Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ziekenfonds Amerikaanse vriend in Nederland

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ziekenfonds Amerikaanse vriend in Nederland

Bericht door Loek »

Ziva schreef: Een huis met mankementen is prima te verzekeren (heeft iemand ooit een verzekeraar over de vloer gehad vooraf om te kijken of alles wel goed was? ik niet namelijk)...
Ik heb pas mijn homeowners insurance naar een andere verzekeraar overgeheveld, en ja die kwamen kijken wat ze verzekeren. Lijkt me eigenlijk niets vreemd aan. Net zoals ik voor het afsluiten van een levensverzekering een "blood test" moest ondergaan om te zien of ik niets onder de leden had. Als verzekeraar lijkt het me niet meer dan logisch dat je probeert de risico nog enigszins in de hand te houden. Dat geldt voor een verzekeringsbedrijf; de overheid zal mogelijk andere regels hanteren aangezien daar mogelijk meer nadruk op de sociale aspecten van risicoverdeling wordt gelet.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier bij ons zijn ze ook komen kijken of alles de afwerkingsgraad had die wij gezegd hadden, en ze hebben ook de oppervlakte en zo opgemeten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dit heeft niets te maken met immigrant zijn. Ik heb jaren geleden in Ned. dezelfde problemen gehad toen ik een vrijwillige ziektenkostenverz. wilde afsluiten. Al bestaande problemen waren uitgesloten. Ik weet niet of dat permanent was dan wel dat deze clausule verjaarde (zoals we dat in de US kennen). Ik vond tijdelijk werk en was verplicht verzekerd via een ziekenfonds.
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Nou, dat is een interessant topic geworden :wink:
Bedankt voor de tips mensen. Ik twijfel serieus bij Ooms. Ik heb inderdaad netjes gezegd wat hij heeft en toen zeiden ze dat alles wat daarmee te maken heeft niet verzekerd wordt.
Dus ik ga toch maar even verder kijken. Travelguard ook bv. Dank je wel!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

oortjes schreef:Dit heeft niets te maken met immigrant zijn. Ik heb jaren geleden in Ned. dezelfde problemen gehad toen ik een vrijwillige ziektenkostenverz. wilde afsluiten. Al bestaande problemen waren uitgesloten.
Dat mag dus niet meer. Sinds de zorgverzekeringswet van 2006 zijn alle verzekeraars verplicht iedereen te accepteren voor de basisverzekering. Voor aanvullende pakketten mogen nog wel uitzonderingen gemaakt worden, maar voor de essentiële zorg mag dus een bestaande ziekte of aandoening niet meer worden uitgesloten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer