Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jeroen82: 4 wkn met camper door West Amerika, nog tips?
Reis jeroen82: 4 wkn met camper door West Amerika, nog tips?
Hallo,
In Juni gaan mijn vriendin en ik 4 weken met de camper door west Amerika.
Zal even uitleggen wat onze planning is en hoop dat jullie ons misschien nog wat tips kunnen geven voor onze droom vakantie.
31-6 van Amsterdam naar Los Angeles, slapen dan in Hacienda hotel.
1-6 LA
2-6 LA
3-6 LA en camper halen(cruise Amerika) en dan richting Joshua tree en slapen in Blythe (KOA)
4-6 Blythe (KOA) naar Mojave, slapen in Needles (KOA)
5-6 Needles(KOA) naar Grand canyon south rim, slapen in Grand canyon Trailer village (hebben daar een heli vlucht)
6-6 Grand canyon south rim naar de north rim, slapen in Kaibab
7-6 Kaibab naar Page, bezoeken daar Antelope valley en Monument Valleyen, Lake Powel en slapen in Wahweap
8-6 Lake Powel naar Bryce, slapen in Canonville(KOA)
9-6 Bryce , paardrijden en relaxen
10-6 Bryce (Cannonville KOA) naar Zion, slapen in Watchman
11-6 Watchman naar Las Vegas, slapen bij Circus Circus(KOA)
12-6 Las Vegas
13-6 Las Vegas
14-6 Las Vegas naar Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle
15-6 KOA Laeke Isabelle naar Seqoia, slapen in Seqoia RV Ranch
16-6 Kings canyon
17-6 van Kings canyon naar Yosemite, slapen in noth Pines..
18-6 Yosemite naar San Francisco, zoeken nog een hotel ipv camping
19-6 San Francisco
20-6 san Francisco
21-6 San Francisco naar Monterey bay, slapen in Moss landing(KOA)
22-6 monterey naar Santa Maria, slapen in Coastal Dune RV
23-6 Santa Maria naar Santa Barbara, slapen in Ocean Messa
24-6 Santa Barbara naar Malibu, slapen bij Malibu beach RV park
25-6 malibu naar Venice Beach, slapen bij Dockweiler RV park
26-6 venice Beach naar LA , brengen dan de camper terug en slapen in Crown plaze hotel
27-6 LA naar Amsterdam
Hoop dat jullie nog wat tips voor ons hebben om er echt een droom vakantie van te maken,
ook als jullie denken dat de planning anders kan of moet..
Alvast heeel erg bedankt,
Jeroen en Britt
In Juni gaan mijn vriendin en ik 4 weken met de camper door west Amerika.
Zal even uitleggen wat onze planning is en hoop dat jullie ons misschien nog wat tips kunnen geven voor onze droom vakantie.
31-6 van Amsterdam naar Los Angeles, slapen dan in Hacienda hotel.
1-6 LA
2-6 LA
3-6 LA en camper halen(cruise Amerika) en dan richting Joshua tree en slapen in Blythe (KOA)
4-6 Blythe (KOA) naar Mojave, slapen in Needles (KOA)
5-6 Needles(KOA) naar Grand canyon south rim, slapen in Grand canyon Trailer village (hebben daar een heli vlucht)
6-6 Grand canyon south rim naar de north rim, slapen in Kaibab
7-6 Kaibab naar Page, bezoeken daar Antelope valley en Monument Valleyen, Lake Powel en slapen in Wahweap
8-6 Lake Powel naar Bryce, slapen in Canonville(KOA)
9-6 Bryce , paardrijden en relaxen
10-6 Bryce (Cannonville KOA) naar Zion, slapen in Watchman
11-6 Watchman naar Las Vegas, slapen bij Circus Circus(KOA)
12-6 Las Vegas
13-6 Las Vegas
14-6 Las Vegas naar Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle
15-6 KOA Laeke Isabelle naar Seqoia, slapen in Seqoia RV Ranch
16-6 Kings canyon
17-6 van Kings canyon naar Yosemite, slapen in noth Pines..
18-6 Yosemite naar San Francisco, zoeken nog een hotel ipv camping
19-6 San Francisco
20-6 san Francisco
21-6 San Francisco naar Monterey bay, slapen in Moss landing(KOA)
22-6 monterey naar Santa Maria, slapen in Coastal Dune RV
23-6 Santa Maria naar Santa Barbara, slapen in Ocean Messa
24-6 Santa Barbara naar Malibu, slapen bij Malibu beach RV park
25-6 malibu naar Venice Beach, slapen bij Dockweiler RV park
26-6 venice Beach naar LA , brengen dan de camper terug en slapen in Crown plaze hotel
27-6 LA naar Amsterdam
Hoop dat jullie nog wat tips voor ons hebben om er echt een droom vakantie van te maken,
ook als jullie denken dat de planning anders kan of moet..
Alvast heeel erg bedankt,
Jeroen en Britt
Re: In Juni 4 weken met de camper door West Amerika, nog tip
Wat een leuke reis gaan jullie maken. en erg enthousiast zijn jullie ook. Hebben jullie al campings gereserveerd?? en heb je de route ook op google maps uitgezet.. Jullie gaan met een camper en er zitten toch wel stukken tussen waarvan ik zeg, oeps..
De dag dat je de camper ophaalt kun je, als je geluk hebt, voor 11.00 uur weg rijden. met al je instructies etc, etc. Dan boodschappen doen en voor je goed en wel LA uit bent is het al na de middag. Dan wil je via Joshua Tree naar Blythe. Misschien is een overnachting in JT een optie?
Vandaar uit ga je door naar de GC met eventueel nog een tussenstop in Needles of Williams.
Dan lees ik van de GC South rim naar de North rim??? heel veel kilom. als je richting North rim rijd heb je nog een aantal mooie stops te maken. Ook Kaibab klinkt onlogisch als je de dag daarna naar Page gaat. Alternatief misschien van GC naar Monumen Valley en daarna naar Page waar je makkelijk twee dagen kunt blijven.
OOk het stuk van LV via Death Valley naar Lake Isabella is in mijn ogen met een camper iets te veel van het goede. Overweeg een overnachting in DV en daarna verder naar Yosemite. In de periode dat ullie gaan is de Tioga pass waarschijnlijk wel open en kun je via Lee Vining en de Tioga Pass naar Yosemite.
Voor de rest denk ik wel goed te doen maar van de kustroute weet ik weinig. Hier zulle anderen zeker op in springen. Misschien in het begin een dag LA laten vallen om verderop iets meer rust te creeeren.
Succes,
Truus
De dag dat je de camper ophaalt kun je, als je geluk hebt, voor 11.00 uur weg rijden. met al je instructies etc, etc. Dan boodschappen doen en voor je goed en wel LA uit bent is het al na de middag. Dan wil je via Joshua Tree naar Blythe. Misschien is een overnachting in JT een optie?
Vandaar uit ga je door naar de GC met eventueel nog een tussenstop in Needles of Williams.
Dan lees ik van de GC South rim naar de North rim??? heel veel kilom. als je richting North rim rijd heb je nog een aantal mooie stops te maken. Ook Kaibab klinkt onlogisch als je de dag daarna naar Page gaat. Alternatief misschien van GC naar Monumen Valley en daarna naar Page waar je makkelijk twee dagen kunt blijven.
OOk het stuk van LV via Death Valley naar Lake Isabella is in mijn ogen met een camper iets te veel van het goede. Overweeg een overnachting in DV en daarna verder naar Yosemite. In de periode dat ullie gaan is de Tioga pass waarschijnlijk wel open en kun je via Lee Vining en de Tioga Pass naar Yosemite.
Voor de rest denk ik wel goed te doen maar van de kustroute weet ik weinig. Hier zulle anderen zeker op in springen. Misschien in het begin een dag LA laten vallen om verderop iets meer rust te creeeren.
Succes,

Truus
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Jeroen82,
Een mooie reis heb je in elkaar gezet is dit je eerste reis naar de States?
Voor het geval dat het je eerste reis is neem mijn petje af daar is goed over
nagedacht, dat heb je niet in een paar maanden gepland.
Wat Truus al aangaf denk er aan dat je de dag dat je de camper ophaalt niet
ver zult vooral wanneer het je eerste camperreis is. Je moet de dag ook nog
voldoende eten en drinken inslaan en wanneer het de eerste keer in de States
is het een heel gezoek om alle spullen bij elkaar te zoeken bijv. Wal-Mart.
Verder heb je voor onderweg nog wat kampeer benodigheden nodig, zoals
een gas BBQ, comfortabele campingstoelen en verder nog wat kleine spullen,
tenzij je deze dingen met camperverhuurder mee huurt of dat je een aantal
spullen van mensen die op die dag vertrekken kunt overnemen. Ik weet niet of
Je het al gezien hebt speciaal hiervoor is een topic viewtopic.php?f=10&t=27851 voor.
Verder moet je weten dat je met een camper in juni niet meer door Death Valley
mag. Wil je naar Lake Isabel zul je onder langs Death Valley moeten. Daar zul je nog eens goed naar moeten kijken.
Zoals Truus al opmerkt zitten er een aantal pittige stukken qau afstand tussen. Bedenk dat je met ee camper niet zo veel km/miles. Kijk er nog eens goed na. Heb je googlemaps al eens geprobeert. Heel wil plezier bij de verdere
detailplanning dat is al een groot deel van de reis.
Groet Theo
Groet
Een mooie reis heb je in elkaar gezet is dit je eerste reis naar de States?
Voor het geval dat het je eerste reis is neem mijn petje af daar is goed over
nagedacht, dat heb je niet in een paar maanden gepland.
Wat Truus al aangaf denk er aan dat je de dag dat je de camper ophaalt niet
ver zult vooral wanneer het je eerste camperreis is. Je moet de dag ook nog
voldoende eten en drinken inslaan en wanneer het de eerste keer in de States
is het een heel gezoek om alle spullen bij elkaar te zoeken bijv. Wal-Mart.
Verder heb je voor onderweg nog wat kampeer benodigheden nodig, zoals
een gas BBQ, comfortabele campingstoelen en verder nog wat kleine spullen,
tenzij je deze dingen met camperverhuurder mee huurt of dat je een aantal
spullen van mensen die op die dag vertrekken kunt overnemen. Ik weet niet of
Je het al gezien hebt speciaal hiervoor is een topic viewtopic.php?f=10&t=27851 voor.
Verder moet je weten dat je met een camper in juni niet meer door Death Valley
mag. Wil je naar Lake Isabel zul je onder langs Death Valley moeten. Daar zul je nog eens goed naar moeten kijken.
Zoals Truus al opmerkt zitten er een aantal pittige stukken qau afstand tussen. Bedenk dat je met ee camper niet zo veel km/miles. Kijk er nog eens goed na. Heb je googlemaps al eens geprobeert. Heel wil plezier bij de verdere
detailplanning dat is al een groot deel van de reis.
Groet Theo
Groet
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ze huren bij C-A en daar mag je in juni wel van door DVVerder moet je weten dat je met een camper in juni niet meer door Death Valley mag.

Bedankt voor de tips!
We gaan zeker wat veranderen aan de planning.
Zoals het er nu uitziet nemen we een overnachting bij Joshua Tree zodat we de tijd hebben voor boodschappen etc.
Nu zitten we nog met de North Rim en South Rim bij de grand Canyon. We zouden er graag 2 nachten willen blijven, wat raden julie aan?
We hebben sowieso een helicopter vlucht geboekt bij de South Rim. Is het de moeite waard om helemaal van zuid naar noord te rijden ivm de vele kilometers?
Is Page 2 overnachtingen waard ivm Monument Valley, Antelope , Horseshoebend en Lake Powel?
Mvg,
Jeroen en Britt
We gaan zeker wat veranderen aan de planning.
Zoals het er nu uitziet nemen we een overnachting bij Joshua Tree zodat we de tijd hebben voor boodschappen etc.
Nu zitten we nog met de North Rim en South Rim bij de grand Canyon. We zouden er graag 2 nachten willen blijven, wat raden julie aan?
We hebben sowieso een helicopter vlucht geboekt bij de South Rim. Is het de moeite waard om helemaal van zuid naar noord te rijden ivm de vele kilometers?
Is Page 2 overnachtingen waard ivm Monument Valley, Antelope , Horseshoebend en Lake Powel?
Mvg,
Jeroen en Britt
Dat mag inderdaad maar wel op eigen riscico....zie onderstaand, gehaald uit de voorwaarden van C A.
•Het is toegestaan op eigen risico te rijden in Death Vally en andere woestijngebieden. U dient zich hier bewust te zijn van extreme temperaturen waarbij u uzelf en medereizigers in gevaar kunt brengen.
Truus
•Het is toegestaan op eigen risico te rijden in Death Vally en andere woestijngebieden. U dient zich hier bewust te zijn van extreme temperaturen waarbij u uzelf en medereizigers in gevaar kunt brengen.
Truus
Welkom.
Van de South Rim kun je niet direct naar de North Rim, je moet bijna via Page en dus kun je als je daar echt langs wilt ( misschien wat veel van het goede een eerste keer, al is het er prachtig en heel anders) dat beter plannen ergens tussen Bryce en Zion? Tussen Zion en LV kom je langs de Valley of Fire. Erg mooi.
Bij C.A. hangt het van de temperatuur af of je nog door DV mag. Bij ons in 2007 mocht het boven de 110F niet meer ( en die thermometer van ons haalde het begin mei net niet
)
En niet ver kunnen reizen met een camper valt ook wel mee, je hebt altijd alles bij je, dus dat kan weer in tijd schelen met lunchen en koffie drinken.
je kunt tegen die tijd wel over de Tioga Pas naar Yosemite. Je mist Sequioa, maar grote bomen kun je ook in Yosemite zien en de route is prachtig.
he jullie gaan paardrijden in Bryce. top. Doen in het park zelf, bij de lodge reserveren. Prachtig.
Waarom kampeer je trouwens niet in het park zelf of bij Ruby's ipv zo ver er buiten. Dat is juist het voordeel van een camper, in parken kamperen op de meest mooie plekken. Je zult wel moeten reserveren of geluk moeten hebben in Yosemite bv en zeker aan de North Rim.
Even van Page naar Monument Valley op en neer is wel wat ver en jammer, je mist dan de sunset. En 's avonds rijden door de dessert zou ik niet doen, stikdonker. Bij Page heb je ook HorseshoeBend bv nog.
En vanwaar de tussenstop tussen Blythe en de GC?
Ik geloof dat Rob wel een betere camping weet dan CircusCircus in LV. Ik ben niet tegen KOA's, helemaal niet. Maar daar heb ik een trauma aan overgehouden. Wat een betonvlakte. En nog ver van de strip.
succes!!
Van de South Rim kun je niet direct naar de North Rim, je moet bijna via Page en dus kun je als je daar echt langs wilt ( misschien wat veel van het goede een eerste keer, al is het er prachtig en heel anders) dat beter plannen ergens tussen Bryce en Zion? Tussen Zion en LV kom je langs de Valley of Fire. Erg mooi.
Bij C.A. hangt het van de temperatuur af of je nog door DV mag. Bij ons in 2007 mocht het boven de 110F niet meer ( en die thermometer van ons haalde het begin mei net niet

En niet ver kunnen reizen met een camper valt ook wel mee, je hebt altijd alles bij je, dus dat kan weer in tijd schelen met lunchen en koffie drinken.
je kunt tegen die tijd wel over de Tioga Pas naar Yosemite. Je mist Sequioa, maar grote bomen kun je ook in Yosemite zien en de route is prachtig.
he jullie gaan paardrijden in Bryce. top. Doen in het park zelf, bij de lodge reserveren. Prachtig.
Waarom kampeer je trouwens niet in het park zelf of bij Ruby's ipv zo ver er buiten. Dat is juist het voordeel van een camper, in parken kamperen op de meest mooie plekken. Je zult wel moeten reserveren of geluk moeten hebben in Yosemite bv en zeker aan de North Rim.
Even van Page naar Monument Valley op en neer is wel wat ver en jammer, je mist dan de sunset. En 's avonds rijden door de dessert zou ik niet doen, stikdonker. Bij Page heb je ook HorseshoeBend bv nog.
En vanwaar de tussenstop tussen Blythe en de GC?
Ik geloof dat Rob wel een betere camping weet dan CircusCircus in LV. Ik ben niet tegen KOA's, helemaal niet. Maar daar heb ik een trauma aan overgehouden. Wat een betonvlakte. En nog ver van de strip.
succes!!
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 22 mar 2011, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kaibab is het National forest bij de ingang van de North Rim dus wel een goede keus, je hebt daar de "De Motte"campground die is van de National Forest en zal waarschijnlijk wel plaats hebben in tegenstelling tot de campground op de North Rim zelf die moet je reserveren om zeker te zijn van een plekjeOok Kaibab klinkt onlogisch als je de dag daarna naar Page gaat.
De route is over het algemeen goed te doen met een camper alleen de dag LV via DV naar Lake Isabelle is een lange.
Zou nog wel wat aanpassen om onnodig rijden te voorkomen bamelijk.
Grand Canyon South Rim > Monument Valley, daar slapen want dit park is het mooist tegen de avond of 's morgens vroeg.
Monument Valley > Antelope Canyon > Page
Page > Grand Canyon North Rim
GC NR > Bryce.
Als dat te veel wordt zou ik de North Rim overslaan.
Geen idee of je de campgrounds al hebt geboekt maar persoonlijk ben ik geen fan van de KOA's, de meeste liggen dicht bij een snelweg of railroad met het nodige lawaai en er zijn meer dan genoeg andere mogelijkheden, naast de KOA in Needles ligt een prachtige campground zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.html 24
De KOA bij C_C is een grote en vooral heel dure asfaltplaat, een hotelkamer in C-C kost maar de helft van een nacht op de campground, wij staan altijd op Sam's Town Boulder RV Park, deze heeft een gratis shuttlebus naar de strip en naar Fremontstreet en kost nog geen $ 25,00 per nacht.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met een camper ga je altijd en bij alle verhuurders op eigen risico door DVTruus schreef:Dat mag inderdaad maar wel op eigen riscico....zie onderstaand, gehaald uit de voorwaarden van C A.
Truus
en wij kregen dus die extra regel er bij het afhalen bij!! Tot dat moment dachten we ook dat het gewoon mocht in mei.
We zijn gewoon heel vroeg vertrokken uit LV, lekker weer nog en stonden om 9 uur bij Badwater. De rest van de rit goed opletten, airco uit dacht ik en regelmatig naar waterpeil gekeken. Was best te doen, maar vooral het laatste stuk door de bergen kan verraderlijk zijn. Maar rond half twee zaten we aan de pizza in Lone PIne. Dus voor het heetst van de dag waren we er door.
We zijn gewoon heel vroeg vertrokken uit LV, lekker weer nog en stonden om 9 uur bij Badwater. De rest van de rit goed opletten, airco uit dacht ik en regelmatig naar waterpeil gekeken. Was best te doen, maar vooral het laatste stuk door de bergen kan verraderlijk zijn. Maar rond half twee zaten we aan de pizza in Lone PIne. Dus voor het heetst van de dag waren we er door.
Iedereen super bedankt voor de reacties! We hebben aan de hand van jullie tips het volgende schema gemaakt:
31-5 van Amsterdam naar Los Angeles, slapen in hotel Hacienda.
1-6 LA: Walk of fame, Hollywood
2-6 LA: Universal studio's
3-6 Camper halen (cruise Amerika) , boodschappen doen en dan richting Joshua tree (29 palms) om daar te overnachten
4-6 Joshua Tree bekijken en naar Mojave, slapen in Needles (KOA) of Desert View RV Resort
5-6 via een stukje route 66 naar de Grand Canyon south rim, slapen in Grand canyon Trailer village of Mather CG (hebben daar een helicopter vlucht)
6-6 Naar Monument Valley en daar slapen
7-6 Antelope bekijken (rond 12 uur), horseshoebend en Lake Powel. Slapen in Page Wahweap
8-6 Naar de Grand Canyon north rim, slapen in de Motte.
9-6 Naar Bryce, paardrijden en slapen in Ruby's inn
10-6 Naar Zion, slapen in Watchman
11-6 Naar Las Vegas, slapen bij Sam's town Boulder rv. Cirque du soleil show bekijken
12-6 Las Vegas: shoppen
13-6 Las Vegas
14-6 Langs de Hooverdam, valley of fire en door de Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle?? Of onderlangs rijden via tioga pas en dan waar overnachten??
15-6 Naar Seqouia en kings canyon, slapen in Seqouia RV Ranch
16-6 Naar Yosemite, slapen in het park ( exacte camping nog opzoeken)
17-6 Yosemite
18-6 Naar San Francisco, zoeken nog een hotel: fietsen over de golden gate brigde
19-6 San Francisco: Alcatraz
20-6 san Francisco: met de dubbeldekker bus langs de bekende attracties
21-6 Naar Monterey bay, slapen in Moss landing(KOA): whale watching
22-6 Naar Santa Maria, slapen in Coastal Dune RV
23-6 Naar Santa Barbara, slapen in Ocean Messa
24-6 Naar Malibu, slapen bij Malibu beach RV park
25-6 Naar Venice Beach, slapen bij Dockweiler RV park
26-6 Naar LA , brengen dan de camper terug en slapen in Crown plaze hotel
27-6 LA naar Amsterdam
We zouden graag jullie reacties willen horen!
Gr Jeroen en Britt
31-5 van Amsterdam naar Los Angeles, slapen in hotel Hacienda.
1-6 LA: Walk of fame, Hollywood
2-6 LA: Universal studio's
3-6 Camper halen (cruise Amerika) , boodschappen doen en dan richting Joshua tree (29 palms) om daar te overnachten
4-6 Joshua Tree bekijken en naar Mojave, slapen in Needles (KOA) of Desert View RV Resort
5-6 via een stukje route 66 naar de Grand Canyon south rim, slapen in Grand canyon Trailer village of Mather CG (hebben daar een helicopter vlucht)
6-6 Naar Monument Valley en daar slapen
7-6 Antelope bekijken (rond 12 uur), horseshoebend en Lake Powel. Slapen in Page Wahweap
8-6 Naar de Grand Canyon north rim, slapen in de Motte.
9-6 Naar Bryce, paardrijden en slapen in Ruby's inn
10-6 Naar Zion, slapen in Watchman
11-6 Naar Las Vegas, slapen bij Sam's town Boulder rv. Cirque du soleil show bekijken
12-6 Las Vegas: shoppen
13-6 Las Vegas
14-6 Langs de Hooverdam, valley of fire en door de Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle?? Of onderlangs rijden via tioga pas en dan waar overnachten??
15-6 Naar Seqouia en kings canyon, slapen in Seqouia RV Ranch
17-6 Yosemite
18-6 Naar San Francisco, zoeken nog een hotel: fietsen over de golden gate brigde
19-6 San Francisco: Alcatraz
20-6 san Francisco: met de dubbeldekker bus langs de bekende attracties
21-6 Naar Monterey bay, slapen in Moss landing(KOA): whale watching
22-6 Naar Santa Maria, slapen in Coastal Dune RV
23-6 Naar Santa Barbara, slapen in Ocean Messa
24-6 Naar Malibu, slapen bij Malibu beach RV park
25-6 Naar Venice Beach, slapen bij Dockweiler RV park
26-6 Naar LA , brengen dan de camper terug en slapen in Crown plaze hotel
27-6 LA naar Amsterdam
We zouden graag jullie reacties willen horen!
Gr Jeroen en Britt
Re: Reis jeroen82: 4 wkn met camper door West Amerika, nog t
Ziet er goede uit. Leuk hé zo'n reis plannen. En wat een input krijg je van iedereen.
Als je in Page bent kun je de Glen Canyon Dam zien en hoef je de Hooverdam niet te doen, of je moet dit graag willen natuurlijk.
Als je Antilope Canyon wil bezoeken houd er dan rekening mee dat de tour die je rond de middag wil doen 11.30 begint en je dus eerder aanwezig moet zijn.
en een hotel in SF, ga je niet op een camping staan. En waar laat je de camper op dat moment...
dit is alleen nog een puntje van aandacht. Van LV via de Hooverdam en de VoF naar DV..Het is handiger om VoF te bezoeken als je van Zion komt. Dan ligt het zo goed als op de route. Je gaat op de 15 vlak voor Moapa Town links af de 169 op. Als je de camping in LV al geboekt hebt hoef je niet om 13.00 uur op de stoep te staan en heb je even de tijd voor VoF.jeroen82 schreef:14-6 Langs de Hooverdam, valley of fire en door de Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle?? Of onderlangs rijden via tioga pas en dan waar overnachten??
Als je in Page bent kun je de Glen Canyon Dam zien en hoef je de Hooverdam niet te doen, of je moet dit graag willen natuurlijk.
Als je Antilope Canyon wil bezoeken houd er dan rekening mee dat de tour die je rond de middag wil doen 11.30 begint en je dus eerder aanwezig moet zijn.
Ook hier denk ik dat je iets te snel wil gaan. Ik zou een overnachting in DV overwegen en dan via de Tioga pass, is niet onderlangs maar recht omhoog, naar Yosemite.. Kijk eens op Google maps. Een camping in het park zelf gaat waarschijnlijk niet meer lukken. Alternatieven moet ik je even schuldig blijven daar zijn anderen beter in.jeroen82 schreef:15-6 Naar Seqouia en kings canyon, slapen in Seqouia RV Ranch
17-6 Yosemite
en een hotel in SF, ga je niet op een camping staan. En waar laat je de camper op dat moment...
Bedankt Truus!
Het stukje DV moeten we inderdaad nog beslissen. Gaan we erdoorheen en slapen we in DV of gaan we via de Tioga Pas. Ik zal even een mail sturen naar Cruise America wat zij adviseren. We kunnen nog een nacht op het einde van de reis pikken en in DV doorbrengen.
Valley of fire plannen we nu als we vanaf Zion komen, bedankt voor de tip.
Gr Jeroen en Britt
Het stukje DV moeten we inderdaad nog beslissen. Gaan we erdoorheen en slapen we in DV of gaan we via de Tioga Pas. Ik zal even een mail sturen naar Cruise America wat zij adviseren. We kunnen nog een nacht op het einde van de reis pikken en in DV doorbrengen.
Valley of fire plannen we nu als we vanaf Zion komen, bedankt voor de tip.
Gr Jeroen en Britt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook als je de Tioga Pass neemt kom je door DV. Je moet echt even een kaart of een online routeplanner er bij pakken.
GC North rim zou ik overslaan, je maakt de route daardoor erg gehaast, en je hebt er te weinig tijd om er van te genieten. Een extra nacht Zion lijkt mij mooier.
Als je wat dagen van de kust afhaalt heb je ook meer tijd voor de parken, zoals Yosemite. Ik heb een tijdje terug nog en link geplaatst voor campings buiten het park, kijk eens goed wat er nog vrij is, en hoever je dan van het park zit.
Kijk ook of je in Needles wilt overnachten, warom niet wat verder richting de gC? Dat geeft je meer tijd voor de South rim, want dat is nu ook erg gehaast.
Je hebt in principe voldoende tijd, ook om bijvoorbeeld Monument valley mee te nemen, met een betere indeling kun je er naar mijn idee meer uit halen.
Marianne
GC North rim zou ik overslaan, je maakt de route daardoor erg gehaast, en je hebt er te weinig tijd om er van te genieten. Een extra nacht Zion lijkt mij mooier.
Als je wat dagen van de kust afhaalt heb je ook meer tijd voor de parken, zoals Yosemite. Ik heb een tijdje terug nog en link geplaatst voor campings buiten het park, kijk eens goed wat er nog vrij is, en hoever je dan van het park zit.
Kijk ook of je in Needles wilt overnachten, warom niet wat verder richting de gC? Dat geeft je meer tijd voor de South rim, want dat is nu ook erg gehaast.
Je hebt in principe voldoende tijd, ook om bijvoorbeeld Monument valley mee te nemen, met een betere indeling kun je er naar mijn idee meer uit halen.
Marianne
Wij hebben een camper gehuurd bij Moturis en daar mogen wij tot 15 juni door DV heen. Verder hebben wij in Nederland een extra verzekering afgesloten die het eigen risico tot 0 terug brengt en die ook de onderkant, bovenkant, ruiten en banden dekt. Misschien het overwegen waard??
Truus
Truus
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook als je niet geboekt hebt hoef je bij Sam's niet vroeg op de stoep te staan, in al die keren dat wij er geweest zijn is er nog altijd plaats geweest en wij boeken nooit vooral bij Sam's zelfs om 11:00 pm kan je er nog terecht.Als je de camping in LV al geboekt hebt hoef je niet om 13.00 uur op de stoep te staan en heb je even de tijd voor VoF.
Zoals ik al aangaf mag het bij C-A wel, iedere verhuurder heeft zijn eigen regels wat DV aangaat.Wij hebben een camper gehuurd bij Moturis en daar mogen wij tot 15 juni door DV heen.
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!
Wij zoeken nog een campground in yosemite. Heeft een van jullie misschien een tip welke campground goed is?
Groetjes jeroen
Wij zoeken nog een campground in yosemite. Heeft een van jullie misschien een tip welke campground goed is?
Groetjes jeroen
Laatste vraag over onze reis West amerika
Hallo,
Wij zijn al een heel eind op weg met het uit stippelen van onze vakantie.
Alleen zitten wij momenteel in de knoop met het stuk van Las Vegas naar Seqouia -Kings canyon -Yosemite..
We slaan op aanraden de route door de Death valley af, en ons wordt de Tioga pass aangeraden. Alleen wat is nu dan een leuke route om Sequoia en Kings Canyon mee te pakken? Wij hebben 4/5 nachten tussen Las Vegas en san Francisco.
Wij hopen dat jullie net als bij onze andere vragen weer met antwoorden en tips komen!
Alvast heel erg bedankt en zullen van onze vakantie een reisverslag maken die iedereen kan zien, daar later meer over.
Groetjes Jeroen en Britt
Wij zijn al een heel eind op weg met het uit stippelen van onze vakantie.
Alleen zitten wij momenteel in de knoop met het stuk van Las Vegas naar Seqouia -Kings canyon -Yosemite..
We slaan op aanraden de route door de Death valley af, en ons wordt de Tioga pass aangeraden. Alleen wat is nu dan een leuke route om Sequoia en Kings Canyon mee te pakken? Wij hebben 4/5 nachten tussen Las Vegas en san Francisco.
Wij hopen dat jullie net als bij onze andere vragen weer met antwoorden en tips komen!
Alvast heel erg bedankt en zullen van onze vakantie een reisverslag maken die iedereen kan zien, daar later meer over.
Groetjes Jeroen en Britt
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Laatste vraag over onze reis West amerika
Als je vanaf Las Vegas de Tioga Pass wil pakken maar niet door Death Valley wil rijden zul je bovenlangs moeten gaan via de 95 zoals ik het nu zie op Google maps. Dan krijg je:
Las Vegas - Lee Vining
Lee Vining - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
Ik vind dat je beter niet naar Sequoia & Kings NP kunt gaan omdat je er simpelweg niet genoeg tijd voor kunt uittrekken. Sequoia bomen kun je ook bezichtigen in Yosemite bij Mariposa Grove.
Las Vegas - Lee Vining
Lee Vining - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
Ik vind dat je beter niet naar Sequoia & Kings NP kunt gaan omdat je er simpelweg niet genoeg tijd voor kunt uittrekken. Sequoia bomen kun je ook bezichtigen in Yosemite bij Mariposa Grove.
Re: Laatste vraag over onze reis West amerika
Als jullie via DV naar Yosemite gaan via de Tioga Pass kunnen jullie niet naar Kings Canyon of/en Sequoia NP.
Er zit geen oost ingang aan deze parken.
Als jullie deze toch willen bezoeken, zal je de Tioga Pass moeten laten vallen en onderlangs rijden via Visalia en omstreken
Bart
Er zit geen oost ingang aan deze parken.
Als jullie deze toch willen bezoeken, zal je de Tioga Pass moeten laten vallen en onderlangs rijden via Visalia en omstreken
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht