter dat Minuteman niet ver van Badlnads ligt (8mi). Da's ook niet gek.
dag 4 kan ik naar Cheyenne rijden of naar Guernsey (State Park) (nabij Fort Laramie) dat hangt af van wat we nog in Rocky M NP doen.
dag 5 is dan of Cheyenne - Wind Cave òf Guernsey - Wind Cave
Dag 6 En ik ben nog flexibel... ik kan de dag dat we in Wind Cave zitten (en mnt Rushmore en Crazy Horse bekijken) daar terugkeren en van daaruit de volgende dag naar Badlands rijden.
Maar ik kan ook kiezen op dag 6 na de ochtend in Wind Cave te vertrekken via Mnt Rushmore en Crazy Horse.. misschien bij Custer SP oid overnachten.
Dag 7 vanuit Custer naar Badlands Dit maakt het mogelijk om te kiezen.. wel fijn om al te zien wat de opties zijn. Ter plekke kun je zien wat bevalt en wat tidj kost.
Dag 7 kunnen we een lange of korte route nemen.
dag 8 Badlands gun ik een hele dag, misschien bezoeken we aan het einde van die dag nog wel Minuteman.. maar dat zien we ook wel.
dag 9 naar Keyhole SP (nabij Devils Tower is een wat langere en
dag 10 naar Cody is ook pittiger. Daarna is het rustig.
Ik vind het wel fijn om flexibel te zijn naar gelang dingen leuk zijn en interessant en je zin hebt om nog t erijden. En misschien het weer...
Ik denk dat we Bighorn Canyon maar overslaan.. en lekker naar Cody gaan voor een dagje.
Daarna weer natuur in Yellowstone en Teton.
Ik heb nu een dag 'over' die kan ik zelf ergens in gooien (dacht zelf toch Teton/ Yellowstone) nu blanco regel. Maar wellicht gaat ie nog wel aan het einde erin.. of in Moab Een dagje ergens is niet gek. Dat kan net de broodnodige rust geven. Om te raften of iets anders. Iemand ervaring met raften in Teton? Lijkt me erg mooi, Teton hebben we in een halve dag bezocht in 1993, ik vond het heerlijk daar. Ik zat pas Stormchasers te kijken... South Dakota... hm
dacht ik. Hoe zit dat daar met orkanen/ hurricanes.. of moet ik dat aan een Nederamerikaan voorleggen?
Zowel in Wind Cave als in Badlands zijn weer sterrenkijkdagen.. dat is leuk!
Heb nu wel een idee wat t edoen en kwam erachter dat Minuteman niet ver van Badlnads ligt (8mi). Da's ook niet gek.
dag 4 kan ik naar Cheyenne rijden of naar Guernsey (State Park) (nabij Fort Laramie) dat hangt af van wat we nog in Rocky M NP doen.
dag 5 is dan of Cheyenne - Wind Cave òf Guernsey - Wind Cave
Dag 6 En ik ben nog flexibel... ik kan de dag dat we in Wind Cave zitten (en mnt Rushmore en Crazy Horse bekijken) daar terugkeren en van daaruit de volgende dag naar Badlands rijden.
Maar ik kan ook kiezen op dag 6 na de ochtend in Wind Cave te vertrekken via Mnt Rushmore en Crazy Horse.. misschien bij Custer SP oid overnachten.
Dag 7 vanuit Custer naar Badlands Dit maakt het mogelijk om te kiezen.. wel fijn om al te zien wat de opties zijn. Ter plekke kun je zien wat bevalt en wat tidj kost.
Dag 7 kunnen we een lange of korte route nemen.
dag 8 Badlands gun ik een hele dag, misschien bezoeken we aan het einde van die dag nog wel Minuteman.. maar dat zien we ook wel.
dag 9 naar Keyhole SP (nabij Devils Tower is een wat langere en
dag 10 naar Cody is ook pittiger. Daarna is het rustig.
Ik vind het wel fijn om flexibel te zijn naar gelang dingen leuk zijn en interessant en je zin hebt om nog t erijden. En misschien het weer...
Ik denk dat we Bighorn Canyon maar overslaan.. en lekker naar Cody gaan voor een dagje.
Daarna weer natuur in Yellowstone en Teton.
Ik heb nu een dag 'over' die kan ik zelf ergens in gooien (dacht zelf toch Teton/ Yellowstone) nu blanco regel. Maar wellicht gaat ie nog wel aan het einde erin.. of in Moab Een dagje ergens is niet gek. Dat kan net de broodnodige rust geven. Om te raften of iets anders. Iemand ervaring met raften in Teton? Lijkt me erg mooi, Teton hebben we in een halve dag bezocht in 1993, ik vond het heerlijk daar. Ik zat pas Stormchasers te kijken... South Dakota... hm

- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Overweeg ook de dierentuin in Colorado Springs (Cheyenne Mountain Zoo). Die is in de afgelopen jaren gemoderniseerd en zeker de moeite waard! (We hebben er een jaarabonnement op...)Isis schreef: @ Jasmino Ja Colorado Springs staat en blijft op de lijst desnoods vanuit Denver.. want zover is het niet rijden. En dan kunnen we ook Garden of the Gods (met lunch ofzo) aandoen.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze kids zijn al wel wat ouder (bijna) 14 en 16 en verwend met dierentuinen vroeger. In Nl hebben ze al mooie dierentuinen gezien? Beekse Bergen is hier om de hoek en Arnhem en R'dam hebben ze ook al vaak bekeken. Als het echt wat anders biedt dan zullen we er echt nara kijken.
- Big Al
- Amerika-expert
Wellicht. Vorig jaar hadden we een aantal gasten uit NL, inclusief twee jongens van 14 en 16. Die vonden het toch wel mooi. (Ze zijn er dan ook de hele dag gebleven.)
Neem een kijkje op de web site: http://www.cmzoo.org/
De laatste keer dat ik een dierentuin in NL heb bezocht was in de jaren negentig, dus ik kan niet echt zeggen hoe de vergelijking is.
Neem een kijkje op de web site: http://www.cmzoo.org/
De laatste keer dat ik een dierentuin in NL heb bezocht was in de jaren negentig, dus ik kan niet echt zeggen hoe de vergelijking is.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
We houden het in gedachten dank je voor de link. Het zal allemaal afhangen hoe we ons voelen na 4 weken reizen. Misschien wil dochterlief wel "eindelijk" een keer shoppen. Verder zien we weinig steden onderweg. Wij zijn geen echte stadsmensen, dat zie je zo aan het schema...
maar een halve dag een stad in is ook wel leuk.
Aangezien jij er woont....
Weet je wat dat betreft nog goede tips voor shoppen (mall/ outlet... etc) in buurt van Colorado Springs of Denver(-zuid) (niet onder Co Spr of boven Denver..)?
Is kamperen nabij Garden of teh Gods nog wat??? Of beter ergens anders wel lekker met douche enzo... en misschien een zwembadje voor de afwisseling.

Aangezien jij er woont....
Weet je wat dat betreft nog goede tips voor shoppen (mall/ outlet... etc) in buurt van Colorado Springs of Denver(-zuid) (niet onder Co Spr of boven Denver..)?
Is kamperen nabij Garden of teh Gods nog wat??? Of beter ergens anders wel lekker met douche enzo... en misschien een zwembadje voor de afwisseling.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Er is een groot Outlet center in Castle Rock 40 miles boven Colorado Springs.Isis schreef:Weet je wat dat betreft nog goede tips voor shoppen (mall/ outlet... etc) in buurt van Colorado Springs of Denver(-zuid) (niet onder Co Spr of boven Denver..)?
Wijn zijn er vorig jaar geweest zie hier
Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De campgrounds rond Valley of the Gods zijn niet echt mooi, je staat erg dicht op elkaar, wij vonden een leuke campground een klein stukje rijden van Colorado Springs.Is kamperen nabij Garden of teh Gods nog wat??? Of beter ergens anders wel lekker met douche enzo... en misschien een zwembadje voor de afwisseling.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 8 en 9
De outlet bij Castle Rock kan je jezelf wel even vermaken, zie dag 10 van het zelfde verslag.
- Big Al
- Amerika-expert
Helemaal mee eens. Toen we hier kwamen wonen dachten we dat het seizoensopslag voor caravans was. Later bleek dat het campings waren.Rob schreef:De campgrounds rond Valley of the Gods zijn niet echt mooi, je staat erg dicht op elkaar, wij vonden een leuke campground een klein stukje rijden van Colorado Springs.Is kamperen nabij Garden of teh Gods nog wat??? Of beter ergens anders wel lekker met douche enzo... en misschien een zwembadje voor de afwisseling.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 8 en 9
De outlet bij Castle Rock kan je jezelf wel even vermaken, zie dag 10 van het zelfde verslag.
Wat winkelen betreft, Bass Pro in Denver is een indrukwekkende ervaring. Het is een buitensportzaak (keten) die grote winkels heeft die deels artikelen/verkoop zijn en deels 'vermaak' (berglandschappen met opgezette beesten, een groot aquarium, arcade schietbaan, etc.).
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben op een erg leuke campground gestaan in Manitou Springs. Heerlijk tussen de bomen langs een riviertje. Volgens mij geen zwembad.
Op wandelafstand van het centrum. Vlakbij Garden of the gods.
Op wandelafstand van het centrum. Vlakbij Garden of the gods.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Manitou Springs is een heel leuk plaatsje om te overnachten en je rijdt inderdaad zo naar Garden of the Gods en Pikes Peak.
Marjon
Marjon
- Big Al
- Amerika-expert
Natuurlijk ook even de verschillende koolzuurhoudende bronnen proberen. Op verschillende plaatsen staan fonteinen; ze smaken allemaal anders (en het water is gratis).vana schreef:Manitou Springs is een heel leuk plaatsje om te overnachten ...
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waaaa en dan moet ik nog een jaar of 2 wachten.
Ik wil nu!!
Wel al lekker praktische info allemaal.
En alweer een camping! Soms is een eigen plek zoeken erg leuk maar een wiel uitvinden hoeft niet he?!

Wel al lekker praktische info allemaal.
En alweer een camping! Soms is een eigen plek zoeken erg leuk maar een wiel uitvinden hoeft niet he?!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 18523 Weergaves
-
Laatste bericht door peacelord
-
- 11 Reacties