Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wat moet ik wel/niet van tevoren boeken?
-
- Amerika-ontdekker
wat moet ik wel/niet van tevoren boeken?
Hoi ,
kan iemand mij helpen met de volgende zaken van tevoren wel of niet te boeken? We gan toch nog redelijk hoogzomer:7-31 augustus 2011
Alcatraz (heb gehoord van wel, vooral de avondtour)
limo Las Vegas, waar kun je dat handig doen?
helicopter Grand Canyon (niet vanaf Vegas)
paardrijden Bryce Canyon
ATV-tour Bryce Canyon (op van die quads)
Bedankt alvast,
Agnes
kan iemand mij helpen met de volgende zaken van tevoren wel of niet te boeken? We gan toch nog redelijk hoogzomer:7-31 augustus 2011
Alcatraz (heb gehoord van wel, vooral de avondtour)
limo Las Vegas, waar kun je dat handig doen?
helicopter Grand Canyon (niet vanaf Vegas)
paardrijden Bryce Canyon
ATV-tour Bryce Canyon (op van die quads)
Bedankt alvast,
Agnes
Re: wat moet ik wel/niet van tevoren boeken?
Alcatraz moet je inderdaad van tevoren boeken, anders heb je kans dat je buiten de boot valt.
De rest heb ik geen ervaring mee.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
aggiepaggie schreef:limo Las Vegas, waar kun je dat handig doen?
Als je de limo wil gebruiken om vanaf het vliegveld naar je hotel gebracht te worden kun je dit het beste vantevoren regelen zodat de chaufeur in de bagagehal klaarstaat met een bordje met je naam.
Als je gewoon een ritje in een limo wil maken of bv. naar een restaurant gebracht wil worden kun je het beter laten regelen door de concierge van het hotel waar je verblijft, hij of zij regelt dan alles voor je naar jouw wensen, stuur gewoon een mail naar de concierge en het wordt geregelt.
Hoi Agnes,
Wij zijn in juli 2010 naar het zuid-westen van Amerika geweest en hebben zowel de Alcatraz-toer (avond) als de helicoptervlucht van te voren via internet geboekt. Dit bleek een goede zet want alles was volgeboekt bij aankomst.
De alcatraz-toer wordt pas een maand of 3 van te voren vrijgegeven op internet dus je kunt zo rond mei boeken. Het is zeker de moeite waard vonden wij.
Ook de kaartjes van Universal studio in Los Angeles hebben we van te voren geboekt (Fast-Pass) en dit zou ik zeker aanraden als je hier naar toe gaat in de zomer. Het kost wel wat maar wij vinden het dubbel en dwars waard omdat we zo in een dag makkelijk het park konden zien en alle lange rijen voorbij mochten lopen dankzij deze pas. Vroeg op de dag stond bv bij het treintje wat de studiotoer doet al een rij van 70 minuten wachtijd! Dit is echt een must om te doen en wij konden zo instappen.
Nog een tip: als je instapt neem dan het 3e karretje en ga links achteraan zitten, dan zie je de meeste effecten.
Veel plezier!
Wij zijn in juli 2010 naar het zuid-westen van Amerika geweest en hebben zowel de Alcatraz-toer (avond) als de helicoptervlucht van te voren via internet geboekt. Dit bleek een goede zet want alles was volgeboekt bij aankomst.
De alcatraz-toer wordt pas een maand of 3 van te voren vrijgegeven op internet dus je kunt zo rond mei boeken. Het is zeker de moeite waard vonden wij.
Ook de kaartjes van Universal studio in Los Angeles hebben we van te voren geboekt (Fast-Pass) en dit zou ik zeker aanraden als je hier naar toe gaat in de zomer. Het kost wel wat maar wij vinden het dubbel en dwars waard omdat we zo in een dag makkelijk het park konden zien en alle lange rijen voorbij mochten lopen dankzij deze pas. Vroeg op de dag stond bv bij het treintje wat de studiotoer doet al een rij van 70 minuten wachtijd! Dit is echt een must om te doen en wij konden zo instappen.
Nog een tip: als je instapt neem dan het 3e karretje en ga links achteraan zitten, dan zie je de meeste effecten.
Veel plezier!
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Hallo'kes
We zouden ook enkele dingen vooraf willen reserveren, maar aan sommige geraken we er niet goed aan uit.
Verblijf van 06/05/2011 - 26/05/2011 - eerste keer USA (nog 46 nachtjes
)
- Los Angeles - Universal studios - kortingen via VIP premium-outlet. We verblijven 3 nachten in LA, is het aan te raden om een LA-City tour te doen (normaal gezien ontdekken we liever alles op ons eigen tempo, maar we willen natuurlijk niet in het wilde weg rondtouren, al verschillende tips gelezen van Rivercola, maar met het lezen van de tips bleek dat we toch wat tijd tekort zullen hebben).
- Grand Canyon - helikopter-tour, we zouden via Papillion willen reserveren,
maar we raken er niet echt aan uit welke tour te reserveren, wij verblijven in Bright Angel Lodge.
Helicopter Air Tours: North Canyon Tour of The Majestic
Extended Helicopter Air Tours: Imperial Air Tour of Grand Kingdom
Airplane Air Tours: Grand Discovery Air Tour
Ook al gelezen hier op AA-forum dat de zitplaatsen in de helikopter veel afhangt van het gewicht?
We zijn 2 middengewichten
- Page - Antelope Canyon, beste uur?
- San Francisco - Alcatraz tour, avond of dag, beste uur voor de dagtour?
Iemand tips of ervaringen? Zijn er nog dingen die je best vooraf reserveert?
Merci'kes
Grtjs
We zouden ook enkele dingen vooraf willen reserveren, maar aan sommige geraken we er niet goed aan uit.
Verblijf van 06/05/2011 - 26/05/2011 - eerste keer USA (nog 46 nachtjes

- Los Angeles - Universal studios - kortingen via VIP premium-outlet. We verblijven 3 nachten in LA, is het aan te raden om een LA-City tour te doen (normaal gezien ontdekken we liever alles op ons eigen tempo, maar we willen natuurlijk niet in het wilde weg rondtouren, al verschillende tips gelezen van Rivercola, maar met het lezen van de tips bleek dat we toch wat tijd tekort zullen hebben).
- Grand Canyon - helikopter-tour, we zouden via Papillion willen reserveren,
maar we raken er niet echt aan uit welke tour te reserveren, wij verblijven in Bright Angel Lodge.
Helicopter Air Tours: North Canyon Tour of The Majestic
Extended Helicopter Air Tours: Imperial Air Tour of Grand Kingdom
Airplane Air Tours: Grand Discovery Air Tour
Ook al gelezen hier op AA-forum dat de zitplaatsen in de helikopter veel afhangt van het gewicht?
We zijn 2 middengewichten

- Page - Antelope Canyon, beste uur?
- San Francisco - Alcatraz tour, avond of dag, beste uur voor de dagtour?
Iemand tips of ervaringen? Zijn er nog dingen die je best vooraf reserveert?
Merci'kes
Grtjs
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij gaan 22 juli (dus op een vrijdag) ook naar Universal Studios. Is een Front Of Line Pass dan ook aangeraden? Of denk je dat dit enkel veel voordeel heeft in het weekend?CarolineM schreef:Ook de kaartjes van Universal studio in Los Angeles hebben we van te voren geboekt (Fast-Pass) en dit zou ik zeker aanraden als je hier naar toe gaat in de zomer.
Ik vind het toch een groot verschil qua prijs...Maar als je, zoals je zegt, al vroeg in de ochtend 70 minuten in de rij moet staan voor de studiotour...ja, dan haal je het er wel uit! Ik dacht: we zullen zorgen dat we er zijn wanneer het park opgengaat, dan zal er nog wel niet veel volk zijn... Maar precies is dit niet het geval!
Groetjes,
Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je 2 dagen in GCNP zit hoef je niet te boeken voor de heli. WIj keken een paar dagen tevoren op de site en er was nog plek. Wij zijn op de dag zelf (eind aug dat scheelt misschien) naar de heli haven gereden en gewoon geboekt. Moesten wel even wachten. Overigens is er geen man overboord je kunt het tot vrij laat annuleren!
Let op kosten lopen snel op, wij hadden 4 personen en eco heli en 1 plek voorin strategisch gekocht(en uiteindelijk dus beide plekken voorin. Het kostte rond de $1000 voor 4.
Let op kosten lopen snel op, wij hadden 4 personen en eco heli en 1 plek voorin strategisch gekocht(en uiteindelijk dus beide plekken voorin. Het kostte rond de $1000 voor 4.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Eliza ik bedoel dezelfde pas: front off line. Het is inderdaad wat duurder maar bij elke atractie loop je zo de hele rij voorbij. Op een drukke dag in de zomer kan dit veel wachttijd schelen.
Fiesta, even onze ervaringen: we waren er in juli en hebben bij Papillon de tour met de Majestic gereserveerd. Er gaan 6 personen in de heli en de piloot. Onze kinderen 55 kilo en 60 kilo mochten voorin en wij (2 volwassenen) zaten in een rij van 4 op de tweede rij met nog een volwassen koppel. Je kon het op alle plaatsen goed zien. Je wordt inderdaad gewogen van te voren om de plaats te bepalen waar je zit. Ik heb begrepen dat je ook extra kunt betalen om in een vlucht een gereserveerde plek voorin te krijgen. Misschien wordt die dan anders ingedeeld? Geen idee.
Wat betreft Alcatraz zou ik de avondtour doen, geeft wel iets speciaals vonden wij en ook het uitzicht met de lichtjes van SF is ontzettend mooi.
Wat betreft Alcatraz zou ik de avondtour doen, geeft wel iets speciaals vonden wij en ook het uitzicht met de lichtjes van SF is ontzettend mooi.
Fiesta: voor LA zou ik de hop on hop off bus nemen dan zie je in korte tijd ook een heleboel en ben je toch vrij om uit te stappen waar je wilt. Tickets kun je ter plaatse overal krijgen. (soort van dubbeldekkerbus die langs alle bekende hotshots gaat)
Als je al weet wat je wil, op basis van alle info op dit geweldige forum, of door zelf een beetje rond te surfen, gewoon reserveren. Heb je ook geen teleurstellingen. Annuleren is meestal erg eenvoudig mocht je onverhoopt toch niet kunnen.
- Fiesta68
- Amerikakenner
Bedankt voor jullie reacties, we zullen nog wat opzoekwerkdoen op dit geweldig forum
Wij zouden liever op zeker spelen en toch enkele dingen van thuis uit reserveren,
heb me ondertussen al ingeschreven op de nieuwsbrief van Papillion (wie weet...).
Over de Alcatraz avondtour heb ik al veel positiefs gelezen,
nu hebben wij maar een klein digitaal cameraatje (pas 1 jaar oud)
('s avonds mooie foto's nemen lukt niet zo goed),
daarom de twijfel of we een dagtour of een avondtour zouden doen.
Voor Antelope Canyon, wij komen van Monument Valley, is dit haalbaar als we de tour van 11:30 doen?
Heb hier gelezen dat dit het mooiste moment is.
Grtjs
Fiesta

Wij zouden liever op zeker spelen en toch enkele dingen van thuis uit reserveren,
heb me ondertussen al ingeschreven op de nieuwsbrief van Papillion (wie weet...).
Over de Alcatraz avondtour heb ik al veel positiefs gelezen,
nu hebben wij maar een klein digitaal cameraatje (pas 1 jaar oud)
daarom de twijfel of we een dagtour of een avondtour zouden doen.
Voor Antelope Canyon, wij komen van Monument Valley, is dit haalbaar als we de tour van 11:30 doen?
Heb hier gelezen dat dit het mooiste moment is.
Grtjs
Fiesta
- Fiesta68
- Amerikakenner
HélabaFiesta68 schreef:We zijn 2 middengewichten![]()
Ik ben wel een 'lichtgewicht' hé

grtjs
KingKong65

Fiesta wij kwamen ook van Monument Valley en zijn met de tour van 13.00 uur meegegaan. Dat was heel goed te doen.
We hadden niet van tevoren geboekt en konden niet direct mee naar de upper Antelope C. We hebben denk ik een uurtje gewacht. Neem overigens wel de tijd voor deze route want hij is werkelijk prachtig!
We hadden niet van tevoren geboekt en konden niet direct mee naar de upper Antelope C. We hebben denk ik een uurtje gewacht. Neem overigens wel de tijd voor deze route want hij is werkelijk prachtig!
Ik zou je route nooit laten beinvloeden door de kwaliteit van je camera. Je komt toch niet om mooie foto's te nemen? Gewoon de tour doen die je het meest aanspreekt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben vorig jaar een limo in Vegas geboekt via:
Presidential Limousine
2000 Industrial Rd
Las Vegas, NV 89102
Phone: 702-438-5466 Fax: 702-384-3299
Email: reservations@presidentiallimolv.com
Web: http://www.pllv.com
Hele goede service, ongeveer 60 euro voor een uurtje dacht ik, je mag zelf kiezen naar waar je wil rijden en waar je stopt.
Een fles champagne/schuimwijn en een roos voor elke vrouw is inbegrepen
Presidential Limousine
2000 Industrial Rd
Las Vegas, NV 89102
Phone: 702-438-5466 Fax: 702-384-3299
Email: reservations@presidentiallimolv.com
Web: http://www.pllv.com
Hele goede service, ongeveer 60 euro voor een uurtje dacht ik, je mag zelf kiezen naar waar je wil rijden en waar je stopt.
Een fles champagne/schuimwijn en een roos voor elke vrouw is inbegrepen

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja als je even iets erboven kijkt. WIj waren ook stel met kids en manlief had 1 stoel voorin gekocht. En ze verdelen inderdaad het gewicht, als je een stoel voorin koopt moet je zeggen wie daar komt te zitten. Onze kids werden logischerwijs aan de buitenkant gezet (lichtgeiwcht aan buitienzijde). Er kon dus alleen een stel mee als ze ook gescheiden wilden zitten... of samen achterin in midden. Zo hadden wij een prive heli met een vrouwelijke piloot en de nieuwste heli (blauwe van papillion)!!!! Het zal niet altijd werken.CarolineM schreef:Fiesta, even onze ervaringen: we waren er in juli en hebben bij Papillon de tour met de Majestic gereserveerd. Er gaan 6 personen in de heli en de piloot. Onze kinderen 55 kilo en 60 kilo mochten voorin en wij (2 volwassenen) zaten in een rij van 4 op de tweede rij met nog een volwassen koppel. Je kon het op alle plaatsen goed zien. Je wordt inderdaad gewogen van te voren om de plaats te bepalen waar je zit. Ik heb begrepen dat je ook extra kunt betalen om in een vlucht een gereserveerde plek voorin te krijgen. Misschien wordt die dan anders ingedeeld? Geen idee.
Houdt er trouwens rekening mee dat in ochtend de lucht rustiger is dan 's middags. En later op de dag ook meer kans op turbulentie.
Papillion/Maverick maakt niks uit!! Prijzen zijn ook hetzelfde als je dezelfde zaken vergelijkt (tijd en soort heli). Ze zitten naast elkaar.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- jvandijk65
- Amerikafan
Hier zitten wij ook een beetje mee.nu hebben wij maar een klein digitaal cameraatje (pas 1 jaar oud)
Onze eenvoudige digitale camera maakt prima huis, tuin en keuken-foto's, maar is het goed genoeg bijvoorbeeld in Antelope Canyon foto's te maken. Niet dat ik twijfel om daar naar toe te gaan, maar meer of het nodig is om een andere (lees: dure) camera te kopen.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ik zou in de antelope canyon niet een dure spiegelreflex meenemen, je hebt behoorlijk wat kans om er zand in te krijgen.
We hoorden van Terry uit Kanab dat hij een leuke boterham heeft aan alle camera's die hij jaarlijks mag schoonmaken na een bezoek aan de antelope canyon.
Zelf heb ik ook al eens zand in mijn lens gekregen na een bezoek aan de canyon, gelukkig waren het maar een paar korrels en ik heb het er zelf weer uit kunnen krijgen maar je bent wel erg zuur als je je camera een dag of 2 kwijt bent omdat hij schoongemaakt moet worden.
Heel stiekem hebben wij dit jaar wel een spiegelreflex gekocht om mooiere foto's te kunnen maken maar de andere camera gaat ook mee en die wordt ook zeker gebruikt als er naar mijn mening teveel zand in de lucht zit.
Als je al een andere camera gaat aanschaffen, vergeet dan niet dat je er niet bent met een camera alleen. Meestal koop je er dan een betere lens bij en filters en dan nog een workshop om het allemaal beter te beheersen
We hoorden van Terry uit Kanab dat hij een leuke boterham heeft aan alle camera's die hij jaarlijks mag schoonmaken na een bezoek aan de antelope canyon.
Zelf heb ik ook al eens zand in mijn lens gekregen na een bezoek aan de canyon, gelukkig waren het maar een paar korrels en ik heb het er zelf weer uit kunnen krijgen maar je bent wel erg zuur als je je camera een dag of 2 kwijt bent omdat hij schoongemaakt moet worden.
Heel stiekem hebben wij dit jaar wel een spiegelreflex gekocht om mooiere foto's te kunnen maken maar de andere camera gaat ook mee en die wordt ook zeker gebruikt als er naar mijn mening teveel zand in de lucht zit.
Als je al een andere camera gaat aanschaffen, vergeet dan niet dat je er niet bent met een camera alleen. Meestal koop je er dan een betere lens bij en filters en dan nog een workshop om het allemaal beter te beheersen

Neem een statief mee in de canyon, heb ik begrepen. Echt goede foto's zijn niet goed uit de hand te nemen door de bijzondere lichtinval.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht